Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Herkese iyi günler. Dahon ve sohoyu bu aralar kıyaslıyorum da mariner d8 gerçekten çok övülüyor Ancak kağıt üstünde neredeyse her şey mariner d8 in aleyhinde. Çelik maşa hemen hemen aynı olan aktarma distemini geçtim, tek kat jant olması sinir ediyor diyebilirim. Yâ HÛ 750 liralık ümit katlanır bile çift kat jant. Sırf kağıt üstündeki bilgiler başka bisiklet olsa "almayın, tek kat jant, işe yaramaz özellikler" gibi kelimeleri onlarca kez duyacağıma eminim. Dahonu, terni tamamiyle üst seviye, farklı kulvar, bu işin mercedesi diye adlandırılıyor ama ben hala elle tutulur bi farklılı göremiyorum. Aydınlatırsanız gerçekten sevinirim.
 
Scudo
@Bahadır ÖZEL

Güzel açıklamışsınız, yalnız ben pedal çevirmekte değil yokuş çıkmakta zorlandığımı belirttim. 20 inç katlanır bisikletler geometrilerinden dolayı bence pek konforlu değiller. Yokuşu daha uzun sürede çıkıyorum ve uzun süre pedal çevirmek beni yoruyor, katlanır bisikletin geometrisi de beni yokuş çıkmakta zorluyor, geometri yüzünden ayakta yokuş çıkmak zor bence, otururken pedala fazla yüklenince de ön teker yerden kesiliyor. Tabi bu benim görüşüm. Bir fizikçi olarak da fizik ne derse kabulüm :) Ama her şeye rağmen katlanır bisiklet bence herkese lazım. Benim gibi toplu taşıma kullanan herkese tavsiye ederim. Ben nerdeyse her gün bisikletimleyim ve keyfim yerinde.

@Muhammet Furkan Demir

Merhaba, Marineri değil ama bir önceki versiyonu olan Vitesse D8 i 2 yıla yakın kullandım. Tüm parçaları kaliteli malzemelerden üretilmişti, bu nedenle bence parasının hakkını veriyor. 2 yıl sonunda hala gıcır gıcırdı ve ilana verir vermez satıldı. Yeni aldığım tilti kolay kolay satacağımı hiç sanmıyorum. Tek kat jant ise bence yeterli. 2 yılda akord hiç bozulmadı, kaldırımlardan falanda indim arada sırda. Teker çapı küçük olduğundan tek kat bence gayet yeterli. Soho hakkında ise maalesef hiç bilgim yok.
 
@~mca~ Katlanır bisikletler şehir bisikleti sınıfında olduğu için oturuş pozisyonu gayet dik. Yokuşta dediğiniz gibi bu da dezavantaj oluyor. Eğik oturuşta bacaklar daha iyi güç uygulayabiliyor. Bende ayarlanabilir gidon boğazı olan bir katlanır var ve gidonu alçaltınca her şey değişiyor yüksek hızda gidon daha kararlı, frenleme daha güvenli hissettiriyor ve yokuşta ayağa kalkıp daha uzun süre pedal çevirebiliyorum. uygun gidon boğazı yoksa farklı gidon takılarak biraz daha iyileştirme yapılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ~mca~
@Bahadır ÖZELAslında katlanabilir bisikletler başlı başına ayrı bir sınıf şehir modeli var dağ modeli yol modeli performans isteyen arkadaşlar şu tarz modellere bakabilir bizzat yol bisikleti kompanentleri kullanılmış yurt dışında katlanabilir bisiklet yarışları bile düzenleniyor

d2df5f61b543b99a4ca4e0b228c79b7a.jpg


SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar Belderianın Camp Q5 modeli hakkında bilgisi olan varmı.Şu sıralar Carrefourda 645 tl. 1200 den düşmüş görününce ilgimi çekti.

(link)

Bu markayı ve bisikleti önerir misiniz?Bianchinin katlanır modeli origami de 850 civarıydı onla kıyaslayınca çok hafif geldi. Açıkcası sağlam gibi gelmedi.
 
