Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Arkadaşlar Öğlen Aldığım Legarda Bisikletimin Az Önce İlk Viteste Kalkış Yaparken zinciri Koptu. Aklım Almıyor Böyle Bir Şeyin Nasıl Olduğunu Nasıl Bir Yol İzlemem Gerekir
 
Scudo
Bir arkadaşım için mosso legarda bakıyoruz. Boy 1.85. Hangi kadro boyu uygundur.
56 uygundur.
Arkadaşlar Öğlen Aldığım Legarda Bisikletimin Az Önce İlk Viteste Kalkış Yaparken zinciri Koptu. Aklım Almıyor Böyle Bir Şeyin Nasıl Olduğunu Nasıl Bir Yol İzlemem Gerekir
yeni bisikletlerde böyle arızalar olur yeni bisiklet randımana girene kadar fazla agresif kullanmamak gerekir.aldıgınız yere geri götürün onlar çaresine bakar.
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
Hocam Yeni Olduğundan Zorlamıyorum Ona Rağmen Nasıl Oldu Anlayamadım. Yarın Götürücem Acaba Ne Kadar Ücret Alırlar Veya Alırlar mı? Tamiri Olur mu Değiştirler mi... :aglyrmngaa:

@leon35
 
@erman35 benim boyum 1.73 ve 51 kadroyu kullanıyorum.Selede en aşağıda.Ben 54'ü tavsiye ederim
merhaba,
selenin aşağıda olması veya ölçü olarak kıstas olması doğru değil.
arzu ederseniz yotubedan sele ayarları hakkında videolara göz attın.
 
Arkadaşlar Öğlen Aldığım Legarda Bisikletimin Az Önce İlk Viteste Kalkış Yaparken zinciri Koptu. Aklım Almıyor Böyle Bir Şeyin Nasıl Olduğunu Nasıl Bir Yol İzlemem Gerekir
yeni bisikletlerde hareketli parçalarda olur böyle sıkıntılar .. çözer bisikletçiniz kısacık bir işlem zaten..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cetinakpan
@emredemirrel tavsiyem lastikleri değiştirmen yönünde.Bende de Mosso legarda 1921 mdm v var...Tekerler efsane patlıyor.Ben 4-5 ay kullandım.En az 15-20kez patladı.3kez şambiyel değiştim.Dedim artık böyle olmaz zırhlı lastik satın aldım hiç patlamadı Allaha şükür.Bisikleti ilk kullandığım ay hiç patlamadı.Dedim taş gibi bisiklet maşallah.Teker patladı.Sonra neredeyse 3-4 günde bir patladı.Bisikletin tek kötü yani bu bence.Diğer bütün özellikleri çok iyi.Hız konusunda,,konfor açısından felan olsun...Birde kullandığım yol asfalttı.
@erman35 sele aşağıda ama pozisyonum doğru pozisyon.
 
@Cetinakpan ben de ilk aldığım zamanlarda üç dört kere aynakoldan vites değiştirirken zincir attı. kopmadı benimki hiç.
arka aktarıcıdan hiç sorun yaşamadım.
daha sonraki günlerde aynakoldan da atma yapmadı hiç
 
  • Beğen
Tepkiler: Cetinakpan
Arkadaşlar Bugün ise Lastiğime Cam Battı :kyfmyrn: İç Lastikte Minicik Açık Var Yama Yapmayı Planlıyorum Peki Bu Dış Lastiği Bu Şekil Kullansam Sorun Yaratır mı Bana
 

Dosyalar

  • 6E759DB1-A71B-4128-9711-5D6DE47726B4.jpeg
    6E759DB1-A71B-4128-9711-5D6DE47726B4.jpeg
    997,4 KB · Okunma: 61
  • 6071DA18-9E08-436D-9213-6EB54942D3AD.jpeg
    6071DA18-9E08-436D-9213-6EB54942D3AD.jpeg
    1,1 MB · Okunma: 60
  • 12F912B5-85C4-40C3-8ECD-6356CD57E142.jpeg
    12F912B5-85C4-40C3-8ECD-6356CD57E142.jpeg
    882 KB · Okunma: 59
@Cetinakpan dış lastiğe cam, çivi, diken vb. batacaktir elbette ve her bir şey battığında ve teker patladığında dış lastiği degil iç lastiği değiştiriyoruz.

