Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

21 Şubat Tarihinde Mosso wildfire xcrace 26 custom alloy (Eski Tayvan Üretimi Düşünülen)Üzerinde yol-yarış lastikleri takılı Ortalama 15 km kadar mesafe sürdüm şükür bir problem yaşamadım Salıcakla
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-02-21 at 16.31.00(3).jpeg
    WhatsApp Image 2024-02-21 at 16.31.00(3).jpeg
    176,6 KB · Okunma: 70
  • WhatsApp Image 2024-02-21 at 16.31.01.jpeg
    WhatsApp Image 2024-02-21 at 16.31.01.jpeg
    70,3 KB · Okunma: 66
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo
Hayırlı olsun.

Sele çok alçak değil mi? Dizlerinizi ağrıtır böyle. Bir de çok fazla büyük. Rahat edebildiniz mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Anonim
Hayırlı olsun.

Sele çok alçak değil mi? Dizlerinizi ağrıtır böyle. Bir de çok fazla büyük. Rahat edebildiniz mi?
Şimdi yaklaşık 10 km sürüşten geliyorum sürüş öncesi ilk yaptıım seleyi kaldırmak oldu Sağlıcakla
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-02-23 at 19.26.12(1).jpeg
    WhatsApp Image 2024-02-23 at 19.26.12(1).jpeg
    154,5 KB · Okunma: 28
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
2 Gün önce aldığım bisikletin balatalarını kotrol ettim Balata durumları gayet iyi Fren performansından da memnunum
Yedek Balata almak istiyorum Kaliperde klips kanca yok mıknatıslı
Bisiklet eskilerden Mosso Wilfire XC Race Custom Alloy 26
Uyumlu Bu Kaliper ve balata linki atabilecek var mıdır acaba Sağlıcakla
WhatsApp Image 2024-02-22 at 11.52.54.jpegWhatsApp Image 2024-02-23 at 19.26.12.jpegWhatsApp Image 2024-02-23 at 19.26.19.jpegWhatsApp Image 2024-02-23 at 19.26.10.jpeg
 
Merhaba. Ben de bundan almayı düşünüyorum. Hidrolik disk freni olan modelinden. Bisikletten memnun musunuz acaba? Herhangi bir sorun ile karşılaştınız mi?
Merhaba.

Bisiklette tek aynakol var ve 52 dişli. Arka ise 28. Eğer yokuşlu bir yerde yaşıyorsanız sıkıntı. Yokuş çıkmak eziyete dönüşebilir.

Mekanik disk fren var bunda. Güzel tutuyor ama disk fren katlanır bisiklet için gereksiz. V fren tercihi daha mantıklı olur.

Vites sistemi shimano ama vites kolu döndürmeli sistem. Performansı iyi değil. Ben kendim ayar yaptım güzel şimdilik ama arka aktarıcı düşük kaliteli olduğu için çabuk ayarları bozuluyor.

Jantlar telli değil. Plastik. Akordu kaçmaz ama sert bir yere denk gelirse kırılabilir ve çöp olabilir.

Katlama olayı güzel. Çabucak katlanıyor ve gerçekten az yer kaplıyor. Ama buradaki parçalar hangi kalitede bir fikrim yok ilk defa kullanıyorum böyle bir sistem.

Ben bu bisiklete para vermedim. O yüzden açıkça aklıma gelen her şeyi söyledim. Para ile bu bisiketi kesinlikle almazdım. Daha üst seviye komponetleri olan bir model tercih ederim.

Aklınıza takılan başka bir durum varsa sorabilirsiniz.
 
