Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik ölçüleri, jant uyumu ve lastik seçimi

Link olduğu İçin alıntı yapamadım kusura bakmayın
Bu dedikleriniz ( (1.75-250) continantal ya da maxxis (1.90-2.35) ) benim lastik için uygun mu ilerleyen süreçte ihtiyaç duyulması halinde almak İçin kenara not alayım
Bu dediğiniz iç lastikler benim lastiğe uyar dimi not alayım kenara ihtiyaç durumu için
 
Scudo
Link olduğu İçin alıntı yapamadım kusura bakmayın
Bu dedikleriniz ( (1.75-250) continantal ya da maxxis (1.90-2.35) ) benim lastik için uygun mu ilerleyen süreçte ihtiyaç duyulması halinde almak İçin kenara not alayım
Bu dediğiniz iç lastikler benim lastiğe uyar dimi not alayım kenara ihtiyaç durumu için

İkisi de uygun ve ideal.

İç lastiği seçerken çap (27.5) dışında genişlik aralığına bakmanız lazım.

Sizin lastiğin genişliği 2.10", o lastikler 1.75-2.50, 1.90-2.35 aralığına uygun.

1.75<2.10<2.50 ve 1.90<2.10<2.35 olduğu için o iki lastik dış lastiğinize uygun, aralığın ortasına yakın olduğu için de ideal.

"Kaçınırım" dediğim lastik 1.9-2.125 aralığa uygun, 1.90<2.10<2.125, yine aralıkta kaldığı halde üst sınıra çok yakın olduğundan kaçınırım.

"Olmaz" dediğim lastik 1.50-1.90 aralığa uygun, 1.50<1.90<2.10 ile sizin lastik iç lastiğin desteklediği aralığın dışında kaldığı için olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oklüzal Builder
İç lastiğin de o dış lastiğe uygun olması lazım tabii. 27.5x2.1" dış lastiğe mesela (link) takılırsa o basıncı göremeden bile patlayabilir. Ben sınırlara yakın iç lastikleri de kullanmamaya çalışıyorum, mesela üst sınırı 2.1'e yakın diye (link) 1.9-2.125 aralığa uygun iç lastiği de kullanmaktan kaçınır, (link) (1.75-2.50) ya da (link) (1.90-2.35) gibi dış lastik genişliğinin iç lastik aralığının ortalarına yakın olduğu modelleri tercih ederdim.
Küçük iç lastik, büyük lastiğin içini doldurduktan sonra deforme olmayacağı için basınç dayanımı dış lastik kadar olmaz mı hocam? Asıl dezavantajı, tasarlanandan fazla genişlediği için biraz daha incelmesi olur diye düşünüyorum. Benim 25 mm lastiklerimin içinde uzun süredir 18-23 mm iç lastik var. Yanlışlıkla aldığım için kullanıyorum. Tabii fırsat olunca doğru ölçüyü almak mantıklı olan.
 
Küçük iç lastik, büyük lastiğin içini doldurduktan sonra deforme olmayacağı için basınç dayanımı dış lastik kadar olmaz mı hocam? Asıl dezavantajı, tasarlanandan fazla genişlediği için biraz daha incelmesi olur diye düşünüyorum. Benim 25 mm lastiklerimin içinde uzun süredir 18-23 mm iç lastik var. Yanlışlıkla aldığım için kullanıyorum. Tabii fırsat olunca doğru ölçüyü almak mantıklı olan.

Tasarlanandan fazla genişlediği için incelmesi dezavantajı işte. O kadar genişlemek için üretilmemiş. Bu sorun olmasaydı iç lastiklere üst sınır yazmazlardı.

Benzer şekilde örneğin bazı lastiklerde 1.75-2.50 gibi oldukça geniş, bazı lastiklerde 1.90-2.35 gibi daha dar aralığın olması da bu esneme yeteneğinden kaynaklıdır diye düşünüyorum. 1.90-2.35 aralık belirtilen lastik daha geniş dış lastikte sorun yaşatmıyor olsaydı 1.90-2.50 yazar, daha çok müşteriye satabilirlerdi.