Yani iç lastiğin onarımını yapın, dış lastikte de delinme çoksa içerden yama yapilabilir, iceriye taş,toz dolmasin iç lastik korunmasiz kalmasin diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cetinakpan
Fotoğraftaki Gibi Düz Durduğu Zaman Birde Şişirince İçerden Basınç Vurduğunda İçeri Girebilecek Tek Şeyin (Girebilirse) Su Olduğunu Düşünüyorum Hocam, Tabii Siz Daha İyi Bilirsiniz
@amasseia
 
@Cetinakpan estağfurullah, dışarı ile icerisi arasinda bağlantıyı kesmek için genelde yama yapılır, varsa uygun yama yapabilirsiniz. Bu sekilde de kullanabilirsiniz ama patlama bu şekilde daha erken olabilir.
Yanınızda da mutlaka yedek lastik ve tamir kiti mutlaka taşıyın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cetinakpan
Bahsettiğiniz Yama İç Lastiğe Yapılan Yama İle Yapılabilir mi Hocam ? Olursa El Atmışken Ona da Yapayım :hhhhhh: @amasseia
 
@Cetinakpan yama boyutunuz uygunsa yapabilirsiniz ya da iyi bir yapistiriciyla (bally gibi) eski sambriyelden oraya uygun bir kesit alarak oraya yapistirabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cetinakpan
Arkadaşlar Merhaba,

Ben Murat Ankaradan Uzun zamandır karar veremediğim bir konuda danışmak istiyorum sizlere, Ankarada yaşıyorum ve 2 bisiklet arasında kaldım ancak öncelikle boyum 1.75 kilo 97. Göbek vs değil de daha çok kemik oranı fazla vücutta. Ben Mosso Legarda 1924 ile Cavalier 700 Claris arasında kaldım şuan. Claris yol bisikleti olmasından ve tecrübesizliğimden dolayı korkutuyor ama alma nedenim gezmek değil kondisyon yapmak. Bağlıcada oturuyorum ve bağlıca mahalle olarak çok müsait bisiklet sürmek için. Diğer taraftan Legarda güzel evet ama bir claris gibi kondisyon yapabilir miyim onu da düşünüyorum. Bu konuda gerçekten cahil olduğumu kabul ediyor ve bilgilerinize sığınıyorum.

Hatta Ankarada varsa arkadaşlar görüşedebiliriz, yardımlarınızı bekliyorum.

Selamlar.
 
Arkadaşlar Merhaba,

Ben Murat Ankaradan Uzun zamandır karar veremediğim bir konuda danışmak istiyorum sizlere, Ankarada yaşıyorum ve 2 bisiklet arasında kaldım ancak öncelikle boyum 1.75 kilo 97. Göbek vs değil de daha çok kemik oranı fazla vücutta. Ben Mosso Legarda 1924 ile Cavalier 700 Claris arasında kaldım şuan. Claris yol bisikleti olmasından ve tecrübesizliğimden dolayı korkutuyor ama alma nedenim gezmek değil kondisyon yapmak. Bağlıcada oturuyorum ve bağlıca mahalle olarak çok müsait bisiklet sürmek için. Diğer taraftan Legarda güzel evet ama bir claris gibi kondisyon yapabilir miyim onu da düşünüyorum. Bu konuda gerçekten cahil olduğumu kabul ediyor ve bilgilerinize sığınıyorum.

Hatta Ankarada varsa arkadaşlar görüşedebiliriz, yardımlarınızı bekliyorum.

Selamlar.