Çok teşekkür ederim. Yardımcı oldunuz. Sanırım daha üst seviye bir katlanır alacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Herkese iyi forumlar, bu benim ilk mesajım. Ekim ayında aldığım ilk bisikletim Mosso Legarda 2324 ile 400km devirdik. Çok memnunum. 56 kadro kullanıyorum boyum 190 tam geliyor diyebilirim. Gidonu yaklaşık 1 ay önce değiştirdim 60 70 km yol yaptım, yol üzerindeyken harika hissettiriyor ve yatmaya zorluyor fakat sokak aralarında frenler gidona uygun olmadığı için çok zorluyor. Bu sebeple kelebek gidona geçmeyi düşünüyorum. Düz gidon kullanmaktan açıkçası pek hoşlanmıyorum. Bisiklete dair ise tek keşke diyeceğim şey fren ve viteslerin ayrı olmaması onun dışında gayet rahatım diyebilirim.
 

Dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2024-02-23 saat 14.07.40_ad66ea10.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-02-23 saat 14.07.40_ad66ea10.jpg
    170,7 KB · Okunma: 66
  • WhatsApp Görsel 2024-02-23 saat 14.07.40_c36acda6.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-02-23 saat 14.07.40_c36acda6.jpg
    72,4 KB · Okunma: 65
  • WhatsApp Görsel 2024-02-23 saat 15.58.49_91c81844.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-02-23 saat 15.58.49_91c81844.jpg
    95,4 KB · Okunma: 60
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Herkese iyi forumlar, bu benim ilk mesajım. Ekim ayında aldığım ilk bisikletim Mosso Legarda 2324 ile 400km devirdik. Çok memnunum. 56 kadro kullanıyorum boyum 190 tam geliyor diyebilirim. Gidonu yaklaşık 1 ay önce değiştirdim 60 70 km yol yaptım, yol üzerindeyken harika hissettiriyor ve yatmaya zorluyor fakat sokak aralarında frenler gidona uygun olmadığı için çok zorluyor. Bu sebeple kelebek gidona geçmeyi düşünüyorum. Düz gidon kullanmaktan açıkçası pek hoşlanmıyorum. Bisiklete dair ise tek keşke diyeceğim şey fren ve viteslerin ayrı olmaması onun dışında gayet rahatım diyebilirim.
Hoş geldiniz. Legarda, f/p ürünüdür, kullanıcısını üzmez. Bursa'dasınız herhalde, Karacabey'e yolunuz düşerse muz ve kahve ısmarlarım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mossosever13
Herkese iyi forumlar, bu benim ilk mesajım. Ekim ayında aldığım ilk bisikletim Mosso Legarda 2324 ile 400km devirdik. Çok memnunum. 56 kadro kullanıyorum boyum 190 tam geliyor diyebilirim. Gidonu yaklaşık 1 ay önce değiştirdim 60 70 km yol yaptım, yol üzerindeyken harika hissettiriyor ve yatmaya zorluyor fakat sokak aralarında frenler gidona uygun olmadığı için çok zorluyor. Bu sebeple kelebek gidona geçmeyi düşünüyorum. Düz gidon kullanmaktan açıkçası pek hoşlanmıyorum. Bisiklete dair ise tek keşke diyeceğim şey fren ve viteslerin ayrı olmaması onun dışında gayet rahatım diyebilirim.
Güzel günlerde Sağlıcakla kazasız belasız sürüşler
 
  • Beğen
Tepkiler: mossosever13
Selamlar. Mosso 2324 MDM H modeli ile aranızdayım. İki sorum var şimdilik:
  1. Uzun bir aradan sonra (7 sene) yaklaşık olarak 15 km bisiklet sürdüm. Bacaklar hemen alıştı, fakat sele konusunda baya bir sıkıntı yaşadım. Neredeyse acıdan seleye oturamaz hale geldim. Buna selenin kendisi mi yoksa selenin yüksekliği mi neden oldu bilmiyorum. Çözüm olarak Jelli Sele Kılıfı, Pedli Tayt, vs. önermişler veya seleyi değiştirmek zorunda kalacağım gibi, ama bunlar çözüm olacak mı emin değilim. Sürdükçe alışırsın diyenler de var. Boyum 179, kilo 94, iç bacak 76 cm, bisiklet de 51 kadro bu arada. Tavsiyeniz varsa mutlu olurum.
  2. 7 sene önceki bisikletimi çalmışlardı, ben de tabi soğumuştum. Belki de soğumasam şimdiye kadar profesyonel bisikletçi bile olabilirdim. Çünkü çok seviyordum bu sporu ve bacak gücüme de çok güveniyordum. Neyse, bir daha bu çalma olayını yaşamamak için nasıl bir kilit almalıyım? Alarm gibi öten şeyler de var galiba, bunları önerir misiniz? Araştırmama göre Onguard, ELOPS 920 L (Decathlon) veya kalın bir zincir - asma kilit önermişler.
 
