Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Yol bisikleti carbon değilse mantığa aykırı. En iyisi mtb ye elektrik kiti takmak.
Yol bisikleti illaki karbon olmak zorunda da değil öyle bisikletler ler varki alüminyum ve çelik olmasına rağmen çok iyi ağırlıklara indirgenmiş. Tabiki her bileşenin kendine göre artı eksi yönleri var. Ama nedense bizde bir karbon sevdası var çözemedim. Hani derler ya ayranımız yok içmeye tahterevalli ile gidiyoruz gezmeye 😁 tabiki herkes herşeyin en iyisini keşke alabilse ama bazen içinde bulunduğumuz koşulları ve ortama göre de davranmak gerek.

Aşağıya şu repliği bırakıyorum🤣

 
Scudo
Birinci sebep farklı kullanım için birden fazla bisiklet alacak ekonomik güç yok.İkincisi şehir içi yolların bile çok bozuk olması,son olarakta tek bisiklet için ülke şartlarında yapılabailecek en doğru tercihin mtb olduğunun düşünülmesi.
 
Kullanması daha kolay ve belki de bakım veya onarım maliyetleri daha düşük olabilir diye düşünüyorum ben de :)
 
Yol bisikleti illaki karbon olmak zorunda da değil öyle bisikletler ler varki alüminyum ve çelik olmasına rağmen çok iyi ağırlıklara indirgenmiş. Tabiki her bileşenin kendine göre artı eksi yönleri var. Ama nedense bizde bir karbon sevdası var çözemedim. Hani derler ya ayranımız yok içmeye tahterevalli ile gidiyoruz gezmeye 😁 tabiki herkes herşeyin en iyisini keşke alabilse ama bazen içinde bulunduğumuz koşulları ve ortama göre de davranmak gerek.

Aşağıya şu repliği bırakıyorum🤣



o kadar haklı ki bu serzenişte dedikten sonra acaba kendime de az mı değer veriyorum diye de düşünmekten kendimi alamıyorum 😔

Konu ile ilgili de benim kanım şu; herkesin sürüş dinamikleri, beklentileri, zevkleri ve şartları farklı.

ben yol bisikletinde olmayı çok seviyorum kendimi daha güçlü ve zinde daha başarıya odaklı hissediyorum. Ama bu benim kendi karakter gereksinimim sanırım kendimi böyle daha mutlu görüyorum galiba.

Ama bu stilde bir bisikleti alabilecek maddi durumu yaratma şansım olmasaydı da bir dağ bisikleti alır sanırım yine böyle kullanırdım “olduğu kadarıyla”.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve MakRo
o kadar haklı ki bu serzenişte dedikten sonra acaba kendime de az mı değer veriyorum diye de düşünmekten kendimi alamıyorum 😔
Bu kendinize değer vermek yada vermekle alakalı bir durum değil kendinize tabi ki değer verin. Dünyaya bir daha gelmeyeceksiniz. Giden zamanı ve sağlığınızı geride getiremezsiniz. Burda değinmek istediğim içinde bulduğunuz ekonomik koşulları gereksiz zorlamaya gerek yok. Kapitalist sistem herşeyin en iyisiyle dahada mutlu olacağımız algısını işlemiş beyinlerimize bunu aşamiyoruz malesef.. ahh ahh kim istemez şöyle birşey 😂

image_5ae1068b-a721-4e2f-84c8-30a1162a162120230730_005647.jpgimage_f24eafb6-f4bf-46c9-8a0b-109e52c2aa4820230801_233651.jpg
 
Ama bu stilde bir bisikleti alabilecek maddi durumu yaratma şansım olmasaydı da bir dağ bisikleti alır sanırım yine böyle kullanırdım “olduğu kadarıyla”.
Yalnız belirtmek isterim ki dağ bisikletine de hakkını vererek binebilmek için en az yol bisikletine yapıldığı kadar masraf edilmesi gerekiyor. Misal bugün 10-11kg bandında karbon enduro üst seviye bir bisiklete sahip olmak için 5 bin euro ve fazlasına ihtiyaç duyuluyor. (10 yaşında iyi bir bisiklet almadıktan sonra).

Yanlış anlamayın lütfen, sadece mesajınızdan maddi imkanım olduğu için yol bisikletine biniyorum olmasa mtb binerdim anlamı çıkıyor ona istinaden belirtmek istedim 🙂
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Ben ikisine de sahip biri olarak ikinisinin de farklı zevkleri var. Bence bizim yollarımız yol bisikleti için uygun değil. Ama dağ bisikleti kullanmak içinde fazla kötü değil. Bence en uygun bisiklet bunun ikisinin ortası olan gravel. Benim çözümüm şu yönde oldu . Benim dropbar takıntım olmadığından ötürü gideceğim rota eğer bozuk yolları ve çok dik eğimleri içeriyor ise dağ bisikletime takıyorum gravel lastiğini hem yolda hem de bozuk yollarda gayet zevkli bir sürüş imkanı oluyor. Gideceğim yol kaymak gibi asfaltı içeriyor ise atlıyorum yol bisikletine onunda zevki bir başka oluyor. Bugün bisiklet alma gibi bir niyetim olsa yolda ve hafif bozuk arazide kullanıcam diyorsanız gravel. Ama ben ormana yakınım yanımda toprak yol parkurları var diyorsanız MTB. Bu yazdıklarım benim şahsi görüşüm fakat bir kişi performans odaklı bisiklete binmek istiyor ise yol bisikletinden başka seçeneği yok.
 
