Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mekanik Disk Fren - Hidrolik Disk Fren kapışması

keşke herkesin imkanı olsada xt ,xx , magura yada formula fren seti kullansa o zaman böyle konular açılmaz bile :)
 
Scudo
@pohuman
50 derecelik iniş olan yol görmedim. Daglarda olur elbet ama arazi surusu ve zemin sorunu olur. Boyle bir yolda sizi 40 km hizla iki frene asilmis dusmeden gorsem bende su yuz ifadelerini ":eek: - :naslyany:" kullanirdim :)
Yol egimi ve derecesi farkli seylerdir. Su tablo pek cok kisinin kafasindaki bu soru isaretini kaldirabilir:

RoadGrade.png

Grade = Eğim
Angle = Açı

Yüzde eğim basitce soyle hesaplanir:
Çıkılan yükseklik (metre) x 100
Bulunan sonuc katedilen mesafeye bölünür (metre)

Örneğin 1 km mesafe alarak 0 metreden 200 metre rakıma ulaştınız:
200 metre (h) x 100 = 20.000
20.000 / 1000 metre (1 km) = 20 yani %20 eğim = %11,31 derece eğim açısı

50 derece eğim açısı iniyorsanız tabloda durumu siz hayal edin artik!
Gerci %50 eğimde 40 km hızla inmek ve frenlemekte ayri bir konu :)
 
@suat akman derece derken anlayın işte. Eğim açı falan kafam karıştı şimdi. Ölçebileceğim basit bir alet varsa eğer ölçmek isterdim. :)
 
@pohuman
Su kadarini soyleyeyim karayollarinda max. yol eğimi %10 dur. Açısal olarak yukaridaki tabloda goreceginiz gibi 5,71 dereceye eşittir.
Bilinen (en azından benim bildiğim dünyanın en dik araç yolu %19 eğime sahip olan Yeni Zelanda Dunedin'daki Baldwin Street :)


BaldwinStreet.jpg
 
@suat akman arşivden bulabilirsem mahalledeki beton dik yokuşun fotoğraflarını buraya koyarım. En dik yeri videodaki yerden biraz daha dik olabilir. Gerçi şuanda dikliği azaltılıp asfalt yapıldı. Çoğu araç ilk seferde çıkamıyordu. :)
 
Hz. Yuşa turu ve Yoros kalesi gezimizde çıktığımız rampaların inişlerini de deneyimlemiştik. XT hidrolik fren kullanmanın ne demek olduğunu o gün anladım. Yokuş aşağı inişlerde Özellikle 30 km nin üzerine çıktığınız zaman duruma göre o hızı korumanız ve hızlanmayı önlemeniz gerekiyor. Bu hız korumasını sadece arka fren ile yapmak yeterli olmuyor. 3-5 dk lık uzun soluklu frenlemelerde hidrolik frenin daha güven verdiğini düşünüyorum. Yağ ile iletim sayesinde freni bir miktar daha iyi hissediyorsunuz.

Kaliteli bir mekanik frenin de ama başarısız sonuç vereceğini düşünmüyorum. Kişinin bisikletini iyi tanıması ile ilgili herşey
 
fulya ortaklar'dan mecidiyeköy'e çıkışta %20'den fazla eğim olabilir, söyleyeyim de. :))
 
  • Beğen
Tepkiler: sezgindurmus
Arkadaşlar isterseniz v frenle de mekanik diskle de takla atarsınız size kalmış yani. :D :D
 
@suat akman orası %19 olamaz daha fazla. Ve sen zonguldak gibi yerlerde araç yollarını görmemişsin daha. O fotoğrafta ki eğim daha hiçbir şey.
 
Maguranın hidrolik v frenleri var onları napıcaz şimdi :D adam hayatında hd görmemiş işini yağa yaptırıyorsun diyor ee sende tele yaptırıyorsun ozaman, arkadaş fizik terk :D
 
@Mehmet Cemre Kısa
Dogrudur. Iddia etmiyorum... Sizde basvurun resmi kayitta dunyanin en dik arac yolu sizin olsun ;)
Guiness'te kayitli olan ve bu kayita gore yol egimi 19 derece - %35 olarak gecen en dik yokuşlu trafige acik arac yolu burasıymıs.
Arayin hakkinizi!
 
@suat akman para veriyorlarsa tüm yolları ölçmeye gideceğim.

Yolun en fazla kaç metre uzunluğunda olması gerekiyor. Yani bazı yollar var, yokuşun sonunda daha da dikleşiyor. Kışın o yolu kullanmıyor o yüzden kimse.
 
İnsan eskiden yazdığı yazıları görünce kendisine bile saçma geliyor bazen :D
 
Şimdi açiklamam gerekirse mekanik disk fren kötüdür.

V fren gibi kaliteli de değildir... Neden dwersen jant cemberini disardan en uctan tutan 5n luk guç janta 50 n degerinde etki eder ve gayet iyi dururur airf disk frenlo olsun diye mekanik kullanmak sana bir eki saglamayacgi gibi agirlastirda... Ama disk fren gobek merkezindeki diske kuvet uygulaamktadir ve bubuyguladigi kuvceti direk ve guclu olarak iletmesi getekir. Bu reaksiyon telle olusamaz diye gidet... Disk fren tek kotu tarafi rotoryamulur bazen bazaen balata biter başka bsy olmaz. Fren hortumu celiktir ve oyle tasa masa takilmayla kopma kolay kolay daha sayolabilir... Özetle mekanik disk ancak mekanik v frenle kiyaslansa bile v frene gore hem agirdir hem performansi dusuktur hem daha agirdir
 
  • Beğen
Tepkiler: alper 76
@yusuffeyyaz48
Ben her ayar değiştirdiğimde telleri de değiştirip atıyorum. Bisikletçiye bir lira verip fren teli alıyorum riske girmiyorum :)
Ayrıca tel zaten rüzgar yiyen bir kısımda bulunuyor. Neden aşırı ısınıp kopsun ki ? Alet rüzgara karşı gidiyor zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: lazquest
Geri