Selamlar. Mosso 2324 MDM H modeli ile aranızdayım. İki sorum var şimdilik:
  1. Uzun bir aradan sonra (7 sene) yaklaşık olarak 15 km bisiklet sürdüm. Bacaklar hemen alıştı, fakat sele konusunda baya bir sıkıntı yaşadım. Neredeyse acıdan seleye oturamaz hale geldim. Buna selenin kendisi mi yoksa selenin yüksekliği mi neden oldu bilmiyorum. Çözüm olarak Jelli Sele Kılıfı, Pedli Tayt, vs. önermişler veya seleyi değiştirmek zorunda kalacağım gibi, ama bunlar çözüm olacak mı emin değilim. Sürdükçe alışırsın diyenler de var. Boyum 179, kilo 94, iç bacak 76 cm, bisiklet de 51 kadro bu arada. Tavsiyeniz varsa mutlu olurum.
  2. 7 sene önceki bisikletimi çalmışlardı, ben de tabi soğumuştum. Belki de soğumasam şimdiye kadar profesyonel bisikletçi bile olabilirdim. Çünkü çok seviyordum bu sporu ve bacak gücüme de çok güveniyordum. Neyse, bir daha bu çalma olayını yaşamamak için nasıl bir kilit almalıyım? Alarm gibi öten şeyler de var galiba, bunları önerir misiniz? Araştırmama göre Onguard, ELOPS 920 L (Decathlon) veya kalın bir zincir - asma kilit önermişler.

1. Alışma süresi de lazım ama yine de pedli tayt + konforlu sele de lazım. Kılıflar selenin ergonomisini bozduğu gibi üstünde düzgün de durmuyor. Mosso Legarda'ları orijnal selesiyle uzun süre kullanabilen pek yoktur sanırım. Ben 2 hafta kadar dayanabilmiştim.
2. Ev, dükkan, garaj gibi kendinize ait bir yerde tutmadıkça hiçbir kilit tam olarak güvenli değil. En azından demir makasıyla kesilemeyecek, kesmek için avuç içi taşlama ile çok gürültü çıkaracak sağlam bir U kilit alırsanız biraz daha güvenli olur. Ayrıca bir de çelik halat (ya da halatlı U kilit) alırsanız halatın bir ucunu U kilide taktıktan sonra diğer ucunu seleden ve ön tekerlekten geçirip tekrar U kilide birleştirdiğinizde ön tekerin ve selenin çalınmasını da zorlaştırmış olursunuz. Alarmlı kilitler de faydalı ama çok kolay susturulabiliyorlar. Susturulana kadar müdahale edecek kadar yakın olursanız faydalı olur. Motosikletliler gibi disk kilidi de kullanabilirsiniz ama rotorun onun montajına uygun olması lazım. Bunların alarmlıları da var.
 
@MuaGy Bende 2124 almıştım selesi gerçekten çok rahatsızdı kılıf aldım yine fayda vermedi. En son kaliteli bir sele aldım gayet memnunum. Bence iyi bir sele alıp kullanmak gerekiyor. Ayrıca amortisörlü almamakla iyi yapmışsınız çünkü amortisörü kalitesiz.
 
