@BaranGL
İşaretlediğiniz kısımdaki lastik, kaliperdeki nipelin içine toz toprak girip, nipelin tıkanmasını önlemek için kullanılan bir parça. Mavi renk ile daire içine aldığım kısımda 3mm alyan ile açılıp kapanan bir vida var. Eğer sarı ile işaretlediğiniz kısımda yağ kalıntısı varsa mavi ile işaretlediğim vida gevşemiş veya gevşek bırakılmış olabilir. Bunu kontrol edin önce. Fazla sıkmayın çook hafif şekilde sıkın çok narin bir dökümü var elinizde kalabilir. Bu vida dışında hortum-kaliper veya hortum-fren kolu bağlantılarında gevşeklik, fren hortumunda bir hasar yoksa yağ boşaltma ihtimali az.
Bundan emin olduktan sonra Shimanonun yağ dolum hunisine ve hidrolik yağa ihtiyacınız olacak. Huniye para vermem derseniz, eczaneden alacağınız en büyük boy şırınga ile de yapabilirsiniz.
Fren kolunu yere yatay olacak hale getirin. Sarı renk ile gösterdiğim vidayı söküp huni yada şırıngayı yağ dolu olacak şekilde deliğe takın.
Sonra fren kolunu pompalamaya başlayın. Büyük ihtimalle kaynar su gibi kabarcık gelecek. Tornavidanın arkasıyla fren kaliperine sonra fren hortumunun en sonundan fren koluna kadar yavaş yavaş ilerleyerek vurun. En son fren kolunun da en ucundan huni deliğine doğru vurun. Birkaç defa fren kolunu sertleşinceye kadar pompalayın. Burada iş bitiyor.
Önerim yağ hunisi veya şırıngayı yağ dolu iken frenden sökmeyip, fren koluna kablo, ip, çaput vs. bağlayıp fren kolu tamamen çekili halde bir gece beklemesi. Çıkmayan hava varsa bile bu şekilde çıkıyor. Huniyi çıkardıktan sonra yağ vidasını yerine takana kadar freni pompalamayın.