Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Merhaba arkadaşlar ben Kutay bisikletim mosso black edition 29 jant HD bugün fark ettim vites 1'e ve 9'a geçmiyor bisikletçiye götürdüm yapamadı sizce ne yapmalıyım ?
gittiğiniz bisikletçiyi değiştirin, aktarıcının vidası ile yapılacak olan basit bir ayarı yapamıyorsa işi bıraksın.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Scudo
@berke2002 sağol canım kardeşim iyi akşamlar diliyorum.
 
Herkese merhaba, 2016 Mosso Monza kullanıyorum 2 senedir. Üşenmeyip okuyabilecekler için hikayemi anlatmak isterim. İçinde ibretlik bazı deneyimler ve fikir vermek isteyebileceğiniz hususlar var.

2018'de ikinci el olarak aldım Monza'yı ve sonra canına okudum. Kendisini bana kattıkları nedeniyle çok seviyorum ama şu anki hali bana acı veriyor. Bir ay öncesine kadar kurtulup çok daha iyi bir bisiklet satın almak istiyordum. Biraz daha sakin değerlendirince bisikletimle barışmaya ve onunla daha iyi vakit geçirmeye karar verdim.

Bendeniz 2017 yılının Ekim ayında 37 yaşımda iken 180 kiloydum. Evet sayının başındaki 1 yanlışlıkla koyulmadı, evet 180... Çeşitli fizyolojik ve tabi psikolojik nedenlerle geldiğim bu noktada tüp mide ameliyatı oldum ve 1 senede 85 kiloya indim. Bisiklete başladım ve ilk bisikletim de bu arkadaş oldu. Spordan uzak geçirilmiş 15 seneden sonra bir bisiklet sporuna tam bir uyum sağlayamadım. Bir tanesi kafa göz yarmalı olmak üzere 3 kaza geçirdim. Düşe kalka oldu ama şimdi daha iyiyim yollarda.

Geldiğimiz şu noktada bisikletin haşatı çıktı. Maşa değişti, vites gösterge kapakları yok oldu, çeşitli yerlerde bir sürü çizik oluştu falan filan. Ben bu haliyle bisikleti yürüyen bir enkaz gibi görmeye başladım. Bisiklete binmeye bayılıyorum fakat yıkık dökük bir şeyin üstünde olmayı sevmiyorum. Aslında Monza'nın geometrisini ve sağlamlık hissini beğeniyorum. Şu anda bisikletim olmasa ve Monza alacak bütçem olsa, daha hafif bir bisiklete yönelirdim. Fakat elimde Monza hali hazırda var ve satmak bana çok bir şey getirmez bu durumda. Araziye çok fazla girmeyi sevmesem de şehir içinde ve dışında bozuk yollara girebiliyorum; Monza da gayet iş görüyor. Bence Mosso Monza'nın ilk halinde en kötü kısmı lastikleriydi. İkinci el bir 28'lik Vittorio Zaphiro yol lastiği ile değiştirdim, tabi biraz daha akıcı hale geldi tekerler. Sürekli bir arazide sürüş gibi hedefim olmadığı için şu hali daha çok hoşuma gidiyor. Bugünlerde kilitli pedala geçtim, alışmaya çalışıyorum.

Şimdi ben bu bisikleti satmak için değil de, 1,5-2 yıl keyifle kullanacağım bir hale getirmek istiyorum. Nereden başlayacağımı bilemiyorum. Aklımdakiler şöyle:
1- Vites gösterge kapaklarını bulmak zor dedi bisikletçi, Shimano servisinde belki dedi.. Gerekirse bir yerden plastik cam kestirip yapıştıracağım. (Vites SHIMANO SORA ST-3500 )
2- Gidon sargısı alacağım şöyle yumuşak yumuşak. O plastik kısım değişiyor mu bilmiyorum.
3- Seleyi değiştireceğim. Hafif ve sağlıklı bir sele nasıl seçilir anlamaya çalışıyorum.
4- Bisikleti boyamak ya da boyatmak istiyorum. Aklımda metalik mat bir yeşil var. Boya ile ilgili çok fazla şey okudum, kafam çok karışık.
5- Bir jant seti almak istiyorum yaza doğru. Güzel bir jant setinin yaratacağı fark çok olacak ama değer mi bilmiyorum gerçekten. Almayıp başka bir bisiklete geçmek daha doğru olabilir. Ya da şu anki jantlar ile 2 sene kullanmak daha doğru olabilir. Bu konuda kararlı değilim.

