Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbonun ömrü

''bütçesi olupta'' yukarıda yazılı herhangi bir sebepten tercihini alüminyumdan yana kullanan kişi, belli bir süre sonra deneme amaçlı arkadaşının karbon bisikletine bindiğinde, karbon almadığı için en büyük pişmanlıklarından birini yaşayacaktır. :suspus:
 
Scudo
Her bisikletçi hayatında 1 kez karbon bisiklete sahip olmalı, karbon dünyası çok ayrı.. Teknolojinin ne kadar ilerlediği, enerjinin ne kadar verimli kullandıgı anlıyorsun. Dikkatli kullanıldıktan sonra, güneşte bırakılmadıktan sonra ve yaz donemlerinde güneş dik olduğu saatlerde kullanmadıgın sürece ömrü oldukça uzun olucaktır. Arkadaşlar belirtmiş zaten yanal darbelere oldukça dikkat edilmeli, arada bir arka çatal ve üst boruyu kontrol etmek. Çatlak varsa büyümeden müdahale edilmeli, Alü bisiklet nereye kadar :) 3 hafta karbonla işe gidip geldikten sonra, dun hava yağişli diye (karbonda lastikler slick, balatalar standart) baradine 3 renkli, yağışlı havaya uygun lastik ve çamurluklu alü giantla gittim. Yokuşta esneye esneye gittim :D Basıyorsun pedala zincir kopacakmış gibi esniyor, virajlara yavaş giriyorsun vs antreman yapardım şevkim kaçtı.. Bugun karbonla gittim, keyfim yerine geldi :) Hayatında 1 kez karbona sahip olunmalı bence, bütçeyi zorlasada.. 5 yıllık kredi ile aldım specialized tarmacı:)
 
@trainspotting35 Bisikletin sıcaklıgı 80dereceye ulaşınca hoş olmayabilir :D
 
@Burak B.
Karbon fiberlerin yüksek sağlamlık, yüksek gerilme mukavemeti, düşük ağırlık, yüksek
kimyasal dayanım, yüksek sıcaklık toleransı ve düşük termal genleşme gibi birçok avantajı vardır. Bu kısım alıntıdır.
 
yüksek sıcaklık toleransı ve düşük termal genleşme

Yaz-kış kullanan bisikletçiler olarak kaç derece oldugu bilgisi varmı?

Sıcaklıktan daha çok dik güneşli saatlerde uv ışınların yogunlugu nedeniyle daha çok gevrekleştiriyor diye biliyorum. Kadro boyasının uv korumalı oldugu farzediyorum.. Yoksa vay halimize
 
Yaz-kış kullanan bisikletçiler olarak kaç derece oldugu bilgisi varmı?

Sıcaklıktan daha çok dik güneşli saatlerde uv ışınların yogunlugu nedeniyle daha çok gevrekleştiriyor diye biliyorum. Kadro boyasının uv korumalı oldugu farzediyorum.. Yoksa vay halimize
@trainspotting35 Bisikletin sıcaklıgı 80dereceye ulaşınca hoş olmayabilir :D
Abiciğim o sıcaklıkta bisiklet sürülmez zaten lastikler asfalta yapışır , adam erir gider :D karbona binsen ne binmesen ne ?
 
Son düzenleme:
@Burak B. o sebeple mümkünse koyu renklerden kaçınmak gerekiyor karbonda.
 
@Burak B. Yaz aylarında güneşin dik geldiği zamanlarda kullanmamayı ilk defa duydum ufkum genişledi. 😀

Önce sen başlattın ama. " Gevrim " nasıl bir teknik terimdir . Italyanca mi ? Ne demektir ?

Not : Bir izmirli olarak tabiki de şaka yapıyorum. Çayla iyi gider. Hele vapurda çok keyifli olur .👍👍👍
@Burak B. o sebeple mümkünse koyu renklerden kaçınmak gerekiyor karbonda.

Bknz. Mythbusters.
 
@Çağdaş78 Çay, gevrek, boyoz, bergama tulum peyniri, soguksızma zeytinyağlı domat ve sucuklu yumurta.. Gelsin pazar! şaka bi yana antremandan dolayı yemeklere dikkat etmekten :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
Karbon sürüşü çok konforlu, alüminyumlar kıyaslanmaz.
 
Karbonun alüminyum ve çeliğe göre daha tamir edilebilir bir malzeme olduğunu düşünüyor karbon kadro tamiri yapan Ruckus Composites adlı firmanın sahibi Shawn Small abimiz. Aşağıdan dinleyebilirsiniz. Leuscher Teknik kanalının arkasındaki isim Raul Leuscher ile de ropörtaj yapılmış.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu
Gökhan Uzuntaş Scoot Addict 10 ile (karbon)47.445 km yapmış aramızda kaç kişi onun kadar pedala abanıyor boş-verin çok da şey yapmayalım :)
228062 dosyayı görüntüle

Bu abiyi birebir tanimiyorum ama Hollanda'da en fazla yol yapan arkadaslardan birisi.

