Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Geçmiş olsun. Nasıl gerçekleşti bu olay?
Çok sağol. hızım oldukça azdı 7-8 km/h civarı. kamyon lastiği patlamış gibi ses çıkardı. Zaten çok hafif sibop kısmından hoplayarak gidiyordum. katlanır lastikti, 110 civarı hava bastım. sanırım o noktadan bombe yapıp janta baskı sonucu hem iç lastik hem dış lastik yarıldı.
 
Scudo
yeni kullanmaya başladığım vittoria rubino pro ıv lastiğimde son durum bu . etraftan tabanca mı patlattılar diye geldiler. neyse ki ne olacaksa ilk 2-3 km içinde oluyor. hem hızım azdı hem de planladığım rotamın ilk kilometreleriydi..
Geçmiş olsun. Garantiye başvurun. Hatalı olma ihtimali yüksek.
 
Geçmiş olsun. Garantiye başvurun. Hatalı olma ihtimali yüksek.
çok teşekkürler .Lastik, sibop kısmından hafif bombe yaparak gidiyordu. sürdükçe düzelir diye düşündüm. lastiği takarken hatalı bir uygulama yapmış olabilirim ben de. Tam emin olamadım garanti konusunda bu yüzden.
 
çok teşekkürler .Lastik, sibop kısmından hafif bombe yaparak gidiyordu. sürdükçe düzelir diye düşündüm. lastiği takarken hatalı bir uygulama yapmış olabilirim ben de. Tam emin olamadım garanti konusunda bu yüzden.
Bence şansınızı deneyin derim sonuçta kaybedecek bir şeyiniz yok. Zaten ülke de her şey pahalı.
 
çok teşekkürler .Lastik, sibop kısmından hafif bombe yaparak gidiyordu. sürdükçe düzelir diye düşündüm. lastiği takarken hatalı bir uygulama yapmış olabilirim ben de. Tam emin olamadım garanti konusunda bu yüzden.
Geçmiş olsun hocam, size önerim continental gatorhardshell lastiği kullanıyorum 115 istiyorsa 105 basıyorum. 9/10 zırh koruması ve 72-75 arası yol tutuşu var.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Şafak Başlar
Benim geçmeme biraz daha zaman var. Halen Schwalbe Marathon Racer 700x35 kullanıyorum, daha epey iyi durumda. Bunların değişme zamanı gelince yine Marathon Racer ama bu sefer 700x30'a geçmeyi planlıyorum. Bir süre için Marathon Racer modelleri bulunamadığından alternatifler baktım ama bu lastikten çok memnun olduğum için daha iyi bir alternatif oluşmadıkça aynı yoldan sadece incelterek devam ederim. Diğer Marathon modelleri içinde Racer'ı tercih etmemin sebebi 1 seviye daha düşük patlak korumasına karşı yuvarlanma direncinin çok daha iyi ve diğer marathon'lara göre daha hafif olması. Şu anda değiştirecek olsam Marathon Racer 700x30, bu sefer hesaplı bir lastik alayım dersem de muhtemelen Vittoria Randennour 9. seviye 28 ya da 32 mm alırdım. Fiyatlar çok oynak olduğundan aralarındaki fark açılıp kapanıyor. Marathon Racer'ı en ucuz 338, Vittoria'ları en ucuz 198 liradan buldum.
Aslında bunları daha önceki mesajımda da yazmışım, fikrim değişmediğinden aynısını tekrar etmiş oldum. Bu sefer fazladan bir yorum yapıp hiç geçmeyeceğim lastiği de daha büyük netlikle söyleyebilirim: Mitas. Hem dış, hem iç lastik için geçerli. En fazla "geçici lastik" olurlar. Fabrikadan müşteriye kadar, yarılmış bir lastiğin yenisini buluncaya kadar v.b.