Merhabalar hocam. İkisi birbirinden epey uzak tarzlar. Eğer bol yokuşlu bir yerdeyseniz cavalier i direk eleyin. Yeni başlayan birine hiç uygun değil vites oranları. 1924 ün de sabit masalı olanı yok bildiğim kadarıyla. Eğer kondisyon yapmak, hızlı sürmek istiyorsanız cross (amortisorlü maşalı) tur bisikletleri yerine hibrit (sabit maşalı) bisikletleri tercih etmenizi öneririm.
Sedona 410, Peugeot t10-t11, mosso legarda nin sabit masalı seçenekleri 1921-2021-2024-2027, bisan trx8600, trx8400, carraro sportive 3.. Serisi fiyat olarak uygun fitness bisikletlerdir.
Bütçenize göre bu tarz bisikletlere bakabilirsiniz. Maşa gereksiz ağırlık olduğu için şehir içine amortisorlü olanlar tavsiye edilmiyor.
Bu arada aklınızda bulunsun diye söylüyorum sıfır ayarında 2.el düşünürseniz kendi bisikletim de satista(Peugeot t11) boyunuza uygun, tavsiye edebilirim.
 
Son düzenleme:
Merhabalar hocam. İkisi birbirinden epey uzak tarzlar. Eğer bol yokuşlu bir yerdeyseniz cavalier i direk eleyin. Yeni başlayan birine hiç uygun değil vites oranları. 1924 ün de sabit masalı olanı yok bildiğim kadarıyla. Eğer kondisyon yapmak, hızlı sürmek istiyorsanız cross (amortisorlü maşalı) tur bisikletleri yerine fitness (sabit maşalı) bisikletleri tercih etmenizi öneririm.
Sedona 410, Peugeot t10-t11, mosso legarda nin sabit masalı seçenekleri 1921-2021-2024-2027, bisan trx8600, trx8400, carraro sportive 3.. Serisi fiyat olarak uygun fitness bisikletlerdir.
Bütçenize göre bu tarz bisikletlere bakabilirsiniz. Maşa gereksiz ağırlık olduğu için şehir içine amortisorlü olanlar tavsiye edilmiyor.
Bu arada aklınızda bulunsun diye söylüyorum sıfır ayarında 2.el düşünürseniz kendi bisikletim de satista(Peugeot t11) boyunuza uygun, tavsiye edebilirim.
Tarzların nekadar farklı olduğunu biliyorum Ankarada çokta yokuşlu olmayan biryerde oturuyorum ondan yola aklım kayıyor hocam.
 
@Murat Boynueğri Öncelikle hoşgeldiniz. Ankara başlığında görüp geldim başlığa.

Kilo açısından çekinceniz olmasın. Ben yol bisikleti ile başladım, 100+ kilodaydım. Birçok ağır kullanıcı biliyorum yol bisikleti kullanan. Sadece çukur gibi yerlere hızlı girer, bozuk yollarda kullanırsanız daha fazla akord gerekebilir jant.

Üstteki denilenler doğru. Düzgün yollarda kullanılacaksa maşaya çok gerek yok. Olacaksa da kilitlenebilir hlo maşa olsun.

En kilit nokta burada vites oranları. Cavalierin vites oranları yeni başlayan birisine yetmeyebilir. Biraz masraf ederek yükseltebilirsiniz bu oranı. Orası size kalmış.

Korudan bağlıcaya çıkan yolum eğimi gayet iyi bana kalırsa. Orayı kullanmayacak mısınız. Bisiklet yolu planları arasında da var o yol.

Tüm bisikletlerle kondisyon yapılır. İsterseniz 3 teker alın, isterseniz fatbike. Burada değişen şey sizin sürüş tarzınızdır. Daha mı hızlı, daha mı konforlu.

Siz hangi tür bisiklet almak istediğinize göre karar verin. Yol bisikleti tarzı istiyorsanız, drop barlar, aero pozisyon onu seçin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Boynueğri
Geri