Merhabalar, son zamanlarda yaptığım araştırmalar doğrultusunda katlanabilir bisiklet almaya karar verdim fakat hiçbir bilgim olmadığı için hangi model hangi marka alacağımı bilmiyorum.
Her gün İstanbul, 4.Levent- Uniq İstanbul ( Ayazağa Yokusu) arasında yol yapmaktayım. Ufakta olsa yokuslar var. Öğrenci olduğum için bütçem kısıtlı. Mosso Marine 20 ve Carraro Flexi olarak ikinci el olarak dikkatimi çekiyor.
Sizlerden isteğim bu modeller ya da farklı model ve fiyatlar hakkında yorum yapmanız tavsiyelerde bulunmanız teşekkür ederim. İlk defa bu yola çıkacağım için her türlü tavsiyeye açığım. Model marka fiyat dışında bisiklet sürmekle ilgili her türlü tavsiye olabilir.
 
Merhaba arkadaşlar. Şu an için piyasada paha olmayan, en çok ragbet gören, f/p ürünü katlanır bisiklet modelleri hangileri?
Türkiyede yaşamıyorum, olduğum yerde sadece Kross Flex 3.0 (2017) 1400TL. Sizce uygun fiyat mı? Yoksa Türkiyeden mi almalı?
Önceden teşekkürler!
 
  • Beğen
Tepkiler: Kayacik
@AlpcanT

Bisikleti nerede süreceksin ve bütçene göre model seçmemisin. Okula gidip geleceğim diyorsan Bianchi folding v21 veya Carraro 121 alabilirsin. Bu 2 bisikleti aynı üretici yapıyor ve tüm aksamlar hemen hemen aynı. Fiyatları iyi 1000tl cıvarında. Okul yolu çok düz ise 8 veya 7 vitesli modellerde işini görür. Mosso kalite olarak bu 2 sinden aşağıda.
 
BMW nin sattığı modelleri gördünüz mü ?

MINI'nizin olduğu yerde kalması için en iyi neden: 8 vitesli MINI katlanır bisiklet. 20" tekerlekleri ve orta borusunda gümüş MINI yazılı mat siyah alüminyum çerçevesi ile sadece 11kg ağırlığındadır. Katlanması da çok kolaydır. Bir iki hareket ile bisiklet katlanıp, sele altındaki taşıma çantasına yerleştirebilir ve neredeyse her MINI'nin bagajına sığdırabilirsiniz. Zincirin Teflon kaplı olması ise kirlenmeleri önler. Hem zincir hem de zil LimePunch rengindedir. Açık haldeki boyutu: 150cm x 110 cm x 60cm. Katlanmış halde boyutu ise 85 cm x 65 cm x 30 cm.

(link)
 
@Atacante Bianchi ve Carraro nun 21 vitesli modelleri işini görebilir hem vites aralığı olarak geniştir hem de fiyat olarak bütçenin altında kalırlar yokuşu bol bir yerde yaşıyorsan kullanırken sana rahatlık sağlar
 
  • Beğen
Tepkiler: ibraeum
@Atacante
Bütçenizi biraz daha arttırıp dahon mariner d8 modelini almanızı öneririm.
Fiyatının yüksek olduğunu düşünebilirsiniz ama bu yıl bu model o kadar çok sattı ki elinizden çıkartmak istediğinizde 2. el piyasası olarak da size avantaj sağlayacaktır.
 
@eren konuEren beye katılıyorum dahon vitesse d8 bisikletime ilan açtım o kadar çok mesaj geldi ki akşam koydum gecesine sattım sabahına kargoya verdim ki kesinlikle öneririm Brompton a bütçeniz yoksa dahon tercih sebebidir

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Daha önce de yazdım tekrar hatırlatayım;

24" katlanır bisiklet bence en ideal olan lastik ölçüsüdür. eş zamanlı olarak 3 boy katlanırım vardı (20" 24" 26") tüm tecrübelerime dayanarak 24" kesinlikle en ideal olduğunu söyleyebilirim. Şöyle ki;

Karşılaştırma yaptığım bisikletlerim tern joe p24, tern joe d24(ikisi de 26") dahon mu d8(20") tern verge x20(20") dahon ios d9(24")

26" nispeten büyük olsa da 24" oldukça taşınabilir hatta 20" 'in katlı hali arasında boyut olarak çok da farklı değil. 20" verge belkide piyasadaki en iyi donanımlı katlanır olmasına rağmen hızlıydı ancak bozuk yolda inip yürümek zorunda kalıyordum.

