Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro kulağı kırılması, önlemleri ve çözümü

@Ufuk A.

@Ufuk A. Bisikletinizin marka ve modelini paylasabilirseniz size Almanya`dan yardimci olmak isterim.
Çok teşekkür ederim.
@Ufuk A.

@Ufuk A. Bisikletinizin marka ve modelini paylasabilirseniz size Almanya`dan yardimci olmak isterim.
Keşke mesajınızı önceden görseydim. Wiggle'da bulduğum aynı diye oradan sipariş verdim. Eğer göndermezlerse size dönerim. Tekrar teşekkür ederim. Bu arada bisikletim 2017 Scott Speedster 20 disc. Türkiye'de Erdoğanlar Bisiklet firması getiriyordu. Kadro kulağı da ellerinde varmış ancak kalmamış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Engerek
Scudo
@Ufuk A.

@Ufuk A. Bisikletinizin marka ve modelini paylasabilirseniz size Almanya`dan yardimci olmak isterim.
Merhaba,
Wiggle'dan 17 Şubat'ta sipariş verdiğim kadro kulağım bugün geldi. Kapıya kadar getirdiler ve 40 tl vergi ödedim. Dediğiniz gibi bisikletin üzerindekinin aynısı.
Teklifiniz için tekrar teşekkür ederim. Türkiye'ye geldiğinizde pedallamak isterseniz İzmir, Foça, Didim, Kuşadası bölgelerinde size kılavuzluk edebilirim. Tekerinize taş değmesin.
 
O zaman kadroya sabit kadro kulaginda ki amaç nedir neden üretirler kırılsa yamuldu napilir
 
O zaman kadroya sabit kadro kulaginda ki amaç nedir neden üretirler kırılsa yamuldu napilir
o zaman sizde söyleyin, 90li yilarin ortalarindan sonra kim ve hangi bisiklette sabit kadro kulagi üretiyor???? Market bisikletini falan bilmem, ben gercek bisikletten bahsediyorum.
 
Maalesef carraro çelik bisikletlerin bazilarinda
 
Neyin nedeni anlayamadim
 
Aynı şeyi söylüyoruz dostum 2019 2018 yıllarında üretilmiş ve hatta 2020 fatbikelarda gördüm bu model bazı bisikletlerin çelik ve alüminyum kadro sabit kulak bunda ki amaç nedir merakimizdan soruyoruz mesele paramı parası zaten aynı
 
Ayni seyi söylemiyoruz, ben size sordugunuz sorunun cevabi belli oldu dedim. Celik kadro demenizle cevap belli oldu dedim.
Yukarida da dedigim gibi o sabit kullaklari bir trek, specialized, colnago vs bisikletlerde bulamasiniz, ucuz üretim kadrolarda malesef kulaklar sabit olarak üretiliyor (Yeni nesil bisikletler icin konusuyorum) ama aluminyumda sahsen bende hic görmedigim icin o bisikleti merak ettim. Egilince düzelmesi kolay ama tehlike aninda kirilmasi sabit olmayan alu kullaklar kadar basit degil ve buda malesef kadroya zara verebilir. Yeni nesil bisikleterde sabit olmayan kullaklarin alu olmasinin nedeni tehlike aninda hemen kirilmasi icin, böylece kadro zara görmüyor.
Yazdiklarimi anlamadiginiz icin kizmaya basladiginizin farkindayim, bildigim kadar aciklama yapayimda kizmayin. Sakin olun Hasan bey.
 
Son düzenleme:
o zaman sizde söyleyin, 90li yilarin ortalarindan sonra kim ve hangi bisiklette sabit kadro kulagi üretiyor???? Market bisikletini falan bilmem, ben gercek bisikletten bahsediyorum.

2016 model VSF TX-400 bisikletimde kadro kulağı sabit.