Sizlerden yorum ve önerilerinizi bekliyorum okuyabildiyseniz. Sizce bu maddelerle ilgili ne yapılabilir? Ya da maddeler dışında bisikleti daha keyifli hale getirebilecek neler yapabiliriz? Şimdiden teşekkürler.
 
Herkese selamlar, bu bisikletin 58 kadrosunu buldum (cavalier 700) ama boyum 1.80 (bacak 84) daha önce kullanan arkadaşların bi tavsiyesi varmı bu modelin kadro boyu hakkında. Bu kadro bana uyar mı ?
 
Son düzenleme:
Herkese selamlar, bu bisikletin 58 kadrosunu buldum (cavalier 700) ama boyum 1.80 (bacak 84) daha önce kullanan arkadaşların bi tavsiyesi varmı bu modelin kadro boyu hakkında. Bu kadro bana uyar mı ?
Büyük gelme olasılığı yüksek. 52-54 olsa neyse. Bir de yol bisikleti olduğu için gidona uzanma mesafeniz çok artar. Bende 56 kadro Legarda var bacak boyum 86 bazen 51 mi alsaydım diyorum ama aslında 56 tam geliyor. Yol bisikletinde daha fazla uzanma gerektiği için daha dikkatli olmak lazım kadro boyu için.
 
Büyük gelme olasılığı yüksek. 52-54 olsa neyse. Bir de yol bisikleti olduğu için gidona uzanma mesafeniz çok artar. Bende 56 kadro Legarda var bacak boyum 86 bazen 51 mi alsaydım diyorum ama aslında 56 tam geliyor. Yol bisikletinde daha fazla uzanma gerektiği için daha dikkatli olmak lazım kadro boyu için.
Anladım hocam sağolun, yani en fazla 56 kadro bakmalıyım. Bisiklet çok temizdi ama kısmet değilmiş artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: ExKyotoo
Selam arkadaşlar aranızda Malatya'da oturan varmı ?
 
@onurdebalzac yazdıklarınızı okudum, kilo anlamında büyük bir başarı yakalamissiniz tebrik ederim.

Vites kolu kapaklari için: (link)

Hemen hemen bisikletin en önemli parçası jant sayılır çünkü bisikletin akıcılığıni ilk belirleyen kompanenttir. Jantlarinizin ağır ve akıcı olmadığınizi düşünüyorsaniz bilhassa rulmanli bir jant önceliğiniz olabilir.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: onurdebalzac
@onurdebalzac

Hayatınızın kontrolünü elinize almak konusunda gösterdiğiniz irade için tebrik ederim. Birçok insanın ancak hayal edebileceği bir başarı bu. :harika:

Bisikletinize gelirsek, fiyatına kıyasla oldukça başarılı bulduğum bir model Monza. Aslında Mosso firmasının genel olarak fiyat performans oranı gayet iyi.

Sırasıyla sorularınıza yanıt vermeye çalışayım:

1- İnternet mağazalarında veya yurtdışı satıcılarda her türlü yedek parçayı bulabilirsiniz. Danıştığınız bisikletçi size bu konuda yol göstermiyorsa öncelikle bisikletçinizi değiştirin.

2- Gidon sargısı olarak jelli modelleri tavsiye ederim. Kullandığım FSA HB Gel modelini konfor ve kavrama konusunda başarılı buluyorum. Plastik parça dediğiniz STI kolların üzerindeki kauçuk kaplama ise o parçaların da yedekleri mevcut.