24" bozuk yol veya genel şehir kullanımında 20" e göre çok daha başarılı, uzun tur yapacaklar için de çok ideal,

24" tek kötü yanı fazla seçenek yok bulunabilenler de dolar kuru yüzünden epey pahalandı. Ben dahon ios d9 kullanıyorum. tern eclipse 24" geldi mi bilmiyorum boyuna göre hafif bir kadrosu var.

2. el herhangi bir ios serisi, en üst donanım 20" e göre çok daha tatmin edici olacaktır.
 
Merhaba, elimdeki dahon eco c6 modeli satıp yerine yeni bir katlanır almak istiyorum, sizce ne kadar mantıklı? Eco6 işimi görüyor aslında, son hızı düşük yani boşa çeviriyorsunuz, bir de yokuşta biraz yoruyor ama çıkıyorum. Frenlerden pek memnun değilim, vites ayarları da çabuk bozuluyor gibi. Üzerinde promax frenler ve microshift 6 lı vites kolu var.

100 lira harcayarak hem vites kolu hem fren ayaklarını komple yenileyebilirim. Eksiklerini tamamlayıp binsem mi? masraf etmeden satsam mı? bilemedim 700-800 lira ediyor sanırım.

Hayaller brompton gerçekler btwin malesef :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@emrahozkanMerhaba bütçeniz varsa kesinlikle dahon tavsiye ederim btwin kullandım ve geri iade ettim arada ki farkı göreceksiniz

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@0zan merhaba , 24” toplu ulaşım kullanacak arkadaslar için uygun boyut değil. 16”-20” daha mantıklı. Şimdi katlanır bisiklet zaten kompakt yapıda olmalı amaç bu , 24” de teker ve katlanma boyutu arttığı için tercih edilmemeli diye düşünüyorum özellikle İstanbulda. Yeri geliyor bu megakentte 20” katlanırla bile toplu taşımada zorlanıyoruz.
 
@ygt bikeAynen katılıyorum 20" hem daha taşınabilir hem de kapladığı yer açısından toplu taşıma ve iş yerinde masanın altına bile çok rahat saklanabilir

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@ygt bike


mwp3py.jpg


Bisiklet katlı halde iken sadece lastik boyu kapladığı yer konusunda belirleyici olmuyor;

24" lastiği daha büyük olabilir ama gidon borusu ile sele borusu uzunluğu 20" e göre neredeyse yarı oranında daha kısa,

Yani tüm değişkenler oranlandığında neredeyse anlaşılamayacak bir boyut farkı oluyor. (24" ile 26" arasında bu dengeler bozuluyor o ayrı konu.)

Bence en önemli artısı da 24" çok daha rijit bir sürüşe sahip. Zira gidon ve sele borusu uzunluğu 20" deki gibi abartılı boyutlarda değil. Kullanımı regular bisiklete çok yakın. 20" gidon borusu sürekli esniyor

20" en ufak bir bozuk yolda rahatsızlık veriyor, biraz hızlandığınız vakit sürüş kararsızlaşıyor, 24" de bunlar da neredeyse hiç yok.

Belki herkes için önemli değildir ancak 24" şöyle bir avantajı da var, 20" bazen komik duruyor bilmeyen sirk bisikleti yakıştırması falan yapıyor ancak 24" öyle bir sorun da yaşatmıyor.
 
@0zan
bence de 20' stabilite konusunda iyi değil, yokuş inerken vs. çok hissediyorum bunu...Ben bisikletimin tipini seviyorum, onun dışında teknik olarak yazdıklarınızın hepsine katılıyorum :harika:

Şuda var yanlız, 20' ufak gözüktüğü için ben dolmuşa binerken sorun çıkartmuyrlar. Genelde dolmuşcu binerken şöyle bir süzer, şimdiye kadar iki kişi kabul etmedi :) ama 24' bisiklet katlanınca da yüksek gözükecek dolmuşda sorun çekebilirdim belki :D:D işin psikolojik yönü farklı
 
  • Beğen
Tepkiler: 0zan
Geri