1. Alışma süresi de lazım ama yine de pedli tayt + konforlu sele de lazım. Kılıflar selenin ergonomisini bozduğu gibi üstünde düzgün de durmuyor. Mosso Legarda'ları orijnal selesiyle uzun süre kullanabilen pek yoktur sanırım. Ben 2 hafta kadar dayanabilmiştim.
2. Ev, dükkan, garaj gibi kendinize ait bir yerde tutmadıkça hiçbir kilit tam olarak güvenli değil. En azından demir makasıyla kesilemeyecek, kesmek için avuç içi taşlama ile çok gürültü çıkaracak sağlam bir U kilit alırsanız biraz daha güvenli olur. Ayrıca bir de çelik halat (ya da halatlı U kilit) alırsanız halatın bir ucunu U kilide taktıktan sonra diğer ucunu seleden ve ön tekerlekten geçirip tekrar U kilide birleştirdiğinizde ön tekerin ve selenin çalınmasını da zorlaştırmış olursunuz. Alarmlı kilitler de faydalı ama çok kolay susturulabiliyorlar. Susturulana kadar müdahale edecek kadar yakın olursanız faydalı olur. Motosikletliler gibi disk kilidi de kullanabilirsiniz ama rotorun onun montajına uygun olması lazım. Bunların alarmlıları da var.
Cevabınız için teşekkürler. Şöyle bir U Kilit buldum: Yale YUL3C/14/230/1 Maksimum Güvenlikli Kablolu U Bisiklet Kilidi [Enerji Sınıfı A+]
Bu hem kadroyu hem de ön ve arka tekerleği koruyor. Tabi sele dışında.
Disk kilit de mantıklı geldi, not ettim :)

@MuaGy Bende 2124 almıştım selesi gerçekten çok rahatsızdı kılıf aldım yine fayda vermedi. En son kaliteli bir sele aldım gayet memnunum. Bence iyi bir sele alıp kullanmak gerekiyor. Ayrıca amortisörlü almamakla iyi yapmışsınız çünkü amortisörü kalitesiz.

Cevabınız için teşekkürler. Benim sele üzerindeki oturma şeklim öne doğru yaklaşık 30 - 45 derece arası. Decathlon'da 60 ve 90 Jelli Seleler gördüm (Yaylı olan da var). Bunlar bisikletimle uyumlu mu ve kaliteli mi? Veya başka tavsiye ettiğiniz bir sele var mı?

Amartisör konusunda baya kararsız kaldım aslında alırken. Ama ağırlıklarını kendim üstünkörü tarttığımda aradaki fark bana fazla geldi. Ayrıca dediğiniz gibi amartisörün oluşturabileceği sorunlardan korktum, çünkü önceki bisikletim de düz maşaydı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Cevabınız için teşekkürler. Şöyle bir U Kilit buldum: Yale YUL3C/14/230/1 Maksimum Güvenlikli Kablolu U Bisiklet Kilidi [Enerji Sınıfı A+]
Bu hem kadroyu hem de ön ve arka tekerleği koruyor. Tabi sele dışında.
Disk kilit de mantıklı geldi, not ettim :)

Bu ürünler Amazon'da çok sık indirime giriyor, acil değilse fırsat yakalayabilirsiniz: Fırsat Reyonu
 
  • Beğen
Tepkiler: MuaGy
@MuaGy Seleler hakkında bilgim ve tecrübem pek yok forumda araştırabilirsiniz. Kendim Selle İtalia kullanıyorum memnunum. Tabii ki de bütçeye göre seçenekler değişir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MuaGy
Bu ürünler Amazon'da çok sık indirime giriyor, acil değilse fırsat yakalayabilirsiniz:
Hocam şöyle bir sıkıntı var, bu ürün kablo ile birlikte yaklaşık 2 kg ağırlığında.. Kadroda yaklaşık 20 cm uzunluğunda bir çantam var, ona da sığmayacak.. Taşıması sıkıntı olacak gibi. Benim kilidi alma amacım aslında 10 - 15 dakikalık süreler için. Yani bir market'e girip çıkma gibi. Çantaya sığması açısından ve 0.8 kg ağırlığında Decathlon'da şöyle bir U Kilit buldum: ELOPS D 900 M. Sold silver 2 sertifikası var en azından..
Elimde Impact markasına ait bir 4 hane şifreli kilit de var. Bununla iki tekeri, sele ve kaskı U kilite bağlarım diye düşündüm.
Zincir + asma kilit kombinasyonu da yine ağır oluyor :( (2.5 - 3 kg).

