Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Bu da benim arkadaşım. 2027 H Legarda
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo
Güzel hayırlı olsun,
 
Mosso Legarda 2027 tercih ve satınalma sürecim.

Her şey 2019 Aralık ayında memleketim olan Sakarya'daki aileme ait müstakil evimizin müştemilatını dolaşmak istememle başladı. Burada 1999 veya 2000 yılında dayımın üşenmeyip Almanya'dan hediye olarak getirdiği Diamondback Vectra model MTB bisikletimi yeniden keşfettiğimde yıllardır görüşmediğim çok sevdiğim bir dostumu görmüş olmanın heyecanını yaşadım adeta. Kendisini hemen bulunduğu tozlu ortamdan çıkardım, bir güzel sildim süpürdüm sonra iki parça halinde bagaja atıp İstanbul'a getirdim. Biraz temizlik ve bakımdan sonra tekerlerini şişirdim ve kullanmaya başladım. İşte o an vücudumda çok eskilerden bir şeylerin dolaşmaya başladığını hissetmiştim.
İlk bir kaç gün işe gidiş-geliş bir defa Tuzla-Pendik arası gidiş gelişten sonra bisikletimin bizim memleket için uygun ancak şehir ortamında biraz köylü kaldığını anladıktan sonra başladım düşünmeye.
İlk aklıma gelen hepimiz gibi tekerleri inceltmek oldu benim de. Ancak bu yetmezdi elbet tekerler inceldikten sonra bunu karşılayacak ruble oranları da önemliydi. Üstelik bisikletimin aktarıcıları pekte güncel sayılmazdı (acera 21 vites) kabaca bir hesapla bu işin biraz masraflı olacağını hissedip acaba yeni bir bisiklet alsam mı dedim ve başladım forumu didik didik okumaya.
Neyse uzatmayayım kadrosundan grupsetine, gidonundan göbeğine çeşitliliğin gırla olduğu bu yelpazede bir tercih yapmam gerekiyordu ve bu tercih elbette ki zor olacaktı.

Burada kendime ait bir şehir bisikleti tercih sürecimi belki birinin daha işine yarar düşüncesiyle yazıya dökmek istedim.

Önceki bisikletimin nispeten hatırı sayılır bir donanım ve kadro yapısına sahip olması beni biraz seçici yapmıştı ister istemez. O açıdan doğrudan süreç içinde değerlendirdiğim marka modelleri örneklendirerek açıklamaya çalışacağım.
Şimdi efendim lastik incelecek dedik ya hani peki ne kadar incelecekti? çok inceltelim dedik ve kendimize ilk olarak şu soruyu sorduk: Yol bisikleti mi? şehir bisikleti mi?
Aslına bakarsanız cevabını vermekte en fazla zorlandığım soru buydu zira orta yaşın giriş aşamasında bir insan olarak 20 li yaşlarıma özlem hala hat safhada. Hızı, rüzgarı hissetmek çok cazip geliyor lakin ben bu bisikletle işe de gideceğim dedim kendime. İş dediğim normal ofis işi olsa yine belki bir nebze de Tuzla'da bir okulda idarecilik yapıyorum. Zaman geliyor takım elbise pardesü giyip gidiyoruz o açıdan yol bisikletine bu noktada daha kavuşmadan hüzünlü bir veda etmek durumunda kaldım. Veda ettim etmesine ama oradan da bir şeyler bulaştı gibi ya hayırlısı.

