Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik ölçüleri, jant uyumu ve lastik seçimi

Yurt dışı alışverişi zamlandığından dolayı, kullandığım halihazırda tpu iç lastiklerimi de çok patlattığımdan, Tubeless düşünmeli miyim? Avantajları ve dezavantajları ne olur? Tubeless vs Tpu hangisi?
Maliyet kismak icin tubelesse gecilmez cunku daha maliyetli. Eger konfor ve performans istiyorsaniz gecin direk.

Avantajlari:

--Basinc dustugunden dolayi konfor ve yol tutus artiyor.
--Ufak patlaklari hissetmiyorsunuz bile.
--Yilan isirigi vs problemler ortadan kalkiyor.
--Ufak bir miktar hafifliyorsunuz.
-- Şehir icinde ufak kmli suruslerde canta tasimaniza gerek kalmiyor.

Dezavantajlari.

--Tubeless lastikleri sökmek büyük bir dert.
--Yarik yada buyuk patlak durumunda mudahale edemeyeceginiz yani yolda kalabileceginiz durumlar ortaya cikabilir.
--Ic lastiklerden kazandiginiz agirlik avantajini co2 fitil mitil derken kaybediyorsunuz.
--Tubeless dis lastikler pahali
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Helvetica
Scudo
Maliyet kismak icin tubelesse gecilmez cunku daha maliyetli. Eger konfor ve performans istiyorsaniz gecin direk.

Avantajlari:

--Basinc dustugunden dolayi konfor ve yol tutus artiyor.
--Ufak patlaklari hissetmiyorsunuz bile.
--Yilan isirigi vs problemler ortadan kalkiyor.
--Ufak bir miktar hafifliyorsunuz.
-- Şehir icinde ufak kmli suruslerde canta tasimaniza gerek kalmiyor.

Dezavantajlari.

--Tubeless lastikleri sökmek büyük bir dert.
--Yarik yada buyuk patlak durumunda mudahale edemeyeceginiz yani yolda kalabileceginiz durumlar ortaya cikabilir.
--Ic lastiklerden kazandiginiz agirlik avantajini co2 fitil mitil derken kaybediyorsunuz.
--Tubeless dis lastikler pahalı
Cevabınız için teşekkürler.
Son zamanlarda TPU iç lastikleri kullanan sayısı arttı (Çağrı Terzioğlu dahil). Ben TPU lastiğin faydasını gördüm. Uzun zamandan beri de patlaksız sürüyordum; Fakat yaşadığım yer olan (Kocaeli-Sakarya) yolunda sürdüğüm zaman, asfaltın kenarlarında kamyon lastiklerinden sanırım, küçük zımba teli gibi teller sürekli girmeye başladı. TPU iç lastiğe yamayı çok dikkatli yapsan bile hava inip şişme durumunda kaçırabiliyor. Yanımdaki arkadaşımın bisikleti tubeless ve böyle bir sıkıntı yaşamıyor. Bir kere uzun turda, tura çıkmadan önce fazla hava basmış, lastik yandan dışarı atmış, o arayı bile sıvı doldurmuştu ve lastik inmedi farkettiğimizde turun sonlarındaydık (150km+ tur). Hafiflik açısından bence TPU da Tubeless kadar hafif belki daha da hafif. Bisiklet bakımlarımı kendim yapıyorum ve uğraşmayı da seviyorum. Tubeless benim için daha avantajlı olacak gibi.
 
Son düzenleme:
Merhaba.Mosso 700 cavallier 28'' yol bisikletim ile yarışa katılacağım.Dış lastiğime michelin ya da continental lastik takmak istiyorum.Yarış performansına uygun,3000-4000 bütçeye uygun hangi modelleri önerebilirsiniz ?
Tamamdır.Continental 700x28 Ultra Sport 3 bisiklet lastiğinde karar kıldım artık.
 
Tamamdır.Continental 700x28 Ultra Sport 3 bisiklet lastiğinde karar kıldım artık.
Bütçeniz yeterse üst seviye Vittoria corsa lastikler indirimde şuan. Yarışacaksanız bunlardan iyisi yok. Çoğu pro yarışçının kullandığı modeller. Ultrasport 3'e göre yuvarlanma dirençleri daha düşüktür.

