Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbonun ömrü

@mariokaldato alinmiyorum artik gulup geciyorum :) bilimsel olarak bilgi veremicegim. Her sabah soguk vucudumda evimin ordan dik yol var. Igs618den grade degerei olarak yuzde8-12 arasi degisiyor. Alu giant ile 3dkda cikarken, tarmacla 2dkda ciktim :) varyant yokuslari izmirliler bilir grade 20 degeri veriyor. Orda kac dkda cikicak? Gorecegim :) varyantin pik yaptigi yokus grade degeri 20 ve ustune cikabiliyor, ortalama 16 civari.
@trainspotting35 hala sehir bisiklet diyorlar ya cildiracam. Googleden bi bakin sehir bisikleti diye aratin bide hibrit diye aratin. Arada bariz fark var. Giant escape hybrit bisiklettir, ne yol ne sehir. Ne performans, ne konfor. Ortada kalmis bisiklet, bunu bilerek aldim zamaninda kararsiz kalmistim. Baktim yola kaydim, yol performansina yaklastirma amaciyla drop bara cevirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
Bi strava kullanın diğer vatandaşlarla kendinizi kıyaslama şansı bulursunuz. elma ile armut kıyaslanmaz biri yol bisikleti biri şehir bisikleti sanırım kıyasladıgınız? bide yeni ekipman her zaman insanı gaza getirir ben sele alınca bi kaç yerde pr alıp olayı seleye vurmuştum :)
 
Pedali basinca bi anda 20 metre firliyormuş, okudugum anda hipotermiye girdi bu deli gönül. Peki sizin karbon hele o kirmizi detaylarida eklersek yokuşlari hangi oranda yutuyor acaba ?
@Burak B. Dostum takiliyorum sakin alinma. Hayirli olsun anliyorum heyecanini. Sakalasiyoruz.
Bu yaz icin karbon pisikletimde yabancilik cekmemek, ve kendimi Bim'de hissetmek icin su eklentiyide yapacam Suleyman baskan ne dersin? @hamlet2006
219156 dosyayı görüntüle
Bu suluktan seri üretime geç tutulur bence. 😂
 
  • Hahaha
Tepkiler: mariokaldato
Bi strava kullanın diğer vatandaşlarla kendinizi kıyaslama şansı bulursunuz. elma ile armut kıyaslanmaz biri yol bisikleti biri şehir bisikleti sanırım kıyasladıgınız? bide yeni ekipman her zaman insanı gaza getirir ben sele alınca bi kaç yerde pr alıp olayı seleye vurmuştum :)
Benim yeni formayla 2 dakika daha kısa sürede çıktığım yokuşlar oldu. Ama sonucu formaya bağlamak için biraz daha fazla data lazım diye düşünüyorum :)

Karbonu gömmüyoruz ama %30'lara varan bir hız farkını üreticiler bile iddia etmiyor arkadaşlar. Az bir nefes alın sakinleşin :)
 
@BerkEvren tabiki onunda etkisi var. Hava soguk, iclik termal, kislik forma, termal tayt, ruzgarlik, balaklava, ayakkabi kilifi ve balaklava. Soguk havanin verdigi yogunluk, asfaltin soguklugu. En iyisi performans mart sonlari, havanin ilinmasi ileortaya cikar..

Yeni formanin muhtemel vucuduna daha siki sarilip surtunmeyi azaltmistir, daha cok hava alip vucut isini dengeleyip daha verimli hale getirmistir. Vs vs bir cok sebebi vardir
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: BerkEvren
Benim yeni formayla 2 dakika daha kısa sürede çıktığım yokuşlar oldu. Ama sonucu formaya bağlamak için biraz daha fazla data lazım diye düşünüyorum :)

