HakanAydn
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 21 Ocak 2020
- Mesaj
- 2.399
- Tepki
- 6.162
- Şehir
- Mugla
- İsim
- Hakan
- Başlangıç
- 2019—20
- Bisiklet
- Specialized
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Metal yorgunluğu sadece metale has bir durum değil diğer malzemelerde de görülüyor demek istemiştim.@Anonim yorgunluktan kasıt metal yorgunluğu gibi bir durum, metal olmadığı için yorulmuyor diyorlar. doğa koşulları ve kullanım illaki direk etken.
işte burayı açabilseydi tamamdı ama yazının devamında yine metallerle devam etmiş. plastik ve compozitin yorgunluğuyla metalin yorgunluğu aynı mı ona bakmak lazım. ki bakacağım.sadece metaller değil, özellikle günümüzde yoğun bir şekilde kullanılan plastik ve kompozit (2 veya daha çok bileşenli) malzemeler de yorulmaya uğrarlar.
işte burayı açabilseydi tamamdı ama yazının devamında yine metallerle devam etmiş. plastik ve compozitin yorgunluğuyla metalin yorgunluğu aynı mı ona bakmak lazım. ki bakacağım.
Hocam ona bakarsan karbon icin " guneşte coh durunca gevriyomuş, tuz buz oluyomuş deyolllaaaa " diye bir sehir efsanesi var. Ilk duydugumda urperdi bedenim@halil halil
218958 dosyayı görüntüle
carbon fiber için neredeyse limitsiz yorgunluk var gibi ( yorulmuyor ) .. ben metale has yorgunluğun farklı birşey olduğunu biliyordum, yani bir araba örneğin hiç çalışmadan 100 yılı garajda geçirse yinede üretildiği metaller yapısal olarak bozuluyor.ısrarla "metal" yorgunluğu denmesinin sebebide bu. örneğin cam ya da plastik için yok olma süresi çok daha uzun değilmidir ( doğada 10 bin yılda çözünüyor vs ) . kullanıma bağlı olandan hariç bir yorgunluk gibi algılamışımdır metal yorgunluğunu (korozyonda değil)
Yorgunluk durduğu yerde değil de kırılma eşiğinden düşük seviyede ama sürekli tekrarlanan stres durumunu ifade ediyor bize zamanında öğrettikleri kadarıyla. Yani kullanıma bağlı.@halil halil
218958 dosyayı görüntüle
carbon fiber için neredeyse limitsiz yorgunluk var gibi ( yorulmuyor ) .. ben metale has yorgunluğun farklı birşey olduğunu biliyordum, yani bir araba örneğin hiç çalışmadan 100 yılı garajda geçirse yinede üretildiği metaller yapısal olarak bozuluyor.ısrarla "metal" yorgunluğu denmesinin sebebide bu. örneğin cam ya da plastik için yok olma süresi çok daha uzun değilmidir ( doğada 10 bin yılda çözünüyor vs ) . kullanıma bağlı olandan hariç bir yorgunluk gibi algılamışımdır metal yorgunluğunu (korozyonda değil)
ne oranda..😁..yani bir ön maşanın süspansiyon ya da sabit olmasındaki farktan daha mı fazladır..fazlaysa kesinlikle değer...performansı düşük çünkü pedala uyguladığımız kuvvet arka tekere ulaşana kadar azalıyor, çünkü gücümüzün bir k
Konuya tecrübenizi kattığınız için teşekkürler.Karbondan kastın karbon bisiklet olduğunu varsayarak cevaplıyorum (Zekiyim evet )
Dikkat edilen, özenli kullanılan, düşülüp kalkılmayan bir karbon bisiklet 10 yılı rahatlıkla gözümün önünde devirmiştir (Referans: Kudret Kurtcebe abimizin bisikleti). Ki böyle giderse 10'larca yıl daha devireceğine kesin gözüyle bakıyorum Kendim de aynı karbon bisiklete 4 yıl boyunca kullanma şansı yakaladım ve hiçbir şekilde tık demedi karbon kadro. (4 yıl sonra ortaya çıkan bir fabrikasyon hatası hariç, ki bunun da karbonun ömrüyle veya dayanıklılığıyla herhangi bir alakası yoktu )
Karbon boruların çok büyük bir hassasiyeti var: Basınca ve sıkıştırılmaya karşı çook hassaslar. Yani bisikletinizi çok iyi korumanız gerekiyor. Şu testi yapabildiğinizi gözünüzde canlandırın:
218973 dosyayı görüntüle
Büyükçe bir penseyle karbon bir kadronun üst borusunu sıkıştırdığınızı düşünün Sonuç acayip şaşırtıcı olur ve sizi karbondan soğutur. Az denebilecek bir sıkıştırma ile bile "çıtırrt" diye bir ses gelir karbondan. İşte o ses, yani o kadarcık bir sıkıştırma kuvveti bile o üst boruyu, ve o bisikleti artık güvensiz ve kullanılamaz hale getirir Aynı testi pense ile vurarak da yapabilirsiniz. Yine çıtırt ettiği an gitmiştir
Bunu alu bir kadroya yaptığınızda kadro tık demez. Sıkıştırmayı abartırsanız borunun jelibon gibi büzüldüğünü farkedersiniz, kuvveti arttırdıkça daha da büzülür, hatta bir yere kadar bu büzülme biz sıkıştırmayı bırakır bırakmaz hemen toparlanır, kendine gelir ve hiçbir şey olmamış gibi eski haline döner. Fakat aynı basıncı karbon bir boruya uygulamış olsaydık boru kuru ekmek gibi ufalanırdı Vurma testi için de alu kadro benzer şekilde dayanıklıdır. Çok ağır ve sert bir cisimle alu kadroya abansanız dahi ufak bir göçük oluşturursunuz ve bu göçük (örneğin 1 cm çapında olsun) kadronun gücüne ve sağlamlığına karşı herhangi bir tehdit oluşturmaz. Fakat aynı darbe karbon bir kadroyu kesinlikle ikiye ayırır
Buradaki fark, aluminyumun esneyebilmesinden kaynaklanıyor
Karbon kadroyu darbelerden koruyabildiğiniz taktirde onlarca yıl ilk günkü gibi kullanabilirsiniz Cam gibi düşünün, sert ve kırılgan Alu kadro da plastik gibi! Yere atsan da birşey olmuyor, ama performansı düşük çünkü pedala uyguladığımız kuvvet arka tekere ulaşana kadar azalıyor, çünkü gücümüzün bir kısmını kadroyu esnetmek için harcamış oluyoruz...
Ahgbi karbonlar guneste gevreyip kiriliyor. Almanya'da karbonun varsa 199 sene dayanir. Hani gunes az ya ondan . Benim kayincom Almanya'ya gitti o dedi gajshajaArkadaslar neden bukadar kafanizi yoruyorsunuz, bisikletinizi kirilana kadar sürün kirilinca yenisini alin. Bukadar basit bu is. Burada bazilari gibi kenidini herseyin mühendisi sanip herseyi bilen kisi olamak icin ugras görsterenlerede inanmayin. Onlar kendince herseyi bilenler ama aslinda sadece savallica hic bir seyi bilmeyenler.