TR yolları için biraz daha dayanıklı olan CONTROL versiyonu daha iyidir. Uzun ömürlü olmasına gerek yok ben tam yarış lastiği istiyorum dersen control olmayan corsa g2 seçebilirsin. Tabi bütçe yeterse.

(link)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MaxEmre
Bütçeniz yeterse üst seviye Vittoria corsa lastikler indirimde şuan. Yarışacaksanız bunlardan iyisi yok. Çoğu pro yarışçının kullandığı modeller. Ultrasport 3'e göre yuvarlanma dirençleri daha düşüktür.

TR yolları için biraz daha dayanıklı olan CONTROL versiyonu daha iyidir. Uzun ömürlü olmasına gerek yok ben tam yarış lastiği istiyorum dersen control olmayan corsa g2 seçebilirsin. Tabi bütçe yeterse.

(link)

(link)
Control G2 çok iyi duruyor,beğendim.Fiyatı da gayet güzel.Test videolarını da izledim.Bu lastiği her an alabilirim.Yardımınız için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Selamlar, uzun süredir MTB kullanmadığım için biraz uzak kaldım piyasadan. Şimdi yeni topladığım MTB için lastik arayışındayım. Orta-giriş seviyesi bir lastik bakıyorum. 3 Marka-model arasında kaldım. Hem asfalt hem toprakta kullanmaya uygun bir lastik olsun niyetindeyim. Fikir verme anlamında yardımcı olabilecek arkadaşlara teşekkür ediyorum. (Uzun zamandır foruma mesaj atmadığım için link atamadım)


Schwalbe Nobby Nic Performance 29X2.25 Telli

Vittoria Mezcal 29x2.10 G2.0 Telli

Maxxis Crossmark II 29X2.25 Katlanır Tubeless Ready /TR/EXO
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Benim tercihim markadan çok kalınlık ile ilgili. 2.25 lastiklerden ziyade 29x2.10 olurdu. Çünkü 29x2.25 downhill (dağdan iniş) yapmayacaksanız akıcılığı az olur. Daha önce Schwalbe Smart sam 27.5x2.25 kullandım. Lastikler akıcı değildi. Düz yolda bile dizlerimi zorluyordu.:)

Vittoria lastiklerin taban deseni akıcılık açısından daha güzel görünüyor.:)
Selamlar, uzun süredir MTB kullanmadığım için biraz uzak kaldım piyasadan. Şimdi yeni topladığım MTB için lastik arayışındayım. Orta-giriş seviyesi bir lastik bakıyorum. 3 Marka-model arasında kaldım. Hem asfalt hem toprakta kullanmaya uygun bir lastik olsun niyetindeyim. Fikir verme anlamında yardımcı olabilecek arkadaşlara teşekkür ediyorum. (Uzun zamandır foruma mesaj atmadığım için link atamadım)


Schwalbe Nobby Nic Performance 29X2.25 Telli

Vittoria Mezcal 29x2.10 G2.0 Telli

Maxxis Crossmark II 29X2.25 Katlanır Tubeless Ready /TR/EXO
 
  • Beğen
Tepkiler: Engin80 ve MakRo
Selamlar, uzun süredir MTB kullanmadığım için biraz uzak kaldım piyasadan. Şimdi yeni topladığım MTB için lastik arayışındayım. Orta-giriş seviyesi bir lastik bakıyorum. 3 Marka-model arasında kaldım. Hem asfalt hem toprakta kullanmaya uygun bir lastik olsun niyetindeyim. Fikir verme anlamında yardımcı olabilecek arkadaşlara teşekkür ediyorum. (Uzun zamandır foruma mesaj atmadığım için link atamadım)


Schwalbe Nobby Nic Performance 29X2.25 Telli

Vittoria Mezcal 29x2.10 G2.0 Telli

Maxxis Crossmark II 29X2.25 Katlanır Tubeless Ready /TR/EXO
Bence nobby nic modelini eleyin yeni seri nobby nicler daha çamurlu arazi tarzına hitap eden bildiğiniz motocross lastiği gibi dişli bir lastik. Görsel olarak en 2sine de gidebilecek model Vittoria gibi duruyor sonrasında maxxis bakabilirsiniz. Ben dağ bisikletimde maxxis rekon race kullanıyorum yarı arazi yarı asfalt kullanımında memnunum. Aynı modelin 27.5" lastiğini kullanan bir abim ise sürekli patlıyor diye. Şükür 2 yıl daha deldirmedim. Lastik basıncı olarak ne yol bisikleti kadar sert ne de az basınçla kullanıyorum. Üzerinde yazan 65psi yazıyor ben genelde 40-45 civarında kullanıyorum.

