Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

arkadaşlar kron xc150 den maşasının kilitli olmasının da daha büyük etken olması ve de daha çok şehir içi kullanılacak olmasından dolayı 2021 msm v ye kaydım. şimdi tek sıkıntı kadro boyu. oğlumla (10 yaş) birlikte kullanacağız. şu an ki bisikleti ufak gelmeye başladı. ona ara bisiklet almaktansa beraber kullanabileceğimiz (ilk aşamada zorlanır ama alışır diye tahmin ediyorum) bisiklet almayı mantıklı buldum. benim boyum 1,73. deneyerek alacağım ama yine de fikrinizi almak istiyorum. kadro boyu ne olmalı?
 
Scudo
Ben de nihayet kavuştum bisikletime.Allah buradaki herkese daha da iyisini nasip etsin.Uzun yıllar arkadaki işe yaramazı kullandıktan sonra bu çok iyi geldi.Şimdilik hidrolik frenin balatası sürüş esnasında birazcık sürtüyor.20 gün sonraki bakıma bırakmadan hemen götürmeli miyim sizce?Gönül isterdi v fren olmasını ama yapacak bişi yok.234362 dosyayı görüntüle
Ön teker göbeğindeki mandal bende sol tarafta. Sizde neden bisikletin sağında. Normalde hangi tarafında bulunması gerekiyor.
 

Dosyalar

  • IMG_20200720_034706.jpg
    IMG_20200720_034706.jpg
    56,8 KB · Okunma: 65
Ön teker göbeğindeki mandal bende sol tarafta. Sizde neden bisikletin sağında. Normalde hangi tarafında bulunması gerekiyor.
Güzel soru.Ben de bilemedim neden böyle bi fark oluşmuş.Bi önemi var mı ondan da emin değilim açıkçası.
 
Bence mandalin yönünden ziyade lastik deseninin yönü önemli. Araba lastiklerinde çekiş yönü veya dönüş yönü yazıyor. Gördüğüm kadarı ile bunlarda yok. Doğru lastik yönü fotoğraf takı gibi.

IMG_20200718_133454.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
2024 msm v citi ile bugün ilk sürüşümü gerçekleştirdim. bisiklet sevdasına yeni başlayan biri olarak ( kısaca düz adam sami) ilk izlenimim tasarım olarak çok güzel, ön aydınlatması baya iyi aydınlatıyor. ama arkadaşların da dediği gibi v fren de bir sıkıntı var rampa inişlerinde yetmiyor hissine kapılıyorsunuz. bunu daha ilk sürüşümde yaşadım. ilerleyen sürece bakacağız.
Hocam hayırlı olsun. Fren mesafesinin uzamasının bir çok sebebi var bunlardan birisi ve bana göre en büyüğü de lastiklerin sürtünme yüzey alanlarının az olması. Fren olarak tek bir fren v olsa da yetmiyor, disk olsa da yetmiyor. Kombinasyonu iyi ayarladıktan sonra sonuç biraz daha iyileşebiliyor. Yani v fren olduğu için umutsuzluğa kapılmayın. Ayarlarını sıkı takip ettiğiniz zaman çok ta birşey fark etmiyor diğerleriyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurb
Hocam hayırlı olsun. Fren mesafesinin uzamasının bir çok sebebi var bunlardan birisi ve bana göre en büyüğü de lastiklerin sürtünme yüzey alanlarının az olması. Fren olarak tek bir fren v olsa da yetmiyor, disk olsa da yetmiyor. Kombinasyonu iyi ayarladıktan sonra sonuç biraz daha iyileşebiliyor. Yani v fren olduğu için umutsuzluğa kapılmayın. Ayarlarını sıkı takip ettiğiniz zaman çok ta birşey fark etmiyor diğerleriyle.
Nasıl bir lastik tavsiye edersiniz ?
 
  • Beğen
Tepkiler: imamyakali
@Muharrem1963 Ne kadar uzun tur bilmiyorum fakat ilerleyen kilometrelerde karşınıza gelecek yokuşları rahat çıkmak istediğiniz zaman 21 vites azıcık can sıkabilir yok bu konuda tecrübem var sorun olmuyor diyorsanız bisiklet gayet iyi. (Kendim kullanıyorum)
 
