Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

@Tamer Günay

O modele bakmadık .

Ustası varken çırağına gitmedik:)
 
Scudo
ulaş bey , fotolar süper. bir kez daha hayırlı olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
Ulaş bey iyi günler. Ben yeni bisiklet kullanmaya başlayacagım öğretmenım okulla evımın arasındaki mesafe yaklasık 1-2 km yuruyerek gıdıyorum bısıklet alırsam bısıkletle gıderım dıyorum Ama kararsız kaldım katlanır mı alayım şehir bisikletimi alayım.Yol gidişte yokuş yukarı.Bisikletle gidersem yorulurmuyum. Özellikle takım elbise ile terlersem sıkıntı oluyor gömlekte. katlanır alırsam dahonlara herkes ıyı diyor ama fiyatları yüksek salcano, bianchi v.s. gibi modeller hakkında da bilgim yok. Şehir bisikleti alırsam tavsiye edeceginiz modeller hangisi olur? Tabi sadece okula giderken değil şehir içinde de kullanmak istiyorum. İstanbul pendikteyim. Şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
Konuyu yine alevlendirdum yazılanları baştan sona okudum dahon tren raleigh bakıyordum dahon denedim bugün de decathlonda tilt5 kullandım hakimiyet gidiş dahon a göre daha istikrarlı geldi dahon tern ile tilt5 kiyaslanir mi arasında fiyat farkida var gerçi çamurluk ve sele ekleyince fiyatlar esitleniyor
 
dahon daha hafif.
 
dahonun katlandıktan sonra aldığı şekil tilt ve raleigh den daha stabil daha derli toplu
 
Dahon 29 cm en tilt 5 47 cm arada 20 cm var ağırlık olarak ta 1 kg daha ağır ama yolda özellikle bozuk yolda tilt in performansı daha iyi gibi gözüküyor ikisinde belli bir süre kullanmış birisinin yorumlarına ihtiyacım var
 
@gokhan.gursel
@oz78tr

Ben 2 bisikleti de gördüm Gökhan Bey'in söylediği çok doğru.Tilt katlı halde iken çok geniş.Eğer bir masa altı evde dar köşe vs denirse sıkıntı çıkarabilir.

Diğer bir konu ise Tilt öyle videoda görüldüğü gibi rahat katlanır bir bisiklet değil.Yeni olanları katlamaya çalıştığımda bırak elle tek harekette katlamayı ayakla itsem dahi katlanmıyordu.Uzun süre teşhirde kalmış olanlar daha rahat katlanıyor.İşin gerçeği katlana katlana yalama edeceğim bir sistem , hemde sadece 1 telin tuttuğu bir sisteme pek güvenemem.

Son olarak ben hoptown 5 kullanıyorum.Bunun katlı tutma mekanizması bana Dahon ve Tern'den çok daha stabil geldi.Sebep şu görüp incelediğim dahon ve ternlerde mıknatıslı tutma mekanizması var.Bu biraz bisikleti daha geniş tutuyor.Bendekinde ise çok dar.Yani katlandığında 2 parça şase arası mesafe çok çok az. :)
 
Merhabalar;

Ben katlanabilir bisiklet almaya karar verdim. Bu forumdaki bütün katlanabilir bisiklet konularının okudum fakat sizlerin de bildiği gibi herkesin zevki ayrı kararsız kaldım ve sizlere danışmak istedim.

Evet öncelikle gönlüm tabiki Dahon ve Tern almak ister ama o kadar bütçe ayırmak istemiyorum bunu en başta belirteyim o yüzden lütfen tavsiyelere yazmayınız:) Bütçem 800 TL maksimum olacak şekilde düşünüyorum.

Kullanım amacı 5-6 Km lik yol yapmak ve dağ vs gibi bir yolum yok asflatta sürülebilecek cinsten istiyorum o yüzden.

Aklımdaki modelleri sıralayayım;

1.Kron FD 1000 ( Çok yorum yok etrafta bununla alakalı bir kişi FD 500 izlenimlerini yazmış aslında yeni FD 1000 in aynısı ama bazıları da yermiş kafam karıştı o yüzden)

2.Raleigh Stow-away 7 ( Yine forumdan incelemelerini okudum)

3. Matex Bfold 5 ( Şu anda stoklarda yokmuş ama yakında gelecekmiş)

4. Geotech Tempo 2.0 ( hiç bir yorum bulamadım bununla alakalı)

5. Bianchi ve Salcano gittim gördüm baktım ama benim çok içime sinmedi neden bilmiyorum


Son olarak tavsiyelerinizden önce ikinci el al falan yazıyorsunuz ama temiz bulmak ve insanlara bu konuda güvenmek benim için oldukça zor:)

Bu markalardan başka eğer sizin önerileriniz varsa onlara da açıığım her zaman..

