djmaviyansima
Üye
- Kayıt
- 26 Temmuz 2016
- Mesaj
- 64
- Tepki
- 38
- Yaş
- 41
- Şehir
- Trabzon
- İsim
- Adem Ü
- Bisiklet
- Mosso
Arkadaşlar bu da benim Mosso 771 SMV Hibrit bisikletim. Bisikleti Gaziantep'ten ikinci el olarak aldım. Ölçtüğüm kadarıyla 48 kadro görünüyor. Boyum 178 cm. İlk aldığımda sele çok yüksekti ve kaldırımlardan inişlerde zorluk çıkartıyordu. Şu an ki sele ayarı tam ayarında.10-12 defa farklı sele boylarında ayar yaparak denedim. Pedal açısı ile uyumlu. Aldığımda arka lastik patlaktı, tamir ettim ama başka yerden yine patladı. Sanırım iç lastik 26'' idi bu yüzden patladı. Arka lastik de iyice aşınınca orjinali 700x40 olan Rubena Sepia lastik yerine Rubena Flash 5 mm zırhlı lastik aldım. Bu lastik 700x35. Taban %60 daha ince, lastiğin yanak yüksekliği de aklımda tam kalmadı ama sanırım orjinal lastik 2.5 cm gelirken yeni zırhlı lastik 2 cm geliyordu. Konfordan biraz çalsa da kadro boyu alçaldığı için avantajlı oldu. İleride ön lastiği de 1 mm zırhlı lastikle değişeceğim. Arka lastikte ruble ve zincir olduğu için tamiriyle uğraşmamak için 5 mm zırhlı aldım. Ön lastik patlasa bile sökmesi kolay. Yağ, kir olma derdi de yok. O yüzden 5 mm'ye gerek yok. Rubena Flash lastiği fiyatına göre güzel bir lastiğe benziyor. Rubena Sepia'lara göre kauçuk oranı daha iyi gibi. ''Görsel olarak'' Bisikletimde frenler,pabuçlarına kadar Shimano. Vites sistemi komple Acera sistem ve 27 vites. Ön maşa Suntour ve gidondan kilitlemeli.
Aslında Salcano Citysport 30 veya 40 alacaktım. Carraro Sportive de bakmıştım. 225 modelleri 1050 TL idi indirimli fiyatı. Ama bırakın 225'i 221 ve diğer modelleri dahil hepsi 50'' kadrodan aşağı değildi, sanırım bu yüzden ucuzdu.
Bisikletin dezavantajına gelince; her şey çok güzel, aslında hibrit bir bisiklet için dezavantaj demek de doğru olmaz. MTB gibi merdivenlerden, yüksek yerlerden inişler imkansız. Neden mi diye sorarsanız hem yüksek kadro hem 28 jant olması, bisikletin amacının tur bisikleti olduğunun kanıtıdır.
Hibrit bisiklet alacaklara tavsiyem şu yönde olacak. 46 kadro bulursanız bu bana küçük gelir diye almamazlık etmeyin, çünkü 28 jant zaten büyük olduğu için bisiklet bir hayli yüksek duruyor. Ben kadro üst borusunda ayakta durduğumda üst boruya tek değen kısım, ''insan alt takımı'' oluyor'' Umarım anlatabilmişimdir
O da hafif bir şekilde değiyor. Ama 700*40 lastikten 700x35 e geçince o değme işi biraz daha azaldı. İç bacak boyumu tam ölçemedim ama 78 cm ile 80 cm arasında diyebilirim. Özetle 48'' kadro benim için ideal diyebilirim. Ama 46 kadro olsaydı biraz daha MTB tarzı cesaret isteyen engebeli sürüş de kolay olabilirdi. Tabii ben bisikleti hep asfaltta kullanıyorum, zaten bu yüzden hibrit aldım.
