osmancan71
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 11 Şubat 2019
- Mesaj
- 2.203
- Tepki
- 2.256
- Şehir
- Kırıkkale
- İsim
- osman
- Başlangıç
- 2018—19
- Bisiklet
- Carraro
- Bisiklet türü
- Cyclocross
Karbon pahalı spor arabalarda var. Ust seviye arabalarda da kullanılıyo.
Abi beni listeden sil, ben sadece öğrenciyim😅@mazot
Forumda @BerkEvren, @Murat B. , @Anonim , @trainspotting35 gibi birçok konuda çok değerli fikirler sunabilen , bilgi birikimi çok yüksek değerli forumdaşlarımız var.Ama bizim forumumuzda şu yok:Bir hukuki konu tartışılıyor, bir hukukçu son noktayı koymuyor.Bir malzeme konuşuluyor mesela karbon gibi , bir metalurji mühendisi ortalıkta yok.Toplumu ilgilendiren bir konu var, bir sosyolog forumdaş gelip de konuyu yönlendirmiyorSonra konular karmaşıklaşıyor.
Şimdi bu karbon tıtresmıyo esnemıyo gucu daha ıyı aktarıyosa yola eklemlere mesela bele zararı daha mı cok olur kı? Alüminyumun sonumlemesı önemlı değil mı saglık açısından.
@osmancan71 galiba bu karbon kadro kondansator hatta filtre gibi davranıyor. Düşük frekansta yani kuvvet uygulamada açık devre ( yalıtım ), yüksek frekans yani titreşimde kapalı devre ( ıletim ) . Mekanik elemanların dif denklemleri ile elektronik elemanlara benzetilerek çözümü vardı. @hamlet2006 nasıl iyice düğün oldu galiba 😆😂😁😁😁
Aslında titreşim dediğimiz şey de çok küçük ve çok sık darbe. Ancak malzemenin özelliklerinden dolayı bisikletin asfaltın pürüzü ile yoldaki çukura verdiği tepki aynı değil.
Çelik, karbondan da alüminyumdan da daha esnektir. Yoldaki her türlü bozukluğa karşı esner ve sürücüsünü rahat ettirir. Karbon fiber ise daha az esner, fakat titreşimi absorbe etmede (soğurmada) daha başarılı olduğu için esnemediğinin hepsini sürücüye iletmez.
When a rider pushes down on the pedal he also, for better or worse, pushes sideways. This is because the pedal is off to the side of the bike and is not in the bike’s centerline. When the rider pushes down with the right foot the bottom bracket flexes to the left. The common belief is that the energy used to push the bottom bracket sideways is lost forever. I contend that it’s not lost, but stored to be returned later. Our physics friends will remind us that energy cannot be created or destroyed. It can be converted to different forms such as heat or light, or it can be stored. In this case the majority of the energy that goes into flexing the frame is stored in the frame itself.
When the bottom bracket is pushed to the side, it stays there until the force that was holding it there is released. So at the top of the pedal stroke the bottom bracket starts its sideways move and at the bottom of the stroke it returns to neutral. In returning to neutral it applies that returned energy to the drive train and then to the road. This flex and return smoothes out our power transmission to the ground, making acceleration smoother and optimizing traction.
Meşhur nişasta deneyi var. Hızlı vurulduğunda sert, yavaşça bastırıldığında yumuşak tepki veriyor. Onun tersi gibi galibaHee tamam. Yoldan geleni yani sürekli an ıcınde onlarca gelen titresımı emme ıle pedala basınca uygulanan güçten dolayı esneme farklı şeyler. Anladım heralde tmm
Araba daha ağır ve kullanım kosulları da ağır. Hız frenleme kaza oldugu zaman alacagı darbe vs... Ve daha büyük bi sektör. Bence malzemenın kalınlığından ziyade yapısı daha önemli tercih için.Arabalarda de karbon fiber kullanılıyor ve sapasağlam oluyorlar, öyleyse karbon fiber bisikletler de sapasağlamdır mantığı pek doğru değil, çünkü arabalarda çok daha kalın bir karbon tabaka oluşturuluyor Hafiflik pek de ön planda olmadığı için, bisiklette kullanılanın belki de 5 katı kalınlığında bir tabakadan bahsediyoruz Karbon bisikletlerde de arabalardakiyle aynı kalınlıkta karbon malzeme kullanılsa evet bisikletler taş gibi sağlam olur ama aluminyum bisikletlerin 2-3 katı ağırlıkta olurlar Bu yüzden karbon araba ile karbon bisikleti karşılaştırmak bence anlamsız
Direk temas yok heralde boya yapılmıyor mu üstüne?Kişisel görüşümü söylüyorum, çeliğin düşmanı su ise karbonun da düşmanı güneştir (darbeleri işin içine katmıyorum). Karbon liflerinin sıkışıp bir arada tutulmasını sağlayan reçine güneşte çok gevrediği için ömrü çabuk biter, bence karbon liflerinde sorun yok kullanılan reçine de ömür var. Nerden mi çıkartıyorum, bizim teknelerde kullandığımız fiberglasta da reçine kullanılıyor, uzun süre güneşte kalınca o kadar gevriyor ki elinizle parçalayabiliyorsunuz. Mantığıma yatan şahsi görüşümdür, karbon ile polyester aynı şeydir demiyorum.