  • Beğen
Tepkiler: imamyakali
Arkadaslar legarda 2021 bisikletimin bir ayda 2.kez arka tekeri patladi sadece arka tekeri degistirmek istiyorum oneriniz nedir, arka tekerin patlamasinin sebebi anladigim kadariyla selenin alti arka teker oldugu icin oraya baski yapiyorum ve dikenin ustunden gecince orasi patliyor onerinizi bekliyorum bu patlamalar cok canimi skti .ben ekonomi icin otobuse para vermiyeyim diye bisiket aldim ama ayda 2 kere patlak tamirine para veriyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: imamyakali
Yok mu bir yorumda bulunabilecek arkadaşlar
Hocam geç oldu ama bende 100 kiloyum 2024 56 beden var bende 600 km civarında kullandım hiç bir sıkıntı yaşamadım ön lastik 70 arka lastik 75 ayarladım gayet rahat oldu hatta bir kere 50 kg olan oğlumla beraber bindik kısa mesafede herhangi bir olumsuzluk yaşamadım.
Mosso Legarda serisi kullanan arkadaşlar arazi kullanımında dik rampalardan aşağı inerken v fren pek güven vermiyor ayarı da sürekli kaçıyor bunun için ne yapabiliriz.Acaba fren papuçları mi yoksa fren ayakları mı sorunlu ? Hangisini değiştirmek gerekir ?
Hocam bende aynı dertten muzdaribim çocuklarımın ümit mtb bisikletlerinin frenleri benim 2024 msm v den daha iyi geliyor bana ayar için ustaya götürdüm ayarlık bir durum olmadığını papuclar bitince alivio ayaklar takalım dedi.
 
Nasıl bir lastik tavsiye edersiniz ?

Her lastiğin avantajları ve dezavantajları var. Şöyle ki;

Eğer amacınız hız ve daha az yorgunluk ise ince lastik kullanmanızda fayda var. Ama ince lastikte hızı artıran ve daha az yoran etmen sürtünme yüzeynin azalması olduğu için bu durum yol tutuşu ve fren mesafesi konularında dezavantaj oluşturuyor. Yani ince lastikle daha stabil ve düz bir zeminde, frenleme mesafesini normalden daha uzun tutarak bir sürüş ortamı sağlayabilirseniz tadından yenmez. Burada devreye ince lastiğin de hem lastik yüzeyinin hem de ölçüsünün çeşitliliği giriyor. Tam düzü olanı da var, biraz derinlikli dişi olan da var, oldukça derin kanallı olanı da var. Ama bunların hiç biri mtblerdeki gibi kalın ve dişli lastik kadar yol tutuşu ve fren kabiliyeti sağlamayacaktır.

İkinci bir ihtimal de sizin amacınızın güvenli frenleme kabiliyeti ve yol tutuşu amacınızın olmasıdır. Eğer böyle istiyorsanız, kalın lastikle bunu sağlayabilirsiniz. Bunun size getrdiği dezavantaj ise daha fazla yorgunluk ve düşük hız olacaktır.


Yani anlayacağınız ne istyorsunuz bilmiyorum ama her ne isterseniz isteyin birşeylerden fedakarlık etmeniz gerek. Bisikletiniz nedir bilmiyorum, o yüzden hangi lastik tipi uyumludur bilmiyorum. Yanlış yönlendirmemek adına ben size farkları bildiğim kadarıyla aktarayım, tercih sizin olsun.
Arkadaslar legarda 2021 bisikletimin bir ayda 2.kez arka tekeri patladi sadece arka tekeri degistirmek istiyorum oneriniz nedir, arka tekerin patlamasinin sebebi anladigim kadariyla selenin alti arka teker oldugu icin oraya baski yapiyorum ve dikenin ustunden gecince orasi patliyor onerinizi bekliyorum bu patlamalar cok canimi skti .ben ekonomi icin otobuse para vermiyeyim diye bisiket aldim ama ayda 2 kere patlak tamirine para veriyorum

Arka tekerleğin özellikle patlamasının sebebi uygun bir hava basıncının olmaması da olabilir. Patlamasından korkup basıncı düşük tutuyorsanız özellkle jant kesiği sebebi ile patlama yaşama ihtimaliniz çok yüksek. İnce lastiklerde en geç 4 günde bir hava basıncını kontrol etmekte fayda var.

Bir de özellikle zırhlı dış lastiklerde patlamaya sebep olan tel diken cam parçası vs batık kaldıysa o da tekrar tekrar patlatıyor olabilir. Tamir esnasında dış lastiğin içten kontrol edilmesi çok önemli.
 
Her lastiğin avantajları ve dezavantajları var. Şöyle ki;

Eğer amacınız hız ve daha az yorgunluk ise ince lastik kullanmanızda fayda var. Ama ince lastikte hızı artıran ve daha az yoran etmen sürtünme yüzeynin azalması olduğu için bu durum yol tutuşu ve fren mesafesi konularında dezavantaj oluşturuyor. Yani ince lastikle daha stabil ve düz bir zeminde, frenleme mesafesini normalden daha uzun tutarak bir sürüş ortamı sağlayabilirseniz tadından yenmez. Burada devreye ince lastiğin de hem lastik yüzeyinin hem de ölçüsünün çeşitliliği giriyor. Tam düzü olanı da var, biraz derinlikli dişi olan da var, oldukça derin kanallı olanı da var. Ama bunların hiç biri mtblerdeki gibi kalın ve dişli lastik kadar yol tutuşu ve fren kabiliyeti sağlamayacaktır.

