Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

"Edebim el vermez edepsizlik edene, susmak en güzel cevaptır edebi elden gidene." demiş Yunus Emre.

Bazı yanlışları kanıtlamak amacıyla tabii ki cevap yazma hakkımız vardır fakat bu zatın terbiyesiz bir kişilik olduğunu anladığımız andan itibaren cevap vermeyi kesmeliydik. Bu insanın yanlışını düzeltsek kime fayda? O "bildiği" yoldan devam edecektir yine. Olan Forum'un havasını bozmak oldu başka bir şey değil fakat halka açık ortamlarda bunlar kaçınılmazdır. Biz yine devam edelim :)
 
Scudo
@seko35.50
Hocam ortami yumuşatayim dedim. Aradan yumruğu yedim.🤕
Herkesin işine kimse karışmasin o zaman😄

Nirvanaya son gelen eşşektir.😂
Sevgili abim yanlış anlaşıldıysam affola🙏,hiçkimseyi kırmak niyetinde değilim özelliklede yukarıda yapılan terbiye dışı cümleleri görünce susmayı tercih ediyorum,çünkü bir insanın duvarları ne kadar yüksekse,dışarıya bakış açısını değiştiremiyorsa,söylenenlere kulak asmıyor dediğim dedik ise ona laf anlatmak dünyanın en zor zanaatıdır:acpsnr:,arkadaşa yol bisikleti düşündüğün gibi bir şey değil demek için yazdık,mevzu nerelere geldi,gönlü güzel insanları severim sağlıcakla kal.Kaostan kaçar bu adam :komik:
 
Daha ilk taşı atmışken kendimce gayret gösterdim ama bu kadar kendini rezil etmeye hevesli olması beni de şaşırttı. Bir yerden sonra geri adım da atamayınca muhtemelen utanarak uzaklaştı.
 
Gün geçmiyor ki, fiber kablo döşemek için 10 cm genişliğinde güzelim asfaltı kesiveriyorlar. O kesik, kablo serilene kadar bazen 1 ay öyle açık duruyor. Döşeme işleminden sonra üzerine asfalt yamanana kadar bir haftaya yakın açık kalıyor. Incecik lastikli yol bisikleti ile 30km/saat hızla geçtiğiniz yolda bu minik ayrıntıyı farketmez iseniz lastiği, jantı, jant tellerini kurban edebilirdiniz. Tabii düşüp size bir zarar gelmez ise. Dağ bisikleti burada tam bizim yollara uygun bir profil çiziyor. Ancak lastiğiniz burada en önemli ayrıntı oluyor aniden. Çünkü toprak için üretilmiş bir dağ bisikleti lastiği, sulanmış bir asfaltta baş belânız olabiliyor. Ground control extreme model lastiklerle başıma gelmişti. Güzelce kaymıştım yaz günü refüj suçlamasından asfalta kaçan yaramaz sudan.
 
Çünkü toprak için üretilmiş bir dağ bisikleti lastiği, sulanmış bir asfaltta baş belânız olabiliyor
Bu gibi durumları bilerek yeni bisiklet (bütçeye göre adam akıllı) alırken tekerde aldım. İnternetten aldığım için biraz gecikmeli geldi.
Continental Double Fighter II almıştım ve sürekli arazide değilseniz çok iyi. 27.5X2.00 ancak benzeri tekerlere yeterli havayı basarsanız asfalttada, arazidede (hafif) sizi üzmüyor.
 
Bana bisiklet olsun yeter,ben bisikleti seviyorum. Dağ,yol,katlanır hiç farketmiyor. Bu üç bisiklete de sahibim ve aktif olarak kullanıyorum zaten,hepsinin verdiği haz farklı.
Başlığa cevaben ,hemen hemen herkes dağ bisikletiyle başlıyor. Ondan sonra diğer türlere yöneliyor veya yönelmiyor. Çok kasmaya gerek yok kendimizi o iyi bu iyi diye.
 
Bisiklet tür ayırması da nedir :) Sıra oraya gelmedi.

Daha sırada malzemecilik var. Alüminyumcular, karbonculara; karboncular çelikçilere selam vermiyor :)) Periyodik cetveli ezberleyeceğiz bu tartışma sayesinde.

Gidonu aero olmayana kötü gözle bakılıyor. Profilli jant yoksa bisiklet zaten çöp. Dağ bisikletini şehirde sürsek ne olur :)

Okuyacaklarım karşısında girmeye korktuğum konulardan biriydi; bir mesaj üzerine girdim. Arkadaş forumdan uçurulmuş; müsterih olunuz.
 