Pratiğe bakarsak, Erdoğanlar'da aldığım 2 tane (link) lastiği ortalama basıncı 70psi (55-85) olan 26x1.50 Schwalbe Marathon Racer lastiklere taktım ve biri daha şişirirken 60psi'de, diğeri ortalama basınçta beklerken 20 dakika sonra yarılarak patladı (verdiğim ürün linkinde yorumlarda var).

Tabii basınca benim kadar dikkat etmeyen kullanıcılar hiç sorun yaşamayabilir. Örneğin o XLC lastikleri benzer bisikletlerin çoğu kullanıcısı gibi 35-40 psi basınçta şişirseydim hiç sorun yaşamayabilirdim. Ama ben hiçbir zaman minimum basıncın altında ve maksimum basıncın üstünde şişirilmiş lastik kullanmam.
 
Herkese selamlar, bende Carraro Sportive 222 şehir bisikleti var 28" jant var. Maşasında da aynı zamanda kaliper yeri var. Elimde yedek parça olarak Schwalbe Marathon 27.5 ve 160mm MT200 hidrolik disk rotoru var. Buna 27.5" jant takıp, fren için geri kalan yedek parçaları toplayıp kullanmam mümkün mü acaba ? Birazcık bisikletle oynamak, değiştirmek gibi isteklerim var da o yüzden bu tip değişiklikleri merak ediyorum. Jant boyutu değiştirmem sorun olur mu ?
 
Tasarlanandan fazla genişlediği için incelmesi dezavantajı işte. O kadar genişlemek için üretilmemiş. Bu sorun olmasaydı iç lastiklere üst sınır yazmazlardı.

Benzer şekilde örneğin bazı lastiklerde 1.75-2.50 gibi oldukça geniş, bazı lastiklerde 1.90-2.35 gibi daha dar aralığın olması da bu esneme yeteneğinden kaynaklıdır diye düşünüyorum. 1.90-2.35 aralık belirtilen lastik daha geniş dış lastikte sorun yaşatmıyor olsaydı 1.90-2.50 yazar, daha çok müşteriye satabilirlerdi.

Pratiğe bakarsak, Erdoğanlar'da aldığım 2 tane (link) lastiği ortalama basıncı 70psi (55-85) olan 26x1.50 Schwalbe Marathon Racer lastiklere taktım ve biri daha şişirirken 60psi'de, diğeri ortalama basınçta beklerken 20 dakika sonra yarılarak patladı (verdiğim ürün linkinde yorumlarda var).

Tabii basınca benim kadar dikkat etmeyen kullanıcılar hiç sorun yaşamayabilir. Örneğin o XLC lastikleri benzer bisikletlerin çoğu kullanıcısı gibi 35-40 psi basınçta şişirseydim hiç sorun yaşamayabilirdim. Ama ben hiçbir zaman minimum basıncın altında ve maksimum basıncın üstünde şişirilmiş lastik kullanmam.
Bahsettiğim 18-23 mm iç lastiği 25 mm lastikte (ağır olduğum için) 7.5 barda kullanıyorum. Başka bir 25 mm'ye uygun Vittoria iç lastiğe yaptığım yamanın sızdırmazlığını kontrol etmek için lastikleri fatbike lastiği gibi görünene kadar şişirip bir süre bıraktım. O da şu an trainer jantımda. İç lastiklerin genişleme özelliği çok fazla. Şişirirken patlamamalı. Size gelen iç lastikler problemliydi bence.
 
Arkadaşlar merhaba lastiğin üstün de 20x4 1/4 yazıyor nasıl bir içlastik almalıyım.
 