@MuaGy Seleler hakkında bilgim ve tecrübem pek yok forumda araştırabilirsiniz. Kendim Selle İtalia kullanıyorum memnunum. Tabii ki de bütçeye göre seçenekler değişir.
Tavsiyeniz için teşekkürler.
 
Hocam şöyle bir sıkıntı var, bu ürün kablo ile birlikte yaklaşık 2 kg ağırlığında.. Kadroda yaklaşık 20 cm uzunluğunda bir çantam var, ona da sığmayacak.. Taşıması sıkıntı olacak gibi. Benim kilidi alma amacım aslında 10 - 15 dakikalık süreler için. Yani bir market'e girip çıkma gibi. Çantaya sığması açısından ve 0.8 kg ağırlığında Decathlon'da şöyle bir U Kilit buldum: ELOPS D 900 M. Sold silver 2 sertifikası var en azından..
Elimde Impact markasına ait bir 4 hane şifreli kilit de var. Bununla iki tekeri, sele ve kaskı U kilite bağlarım diye düşündüm.
Zincir + asma kilit kombinasyonu da yine ağır oluyor :( (2.5 - 3 kg)...

Evet, (link) güzel kilit. Şifreli Impact ile iki tekerin, selenin ve kaskın U kilite nasıl bağlanacağını gözümde canlandıramadım, epey uzun herhalde.
Ben ağır kilit taşımıyorum. 10-15 dakikalık sürelerde bırakmam gerekecekse bu işler için bir tane hiç aksesuarsız eskice bir çelik bisikletim var, onunla gidip dandik bir kilitle bırakıyorum. Mekan içine uzun süre girmeyeceğim kısa alışverişlerde alışveriş için kullandığım diğer bir bisikletimin üstündeki "kadro kilidi" ya da eski bisikletçilerin "ay kilit" dediği, Avrupa'da şehir bisikletlerinde yaygın olan, mandalını bastırınca uzayan bir çubuğun jant tellerinin arasından geçip halkayı tamamladığı kilit yeterli ve yayıntısız oluyor: (link) . Diğer bisikletlerde normalde hiç kilit taşımıyorum. Mutlaka göz önünde ya da emanette oluyor, önceden planlanmış bir güzergahta görüyor bile olsak birinin kapıp kaçma ihtimali olan durağımız varsa uzunca bir zincirli kilidim var ((link)lime renklisi), onu yanımıza alıp 3 bisikleti birbirine kilitliyoruz. Plansız bir durakta kısa bir süre bırakmam gerekse mutlaka yanımda taşıdığım cırt=kablo bağı=plastik kelepçelerden her tekerlekle kadro arasına birer tane takarım. U kilit ve çelik kabloyu depoda duran 2 bisikletin tüm parçalarını ve en baştaki çelik bisikletin sadece kadrosunu güvence altına almakta kullanıyorum. Evde olanlar da zaten güvende.
 