Karbonu gömmüyoruz ama %30'lara varan bir hız farkını üreticiler bile iddia etmiyor arkadaşlar. Az bir nefes alın sakinleşin :)
Ureticiler kullanicinin kendi kendini psikolojik olarak gaza getirme unsurunu atliyorlar bazen :D Saka bi yana karbon ile alu, hatta celik bsiklet arasindaki hiz ve performans farkını normal bir insan evladi algilayamaz, yarislarda dahi o yuzden ozel sensorlu olcum yapan hassas cihazlar var :D
Kadro cinsleri arasindaki farklar milisaniyelerde olculurken , hemide profesyonel insanlar tarafindan bizim insanimizin verileri boyle savurmasi biraz ne bileyim . Neyse ben gidim Bimden bi enerji dirink alayım bari oda beni %40 hızlandiriyor rampada
Bu suluktan seri üretime geç tutulur bence. 😂
Tanesini 50 kagittan satsak, bim ayran dahil oooo parayi kirdik bro ahaha :D
 
@mariokaldato yol kenarindan sallana sallana giden amcalara karbon verirsen tabi anlayamaz farkini :D

Ayrica ayrani kaluruferin uzerine koymayacaktin. Sicak eksimis ayrini kim icmek isterku?
 
  • Hahaha
Tepkiler: mariokaldato
Resimdeki arkadaş 1985-1990 aralığında bir model ve karbon. Toru de france ı kazanan ilk karbon bisiklet diye geçmiş kayıtlara. Karbon yorulurmu, alüminyumun dalağı şişermi vs. Fazlasını net bilemem ama karbon ömrünün 34seneden fazla olduğunu biliyorum şuan.


34961423920_2179b1299c_c.jpg
 
@Burak B. Hibrit bisikletinize şehir bisikleti dediğim için özür dilerim ama inanın yol > hibrit >şehir bisikletidir.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Burak B.
@Burak B. Hibrit bisikletinize şehir bisikleti dediğim için özür dilerim ama inanın yol > hibrit >şehir bisikletidir.
Koy yolunda kulllanirsan hibrit ama sehirde kullanirsan sehir olur . Ama sonuç degismez. Giant escape bir yolumsu, hibritimtrak sehirdir
Resimdeki arkadaş 1985-1990 aralığında bir model ve karbon. Toru de france ı kazanan ilk karbon bisiklet diye geçmiş kayıtlara. Karbon yorulurmu, alüminyumun dalağı şişermi vs. Fazlasını net bilemem ama karbon ömrünün 34seneden fazla olduğunu biliyorum şuan.


219169 dosyayı görüntüle
Takas
 
  • Hahaha
Tepkiler: Burak B.
@mariokaldato hibrimtrak :)) dropbara cevirdigimide biliyorsundur, paylasmistim bi ara. Yola yaklasti tabi safkan yol olamaz o ayri mesele.. En cok belli eden tarafi ust borunun hayvani uzun olmasidir.. Tarmac o kadar kisaki, hoodlardan tutarken gidon gorus acindan cikiyor, giantta hoodlardan tutunca gidon gorus acinda kaliyor. Droplara yatinca giantin gidonu burnuna gelirken, tarmacda ceneye yakin kaliyor (ornek veriyorum) :)
@danceros dalak olayina cok guldum.. Allah seni guldursun :D
 
@mariokaldato hibrimtrak :)) dropbara cevirdigimide biliyorsundur, paylasmistim bi ara. Yola yaklasti tabi safkan yol olamaz o ayri mesele.. En cok belli eden tarafi ust borunun hayvani uzun olmasidir.. Tarmac o kadar kisaki, hoodlardan tutarken gidon gorus acindan cikiyor, giantta hoodlardan tutunca gidon gorus acinda kaliyor. Droplara yatinca giantin gidonu burnuna gelirken, tarmacda ceneye yakin kaliyor (ornek veriyorum) :)
@danceros dalak olayina cok guldum.. Allah seni guldursun :D
Hayir yaklaşamadi bile. Bu bir gorsel yanilsama neo . Yaris direksiyonlu sehir oldu
 