@Bisiklet ulaşım aracıdır emin olun 2.25 DH lastiklerinin yakınından bile geçmiyor. DH, enduro, trail vs kullanan arkadaşlarımın bir çoğunda 27.5"x2.5 veya 2.6 lastik var. Hatta geçen şehir içi sürüşe bir arkadaş giant glory dh bisikleti ile gelmiş 26"x2.8 lastik vardı o kadar yokuşu yaylana yaylana çıktı. Bugün ki tura yıllardır ilk defa neredeyse tam basınç seviyesinde bastım çok rahat tur yaptım. Akıcı olmamasının en temel sebebi lastik tarafında sırt deseni ve doğru basın. Onun dışında kant göbekleri disk varsa sürtüp sürtmemesi de sebeplerden. Ben 2.25ten memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Engin80
Bence nobby nic modelini eleyin yeni seri nobby nicler daha çamurlu arazi tarzına hitap eden bildiğiniz motocross lastiği gibi dişli bir lastik. Görsel olarak en 2sine de gidebilecek model Vittoria gibi duruyor sonrasında maxxis bakabilirsiniz. Ben dağ bisikletimde maxxis rekon race kullanıyorum yarı arazi yarı asfalt kullanımında memnunum. Aynı modelin 27.5" lastiğini kullanan bir abim ise sürekli patlıyor diye. Şükür 2 yıl daha deldirmedim. Lastik basıncı olarak ne yol bisikleti kadar sert ne de az basınçla kullanıyorum. Üzerinde yazan 65psi yazıyor ben genelde 40-45 civarında kullanıyorum.

@Bisiklet ulaşım aracıdır emin olun 2.25 DH lastiklerinin yakınından bile geçmiyor. DH, enduro, trail vs kullanan arkadaşlarımın bir çoğunda 27.5"x2.5 veya 2.6 lastik var. Hatta geçen şehir içi sürüşe bir arkadaş giant glory dh bisikleti ile gelmiş 26"x2.8 lastik vardı o kadar yokuşu yaylana yaylana çıktı. Bugün ki tura yıllardır ilk defa neredeyse tam basınç seviyesinde bastım çok rahat tur yaptım. Akıcı olmamasının en temel sebebi lastik tarafında sırt deseni ve doğru basın. Onun dışında kant göbekleri disk varsa sürtüp sürtmemesi de sebeplerden. Ben 2.25ten memnunum.
Aslında benim de gönlüm Vittoria'dan yana desen dolayısı ile sanki daha iki yönlü gibi. Maxxis de aynı şekilde. İkisi arasında bir seçim yapmak daha makul olacak sanırım. Teşekkür ederim öneriniz için.


Benim tercihim markadan çok kalınlık ile ilgili. 2.25 lastiklerden ziyade 29x2.10 olurdu. Çünkü 29x2.25 downhill (dağdan iniş) yapmayacaksanız akıcılığı az olur. Daha önce Schwalbe Smart sam 27.5x2.25 kullandım. Lastikler akıcı değildi. Düz yolda bile dizlerimi zorluyordu.:)

Vittoria lastiklerin taban deseni akıcılık açısından daha güzel görünüyor.:)
2.10 aslında benim de tercihim ama her lastikle istediğim kalınlığı bulamıyorum. Sanırım Vittoria 2.10 en uygun tercih olacak. Teşekkürler önerileriniz için.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Merhaba.Merida speeder 200 bisikletimde maxxis detanator 700x32C lastik var.Patlamasından ve masrafından bıktım.Hem de eskidi.Schawelbe marathon plus smartguard 700x32C düşünüyorum.Uyumlu mudur? Patlak koruması kalın olduğundan janta oturmayabilir vb. demişler bu konunun ilk sayfalarında ya da başka alternatif lastik öneren var mı? Genelde şehir içi 10-20 km mesafelerde kullanıyorum ağır olması çok etki eder mi?
 