Evet, güzel kilit. Şifreli Impact ile iki tekerin, selenin ve kaskın U kilite nasıl bağlanacağını gözümde canlandıramadım, epey uzun herhalde.
Ben ağır kilit taşımıyorum. 10-15 dakikalık sürelerde bırakmam gerekecekse bu işler için bir tane hiç aksesuarsız eskice bir çelik bisikletim var, onunla gidip dandik bir kilitle bırakıyorum. Mekan içine uzun süre girmeyeceğim kısa alışverişlerde alışveriş için kullandığım diğer bir bisikletimin üstündeki "kadro kilidi" ya da eski bisikletçilerin "ay kilit" dediği, Avrupa'da şehir bisikletlerinde yaygın olan, mandalını bastırınca uzayan bir çubuğun jant tellerinin arasından geçip halkayı tamamladığı kilit yeterli ve yayıntısız oluyor. Diğer bisikletlerde normalde hiç kilit taşımıyorum. Mutlaka göz önünde ya da emanette oluyor, önceden planlanmış bir güzergahta görüyor bile olsak birinin kapıp kaçma ihtimali olan durağımız varsa uzunca bir zincirli kilidim var, onu yanımıza alıp 3 bisikleti birbirine kilitliyoruz. Plansız bir durakta kısa bir süre bırakmam gerekse mutlaka yanımda taşıdığım cırt=kablo bağı=plastik kelepçelerden her tekerlekle kadro arasına birer tane takarım. U kilit ve çelik kabloyu depoda duran 2 bisikletin tüm parçalarını ve en baştaki çelik bisikletin sadece kadrosunu güvence altına almakta kullanıyorum. Evde olanlar da zaten güvende.
Ustam, cevap için çok teşekkürler. Bugün Decathlon mağazasına gittim, 900M U kilidi inceledim fakat çantaya sığmadı tabi, hatta daha ucuz olan U kilit bile sığmadı.. Uzun zaman sonra bir bisiklet aldıktan sonra ve hırsızlık artınca ben de bu kilit olayına kafayı taktım :D Sanırım Uzun turlar için (Örneğin Eyüp - Kadıköy arası) Yale U Kilit ve 900M (Ağırlığından dolayı) alıp sırt çantasına atacağım... Zaten bisiklet üstünde ön-arka ışıklar ve normal çanta da var, kilitleyince bunları da sırt çantasına almak lazım.. Ayrıca yanıma yedek kıyafet, pompa, vs. gibi malzemeler de alırım. İlerde dediğiniz kadro kilitten de alabilirim (Veya disk kilit).
Bunların dışında 60° - SD Gel Sele, L Boy sele kılıfı, alyan anahtarı ve eldiven aldım Decathlon'dan. Umarım sele konusunda memnun kalırım. Kalmazsam da buraya sonradan yine yatırım yapabilirim (çünkü önemli :D).
Eksik malzemeler: Kask, içlik, pedli tayt, yedek iç lastik - plastik levye - yama seti, pompa. Başka bir şey var mı sizce?
Belki ileride dizlik, dirseklik ve küçük ilk yardım çantası da ekleyebilirim.

Bu arada ben Bilgisayar Mühendisiyim. Bu bisiklet ve motosiklet alarm sistemleri konusunda bir açıklık var gibi.. Buraya kafa yorup inovatif bir çözüm bulmaya çalışacağım. Özellikle telefon ile entegreli olmalı bu sistem. En küçük bir tehlikede hemen haber vermeli..
 
...Bunların dışında 60° - SD Gel Sele, L Boy sele kılıfı, alyan anahtarı ve eldiven aldım Decathlon'dan. Umarım sele konusunda memnun kalırım. Kalmazsam da buraya sonradan yine yatırım yapabilirim (çünkü önemli :D)....

Decathlon'un seleleri epey konforlu, bendeki bir bisiklette de var. Sele kılıflarını hiç sevmem ama başlangıçta kullanılabilir.

...Eksik malzemeler: Kask, içlik, pedli tayt, yedek iç lastik - plastik levye - yama seti, pompa. Başka bir şey var mı sizce?...

Hem bisiklette taşımak için bir pompa (suluk kafesinin altına takılabilir), hem evde daha kolay ve hassas lastik şişirmek için ayaklı pompa.

...Bu arada ben Bilgisayar Mühendisiyim. Bu bisiklet ve motosiklet alarm sistemleri konusunda bir açıklık var gibi.. Buraya kafa yorup inovatif bir çözüm bulmaya çalışacağım. Özellikle telefon ile entegreli olmalı bu sistem. En küçük bir tehlikede hemen haber vermeli..

Yurtdışında çok fazla o tür ürün var. Her "(link)" videosunda 1-2 tane oluyor. Hatta daha neler neler var da çoğu parasıyla bile gelemiyor Türkiye'ye.
 
  • Beğen
Tepkiler: MuaGy
Geri