Acaba Kron Tx150 modeli için hangi aralıkta dış lastik genişliği uygun oluyor janta göre? Yani 25c-50c aralığı herhangi bir numara da 28 inclik dış lastik kullanabilir miyiz? 30 ya da 35c dış lastik almayı planlıyordum ancak janta dar ya da küçük mü gelir emin olamadığımdan araştırmak istedim. Onu da bulamadım
 
Acaba Kron Tx150 modeli için hangi aralıkta dış lastik genişliği uygun oluyor janta göre? Yani 25c-50c aralığı herhangi bir numara da 28 inclik dış lastik kullanabilir miyiz? 30 ya da 35c dış lastik almayı planlıyordum ancak janta dar ya da küçük mü gelir emin olamadığımdan araştırmak istedim. Onu da bulamadım

Öncelikle 25c-50c denen lastiğin genişliği. "28 inclik" dediğiniz ise çapı. Her durumda 28" = ETRTO 622 (jantın efektif çapı/lastiğin iç çapı 622 mm) = 700c = 700mm lastik almalısınız. Bu lastiğin büyüklüğü, jantınıza daha küçük lastik olmaz. 29" lastikler de olur, onlar zaten 28"=ETRTO622=700c lastiklerle aynı, sadece daha kalın oldukları için dış çapları da artıyor, o nedenle 29" deniyor.

Janta göre 30 ya da 35 mm dar olmaz. Muhtemelen 19 mm jant kullanılıyordur, 50 mm'ye kadar genişliği olan lastik takılabilir.
1705233342444.png
Ancak maksimum genişlik kadro yapısına da bağlı. Bundan emin olmak için lastiğin geçtiği hizalardan kadro/maşa açıklıklarını ölçmek lazım.

30-35mm piyasadaki her trekking bisikletine uyar, zaten eskiden 35 mm yaygın standarttı, şimdi 38-40 mm daha yaygın . 700x30, 700x35, 30-622i 35-622 gibi ifadelerle anılan 28" lastiklerin tümünü kullanabilirsiniz. Yine de bulduğunuz lastiklerin link ya da isimlerini burada paylaşırsanız hata olmamasını garantileriz.
 
Öncelikle 25c-50c denen lastiğin genişliği. "28 inclik" dediğiniz ise çapı. Her durumda 28" = ETRTO 622 (jantın efektif çapı/lastiğin iç çapı 622 mm) = 700c = 700mm lastik almalısınız. Bu lastiğin büyüklüğü, jantınıza daha küçük lastik olmaz. 29" lastikler de olur, onlar zaten 28"=ETRTO622=700c lastiklerle aynı, sadece daha kalın oldukları için dış çapları da artıyor, o nedenle 29" deniyor.

Janta göre 30 ya da 35 mm dar olmaz. Muhtemelen 19 mm jant kullanılıyordur, 50 mm'ye kadar genişliği olan lastik takılabilir.
313671 dosyayı görüntüle
Ancak maksimum genişlik kadro yapısına da bağlı. Bundan emin olmak için lastiğin geçtiği hizalardan kadro/maşa açıklıklarını ölçmek lazım.

30-35mm piyasadaki her trekking bisikletine uyar, zaten eskiden 35 mm yaygın standarttı, şimdi 38-40 mm daha yaygın . 700x30, 700x35, 30-622i 35-622 gibi ifadelerle anılan 28" lastiklerin tümünü kullanabilirsiniz. Yine de bulduğunuz lastiklerin link ya da isimlerini burada paylaşırsanız hata olmamasını garantileriz.
Çok teşekkürleer🙏🙏 aydınlanmış oldum.
Mevcut dış lastiğim 700x42c bir lastik. Daha dar bir lastiğe geçmek istiyorum.
Ben bolca bir araştırdım, ağır olmayan, dayanıklı, koruyucusu olan bir lastik baktım. SCHWALBE MARATHON RACER RACEGUARD almaya karar vermiştim. 700x35c ye geçebilirim diye düşündüm, ancak sonra 700x30c ile arasında kaldım. Sizin öneriniz var mıdır bu açıdan? Mümkün olduğunda da jantlarımın tam ölçülerine bakıp bulmaya çalışıcam
 
