@Rcx
Öncelikle belirteyim 750-800 TL olan boya, ilgiyi hakeden bir bisiklet için sorun olmayabilir. Maddi değeri yüksek ama boyası sorunlu bir bisiklet için yaptırılabilir. Ya da manevi değeri büyük bir emektar için falan olabilir. Zevk ve bütçe meselesi neticede...
Eldeki imkanlar nedir bilemiyorum ama en basit yolla yani sprey boyayla bile orjinaline yakın bir görüntü almak mümkün. Hatta biraz tecrübe ve özen ile orjinalinden daha iyi bile görünebilir. Dayanıklılık olarak aynı şeyi söyeleyemem yalnız. Bence önce bir deneme yapmakta fayda var. Astar, zımpara, boya, vernik vs. için birkaç deneme yanılma yapılabilir. Sonrasında iyi temizlenmiş bisiklette ucuza kaçılmamış astar, boya ve vernikle bu iş gayet güzel yapılabilir. Tabi çalışmak için uygun bir ortam da lazım. Maskeleme ile aranız iyiyse boya sürecinde marka, yazı, grafik vs. eklemek te görüntüyü güzelleştirecektir. Gemi modelleriyle uğraştığım için bu tarz detaylarla uğraşmak boyama işinin en zevkli kısımları benim için.
Bisikeltin tüm parçalarını sökmek, boyanacak parçaları mevcut boyadan arındırıp işleme hazır hale getirmek, ilk kat astardan son kat verniğe kadar aceye getirmeden tüm boya işini halletmek, sonra tüm bisikleti baştan toplamak... Zevkli bir süreç ama işin yarısında pişman olmak ta ihtimaller dahilinde. Başlamadan önce iyi düşünmek lazım. Eldeki bisiklete için bu kadar zaman, emek ve para harcamaya değer mi onun da kararını iyi vermek lazım...