Merhaba.Merida speeder 200 bisikletimde maxxis detanator 700x32C lastik var.Patlamasından ve masrafından bıktım.Hem de eskidi.Schawelbe marathon plus smartguard 700x32C düşünüyorum.Uyumlu mudur? Patlak koruması kalın olduğundan janta oturmayabilir vb. demişler bu konunun ilk sayfalarında ya da başka alternatif lastik öneren var mı? Genelde şehir içi 10-20 km mesafelerde kullanıyorum ağır olması çok etki eder mi?

Uyumlu. "Patlak koruması kalın olduğundan janta oturmayabilir" ifadesi gerçeğe yaklaşmıyor bile. Konudan tamamen uzak birinin düşünmeden uydurduğunu söyleyebilirim. ETRTO 622 = 700c = 28" = 29" lastiklerin hepsinin janta oturan çapı 622 mm, patlak korumasının olması ya da olmaması, ince ya da kalın olması bunu hiçbir zaman değiştirmiyor.
Marathon Plus ağır gelirse daha hafif ve daha performanslı Marathon serisi üyelerine bakabiilrsiniz. Hafifledikçe zırh azalıyor tabii. En hafif, en az zırhlı ama en akıcı Marathon modeli Racer.
Continental Contact, Contact Plus, Contact City gibi modellere de bakabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Merhaba.Merida speeder 200 bisikletimde maxxis detanator 700x32C lastik var.Patlamasından ve masrafından bıktım.Hem de eskidi.Schawelbe marathon plus smartguard 700x32C düşünüyorum.Uyumlu mudur? Patlak koruması kalın olduğundan janta oturmayabilir vb. demişler bu konunun ilk sayfalarında ya da başka alternatif lastik öneren var mı? Genelde şehir içi 10-20 km mesafelerde kullanıyorum ağır olması çok etki eder mi?
Slma. Marathon plus al. Islakta kaymıyor. Zırh harika. Her yerde sür. İçine yabancı cisim alarak patlamaz. Kolay kolay eskimez yan duvarı çok sert.
20.000 km kullanirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: m3r3n
Merhaba. Mosso Black Edition 29" CUES bisikletimde MITAS OCELOT V85 29X2.10 lastik var. Bildiğim kadarıyla bisikletim en büyük 29x2.30 lastik destekliyor. 29x2.30 F/P lastik arıyorum. Çoğunlukla arazi tarzına uyumlu lastik önerebilir misiniz? (Marka bakımından Cst dışında ki tüm markalardan önerebilirsiniz.)

Görüşleriniz ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Merhaba. Mosso Black Edition 29" CUES bisikletimde MITAS OCELOT V85 29X2.10 lastik var. Bildiğim kadarıyla bisikletim en büyük 29x2.30 lastik destekliyor. 29x2.30 F/P lastik arıyorum. Çoğunlukla arazi tarzına uyumlu lastik önerebilir misiniz? (Marka bakımından Cst dışında ki tüm markalardan önerebilirsiniz.)

Görüşleriniz ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
İnanır mısın bende bu black edition bisikleti merak ediyordum. Çok güzel bir tasarımı var. Tayvan da mi üretilmiş?
Lastik olarak maxxis ardent 2 .25 ıslakta çamurda arazide harika. Z
Üstüne zırhlı da olsun patlak la uğraşamam diyorsan Schwalbe marathon plus mtb 2.25 öneririm.
 
İnanır mısın bende bu black edition bisikleti merak ediyordum. Çok güzel bir tasarımı var. Tayvan da mi üretilmiş?
Lastik olarak maxxis ardent 2 .25 ıslakta çamurda arazide harika. Z
Üstüne zırhlı da olsun patlak la uğraşamam diyorsan Schwalbe marathon plus mtb 2.25 öneririm.
Tasarımı gerçekten çok güzel. Hem mat hem de parlak siyah içeriyor. Satan arkadaşlara sordum Tayvan menşeili olduğunu söylediler. Başka önerebileceğiniz lastik var mı? Öncelikle önerileriniz için teşekkür ederim ancak şu an başlangıç için 2 lastik için 2000 TL'lik bütçe ayarladım. Yazdığınız lastikler benim bütçem azcık aşıyor. @Spartiat bey sizin de bu konu da öneriniz olursa çok güzel olur. Sizin verdiğiniz bilgiler sayesinde bisikleti satın aldım.