Hadi yardımlarınızla alalım şu bisikleti artık..

Yardım edenlere de etmeyenlere de teşekkürler..

Herkese kolay gelsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
Bianchi, Salcano'yu geçin, sabit gidon hoş değil.
Geotech'i yakından inceledim.K-rock bu fiyat için alternatif olabilir ama 7 vites her zaman avantaj.Kron'u yakından gördüm ama kurcalayamadım vakit yoktu:)Hepsi birbirine yakın.İşçilikleri iyi.K-rock ve Geotech çamurluk ve bagajla geliyor, Kron'da bildiğim kadarı ile bunlar ekstra.1000TL'ye dahon eco 6 almak mümkün:)Stokta olan yerlerde canlı görüp açıp kapatıp, bisikleti kurup bakın, içinize sinen yorumlardan daha önemli;)
 
Teşekkürler Batuhan söylediklerini dikkate alacağım, başka yorumlar...
 
Bende stowaway 3 var, fakat 7'yide biliyorum, çok bir fark yok, yani vites oranları olarak aradaki oranlar baş ve son aynı olunca çok farketmiyor. Biraz klasik mantıkta olsun isterseniz 3 ü tavsiye ederim, sturmey archer aw hub vardır üzerinde. Ama öncelikle hafif kaliteli bir göbek, tekli ayna kol takın (hem 7 hem 3 için), mevcutlar çok ağır. Gidon ve sele borusunu değiştirip hafifletin, bagaj ve çamurluklardan kurtulun. Tüm bunlar 15.50 kg civarındaki bisikleti 11-11.5kg ya kadar indiriyor (kendim tartarak ölçtüm). Eğer 3 alırsanızda aynakolda değişim yapmazsanız arka 16 dişliyi 19 yada 21 ile değiştirip yokuş performansını 20 lira gibi bir rakama iyileştirip, değiştirirsiniz, neredeyse bir vites oranı (gear inch yada gear ratio olarak mukayese edince) kadar kaydırırsınız. Eğer oranları karşılaştırmak isterseniz sheldon brown gear ratio dan karşılaştırın derim. Ben en son 39 53 lü aynakolun 39'unu kullanıp arkayı 19 dişli yaptım, son halini yakında fotolarla göndereceğim. Ayrıca üzerinde gelen Bangladeş lastikler 35 psi a kadar, kilonuz ağır kalabilirmi karşılaştırın derim.

Genelde giriş seviyesinde dahon tern ne olursa olsun kadro dışında vasat kalıyor gördüğüm kadarı ile. Şimdiye kadar gördüğüm en iyi hazır donanım geotech pd de var fakat fiyat yüksek sayılır bütçenize göre. Gönül ister ki Bike Friday, Brompton alalım, ama benim anladığım hazır donanımlarım üzerine para harcamak gerekiyor.
Bu sırada Kronlardan birinde amortisör vardı sanırım üretimden kalkmış bir de kronda geometri hatası gibi bir yorum vardı....
 
Dahon vitesse d7 bisikletim var.

Ben bile bunda eksik görüyorum.Ama güzel hakkını veriyor.

Göbekleri ve jantı değişirmem gerek belki 8 vites yaparım .

Gelişme olursa forumda paylaşırım ama kadrosu katlanma mekanızması sağlam.

Yerli bisikletleri alma aşamasında elemiştik katlanırsa asıl bu işin pirini alalım demiştik.Donanım zamanla geliştirilebilir.

Genel olarak bisiklette aranan sağlam kadro gerisi düzeltilebiliyor arayışınızda bol şans.
 
küçük teker istemiyorsanız benim bisikleti tavsiye ederim:

26" jant boyu M size kadro (sanırım)

boyunuz 170-175 aralığında ise hiç sorun yaşamazsınız, benim boy 178 ve şu an sadece gidon boynunu değiştirerek direksiyonu biraz daha aşağı ileri almayı düşünüyorum

www.pininfarinacitybike.com
 
Ulaş Dahon a o kadar para vermek istemiyorum başlangıçta çünkü deneyeceğim bir müddet eğer hoşlanırsam para vermeyi düşünüyorum o yüzdn bütçemi 800 TL ile kısıtladım...