Çok teşekkürleer🙏🙏 aydınlanmış oldum.
Mevcut dış lastiğim 700x42c bir lastik. Daha dar bir lastiğe geçmek istiyorum.
Ben bolca bir araştırdım, ağır olmayan, dayanıklı, koruyucusu olan bir lastik baktım. SCHWALBE MARATHON RACER RACEGUARD almaya karar vermiştim. 700x35c ye geçebilirim diye düşündüm, ancak sonra 700x30c ile arasında kaldım. Sizin öneriniz var mıdır bu açıdan? Mümkün olduğunda da jantlarımın tam ölçülerine bakıp bulmaya çalışıcam

Ben Marathon Racer'ı iki bisikletimde, birinde 700x35 (35-622), diğerinde 26"x1.50 (40-559) ölçüsünde kullanıyorum. 26" olanda daha ince seçenek olmadığı için aynen devam ederim, ancak 28" olanda bir sonrakinde 700x30 alacağım. Ancak ben ince lastik severim, yol bisikletimde de 23 mm kullanıyorum. Yol şartlarım buna uygun, ben de aşırı konforcu değilim ve düşük basınçlı lastiğin yol açtığı durumlardan hoşlanmam.

42 mm'den daha ince lastiğe geçince gereken min-max ve uygulayacağınız ortalama basınç değerleri yükselecek, bu da daha sert lastik kullanmanıza yol açacak. İzin verilen minimum basınçtan azını kullanmak özellikle ince lastiklerde daha az hacim olduğundan lastiğin yere basan yüzeyinin yayılmasına neden olur, yol tutuş dinamiği değişir ve darbelerde yılan ısırığı oluşma riskini arttırır.

Ben 700x35 lastikte 80, 26"1.50 lastikte 75, 700x23 lastikte 120 psi kullanıyorum. Bir diğer bisikletimdeki bir 700x35 lastik 60 psi'den fazlasına izin vermediği için alışık olduğum basıncı kullanamıyorum, özellikle havası biraz inince bisiklet yere yapışıyormuş gibi hissediyorum.

Siz kendi beklentinize göre hareket edebilirsiniz. Bisikletiniz süspansiyonlu olduğu için beklentiniz ya da ulaşacağınız sonuç benimkinden çok farklı olabilir. 42'den birden 30'a düşmek çok büyük farklılık yaratıp rahatsız edebileceğinden ilk aşamada 35'e geçip, o eskidiğinde "daha incesi daha iyi olur" derseniz 30'a geçebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: dgnknl
Ben Marathon Racer'ı iki bisikletimde, birinde 700x35 (35-622), diğerinde 26"x1.50 (40-559) ölçüsünde kullanıyorum. 26" olanda daha ince seçenek olmadığı için aynen devam ederim, ancak 28" olanda bir sonrakinde 700x30 alacağım. Ancak ben ince lastik severim, yol bisikletimde de 23 mm kullanıyorum. Yol şartlarım buna uygun, ben de aşırı konforcu değilim ve düşük basınçlı lastiğin yol açtığı durumlardan hoşlanmam.

42 mm'den daha ince lastiğe geçince gereken min-max ve uygulayacağınız ortalama basınç değerleri yükselecek, bu da daha sert lastik kullanmanıza yol açacak. İzin verilen minimum basınçtan azını kullanmak özellikle ince lastiklerde daha az hacim olduğundan lastiğin yere basan yüzeyinin yayılmasına neden olur, yol tutuş dinamiği değişir ve darbelerde yılan ısırığı oluşma riskini arttırır.

Ben 700x35 lastikte 80, 26"1.50 lastikte 75, 700x23 lastikte 120 psi kullanıyorum. Bir diğer bisikletimdeki bir 700x35 lastik 60 psi'den fazlasına izin vermediği için alışık olduğum basıncı kullanamıyorum, özellikle havası biraz inince bisiklet yere yapışıyormuş gibi hissediyorum.