Görüşleriniz ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Merhaba bir yol bisikletim var ve üstündeki lastikte 700x40c yazıyor ve dowhill (bayır aşşağı) yapmayı sevdiğim için bu tekerlerle zorlanıyorum hatta korkuyorum denebilir çünkü toprak yolda kayıyorlar jantın ölçüleri araştırdığım kadarıyla 28 x 1.60 deniyor bu janta herhangi bir dağ bisikleti lastiği takabilir miyim?
 
Merhaba bir yol bisikletim var ve üstündeki lastikte 700x40c yazıyor ve dowhill (bayır aşşağı) yapmayı sevdiğim için bu tekerlerle zorlanıyorum hatta korkuyorum denebilir çünkü toprak yolda kayıyorlar jantın ölçüleri araştırdığım kadarıyla 28 x 1.60 deniyor bu janta herhangi bir dağ bisikleti lastiği takabilir miyim?
Jantınızın üzerinde bir değer yazar, ETRTO diye bir ifadelendirilmesi var. Ona bakabilirseniz jantın hangi kalınlıkları desteklediğini bulabilirsiniz.
Benimkinde janttaki bantta yazıyor mesela
 
Jantınızın üzerinde bir değer yazar, ETRTO diye bir ifadelendirilmesi var. Ona bakabilirseniz jantın hangi kalınlıkları desteklediğini bulabilirsiniz.
Benimkinde janttaki bantta yazıyor mesela
Etrto değeri 28 x 1.6 ama sanırım dağ lastiğinin olması için jant genişliğinin 2.0 üstü olması gerekiyormus yani takamam.
 
Etrto değeri 28 x 1.6 ama sanırım dağ lastiğinin olması için jant genişliğinin 2.0 üstü olması gerekiyormus yani takamam.
O lastiğinizin değeri olsa gerek, 28x1,6 inç şeklinde. Etrto değeri mesela benim jantta 622x15c yazıyor. Buna benzer bir şey olmalı diye biliyorum
Mesela şurada bisikletin tipine göre hangi lastiklerin uyumlu olduğu gösteriliyor, benzer başka tablolar da aratırsanız bulabilirsiniz. (link)
 
Tasarımı gerçekten çok güzel. Hem mat hem de parlak siyah içeriyor. Satan arkadaşlara sordum Tayvan menşeili olduğunu söylediler. Başka önerebileceğiniz lastik var mı? Öncelikle önerileriniz için teşekkür ederim ancak şu an başlangıç için 2 lastik için 2000 TL'lik bütçe ayarladım. Yazdığınız lastikler benim bütçem azcık aşıyor. @Spartiat bey sizin de bu konu da öneriniz olursa çok güzel olur. Sizin verdiğiniz bilgiler sayesinde bisikleti satın aldım.

Görüşleriniz ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Nokta atışı lastik önerebilmenin en önemli kriteri en azından benzerini kullanmış olmak ama ben MTB kullanmıyorum, en son 30 yıl kadar önce MTB lastiği kullanmıştım. Ekonomik lastik olarak CST modellerine bakılablir, genel ürün kalitesine ve trekking lastiklerindeki kalite seviyesine bakarak Mitas = Rubena'dan uzak durmakta fayda var diye düşünüyorum.

Etrto değeri 28 x 1.6 ama sanırım dağ lastiğinin olması için jant genişliğinin 2.0 üstü olması gerekiyormus yani takamam.
ETRTO değeri XX-YYY formatında yazar. Her ikisi de mm cinsinden olmak üzere YYY kısmı efektif jant çapı (örneğin 28" ve 29" lastiklere uygun jantlarda 622), XX kısmı ise jantlarda jantın iç genişliği, lastiklerde ise lastiğin dış genişliği.
Jantın ETRTO değerini öğrendikten sonra şu tablolardan yararlanabilirsiniz ama en son o genişlikte lastiğin maşa aralıklarına sığıp biraz da pay kalacağından emin olmanız lazım, hem yatayda hem dikeyde:
1727894979044.png
1727894994164.png

...bir yol bisikletim var ve üstündeki lastikte 700x40c yazıyor...
O bir yol bisikleti değildir, trekking/şehir/hibrit modelidir.
Yol bisikletleri örnek olarak bunlar: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Y. B. Tekin
Geri