Decathlon'da satılan başka bir iç lastiğin yorumlarında hep sibop kısmında patladığını duymuştum, sanırım biraz dayanıksız yapıyorlar. Başka marka iç lastik kullanın bence ben alacaktım yorumları okuyunca decathlon'dan vazgeçtim.
Decathlon lastik uygun fiyat oldugu icin cok kullandım. 26x1,75
Max. 7 tane yama ile devam ettigimde oldu. Yillar icerisinde yaklasik 10 civari kullanmısımdır, ancak sadece iki kez siboptan patlak verdi.
Gerci siboptan patlamasının sebeplerinide incelemek gerekir.
Genellikle iki sebepten sibop keser:
1-Jant sibop yuvasinin dar ve genis olması veya puruz icermesi durumunda sibop zamanla surtunerek asinir ve patlar.
2-Dusuk basincta kullanırsaniz frenleme hareketlerinde ic lastik hareketiyle sibop janta olan dik konumunu kaybeder ve bu sekilde kullanirsaniz, ilk maddedeki neden ile yine keser ve patlar.
Uzun sure bekleyen lastigin havasinin inmesi, yama tam tutmadigi icin mikro hava kacaklari var ise farkedilmeyerek bisiklet 1-2 gun yattiginda lastigin inmesi olasidir. Ayrıca lastik tamirlerini kendidisi yapmaya baslayan cogu kisi ilk baslarda ic lastige odaklanarak dış lastigini ve jantını göz önüne almaz.
Patlak kronik hale geliyorsa yapılması gerekenler:
-İç lastikte mikro patlaklar var mı?
-Sibop ignesi arizali veya gevsemis mi?
-Jant sibop deligi kullandiginiz sibop deligine gore mi? Fazla genis, fazla dar veya metal capak sorunu, sibop yuvasi kenarlarindaki metalin keskin kenarlari mevcut mu? Torpu ile duzeltebilirsiniz.
-Jantin ic kisminda puruz var mı?
-Jant telleri veya jant seridi duzgun durumda mı ve iç lastige baskı yaparak patlaga sebebiyet verecek bir sorun var mı?
-Dış lastigin iç yuzeyi kontrol edilerek batan ve ic yuzeye cikinti yapan bir cisim var mı? Var ise bu cisim cikarilmalidir.
-Dış lastik yıpranmış ve dış yuzeyindekine benzer catlaklar iç yuzeyinde de oluşmuş ise veya patlaga sebep olan cisimler kucuk yarıklar oluşturmuş ise bunlar lastigin hareketleri ile ''lastik ısırması'' denilen soruna yol acabilir ve bu catlakların kıstırdıgı iç lastik surekli patlar. Bu durumda önce dış lastigi degistirmeniz gerekir.
-Dusuk basincta kullandiginiz lastik zamanla hareket ederek sibop janta gore egik konuma gelir ve kesilebilir. Aynı sekilde lastigi sisirirken sibop egik konumda kalırsa, dogru basincta kullansanız bile yine aynı sorun yasanir.
-Dusuk basincta keskin kenarlı yuzeylere baskı kuracak sekilde kullanırsanız (en yaygini kaldirim vb. alanlara inip cikarken olanıdır) basinc az oldugu icin iç lastik jant ve dış lastik arasinda ezilir. Buna yılan ısırıgı denir ve jantın bastigi yerde aynı duzlemde iki delik oluşur.
.