Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro kalitesi vs. grup set kalitesi

Miriel

Üye
Kayıt
7 Ağustos 2015
Mesaj
94
Tepki
25
Şehir
İstanbul
İsim
Enes
Bisiklet
Sedona
Herkese merhaba,

Yüksek bütçelerde bu konu pek problem olmasa da daha düşük bütçelerde başlıkta belirttiğim "kadro kalitesi vs. grup set kalitesi" sorunu ciddi olarak karşımıza çıkıyor.

Size göre bu tarz bir dilemmada hangisine öncelik verilmeli, daha önce hangisinden yana tercihte bulundunuz? Neden?
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Uzun
Scudo
Çok düşündüğüm bir konu,
Örneğin 2000₺ ile Carraro ve Salcano gibi markalardan canavar gibi Tiagralı bisiklet alınıyorken, daha üst seviye olan scott, merida vb markalarda sora zar zor, clarisli bisiklet alınıyor.

Ben bundan iki ay kadar önce seçimimi Carraro Cr052 den yana yani tiagradan yana kullandım.

Şunu net söyleyebilirim ki Geçenlerde benimle aşşağı yukarı aynı parayı vererek 1'700₺ ile lapierre audacio 300 ü alan arkadaşımın bisikletini bir deneme sürüşü yaptım soraya sahipti gerek fren kolları gerek vites kolları, vites değiştirme özellikleri, dişli oranları kesinlikle Tiagradan aşşağı düşmeyin derim. Kollar gerçekten çok farklı.
Bütçeniz yetiyorsa Tiagradan aşşağı düşmemek şartı ile marka bisiklet almanızı yetmiyorsa sora claris almak yerine tiagralı bir carraro salcano tavsiye ederim.
2.000 tl veripte alüminyum clarisli bisiklet almak saçmalik geliyor bana.
 
İki yıl önce çok ekonomik fiyatlı Geotech karbon kadro, Selle Italia SLR sele, DT-Swiss 1450 jant seti, Zele karbon aynakol, Ultegra grupsetli bir bisiklet almıştım. Yani paranın büyük kısmını kadroya değil diğer parçalara harcamıştım. Amacım bisikletin hafif ve atak bir yapıya sahip olmasıydı. Dünyaca tanınan markalardan kadro almadığım için eleştiriler aldım (özellikle sorun çıktığında destek konusu, kullanan sayısı vb.). Benim derdim yokuşlarda bana yardımcı olacak hafiflikte olmasıydı. Sonuçta dik yokuşları çıkarken markanın pazarlamacıları arkamdan gelip beni itmeyeceklerdi. Güvenilirlik yerine hafifliği tercih etmiştim (6.8 kg). İki yıldır da kullandığım kadrodan çok memnunum, iyi ki almışım.
 
genelde kadroyu kaliteli alın derler donanımı zamanla değiştirin derler
 
Yol bisikleti için konuşursak, bana göre ilk sırada gelen jant seti hatta sıralamam şu şekilde 1- a) Jant göbeği b) Teller ve çember 2- Kadro 3- Grupset. Zira grupset ne kadar giriş seviyesi de olsa iyi bir ayarla istenilen sonuca ulaşılır diye düşünüyorum. Ancak bence asıl işi jantlar yapıyor. Yol bisikletine yeni başlıyor olsam da fikrim bu yönde.
 
Güncel, devam edelim.

Meseleyi yol bisikletinden şehir ve mtb ye de genişletebiliriz.
 
Bende kadrodan yana kullanıyorum oyumu, sonra jant seti maşa daha sonrada grupset. Arazide özellikle bisiklete güven çok önemli. Sağlam ve geometrisi vücuduna uygun bi kadro alırsanoz zaten aksayan kısımlar zamanla değişebilir. Üst guruplar ve akıcı göbekler keyifli olsada iş kadroda bence.
 