  • Hahaha
Tepkiler: Burak B.
Makara maksatli , celik eski mtbme dropbar takmistim mesela ne güldük ne güldük :)
2019-05-05 20.43.31.png
 
@mariokaldato gidon boynunu ters cevirsen, yol gorunumu olcak biraz :D
 
@Burak B. hocam sen bi strava aç , geçtiğin yerlerden zamanla ne kadar geliştiğini de görmüş olursun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B.
@srdrmrs Bu gidisle acicam gibi gozukuyor :) igs618de tum veriler kayitli ve program.araciyla igsports sitesine yukleniyor. Otomatik yapiyor :) ordaki verileri stravaya aktarilabildigi okumustum bi yerde. Arastirayim bi ara
 
Karbon omrunu bilmem de bir takim yari bilimsel verilerle geldim.
Veloviewer uzerinden ise gidip geldigim suruslerimin ortalama hizlarini bisikletlere gore grupladim.

Screenshot 2020-02-18 at 10.45.57.png

1. Sparta'nin sehir bisikleti. Aluminyum kadro, onde amortisor var. Gavur olusu gibi 20 kg civari vardir.
2. Aluminyum kadro, 105 grupsetli yol bisikleti. Agirligi 10-10.5 kg civaridir sanirim
3. Karbon kadro, ultegra setli agirligi 8-8.5 kg arasi yol bisikleti.

Rota 9.5 - 10 km civari, dumduz yol. Ama ruzgari pis, sabah da aksam da hep karsidan esiyor.

Neyse, benim hissedebildigim kadariyla sehir bisikleti - yol bisikleti arasinda cok fark var. Hem dur-kalklarda hizlanma ( bisikletin agirligi onemli burada ) hem de ruzgara karsi surus pozisyonu yuzunden bariz sekilde ortalama hiz farki olusuyor. Karbon - aluminyum arasindaki fark ise hissedilebilir degil benim icin.

Sehir ici surusler yerine turlari filtrelersem durum bi sekilde.

Screenshot 2020-02-18 at 10.55.12.png

Ilki aluminyum kadro, ikincisi karbon kadro. Karbon'a gecince ortalama hizim artmis ama eski bisiklette ( aluminyum ) ortalama hizi dusuren en buyuk faktor eski kotu aliskanliklar. Tur sirasinda mola verince bir daha yola cikmamiz zor oluyordu, ciksak da yavas yavas surus yapmak durumunda kaliyorduk, neyse detaya girmeyelim.


Ozetle, kendi deneyimlerime gore karbon kadroya gectikten sonra turlarda kayda deger bir hiz artisi saglamisim fakat bunu yaratan terk fark bisiklet degil benim icin. Surus aliskanliklarimin degismesi de farketmistir. Tamamen bilimsizlike soyluyorum ki, karbon kadro belki 1-1.5 km/s fark etmistir benim icin.
 
Son düzenleme:
(link)
(link)
(link)
makalelerde kısa kısa değindikleri nokta hep karbonun ömür boyu dayanabileceği.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: mariokaldato
@umutcelik duz yolda karbonla alu arasi ortalama farki dedigin gibi 1-1,5km hiz farki olusuyor. Ama yokuslu engebeli biyerde yasiyorsan cok cok farkediyor. Yokusu aluden daha hizli cikiyorsun, trafikte cok sik dur kalk yapmak zorunda oldugun icin karbon acik ara one geciyor. Igs618den baktigimda dun tarmacla ise gittigimde avg 25,7km hizla gitmisim (220metre tirmanis), bugun giantla gittigimde avg 23km yakalamisim. Yol kisa 13km, ilerleyen gunlerde antremanlara ciktigimda o zaman karsilastirma durumum olcak. Deneme suruste 50km rotada 32km/s ortalama yakaladim giantla. Tarmacla max 35 yakalarim diye dusunuyorum. Yakin zamanda ogrencez :)
 
Geri