3- Sele seçimi kişisel bir konu olduğu için ilk kural olarak denemeden tavsiye üzerine sele almayın. Birine çok konforlu gelen bir sele bir başkası üzerinde çivili tahta etkisi yapabiliyor. Ayrıca sele ile ilgili sıkıntıların çok büyük bir bölümü selenin kendisi ile de ilgili değil. Yüksekliği, ileri geri konumu veya açısı yanlış ayarlanmış bir sele, gereğinden uzun ya da kısa reach mesafesi hep sele rahatsızlığına sebep olur. Önce bu konulara eğilin, sele seçimini sonraya bırakın. Sele değişimi kaçınılmaz ise bu konuda oturma kemiklerinizi nasıl ölçeceğiniz ile ilgili videolar izleyin veya daha iyisi bir mağazaya gidin.

4- Bisikleti boyatmaya karar verirseniz işini iyi yapan bir oto boyacısından yardım alın. Isı uygulaması söz konusu olduğu için toz boyamaya yanaşmayın. Boyanmış bir bisikletin satılmasının daha zor olacağını da göz önünde bulundurun.

5- Jant seti muhtemelen bisikletinize yapacağınız parasının hakkını en çok veren yatırımdır. Ayrıca bisikleti değiştirseniz de kolayca yeni bisikletinize geçirebildiğiniz için asla ölü yatırım olmaz. Yabancı sitelerdeki "cillop cuma" fırsatlarını takip edin.

6- Burası şart değil, ancak çok dik ve uzun yokuşlar çıkmanız gereken rotalarda kullanıyorsanız ve dizlerinizde zorlanma hissediyorsanız kaset dişliyi 11-36, aktarıcıyı da uyumlu bir mtb aktarıcısı ile değiştirebilirsiniz. 9'lu çekiş sistemi mtb ile uyumlu olduğu için böyle bir imkanınız var.
 
@amasseia çok teşekkürler. Vites gösterge kapağı için siparişi verdim. Arayıp bulamamıştım, gayet mümkünmüş. Evet 2-3 ay içinde jant seti alacağım mutlaka. Disk fren için uyumlu jant seti bulmak kolay değilmiş sanırım.

@Sadettin Z. Ayrıntılı cevaplar için çok teşekkür ederim, hepsi çok fayadalı oldu. Sele seçimi konusundaki yorumunuz nedeniyle çok acele etmem artık. İlk işim iyi bir jant seti için bütçe oluşturmak. Gidon ve sele için birkaç ölçüm yaptırıp en doğru parçaları edinmem lazım önce.

fulcrum-racing-7-db-disc-wheelset jant seti bisikletime uyar mı acaba? (Link paylaşamıyorum da) Fiyatı çok iyi, buna yönelebilirim hızlıca. Uymazsa son olarak bir jant tavsiyesi alabilir miyim?
 
Arkadaşlar size birşey sormak istiyorum. Ben Kutay bisikletim mosso black Edition 29 jant bir bisiklet, geçenlerde pedala biraz yüklendim.ve pedaldan vites atmama sesi varya o ses çıkmaya başladı sadece, Sol pedaldan ses çıkıyor ne yapmalıyım?
 
Cavalier'in son hali. Campognolo jant takımı (titanyum QR ile), Michelin Pro3 lastikler, dağ bisikletimden çıkarıp taktığım gidon boğazı ve sele takımı değişen parçalar. SPD ile 9,175 kg olarak öçtüm ağırlığını. SPD 285 gram...Yani boş ağırlık 8,9 kg'nin biraz altında. Maşa ve gidon karbon olanlarla değişirse tahmini olarak 700 gram daha hafifleyebilir ama dolar rekor üstüne rekor kırarken nasıl olacak bilemiyorum.