Surly üretimi kadroların hemen tamamında da kadroya tümleşik kadro kulağı var.
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanben
Ayni seyi söylemiyoruz, ben size sordugunuz sorunun cevabi belli oldu dedim. Celik kadro demenizle cevap belli oldu dedim.
Yukarida da dedigim gibi o sabit kullaklari bir trek, specialized, colnago vs bisikletlerde bulamasiniz, ucuz üretimlerde malesef kulaklar sabit olarak üretiliyor (Yeni nesil bisikletler icin konusuyorum) ama aluminyumda sahsen bende hic görmedigim icin o bisikleti merak ettim. Egilince düzelmesi kolay ama tehlike aninda kirilmasi sabit olmayan alu kullaklar kadar basit degil ve buda malesef kadroya zara verebilir. Yeni nesil bisikleterde sabit olmayan kullaklarin alu olmasinin nedeni tehlike aninda hemen kirilmasi icin, böylece kadro zara görmüyor.
Yazdiklarimi anlamadiginiz icin kizmaya basladiginizin farkindayim, bildigim kadar aciklama yapayimda kizmayin. Sakin olun Hasan bey.
Beni sanal insanlar hiç kizdiramadi kizdiramazda murat bey siz böyle açıklayın da laf söyleyen utansın sizin konuya girisiniz ilk mesajınız falsoydu ama olsun açıklama için tesekkurler ek olarak yinede sabit kadro kırıldığında bisikleti çöpe atiyotuz gerçeği mahkemelik bir durum Ureticiyle öyle dünya var mı ya
Sağa düşsen kulak yamuldu ee düzeltirken kırıldı ee kaynak ince işçilik ee o da zor olmaz saglikli at çöpe yenisini bura Türkiye be oyle trek Giant merida spec. alacak insanlar alanlar zaten koç un damadı gibi yaşayan tipler
 
Beni sanal insanlar hiç kizdiramadi kizdiramazda murat bey siz böyle açıklayın da laf söyleyen utansın sizin konuya girisiniz ilk mesajınız falsoydu ama olsun açıklama için tesekkurler ek olarak yinede sabit kadro kırıldığında bisikleti çöpe atiyotuz gerçeği mahkemelik bir durum Ureticiyle öyle dünya var mı ya
Sağa düşsen kulak yamuldu ee düzeltirken kırıldı ee kaynak ince işçilik ee o da zor olmaz saglikli at çöpe yenisini bura Türkiye be oyle trek Giant merida spec. alacak insanlar alanlar zaten koç un damadı gibi yaşayan tipler
O konuyuda bir zahmet kadroyu üreten firmalarla tartisin. Kimse kimseyi sabit kulakli kadro al diye zorlamiyor sonucta.
Öyle kolay kolay da kadro kullagi kirilmaz, fazla kafanızi da o konuya takmayin.
2016 model VSF TX-400 bisikletimde kadro kulağı sabit.

Surly üretimi kadroların hemen tamamında da kadroya tümleşik kadro kulağı var.
Mesajlarımın devamında çelik kadrolar da var demiştim. Surly de celik üretim.
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanben
Şimdi baktım carraro rhino e fat 20 binlik bisiklete aliminyum yarı entegre 1.18 vs sabit kulak koymuş
 