Ben grup set kalitesini tercih ettim, Carraro aldım 2014 Mayıs ayında. 1 yıl 3 ay oldu bir kere yağmurda, bir kere de kasisten geçerken düştüm ve 2.500 km civarındayım ne kadro ne de maşa kırıldı sapa sağlam bisiklet. Kesinlikle grup seti tercih ettiğim için pişman olmadım. Bir seviye üst donanım bile gerçekten fark ediyor mesela Sora ve Tiagra parçaların uzaktan görüntüsü bile bu farkı gösterir aralarındaki malzeme kalitesi farkı çok net belli oluyor. İkisini de denemiş biri olarak söyleyebilirim. Ultegra sistemi de denedim Tiagra'dan üstün olduğunu saniyesinde hissettiriyor. Onun dışında jant çok önemli.
Ayrıca Salcano, Carraro gibi markalar 2 yıl sonra elimizde patlıyormuş diyenler var forumda. 2016 Mayıs ayı gelince bu konuya yazacağım. :)
 
Grup set ve dönen parçalar(iç-dış lastik dahil buna)
 
tabiiki kadro. gücünüzü iletmesi bakımından kadro, jant seti ve aynakol çok önemli. daha hafif, seri ve sorunsuz vites geçişleri de önem taşıyor.
105 ve sram apex grup setleri başlangıç için güzel setler mesela.

jant setini de kesinlikle pas geçmemek lazım. çok iyi bir kadroya sahip olup, rijitlik olarak kötü bir jant seti kullanırsanız kadronuzun esnediğini bile düşünebilirsiniz.
halbuki esneyen jant seti oluyor genellikle. ve gücünüzü yola iletmemesi kdar insanı rahatsız eden bir durumda yok bisiklette :) başıma gelmişti:p
 
Kadro öncelikli bende de...Mersedese murat131 motoru takarsın ama murat131 e mersedes motoru takamazsın gibi bişey ;)
 
Kadro, Sele [emoji4], Teker, Lastik, Grupset

Şaka...

Kadro>Teker>Aynakol
 
Bence f/p acisindan uzun zaman ek para harcamadan binmek istiyorsaniz Endurance kaliteli bir aluminyum kadro (hafif ve rijit), karbon maşa ve sele borusu, 105 set, Zonda [emoji3] , kaliteli ama fahis olmayan bir sele... Yani bundan [emoji4]

http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/27/c69e0fd1f92681714ff690ea5a81ef67.jpg

Giris seviye bir karbon bisiklet almadigimiz icin artan parayla guvenilir bir kask (paraya kıyın), SPD pedal ve iyi bir ayakkabi, guzel bir gidon sargisi, kaliteli pedli tayt... Aydinlatmayi unutmayin. Iddiali bir sportifseniz elektronikler... E kem gözler değmesin taş neyim çarpmasin bi de gözlük...
 
Kadro kadro kadro. Bunun bence tartışmamalıyız. Sonrasında kesinlikle iyi bir jant seti. Ve vites sistemi minimum tiagra Olmalı. Zorlarsak sora olabilir diyelim. Zira tiagra ile sora Arasında pek fark yok diyenler fena yanılgıya düşer. Sıralama yapmam gerekirse,
kadro>Jant seti ve göbeği> grupset> gidon ve boğazı> pedal...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Benim kadrom endurance a1 aluminyum ve karbon masa. Grupsetim de claris bile degil, bi alti 2200.
Gidiyor ama, sikinti yok.
Jant setim ise ortalama birsey, gecen merlinden gobek seti aldim degistirdim, yaklasik %10 gibi artis oldu.
Gobekler ve lastikler akicilikta bence en onemlisi.
Michelin pro 4 endurance lastiklerim de bugun geldi. Yarin takip test edip yorumlarimi yazacagim.
Grupset bence duzgun kullanildiginda ve bakimi-temizligi yapildiginda bizler gibi yarisci olmayanlar icin cok da onemli degil.
Ha kadrom , A1 aluminyum, evladiyelik. Specialized'in uzerine tanimiyorum.
 
Bütçeniz düşükse performans beklentinizden ziyade az bozulan sağlam donanımı tercih etmek mantıklıdır.zaten zor bela para biriktirip bisiklet almışsınız bide aktarıcısı cartı curtu bozulursa can sıkar
 
  • Beğen
Tepkiler: Keşkeler
Bir güncelleme daha yapayım, farklı üyelerimizden yorumlar geleceğini düşünüyorum.

Genel kanı kadronun ön planda olduğu yönünde..
 
@Anonim

Örnek güzel fakat murat 131 e mercedes motoru takarsın porshe motoruda takarsın , gülümse Türkiye'desin :D

Ayrıca ben ortalama olarak yapardım fiyat performans yani ortanın üstü bi kadro ortanın üstü donanım. Anca kadro acıları daha önemli gibi sonucta ana gövde digerlerini yavas yavas deiştirebilirsin. Aa neden ki donanımı iyi alırım ilerde kadroyuda degiştirebilirim. Kafam karıstı.
 
Geri