İlk olarak aklıma gelen marka burada yaşadığım yerde bayisi de bulunan Carraro markasıydı. Güzel bisikletler üreten bir marka olarak gözüme çarptıktan sonra modellerini araştırmaya koyuldum. Bu markanın grup set- fren donanımları değişkenlik göstermek üzere bana hitap eden modellerini şu şekilde listeme ekledim: Sportive serisinden 224-225-227
Ben aslında fotoğrafçılıktan sonra bisiklete ayırdığım bütçemin gereği olarak 225'te karar kılmışken bu forumdan bir arkadaşın mosso tavsiyesini okudum bir yerde. Zaten bir süredir artık marka değil kadro ve donanım karşılaştırması yapan zihnim mosso modellerini de merak etmeye başladı ve burada yelpazenin biraz daha geniş olduğunu farkettim.
Carraro'nun yukarıda saydığım modellerini çıkardıktan sonra oradan Sportive 225'i Mosso'dan ise 2024 modelini aldım kafa kafaya tokuşturdum. Bana sağlayacakları faydanın hemen hemen aynı olup benzer donanımlara sahip olduklarını ancak fiyat konusunda Mosso'nun daha avantajlı olduğunu fark edince de kararımı Mosso 2024 msm h modelinden yana verdim ve Marmaray ile Bostancı yollarına düştüm.
Tam bayiye geldim iyi her şey hoş derken bayide gözüme 2027 modeli çarptı ve aradaki fiyat farkı ile ön göbeği, orta göbeği, arka göbeği, rublesi, ön aktarıcısı upgrade bir bisiklet alacağımı farkettim. Nihayetinde yukarıda fotoğrafını paylaştığım bisiklete sahip olmak nasip oldu.
Bu süreçte hem forumda hem benim zihinmde bolca sorulan sorulara vermiş olduğum tamamen şahsi fikir ve kanaatlerimi içeren subjektif kısa cevapları ise şöyle özetlemek isterim.

  • Şehir mi yol mu?: Ben bununla işe gideceğim aero bir pozisyonda bizim liseli gençliğin arasına dalmayalım şimdi.
  • Düz maşa mı amortisörlü mü?: Japonya Almanya veya Hollanda'da yaşasaydım kesinlikle düz ama burası İstanbul ve el bileklerim benim için önemli.
  • Neden daha fazla vites?: Yokuşu çok olan bir memleketiz o yüzden büyük dişli her zaman lazım, yokuş aşağı inerken de boşa düşmek istemedim az da olsa hız denemek isteyebiliyor insan.
  • Neden Carraro değil?: Çünkü kadroları benim tercih ettiğim markaya göre ağır ve fiyatları biraz daha yüksek.
  • Neden Mosso?: Kadrosu nispeten daha hafif ve daha uygun fiyata daha iyi komponentler ile geliyor.
  • Neden 2021 Değil?: Vites oranları bana hitap etmiyor.
  • Neden V fren değil de Hidrolik Disk?: Aslında v frenin de yeteceğine adım gibi eminim bu noktada tamamen merak ve heves diyebilirim.
  • Neden 2024 Değil de 2027? Ön, arka ve orta göbek 2024'e göre bir üst modeller. Aktarıcılar yeni altus, ruble oranı daha ideal. Aynakol Acera ( Diğerinde Tourney sanırım).

Bisiklete 10 yıl ara vermiş biri olarak ben bildiğim her şeyi diyemem ama hatırladığım bir çok şeyi bu forum sayesinde hatırladım.
Kızmadan, bıkmadan, usanmadan genç veya yeni başlayan arkadaşlara yorumlarıyla yardım eden yüce gönüllü yardımsever arkadaşlar iyi ki varsınız.
 
@sametmrc hocam hayırlı olsun, iyi günlerde kullanin. Guzel bir bisiklet almışsıniz.
Mosso zaten fiyat/performans oranina göre en iyisidir diyebilirim. Rakip markalar bu donanima daha cok fiyat istiyorlar.

Benim de yıllar sonra bisiklete olan tutkum depresti. Çocukluğumda 8-10 yaşlarında BMX tarzi, vitessiz, mavi bir bisikletim vardı. Çok zor öğrenmiştim bisiklet surmeyi ve ogrenene kadar cok defa düştüm :)
Neyse ogrenmistim bi zaman sonra ama sonrasinda teker patlamasi, gidon bozulmasi derken yaptirilmadi ve öylece kalakaldı kaldi karanlik depolarda ve benim de bisiklet ile birlikteligim sona erdi.

Ortaokul, lise, üni, atanma, askerlik, evlilik derken aradan koca bir "20" yıl geçti.

Daha yeni işte geçen mart- nisan ayı gibi birden inme gelir gibi icime bisiklete olan sevdam, hasretim depresti ve neden olmasin ki dedim. Ve hemen cocukken tadini cikartamadigim bisikletin tadini simdi neden cikartamayim dedim ve arastirmaya basladim.