Sanıyorum bisiklet endüstrisi henüz bugünkü kadar yaygın olmadığı dönemlerde kadro kulağının pek de kırılabilir olacağını öngöremedi ve kadroyla tümleşikti. Kadro kulağı kırıldığında kadronun da işi bitiyordu, yani servisi mümkün değildi. Ayrıca o dönemlerin bisikletlerinde şimdiki kadar geniş bir ruble aralığı bulunmuyordu. Arka aktarıcının 11 dişli arasında gidip gelmesiyle 6 dişli arasında gidip gelmesi çok farklı bir direnç yaratır ve aynı şey aynakol için de geçerli, diş sayısındaki genişleme (en büyük dişli ile en küçük dişli arasındaki farkın açılması) ve 3’lü aynakolun kullanımı. Buna, farklı uzunluklardaki arka aktarıcıların çıkmasını da eklersek, bu kullanım zenginliğinin zinciri ve dolayısıyla arka akratıcıyı daha fazla yoracağı net. Tüm bunlara performans odaklı kullanımın yaygınlaşması, hız ve güç beklentisi de eklenince vites sistemine fazla yüklenilmesi doğaldı. Ek olarak zincirin bilinçsiz ve çapraz kullanımı gibi riskler de ortaya çıktı ve kadro kulağı bu olguları pek sevmez :tskler:
Belli ki büyük üreticilere çok sayıda olumsuz dönüş ulaşınca bu bölgede güzel bir arge çalışması yürütüldü ve takılıp çıkarılabilen aluminyum kadro kulakları yaygınlaştı. Yani kullanıcı ihtiyacı bunda belirleyici oldu :harika:
Artık sanıyorum tamamen estetik amaçlı bazı klasik kadrolarda, özel üretim kadrolarda falan tümleşik, eski usül kulak kullanılıyor. Zevk meselesine dönüşmüş durumda :D Ve tabiki kullanım sebebini çözemediğimiz (belki de daha sağlamdır) bisikletler de mevcut, istisnaların genel kaideyi bozmadığı gibi :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanben
Serkan bey kolay kolay zaten kırılmaz dedi murat bey buna katilirmisiniz peki amacım polemik değil bilgi alisverisi
 
Kolay-zor kişiden kişiye değişebilir. Ben kırmış biri olarak kırılabilen birşey olduğunu düşünüyorum :D Gerçekten inanılmaz bir andı, yokuşun başında pedal çevirirken çat diye gitti:ssrtcbya: Zinciri çapraz kullanıyordum. Bunu tespit edemeyen biri “durup dururken kırıldı” der:D
 
Şimdi baktım carraro rhino e fat 20 binlik bisiklete aliminyum yarı entegre 1.18 vs sabit kulak koymuş
Bisiklet "yüksek dayanım" grubunda bir bisiklet ise, arka maşası kolay kolay yamulmayacak bir bisiklet ise, kulaklı dropout a gerek yok tabii ki.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Kadir İLBAY
Merhabalar arkadaşlar triban 500 bisikletimi kardeşimin katletmesinden sonra sabit kadro kulağı kırılmıştı ve tek çözüm yolu başka bir kulağı kaynatmak olmuştu. Sonrasında sistemle uyumlu olmasından dolayı claris aktarıcı kullanıyorum. Sorunum ise aktarıcının bacağının fazla açılması. Kaynatma işleminden dolayı 1 cm kadar aşağı kaydı aktarıcı bağlantı noktası ama esas sorun bence bu değil. Sanırım yeni aktarıcının bacağı biraz önde ve uzun. Bu sebeplerle zincirin dolaşması gereken yol uzuyor ve bacak daha fazla açılıyor diye düşünüyorum. Başka bir kaza durumunda yeniden kaynatma mümkün olmayacak. Bu risk ve bacağın fazla açılmasına çözüm için bir hanger alsam ve tam paralel şekilde arkaya doğru taksam sistemin çalışması için bir sorun olur mu ? Microshifhli sistem eski hali.
Hanger bu (link)
Ya da bunların haricinde ben 12-25 ruble kullanıyorum. Aktarıcının bacağını kısa bir bacak ile değiştirsem neredeyse aynı kısalmayı sağlar. Bu mümkün mü acaba ?
 

Dosyalar

  • Micro.jpg
    Micro.jpg
    88,1 KB · Okunma: 58
  • IMG_20220318_170423.jpg
    IMG_20220318_170423.jpg
    75,7 KB · Okunma: 57
Sanırım benim rekorumu kıran olmamıştır. 4 kadro kulağı eskittim evet aynı bisiklette 4 kadro kulağı. Bir şeyler ters ama ters giden nedir bilemiyorum.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Can Çelik
Geri