"Kaçınırım" dediğim lastik 1.9-2.125 aralığa uygun, 1.90<2.10<2.125, yine aralıkta kaldığı halde üst sınıra çok yakın olduğundan kaçınırım.
Ben de garanticiyim bu konuda. Yırtılma riski alacağıma biraz geniş iç lastik takıyorum, varsın biraz ağır olsun. Özellikle ucuz şambrellerde güvenmemek lazım verilen sayılara.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Bahsettiğim 18-23 mm iç lastiği 25 mm lastikte (ağır olduğum için) 7.5 barda kullanıyorum. Başka bir 25 mm'ye uygun Vittoria iç lastiğe yaptığım yamanın sızdırmazlığını kontrol etmek için lastikleri fatbike lastiği gibi görünene kadar şişirip bir süre bıraktım. O da şu an trainer jantımda. İç lastiklerin genişleme özelliği çok fazla. Şişirirken patlamamalı. Size gelen iç lastikler problemliydi bence.

Sınırsızca genişlemenin sakıncası yoksa örnek verdiğim "bazı lastiklerde 1.75-2.50 gibi oldukça geniş, bazı lastiklerde 1.90-2.35 gibi daha dar aralığın olması" konusu nasıl açıklanabilir? Ya da "biraz daha genişleyebiliyor" ise, o "biraz daha" ne kadar, neden üretici "o kadar"ı da aralığa eklemiyor?
Fark etmiyor olsaydı iç lastikler "23 mm ve üstü", "1.90 inç ve üstü" diye satılmaz mıydı? Ya da alt-üst sınırsız sadece "27.5 inç", "28 inç"?
 
Arkadaşlar merhaba lastiğin üstün de 20x4 1/4 yazıyor nasıl bir içlastik almalıyım.
Bisikletiniz fatbike sanırım,internetten çok fiyat farketmez direk bisikletçiden alsanız daha iyi ama galiba bu uyumlu (link)
 
Sınırsızca genişlemenin sakıncası yoksa örnek verdiğim "bazı lastiklerde 1.75-2.50 gibi oldukça geniş, bazı lastiklerde 1.90-2.35 gibi daha dar aralığın olması" konusu nasıl açıklanabilir? Ya da "biraz daha genişleyebiliyor" ise, o "biraz daha" ne kadar, neden üretici "o kadar"ı da aralığa eklemiyor?
Fark etmiyor olsaydı iç lastikler "23 mm ve üstü", "1.90 inç ve üstü" diye satılmaz mıydı? Ya da alt-üst sınırsız sadece "27.5 inç", "28 inç"?
Tabii ki sakıncası var. Benim iç lastiğimin patlama riski daha fazla. Bahsettiğim koşul zaten ideal değil. Herkes de doğru aralıkta iç lastik almalı.

Ben küçük iç lastiği ziyan etmek istemediğim için kullandım. İdeal koşullardan feragat ederek iç lastikler geniş bir aralıkta kullanılabiliyor demek istedim sadece.
 
Bisikletiniz fatbike sanırım,internetten çok fiyat farketmez direk bisikletçiden alsanız daha iyi ama galiba bu uyumlu
Fat bike değil chopper bisiklet ben de uyar diye düşünüyorum ama 1/4 kafamı karıştırdı. normal bir 20 jant biskletten daha geniş gibi duruyor lastik.
 
Fat bike değil chopper bisiklet ben de uyar diye düşünüyorum ama 1/4 kafamı karıştırdı. normal bir 20 jant biskletten daha geniş gibi duruyor lastik.

20x4 1/4 = 20x4.25

Ona en yakın lastik bu, farklı satıcılardan:
(link)
(link)
(link)
 
Merhabalar 26 jant MTB benim makina ve uzerinde 559x19 din yaziyor buna hangi tur lastikleri takabilirim yani
26x1.95
26x2.20 gibisinden zirhli lastik takmak istiyorum da bir siniri var midir ve tavsiyeniz var midir cst vs ? Uygun fiyatli kalin lastik olabilir mi ?
 
Merhabalar 26 jant MTB benim makina ve uzerinde 559x19 din yaziyor buna hangi tur lastikleri takabilirim yani
26x1.95
26x2.20 gibisinden zirhli lastik takmak istiyorum da bir siniri var midir ve tavsiyeniz var midir cst vs ? Uygun fiyatli kalin lastik olabilir mi ?

İdeali jant üreticisinin sitesinden jantın, bisikletin üreticisinden de kadronun desteklediği aralığa bakmak ama bu mümkün olamadığında başka kaynaklar var.