(link)

70 bin km gormus emonda'si var.

Screenshot 2020-06-11 at 09.45.59.png
 

Dosyalar

  • Screenshot 2020-06-11 at 09.45.59.png
    Screenshot 2020-06-11 at 09.45.59.png
    24,2 KB · Okunma: 14
Trek karbon kadroya omur boyu garanti veriyor, ben bisiklete ilk basladigimda korkuyordum karbondan ben agirim altimda kirilir gider diyordum. Ama bir arastirdim karbon celikten 3 kat daha saglam ve dort kat daha hafif oldugunu ogrendim, bu bana yetti karbon bisiklet almak icin.
 
Bir süredir karar vermekte zorlandığım karbonmu? aliminyummu? yol bisikleti alsam git gellerimi çözmemde çok faydası oldu aliminyuma karar verdim (gece saat 03:00'da):uyku: . Faydalı bir konu olmuş teşekkürler
Hocam "aluminyumla karbon arasında çok git gel yaşadım" buraya kadar tamam, ama "sonra çeliğe karar verdim" deseydiniz, efsane bir yorum kazanırdı bu topik..😃
 
Uzun lafın kısası 11 sayfayı okudum siz tüm profesyonellerin tek görüşü hem karbon iyi hem karbon 2 3 yarışa katılınca bitebilir işi diye toparladım.. Benimde bir sorum var sayın hocalarım evden hastane 3km gelişte 3km toplamda 6km sadece günlük kullanan biri olarak yolda giderken karbon kırılma ihtimali varmı yani pat parçalanıp düşme ihtimalim varmı ? Korkuttunuz beni açıkcası .d
 
Uzun lafın kısası 11 sayfayı okudum siz tüm profesyonellerin tek görüşü hem karbon iyi hem karbon 2 3 yarışa katılınca bitebilir işi diye toparladım.. Benimde bir sorum var sayın hocalarım evden hastane 3km gelişte 3km toplamda 6km sadece günlük kullanan biri olarak yolda giderken karbon kırılma ihtimali varmı yani pat parçalanıp düşme ihtimalim varmı ? Korkuttunuz beni açıkcası .d
Hocam hic gerek yok bu tip bir kullanim icin. Kaliteli bir aluminyum bisiklet alin derim
 
@Nevfell düşme esnasında kadro kaldırım yerlere gelmediği sürece (tabi bunun içinde baya şiddetli bir çarpma yaşanması lazım) herhangi bir sorun olacağını düşünmüyorum tanıdığım bir öğretmen abim bir sene boyunca ev okul arası günde 25-30 km bisiklet sürüyordu bisikletide karbon bir yol bisikletiydi açıkçası.
 
  • Beğen
Tepkiler: proxyminee
@Nevfell düşme esnasında kadro kaldırım yerlere gelmediği sürece (tabi bunun içinde baya şiddetli bir çarpma yaşanması lazım) herhangi bir sorun olacağını düşünmüyorum tanıdığım bir öğretmen abim bir sene boyunca ev okul arası günde 25-30 km bisiklet sürüyordu bisikletide karbon bir yol bisikletiydi açıkçası.
Çok teşekkür ederim umarım kimse bu durumdan bir kaza yaşamaz..
 
Uzun lafın kısası 11 sayfayı okudum siz tüm profesyonellerin tek görüşü hem karbon iyi hem karbon 2 3 yarışa katılınca bitebilir işi diye toparladım.. Benimde bir sorum var sayın hocalarım evden hastane 3km gelişte 3km toplamda 6km sadece günlük kullanan biri olarak yolda giderken karbon kırılma ihtimali varmı yani pat parçalanıp düşme ihtimalim varmı ? Korkuttunuz beni açıkcası .d

günlük sadece 6km kullanacak ve günün kalanında bisikleti bir kenara bırakacaksanız alü-çelik yada karbon farketmez, ayıracagınız bütçe 3000tl geçmesin yazık olur. ama bisiklete gönül verdiyseniz, günlük 6km kullanıp haftasonları 90-150km antrenman yapacaksanız alacagınız en iyi bisiklet karbon dur. bahsettiğiniz gibi 2-3 yarışta bitebilir diye birşey değil karbon kadro. neticede karton değil bu :) karbon alüminyumdan en az 3 kat daha dayanıklıdır. kadronuzun aldıgı darbe eğer büyükse etkiside o oranda olur. yani alüminyum olsa eğilir kullanılmaz, karbon olsa kırılır kullanılmaz.
 
Geri