244658 dosyayı görüntüle

Üstte verdiğim ağırlık nedense son ölçtüğümde farklı çıktı. 9,27 kg ölçtüm pedallarla. El tartısının pili azaldıkça yanlış tartıyor belki de. Son rakamı baz alırsak Aliexpress'ten aldığım karbon maşayı takmamla ile yeni ağırlık 8,70 kg (Pedalsız 8,42 kg) oldu. Cavalier'in alüminyum maşasını 870 gram olarak ölçtüm. Olumsuz tarafı ise, ön frendeki yeni aldığım Baradine pabuçları çıkarmak zorunda kaldım, uzun kaldılar. Belki spacer ile falan olur ama spacer takınca vidaları sıkamadım bir türlü. Mecbur Shimanoları geri taktım.

maşa2.jpg
 

Dosyalar

  • cavmaşa.jpg
    cavmaşa.jpg
    75 KB · Okunma: 23
@Aybek Cihan peki bu yeni aldığınız karbon maşanin ağırlığı nedir? Birde sağlam mı, kullanım hissiyatı nedir?
 
@amasseia Maşa 340 gram. Bir iki parça daha bekliyorum. Onları taktırdıktan sonra bir bakım görecek. Ondan sonra sürmeye başlayacağım kısmetse. Şu an için sağlamlık hakkında bir şey diyemem. Zamanla belli olacak. Ama bu üçüncü Aliexpress maşam. Diğer ikisi taş gibi sağlamdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
@Aybek Cihan peki stok Cavalier ile hafifletilmiş arasında ne hatri sayılır bir fark gördünüz mü, yani hızlanma, akıcılık, rampa performansı...?
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
@amasseia Bisikleti aldığımda önde Salcano'nun lastiği, arkada Lugano (telli olan) vardı. Lastikleri Pro3 ile değiştikten sonra düz yolda daha kolay hızlanabildiğimi fark etttim. Jantları hafifleriyle değiştikten sonra yokuşları daha rahat çıkmaya başladım. Eskiden matara, sele çantası ile 12 kilodan fazla bir ağırlıkla dolanıyordum. Son sürüşlerimde rubledeki 32'lik dişi pek kullanmaz oldum. Bunlar maşadan önceydi tabii. Şu an merak ettiğim denge konusu. Bisiklet savrulamalara daha müsait olacak diye tahmin ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: celotr ve amasseia
Merhaba arkadaşlar ben Kutay . Size birşey sormak istiyorum.ben bir kulübe katılmak istiyorum . Malatya'da oturuyorum sizce nasıl katılabilirim ve ne yapmalıyım? Bu arada bisikletim MTB mosso black Edition.
 
Herkese merhaba, 2016 Mosso Monza kullanıyorum 2 senedir. Üşenmeyip okuyabilecekler için hikayemi anlatmak isterim. İçinde ibretlik bazı deneyimler ve fikir vermek isteyebileceğiniz hususlar var.

2018'de ikinci el olarak aldım Monza'yı ve sonra canına okudum. Kendisini bana kattıkları nedeniyle çok seviyorum ama şu anki hali bana acı veriyor. Bir ay öncesine kadar kurtulup çok daha iyi bir bisiklet satın almak istiyordum. Biraz daha sakin değerlendirince bisikletimle barışmaya ve onunla daha iyi vakit geçirmeye karar verdim.

Bendeniz 2017 yılının Ekim ayında 37 yaşımda iken 180 kiloydum. Evet sayının başındaki 1 yanlışlıkla koyulmadı, evet 180... Çeşitli fizyolojik ve tabi psikolojik nedenlerle geldiğim bu noktada tüp mide ameliyatı oldum ve 1 senede 85 kiloya indim. Bisiklete başladım ve ilk bisikletim de bu arkadaş oldu. Spordan uzak geçirilmiş 15 seneden sonra bir bisiklet sporuna tam bir uyum sağlayamadım. Bir tanesi kafa göz yarmalı olmak üzere 3 kaza geçirdim. Düşe kalka oldu ama şimdi daha iyiyim yollarda.