İkinci bir ihtimal de sizin amacınızın güvenli frenleme kabiliyeti ve yol tutuşu amacınızın olmasıdır. Eğer böyle istiyorsanız, kalın lastikle bunu sağlayabilirsiniz. Bunun size getrdiği dezavantaj ise daha fazla yorgunluk ve düşük hız olacaktır.


Yani anlayacağınız ne istyorsunuz bilmiyorum ama her ne isterseniz isteyin birşeylerden fedakarlık etmeniz gerek. Bisikletiniz nedir bilmiyorum, o yüzden hangi lastik tipi uyumludur bilmiyorum. Yanlış yönlendirmemek adına ben size farkları bildiğim kadarıyla aktarayım, tercih sizin olsun.


Arka tekerleğin özellikle patlamasının sebebi uygun bir hava basıncının olmaması da olabilir. Patlamasından korkup basıncı düşük tutuyorsanız özellkle jant kesiği sebebi ile patlama yaşama ihtimaliniz çok yüksek. İnce lastiklerde en geç 4 günde bir hava basıncını kontrol etmekte fayda var.

Bir de özellikle zırhlı dış lastiklerde patlamaya sebep olan tel diken cam parçası vs batık kaldıysa o da tekrar tekrar patlatıyor olabilir. Tamir esnasında dış lastiğin içten kontrol edilmesi çok önemli.
Basincinin dusuk olmamasi lazim yani hocam haftada bir hava basayim o zaman
 
  • Beğen
Tepkiler: imamyakali
Basincinin dusuk olmamasi lazim yani hocam haftada bir hava basayim o zaman

Evet, düşük olması yüksek olmasından daha sıkıntılı. Mümkünse üzerindeki maksimum basınç aralığının 5 birim altı hava basarsanız başınız ağırmaz. ( örn; lastik üzerinde referans değer 60-90 bar yazıyorsa, 80 civarı idealdir ) Lastik yanağındaki değerlere dikkat etmek te önemli yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: mzhosbas ve Halo
Evet, düşük olması yüksek olmasından daha sıkıntılı. Mümkünse üzerindeki maksimum basınç aralığının 5 birim altı hava basarsanız başınız ağırmaz. ( örn; lastik üzerinde referans değer 60-90 bar yazıyorsa, 80 civarı idealdir ) Lastik yanağındaki değerlere dikkat etmek te önemli yani.
Anladim hocam ben haftada bir basayim o zaman arka teker selenin ustu oldugundan nes on gune bir ister istemez hava az birsey de olsa iniyor
 
@Muharrem1963 Ne kadar uzun tur bilmiyorum fakat ilerleyen kilometrelerde karşınıza gelecek yokuşları rahat çıkmak istediğiniz zaman 21 vites azıcık can sıkabilir yok bu konuda tecrübem var sorun olmuyor diyorsanız bisiklet gayet iyi. (Kendim kullanıyorum)

Hocam Bursa-Antalya arası bir tur olacak gerçekten 21 vites konusunda biraz düşünceliydim. Önerebilceğiniz bir bisiklet veya olması gereken özellikleri söyler misiniz?
 
Mosso legarda 2021 MSM v modelini hangi bisikletçi de bulabilirim ???
 
@alpmetin06 İnternet fiyatlarına göz atın ardından Ankara’da bir çok bisikletçi var bire bir görüşüp fiyatları karşılaştırıp alabilirsiniz.
@Muharrem1963 Bisiklet konusunda o bütçe de Legarda serisi uygun fakat dediğim gibi minimum 24 vites olursa hem tura hemde geleceğe iyi yatırım olur. Ama ekipman vs derken bütçe yoksa düzgün kondisyonla da 21 vites iş görür✌🏼
 
  • Beğen
Tepkiler: Muharrem1963
Mosso legarda 2021 MSM v modelini hangi bisikletçi de bulabilirim ???
şu an piyasada neredeyse yok. bisikletçiler ciddi sıkıntıda. ben legarda gönlümde taht kurduğu için mosso sitesinden tek tek yakın şehirlerdeki bayileri aramıştım. Neticede her bayi online satış yapmıyor. Aydın(Can bisiklet), Muğla(Şakir Özdemir), Kayser(özkayalar bisiklet) bunlar da bulmuştum. en azından ellerinde legarda vardı. siz de arayıp sorabilirsiniz.
 
Mosso legarda 2021 MSM v modelini hangi bisikletçi de bulabilirim ???
Geçen hafta İstanbul haramidere houseofbike mağazasında vardı. Kargo yapıyorlarmı bilmiyorum, bi arayıp sorun isterseniz.
Özgürlük, sağlık, doğa ve huzur .. Yaşasın mı bisiklet dünyası? Bence yaşasın 😁
 

Dosyalar

  • IMG_20200722_141717.jpg
    IMG_20200722_141717.jpg
    1,4 MB · Okunma: 54
  • Beğen
Tepkiler: akyuzmk
Legarda serisinin Gidon boğazı biraz fazla mı uzun ? Daha kısa bir Gidon boğazı kullanan var mi ?
 
Geri