Yol bisikletiyle dağ bisikleti asla kıyaslanmaz ama gravel bisikletiyle dağ bisikleti kıyaslanabilir. Kişisel fikrim, sağı solu sallanan potbagajlı hangi bisiklet olursa insanı daha çok yorar. Çakı gibi bir gravel bisikleti, mıcırlı yollarda da güven verir, maksat bisikletten güven almaksa... Şunu ama belirtmek istiyorum, konu gündelik sürüşse, dağ bisikleti almalısınız. Oturuş pozisyonu dik bisiklet sizi daha az yoracaktır. Daha yavaş süreceksiniz, bu doğru ama her yere zaman yarışı yapmıyorsunuz, bisikletten indikten sonraki konforunuzu da düşünmek gerek. Dolayısıyla dağ bisikleti en keyifli tercih asla değil ama en mantıklı tercihtir. Önceki bir mesajımda alıntı yapmıştım, Londra'da 30 dakikalık yolu yol bisikletiyle kan ter içinde 21 dakikada bitirmek mi, hiç terlemeden dik oturuş pozisyonlu demir bisikletle bitirmek mi deseler, çok bariz farklar ortaya çıkıyor.
 
Yalnız belirtmek isterim ki dağ bisikletine de hakkını vererek binebilmek için en az yol bisikletine yapıldığı kadar masraf edilmesi gerekiyor. Misal bugün 10-11kg bandında karbon enduro üst seviye bir bisiklete sahip olmak için 5 bin euro ve fazlasına ihtiyaç duyuluyor. (10 yaşında iyi bir bisiklet almadıktan sonra).

Yanlış anlamayın lütfen, sadece mesajınızdan maddi imkanım olduğu için yol bisikletine biniyorum olmasa mtb binerdim anlamı çıkıyor ona istinaden belirtmek istedim 🙂

Sanki en ilk ucuz mtb/biraz pahalısı ucuz yol , sonra pahalı mtb/en son da pahalı yol bisikleti sıralaması var diye düşünüyorum ama tabi ki özelleştirilmiş bisikletlerin fiyatlarını kıyaslamıyorum. Neyse işte siz beni anladınız bence 7 bine örneğin bir yol bisikleti alamam ama bir mtb alabilirim hesabı üzerinden kurulmuş bir cümle idi ☺️

takılmayınız, selamlar 👊🏻
Bu kendinize değer vermek yada vermekle alakalı bir durum değil kendinize tabi ki değer verin. Dünyaya bir daha gelmeyeceksiniz. Giden zamanı ve sağlığınızı geride getiremezsiniz. Burda değinmek istediğim içinde bulduğunuz ekonomik koşulları gereksiz zorlamaya gerek yok. Kapitalist sistem herşeyin en iyisiyle dahada mutlu olacağımız algısını işlemiş beyinlerimize bunu aşamiyoruz malesef.. ahh ahh kim istemez şöyle birşey 😂

307741 dosyayı görüntüle307742 dosyayı görüntüle
Çok haklısın üstad 🙏
 
Maddi imkanları ayrı tutuyorum;

Fakat imkanı olan kişi bir yol bir de mtb ye sahip olmalıdır. Hiç ihtiyaç duymuyorum diyene de saygı duyarım. Şehir bisikleti ile de her ortamda sürülebilir.

Ama full şehirde sürüp MTB kullanmak da biraz yanlış gibi. Bir çoğumuz mtb ile bu işlere başladık. yıllarca şehirde mtb sürüp sonrasında yol bisikleti aldım ben. Şu anda kapıda bana ait 2 olmak üzere bir çok bisiklet var. Yol bisikleti ile işe gidip gelmek çok rahat iken mtb ile sanki üzerimde 200 kilo ağırlık taşıyorum sanki. Paket taşlı yollarda MTB konforlu ama yine de yorucu.

Dün iş yerinde bir bayan arkadaşımızla şakalaştık. 50cc motor sikleti var. O her zaman önden yola çıkar ben araba ile onu yakalar geçerdim. Dün bisiklet ile çıkarken şaka yollu yarışalım sen önden çık dedi. ben bi 5 saniye erken çıktım sadece. yolun sonunda 2 km lik düzlük var. Ve son 500 metresinde de EDS var. Ben en son durduğumda yanıma gelebildi. 3 - 4 km yolda 50 cc motordan çabuk eve varıyorum. mtb ile daha düzlüğe gelmeden geçerdi.