Nihayetinde Mosso Legarda serisi ile karsilastim ve tam kararimi vermis alacakken " Yol Bisikletlerinin " cazibesi beni benden aldı ve ben hemen U dönüşü ile yol bisikletine yoneldim.

Şimdi ise Mosso Cavalier sahibi olarak cok memnunum. İyi ki de bisiklete tekrar başlamışim diyorum, ne guzel bir tutkuymus bu...
 
@amasseia hocam teşekkürler. Aslında donanımdan bağımsız sürüşe odaklandıkça mutlu oluyor insan. Bisiklet zihni temizleyen bir aktivite resmen. Mosso yol bisikleti benim de çok aklımı çeldi belli olmaz belki gelecek yıl ben de yol bisikleti bakıyor olurum.
 
@sametmrc Hocam bisikletinizin tadını çıkartın. Bi farkli modeli, daha hafifi, daha üst viteslisi... derken insan kendi bisikletine ihanet ediyor ve bisikletiyle mutlu olamıyor.
Bunun sonu yok, forumdan görüyorum. Sürekli bi ustu, daha iyisi diye kosturmaktansa bana eldeki bisikletlerimizde uzun süren yolculuklara cikmak daha makul geliyor.
Ne zaman eldeki bisikletlerimiz yetmez, istedigimiz seyleri veremez hah o zaman mantık cercevesinde daha münasip bisikletlere geçiş yapılabilir.
Tadını çıkart meslektaşım 😉
 
arkadaşlar sizlerin Mosso tecrübesine istinaden sormak isterim Mosso nun 681 XC SLX modeli hakkında görüşünüz nedir? yada forumda bu bisiklete sahip olan arkadaşlar varsa yardımcı olabilir mi?
 
mossonun hangi modelleri gidondan kilitli (şehir bisikleti)
 
Mosso Legarda 1921 mdm v bisikletim var ve frenlerti v-fren.Bana fazla yeterli gelmiyor.Sadece iyi bir tane pabuç alsam yeterli mi?Yoksa tüm fren bacağını mı değişeyim.Sizce hangisi.
 
@Albatros_65 aslında normal kullanimda fena degildir ama hangi konuda güven vermedi? Çok mu gevşek kalıyor yoksa tam siktiginizda teker dönmeye devam mi ediyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@amasseia normalde çok gevşekti.Sonra sıktım.Sıktıktan sonra frene komple basınca hemen durmuyor.Mesela bir yerde durmak için 9-10 metre daha erken basmam gerekiyor.
 
@Albatros_65 pabuclarda bir sıkıntı var gibi görünüyor.
V fren pabucu olarak genellikle Barandine ve sonrasinda Shimano öneriliyor. İkisi de olur, internet yorumlarina bakarak bir tercih yapabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Albatros_65
arkadaşlar mosso 1924 legarda v fren 1400 tl
MOSSO 1921 legarda V fren 1350 tl
mosso legarda v fren 2021 1550 tl
sizxce hangisini tercih etmeliyim veya başka önreilerinizi dinlemek isterim
 
@halil halil vay çok iyi görünüyor 👍

Kadroyu alıp kompanentleri daha sonradan siz mi aldiniz haricen?
 
  • Beğen
Tepkiler: halil halil
@halil halil 370 TL'ye malzeme, işçilik, kaynak boyama, kâr... bunlar nasıl kâr ediyorlar arkadaş, cok uygunmuş bu kadro bu fiyata 👍
Benim halihazirda Mosso bisikletim var, yenisini düşünüyorum ama link koyabilitsiniz yine de, belki birileri yararlanır.
 
@halil halil 370 TL'ye malzeme, işçilik, kaynak boyama, kâr... bunlar nasıl kâr ediyorlar arkadaş, cok uygunmuş bu kadro bu fiyata 👍
Benim halihazirda Mosso bisikletim var, yenisini düşünüyorum ama link koyabilitsiniz yine de, belki birileri yararlanır.
linki boş bi anımda atayım. :harika:
(link)
sarı hiç kalmamış, kırmızı 54 bitmiş , 56 ve 58 var sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Geri