1. Tr de en yaygın çeşidinin bol olması
2. Şehir bisikletine göre heybetli durması
3. Bisiklet alırken bilgisizlik bisikletcinin bunu heryerde kullanırsın demesi
 
Yol bisikletinde 1000 km dahi yapmamış, kalkıp forumda avuçları drop barda nasıl tutmuş adamlara laf söylüyor. Senelik 10.000 km yapıyorum; Hiç fıtığım, atığım olmadı. Hayatımda ilk defa bu yaz arkadaşın dağ bisikletine bindim. Hiçte öyle konforlu falan gelmedi bana. Aksine yol bisikleti genel olarak daha güvenilir geliyor bana.
 
@Mad Buddha Söz konusu arkadaş da bunun mücadelesini sürdürmeye çalışıyordu. "Bilimsel" olmaya çalışarak dil de dökse üslup hatasından dolayı forumla yolları ayrıldı. İyi de oldu.
 
Bisan trx 5800 inceleme.....
8500 müş...
 
Mtb dağ bisikletlerini seviyorum . M60 tankı gibi oluyorlar kallavi , caydırıcı , kalın teker üffff , kolayına kırık çıkık vermeyen bir bisiklet sağlam yani benim cahilane görüşüm bunlardır. Şehirde kullanılır mı ? Kullanacağım lakin bana göre kadro boyu yok gibi . Tek dezavantajı biraz ağır oluyor mtb sağlamlığı da bu ağırlıktan geliyor diyebiliriz . Anlayacağınız şehirde mtb de kullanırım turda , yolda vb. Tabi ki her sınıf bisikletin kullanılacağı yerler ayrı biliyorum ama hepsi ayrı bir tat neden tadını çıkarmayım. Hareme yeni girmiş hadımağa değiliz tüm güzelliklerden faydalanmak lazım.
 
Dağ bisikletinin şehir ve commuting amaçlı kullanılması için şöyle bir şey olmalı,

alma.png


Ağırlığı 10 kg'den fazla olmayacak
Conti Race King veya Vittoria Terreno 29x2,1 lastikler olursa kullanılabilir diye düşünüyorum
Tur yapılacaksa 38T aynakol kurtarır mı bilmiyorum.

Flat bar Gravel veya Specialized Sirrus X daha mantıklı seçim olabilir üstteki bisiklete göre.

Benim dağ bisikletim böyle. En azından ylın birkaç ayı böyle.


20200624_155354.jpg
 
MTB alıp asfaltta sürenlerden biriyim. Öyle yüksek hızlarla işim olmuyor. Ulaşımımı rahatlıkla sağlıyorum.
İstanbul genelinde adam gibi bisiklet yolu olmadığı bir gerçek. Hal böyle olduğunda yeri geldiğinde kaldırım inip-çıkıyoruz. Bisikletle merdivenlerden geçiyoruz. Çukurlardan hoplayıp zıplıyoruz. Arnavut kaldırımından bozma yollardan geçiyoruz.

30 km ile giderken hızımı kesmeden kaldırımdan atlayabiliyorum. 3-4 basamaklı merdivene denk geldiğimde bisikletten inmeme gerek kalmıyor. Patır kütür inip yoluma devam ediyorum. Haftasonu sıkılırsam da araziye girebiliyorum.

Bütün bunları şehir bisikletiyle yapmak çok zor, hatta imkansız olabilirken ben rahatlıkla yoluma devam edebiliyorum.

Asfaltta mtb kullanmak her zaman bilgisizlik-hamallık olmuyor.

Türkiye'de şehirlerde bisiklet sürecekseniz şehir bisikleti yerine dağ bisikletini tercih etmenizi öneririm... Neden mi ? Mosso Legarda 2021 şehir bisikletim vardı, şehirde sürme için cidden ideal bir tür. Fakat kaldırım iniş-çıkışlarında, en ufak yol oyuklarında bisikletin lastiği resmen sorun çıkarıyor ince olduğundan ve bisikletin dengesini bozuyor. Bisiklet kaldırıma girmek için cepheden yönelmeniz lazım, açılı girerseniz kayıyor kaldırıma giremiyor. Birkaç kere bu sebeple düşme tehlikesi yaşadım. Bu bisikletim çalınınca, biraz daha kalın lastikli ve konforu ön planda olan ve bana göre Türkiye'deki şehirlerde kullanım için daha uygun olan dağ bisikletlerine yönelme kararı aldım. Dağ bisikleti alıp da dağda kullanan az insan vardır zaten.
 
Geri