Halil İbrahim cevabın için teşekkür ederim ama katlanabilir istiyorum ve 20 olsun istiyorum :)

Alp Şahinoğlu valla o kadar teknik konuşmuşsun ki yazdığını anlayabilmem için Google amcadan bayağı yardım aldım:) Krondaki geometri hatası olayını araştıracağım ... Teşekkürler Bu arada Stov-away alınır mı tavsiye ediyor musunuz?-
 
Alp bey göbek vites kullanmadım, göbekten üç vites teoride ilk ve son dişli eşitse doğru ama şehir içi kullanımda trafikte seri geçişli bir 7-8 vites aynı peformansı verir mi?Bir de göbek vitesin ağırlık avantajı var mı?
Cevdet bey bence almışken 800 tl vermişken, İstanbul'da bir iki mağazada hala mevcut, Dahon Eco 6'lar bitmeden 1000tl'ye alınabiliyor, kaçırmayın:)Sevmezseniz de Dahon'u elden çıkarmak daha kolay olacaktır.
 
@Cevdet T.

benim bisiklet zaten katlanıyor :D

ve yurtdışından sipariş etsen bile bütçeni aşmıyor

http://www.pininfarinacitybike.com/media/catalog/product/cache/6/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/i/pinin.jpg
 
Olaya şöyle yaklaşmak doğru olur, ben kesinlikle 3 vites göbekten tercih edin ya da etmeyin diyemem. Artısı şudur sturmey archer 1930 lardan beri yaptığı ilk tasarımdır, az bakımla sıkıntı yaratmaz, farklı versiyonu ve freni vs yada 7 li gibi çok vardır.

Aslında benim de yeni öğrendiğim bir nokta olduğu için bisiklette ayna kol ve arka dişli oranları ile oynadığınızda ne performans alacağınızı hesaplamak açısından sheldon brown gear ratio da hesap yapmak akıllıcadır.

Örnek vermek gerekirse benim dişli oranlarım inch cinsinden orijinalinde 71 55 40 gibiydi (46 ayna ve 16 arka dişli ile) Benim sturmey archer %177 ilk yani 0.75 1/direct drive ve 1.33 son vites sunuyor. Şu anda 39 aynakola ve 170mmden 175lik kola geçerek arka dişliyide 19 yaparak 30 40 ve 53 e yakın bir oran yakaladım yani bir vitesi 3 ü heba ettim denebilir, ama ciddi anlamda yokuş performansı kazandım bu kişisel tercih. Genel anlamda şehir içi kullanım için sürücüler 50/55 55/60 aralığını tercih ediyorlar, fakat iş dik yokuşlara gelince 30/35 oranı daha tercih ediliyorki, özellikle göbekten viteslerde 30 inch ölçeğine inecek kombinasyon yapmanız öneriliyor ki ben de denedim, çok doğru bir tespit. Sizin bisiklette tekli ayna kolla 7 vitesle çok geniş bir vites oranı almak mümkün değil, eğer aynakol krank ve arka dişli sayılarınızı gönderirseniz hesaplarım, karşılaştırma şansımız olur, ama genel kanı katlanırlarda performans için öne 2 li aynakol (seyrüpedaldaki arkadaş gibi) yada en ideali bike friday world traveller almak.

Batuhan beyin de dediği gibi beğendiğinizi alın, bu zevk meselesi, kadro dışında çoğu donanımları giriş seviyesi için benimki dahil vasat diyebilirim. Şöyle bir bilgi de doğruluğunu teyid edemedim ama raleigh stowawayi dahon a fason ürettiriyor diye duydum, sebebi ise İngiltere de tüm Dahon ve bir çok markanın dağıtımı Raleigh de....

Bu sırada anlatmaya çalıştığım bilgi aslında benimde sonradan öğrendiğim en iyi ustaya bile sorduğunuzda hesaplamadan sadece afaki yorum yapacağı bir bilgidir, ben de okuyarak bir iki günde anladım, ama çok zor değil çok faydalı bir bilgi bisiklet seçerken. Hatta şimdi Alfine göbekli bisikletimi sattığıma pişmanım. 8 vites inanılmaz bir vites aralığı sunuyormuş...
 
@AlpŞahinoğlu

hocam benim katlanır bisiklet göbekten üç vites hafif yokuşlarda gidebiliyorum ama biraz dik yokuşlarda gidemediğim için bisikletin vites sistemini komple değiştirip normal vitesli hale getirmeyi düşünüyorum. (21,24, ya da 27). tabi bunu 250-300 liraya hallede bilirsem. ayrıca vites sistemini komple değiştirmek yerine sadece 3 lü aynakol takmak mümkün mü ? (3'ü 9' a çıkarmak için)
 
(link)

Dostum bu linkteki bisikleti öneririm. Bildiğim ve gördüğüm kadarıyla kadro Dahon ve Tern C serisine ait kadro gayet sağlamdır.
 
Geri