Geldiğimiz şu noktada bisikletin haşatı çıktı. Maşa değişti, vites gösterge kapakları yok oldu, çeşitli yerlerde bir sürü çizik oluştu falan filan. Ben bu haliyle bisikleti yürüyen bir enkaz gibi görmeye başladım. Bisiklete binmeye bayılıyorum fakat yıkık dökük bir şeyin üstünde olmayı sevmiyorum. Aslında Monza'nın geometrisini ve sağlamlık hissini beğeniyorum. Şu anda bisikletim olmasa ve Monza alacak bütçem olsa, daha hafif bir bisiklete yönelirdim. Fakat elimde Monza hali hazırda var ve satmak bana çok bir şey getirmez bu durumda. Araziye çok fazla girmeyi sevmesem de şehir içinde ve dışında bozuk yollara girebiliyorum; Monza da gayet iş görüyor. Bence Mosso Monza'nın ilk halinde en kötü kısmı lastikleriydi. İkinci el bir 28'lik Vittorio Zaphiro yol lastiği ile değiştirdim, tabi biraz daha akıcı hale geldi tekerler. Sürekli bir arazide sürüş gibi hedefim olmadığı için şu hali daha çok hoşuma gidiyor. Bugünlerde kilitli pedala geçtim, alışmaya çalışıyorum.

Şimdi ben bu bisikleti satmak için değil de, 1,5-2 yıl keyifle kullanacağım bir hale getirmek istiyorum. Nereden başlayacağımı bilemiyorum. Aklımdakiler şöyle:
1- Vites gösterge kapaklarını bulmak zor dedi bisikletçi, Shimano servisinde belki dedi.. Gerekirse bir yerden plastik cam kestirip yapıştıracağım. (Vites SHIMANO SORA ST-3500 )
2- Gidon sargısı alacağım şöyle yumuşak yumuşak. O plastik kısım değişiyor mu bilmiyorum.
3- Seleyi değiştireceğim. Hafif ve sağlıklı bir sele nasıl seçilir anlamaya çalışıyorum.
4- Bisikleti boyamak ya da boyatmak istiyorum. Aklımda metalik mat bir yeşil var. Boya ile ilgili çok fazla şey okudum, kafam çok karışık.
5- Bir jant seti almak istiyorum yaza doğru. Güzel bir jant setinin yaratacağı fark çok olacak ama değer mi bilmiyorum gerçekten. Almayıp başka bir bisiklete geçmek daha doğru olabilir. Ya da şu anki jantlar ile 2 sene kullanmak daha doğru olabilir. Bu konuda kararlı değilim.

Sizlerden yorum ve önerilerinizi bekliyorum okuyabildiyseniz. Sizce bu maddelerle ilgili ne yapılabilir? Ya da maddeler dışında bisikleti daha keyifli hale getirebilecek neler yapabiliriz? Şimdiden teşekkürler.

Bisikletimde gidon, gidon boğazı, pedal, jant seti, lastikler ve zinciri değiştirdim. Güzel bir bakım yaptırıp çizikleri boyattım. Bisiklet gerçekten çağ atladı. Jantlar ve lastikler çok önemliymiş. Yokuş çıkarken, düz yolda hızlanırken farkını gerçekten çok fazla gördüm. Bu farkı böyle hissedilir şekilde kendim yaşamasam bazı komponentlerin önemini bu kadar idrak edemezdim. Yaşayıp görmek lazımmış. Ki aldığım jant seti muhteşem değil, sadece Mosso'dan çıkanlara göre akıcılığı iyi ve tabi daha hafif.

Benim gibi bisiklete yeni başlamış işin tekniğinden anlamayanlar için bisikletforum gerçekten çok faydalı. Gerçekten emeği geçen herkese teşekkürler. Bana kalsa gidip orta bir bütçeyle aslında bu bisikletten çok da bir artısı olmayan bir bisiklet alacaktım. Fakat yaptığım değişimler ve bu süreçteki araştırmalar çok şey öğretti bana. Mosso Monza'mı uzun bir süre kullanırım artık. İleride gerçek bir bütçeyle bisiklet alacağım tabi, fakat o zamana kadar bence yine de iyi bir bisikletim var.

Maşa şu anda bisikletteki tek değişmesi gereken parça. Fakat şu an aliexpress işine girmek istemiyorum. Ucuz, hafif ve uyumlu bir maşa denk gelirse belki alırım.
1609777095247.jpg
 
Geri