İyi ki maşa gidondan kilitlemeli, bisikletle durup gidon kilidi açma ve kapama tam bir işkence olabilir diye düşünüyorum. Suntour maşada maşa kilitli olsa dahi hafif bir esneme olabiliyor bu da normalmiş. Bisikletçinin dediğine göre: Engebeli yerlerden geçerken kilidi açmayı unuttuğunuzda, amortisörün hasar görmemesi için pay bırakıyormuş.
Unutmadan bir de bisikleti aldığımda anlam veremediğim bir gıcırtı vardı, iyice dinledikten sonra sorunun sele borusu olduğu kanaatine vardım. Sele borusunu kadrodan çıkardım iyice temizledim, sele borusu yuvasını da temizledim. Sele borusunun en uc kısmına çok hafif kauçuk gres sürdükten sonra sorun çözüldü. Bakım amaçlı da jant göbeklerinin bilyelerini söktüm , göbeklerin içini ve bilyeleri iyice silip temizledikten sonra kauçuk gresle yerine taktım.
Bisikletimin pedallarında reflektör ve lastik yok, ya yerinden çıktı ya da bu pedallar öyle. Ben yerinden çıktı diye düşünüyorum. Kilometre saati siparişi verdim. Aydınlatma kısmı ve kask kaldı, onları da halledeceğim inşallah.https://i.hizliresim.com/RQDZ8j.jpg
https://i.hizliresim.com/G3DAZy.jpg https://i.hizliresim.com/gX60YL.jpg
Aslında Salcano Citysport 30 veya 40 alacaktım. Carraro Sportive de bakmıştım. 225 modelleri 1050 TL idi indirimli fiyatı. Ama bırakın 225'i 221 ve diğer modelleri dahil hepsi 50'' kadrodan aşağı değildi, sanırım bu yüzden ucuzdu.
Bisikletin dezavantajına gelince; her şey çok güzel, aslında hibrit bir bisiklet için dezavantaj demek de doğru olmaz. MTB gibi merdivenlerden, yüksek yerlerden inişler imkansız. Neden mi diye sorarsanız hem yüksek kadro hem 28 jant olması, bisikletin amacının tur bisikleti olduğunun kanıtıdır.
Hibrit bisiklet alacaklara tavsiyem şu yönde olacak. 46 kadro bulursanız bu bana küçük gelir diye almamazlık etmeyin, çünkü 28 jant zaten büyük olduğu için bisiklet bir hayli yüksek duruyor. Ben kadro üst borusunda ayakta durduğumda üst boruya tek değen kısım, ''insan alt takımı'' oluyor'' Umarım anlatabilmişimdir
İyi ki maşa gidondan kilitlemeli, bisikletle durup gidon kilidi açma ve kapama tam bir işkence olabilir diye düşünüyorum. Suntour maşada maşa kilitli olsa dahi hafif bir esneme olabiliyor bu da normalmiş. Bisikletçinin dediğine göre: Engebeli yerlerden geçerken kilidi açmayı unuttuğunuzda, amortisörün hasar görmemesi için pay bırakıyormuş.
Unutmadan bir de bisikleti aldığımda anlam veremediğim bir gıcırtı vardı, iyice dinledikten sonra sorunun sele borusu olduğu kanaatine vardım. Sele borusunu kadrodan çıkardım iyice temizledim, sele borusu yuvasını da temizledim. Sele borusunun en uc kısmına çok hafif kauçuk gres sürdükten sonra sorun çözüldü. Bakım amaçlı da jant göbeklerinin bilyelerini söktüm , göbeklerin içini ve bilyeleri iyice silip temizledikten sonra kauçuk gresle yerine taktım.
Bisikletimin pedallarında reflektör ve lastik yok, ya yerinden çıktı ya da bu pedallar öyle. Ben yerinden çıktı diye düşünüyorum. Kilometre saati siparişi verdim. Aydınlatma kısmı ve kask kaldı, onları da halledeceğim inşallah.https://i.hizliresim.com/RQDZ8j.jpg
https://i.hizliresim.com/G3DAZy.jpg https://i.hizliresim.com/gX60YL.jpg