559-19 jantın ETRTO değeri. Jantın iç genişliği 19 mm.

Aşağıdaki tabloya göre 19 mm iç genişlikli janta 52mm (20.5") kalınlığa kadar lastik ideal, 62mm'ye (24.4") kadar da takılabilir:

MTB_Tire_Rim_Compatibility.jpg


Kadronun ne genişliğe kadar desteklediğini bulmak için de ön ve arka maşaların lastiğin geçtiği hizalardaki en dar kısımları ölçüp her iki yan için birkaç mm boşluk bırakarak hesap yapılabilir. Mesela lastiklerin geçtiği en dar yer olan arka yatay ya da dikey maşadan hangisi daha darsa, onun genişliği 65 mm ise, yanlardan yarımşar santim boşluk bıraksak, 55mm (21.6") veya çok az daha kalın lastik takılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
İdeali jant üreticisinin sitesinden jantın, bisikletin üreticisinden de kadronun desteklediği aralığa bakmak ama bu mümkün olamadığında başka kaynaklar var.

559-19 jantın ETRTO değeri. Jantın iç genişliği 19 mm.

Aşağıdaki tabloya göre 19 mm iç genişlikli janta 52mm (20.5") kalınlığa kadar lastik ideal, 62mm'ye (24.4") kadar da takılabilir:

MTB_Tire_Rim_Compatibility.jpg


Kadronun ne genişliğe kadar desteklediğini bulmak için de ön ve arka maşaların lastiğin geçtiği hizalardaki en dar kısımları ölçüp her iki yan için birkaç mm boşluk bırakarak hesap yapılabilir. Mesela lastiklerin geçtiği en dar yer olan arka yatay ya da dikey maşadan hangisi daha darsa, onun genişliği 65 mm ise, yanlardan yarımşar santim boşluk bıraksak, 55mm (21.6") veya çok az daha kalın lastik takılabilir.
Yani o halde ben 26*2.20 zirhli yol lastigi taksam uygun olur herlade diye dusunuyorum. uzun yolda cok yormaz sanirim🤔
Ayrica ulkemizin malum sehir ici yollari da belli
 
Yani o halde ben 26*2.20 zirhli yol lastigi taksam uygun olur herlade diye dusunuyorum. uzun yolda cok yormaz sanirim🤔
Ayrica ulkemizin malum sehir ici yollari da belli

2.20" lastiğin kalınlığı 5.6 cm. Lastik hizasındaki en dar maşa açıklığı yeterince boşluk bırakacak kadar geniş ise (6cm riskli, 6.5 cm ve daha fazla ise olur) takılır.
Yorma kısmı lastik kalınlaştıkça artan ağırlığına, temas yüzeyine, hamuruna, ideal basınçta kullanılıp kullanılmadığına bağlı.
 
2.20" lastiğin kalınlığı 5.6 cm. Lastik hizasındaki en dar maşa açıklığı yeterince boşluk bırakacak kadar geniş ise (6cm riskli, 6.5 cm ve daha fazla ise olur) takılır.
Yorma kısmı lastik kalınlaştıkça artan ağırlığına, temas yüzeyine, hamuruna, ideal basınçta kullanılıp kullanılmadığına bağlı.
Haklisiniz ama en azindan dag lastigi kadar yoracagini sanmam tesekkur ederim bu arada ilginize bu devirde forumlarda cevap veren kimse bulunmuyor bu forum hatika 👏👏👍☺️
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Gravel G2 'de en ince lastik olarak hangi ölçüde lastik alabiliriz. Jant üzerinde 622x15 ETRTO yazıyor. 28c olur mu? Şuan 38c var üzerinde.
 
Son düzenleme:
Herkeze merhaba,

mosso legarda 2121 bisikletim var,
üzerinde 700x38c dış lastikle geldi,
biraz konforlu sürüş istediğimden,
ben bu bisiklete 700x40c veya 45c takabilirmiyim, ic lastiğim buna uyarmı, uyarsa farkedilir bir konfor sağlar mi.
 
Geri