Siz kendi beklentinize göre hareket edebilirsiniz. Bisikletiniz süspansiyonlu olduğu için beklentiniz ya da ulaşacağınız sonuç benimkinden çok farklı olabilir. 42'den birden 30'a düşmek çok büyük farklılık yaratıp rahatsız edebileceğinden ilk aşamada 35'e geçip, o eskidiğinde "daha incesi daha iyi olur" derseniz 30'a geçebilirsiniz.
Anladımm, çok teşekkür ederim bilgilendirmeniz vd görüşleriniz için🙏 dikkat ediyor olacağım çok sağolun
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Herkese keyifli forumlar, geçen gün bisiklet haberlerine bakarken, Vittoria nın çift taraflı lastikleri ile ilgili bir konu denk geldi... Çok tutulmamış.. Aslında kabul edilebilir bir ağırlıkta (~270 gr) ve mantığa da uygun ..Bir tarafı yarış ya da yazlık kullanılabilir diğer tarafı kışlık tip.. Ancak nette baktım da, hiç bir yerde stok görünmüyor :) Belki de prototip bir üründü...
 
Herkese keyifli forumlar, geçen gün bisiklet haberlerine bakarken, Vittoria nın çift taraflı lastikleri ile ilgili bir konu denk geldi... Çok tutulmamış.. Aslında kabul edilebilir bir ağırlıkta (~270 gr) ve mantığa da uygun ..Bir tarafı yarış ya da yazlık kullanılabilir diğer tarafı kışlık tip.. Ancak nette baktım da, hiç bir yerde stok görünmüyor :) Belki de prototip bir üründü...
ismi?
 
Merhaba,
Katlanır bisiklet için 1.50 Dış lastiğe 1,75 iç lastik uyum sağlarmı. Yoksa iç lastiği de aynı ölçüde değiştirmem gerekirmi.
 
Merhaba,
Katlanır bisiklet için 1.50 Dış lastiğe 1,75 iç lastik uyum sağlarmı. Yoksa iç lastiği de aynı ölçüde değiştirmem gerekirmi.

İç lastiğin min-max aralığı vardır, 1.40-1.90" ya da 28-45 mm gibi. 1.50" bu aralığın içindeyse uyum sağlar.
 
Abiler merhaba
lastik konusunda pek bilgim yok. Köyde kayınpederin bu bisikleti var ve lastiği çok patlıyormuş. Buna önerebileceğiniz zırhlı lastik var mı acaba?
Teşekkür ederim.

photo_2024-02-15_15-42-39.jpgphoto_2024-02-15_15-42-37.jpgphoto_2024-02-15_15-42-35.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Abiler merhaba
lastik konusunda pek bilgim yok. Köyde kayınpederin bu bisikleti var ve lastiği çok patlıyormuş. Buna önerebileceğiniz zırhlı lastik var mı acaba?
Teşekkür ederim.
Kırsalda bisiklet kullanan biri olarak cevaplayabilirim sanırım.Eşimde ve bende arazi için kullandığımız bisikletlerde schwalbe maraton plus var.Burada Karaçalı bitkisinin dikeni var.iki maraton plus üst üste olsa gene patlar.Demem o ki her lastik patlar.Kırsal sıkıntı.
 
Kırsalda bisiklet kullanan biri olarak cevaplayabilirim sanırım.Eşimde ve bende arazi için kullandığımız bisikletlerde schwalbe maraton plus var.Burada Karaçalı bitkisinin dikeni var.iki maraton plus üst üste olsa gene patlar.Demem o ki her lastik patlar.Kırsal sıkıntı.
Bizim iç anadolu köylerinde de çoban çökerten dikeni var. Eski iç lastiği dış lastiğin tabanına koyuyorum ama yine de patlayabiliyor. Ama biraz olsun işe yaradığını söyleyebilirim.
 
Geri