Benim en fazla kafama takılan ise bazı arkadaşlarımız hiç ihtiyacı yokken katlanır bisiklet alıp tura çıkmaları. YEr sıkıntısı desen yok. Bulunduğumuz yer zaten toplu taşımaya gerek yok. Katlanırla da binemezsin. Sırf şekil olsun diye katlanır alan tipler var. :ckkmk:
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Şehirde kullanılacaksa trekking, şehir bisikleti öneriyorum. Mtb'nin hantallığı yok, yol bisikletinin çıt kırıldım hali yok. Ani manevralar için de dropbardansa düz barı tercih ederim. Bir anda çukur çıkıyor, köpek çıkıyor. Belli olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Mesafe uzadikca dag bisikleti surmek zorlasiyor ama insanlar ise gidip gelmek icin kullanmadigi icin kisa giderim neseli giderim diyor.
8 yasinda oglum ile beraber markete gidip gelirken, kaldirima cikiyor iniyor. Yolun yaninda cakil dokmusler yoldan cikip cikila daliyor. Surekli macera pesinde sipa. Bende ince lastikli, camurluklu, bagajli katlanir bisiklet var duz yolda az pedalliyorum ama cok bisiklet alma imkanim olsa ben de once yol sonra mtb isterdim.
 
Şehirlerimiz henüz tam şehir değil de ondan. Bisiklet dostu dedikleri Sakarya'da yaşıyorum. Maalesef burada bile bisiklet yolları yeterince yaygın değil. Ayrıca mazgal çukurları, tümsekler ve temizlik yapılmaması yüzünden sivri çakıllar bu yolların verimini düşürüyor. Yol bisikletini çok sevdiğim halde bu sebeplerden dolayı dağ bisikletinden çıkamıyorum
 
Uzun aradan sonra ilk defa ve işe giderken metrodan sonra kullandım. Bence kaldırımlardan gitmek zorundaysanız,kaldırımları inip çıkarken rakipsiz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Bisiklete binelim de neye binersek artik.
 
  • Beğen
Tepkiler: AHT ve el Cezeri
(link)

Hangi dinden , hangi milletten olursa olsun dünyayı böyle yavşaklar çöp yapıyor. Adam adrenalin olsun diye güzelim bisikleti uçurumdan aşağı bıraktıya.
MTB ci olarak param olsa ,böylelerini roketle uzaya fırlatırdım. :)
Yada böylelerine yol bisikleti cezası mı verilse. Git kardeşim doğayı kirletme diye. :harika:
 
Kendi adıma konuşayım. Hem uzun yol (benim için 30-60km arası), hem merdivenlerden iniş, hem arazi görünce üstüne dalan bir de teker falan yapıyorsanız MTB dışı alternatif göremiyorum.
 
Hem yol, hem dağ olarak iki adet bisikletim var. Her iki tarafında avantaj ve dezavantajları var.
Yol bisikleti akıcı, seri ve 44cmlik gidon ile sıkışan trafikte aralardan çok rahat geçebiliyor. Şehir içinde çok daha dikkatli olmak gerekiyor özellikle mazgal ve çukurlara karşı. Rahatsızlık veren tarafı ise yüksek basınçlı lastik top gibi sektiriyor hele ki çukura kazara girerseniz böbrekte taş bıraktırmıyor.
Dağ bisikletimi ise mümkün olduğunca dağlarda biniyorum ama ormana giriş yasaklarından dolayı ister istemez şehir tarafına kaydım. Yol bisikletindeki gibi mazgal, çukur, kaldırım dert etmeden patır kütür geçiyorum. Ben iç lastiğinde el verdiği en düşük basınçta asfalta yayıla yayıla kullanıyorum konfor olarak çok daha rahat(bana göre). Şehir içi kullanımda sıkıntılı taraf ise ağır, ben 1x sistem kullandığım için grup sürüşlerinde düz yollarda bir yerden sonra hız anlamında yavaş kalıyor, gidon 80cm aralardan geçmeye izin vermiyor. Kendi kullanımıma göre gravelda çözüm değil, kullandığım arazi tarafında o da yetersiz kalıyor. Pazar sürüşte düz maşaya sahip şehir ve gravel bisiklet ile gelenler vardı. Bir hayli yoruldular hem çıkışta hem inişte.

Maddi olarak imkanım olsa dağ+gravel+kargo bisiklet şeklinde kombinlerdim.

Hiç bir satıcının yoğurdum ekşi demediği gibi her kullanıcı kendi tarafını haklı buluyor hali ile sonu gelmeyen bir tartışma devam ediyor. Onun için bu tarafa harcadığımız enerjiyi daha fazla kişiyi bisiklet kullanıma teşvik, bisikletçilerin de yollar olduğunu hatırlatmak amacı ile kullanıp bisiklet kullanımında keyif alarak geçirmemiz lazım.
 
Geri