Scudo Sports

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Yani mtb lastiğine etki edecek maddelerde çoğu ince yanaklı yol lastiğine daha fazla zarar verecektir. Etki alanının artmasından ziyade mukavemet daha fazla önem teşkil etmektedir.

ONEPLUS A3003 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo
Konu ingilizce veya türkçe değil...
 
@FerroMuratti

Diyebiliriz ama aşırı kalın lastiklerle yumuşak zeminde kullanıldığı için sorun olmuyor. Basacağı kesici maddeyi toprağa gömdüğü için baskıyla karşılaşmıyor traktör tekerleği.
 
Kişisel tercihler olduğu için onlarca tercih sebebi sayılabilir. Kimisi bilmediğinden alabilir, kimisi ucuz bulduğu için alabilir, sadece görüntüsü için bile alan olabilir. Amaç pedallamaksa ve bu iş profesyonelce yapılmıyorsa boş verin bu gereksiz kıyaslamaları. Arkadaşlar hepiniz ince eleyip sık dokuyarak ve daha çok spor amacıyla bu işi yapıyorsunuz ama işin doğası Anadolu'da pek öyle değil. Sizin bir lastik aldığınız paraya insanlar bisiklet alıp biniyorlar ve ulaşımlarını sağlıyorlar. Biz böyle bir kültürden geldik. Aile geçindirdiğim için bütçemi zorlamak istemiyorum ama imkanım olsa, bir yol, bir hibrit, bir tur bir de katlanır bisiklet alır araya bir de klasik sıkıştırırım. O kadar bütçe ayıramadığım için şehir içinde 1.70 tur lastikli MTB kullanıyorum. Turlarda da aynısını kullanıyorum. Dağ bayır meselesi geldiğinde lastikleri değiştiriyorum, takıyorum 2.20 dişli lastiği. Kişisel tercihlerden kaynaklanan bu tip konulara fazla kafa takmamak gerek, pedalla gitsin.
 
oda bir şey mi, adamlar 4x4 arazi aracı alıp şehir merkezinde sürüyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Benimde şu sıralar ikilemde kaldığım konulardan biri bisiklet almak istiyorum mtb ve yol bisikleti arasında kaldım şehir içinde kullanacağım ama oturduğum yerde ara sokakların hepsi taş bi cadde asfalt o da iett'leri saymam gerekmiyor galiba yeri geldi kaldırım yeri geldi asfalt yeri geldi ara sokak kullanacağım siz ne önerirsiniz bana mtb mi yol bisikleti mi ?
 
@dodurgalı_06
En büyük Türk sensin. Helal sana.Tam destek hep destek.

ONEPLUS A3003 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@Rehaserdar aynı durumu ben ve arkadaşlarım olarak yaşadık fazla araştırmadık işin içine girdikçe yeni şeyler öğrendik. Şu an en son çıktığımız turdan da faydalanarak ya yeni bir bisiklet alacağız yada şuandaki mtbye ilave parçalar ekleyerek kullanmaya devam ben ve bir arkadaşım aslında tam olarak ne istediğimizi biliyoruz fakat Türkiye'de bunu bulmak pel mümkün değil gibi. Onun için eldeki ile devam edip sizin hesap ilerleyen zamanda bir kelebek gidon alıp lastikleri de inceltip kullanmayı düşünüyorum, öteki türlü hız merakınız yoksa ağırlığı da pek umursamıyorsanız mtb bence güzel belediyeler sağ olsun yollar mtb parkuru gibi.
 

Dosyalar

  • Electric-CatTrike.jpg
    Electric-CatTrike.jpg
    75,2 KB · Okunma: 32
  • ICE-Adventure-HD.jpg
    ICE-Adventure-HD.jpg
    78,6 KB · Okunma: 28
@akiros
130 kiloyum bisikletlen dağ lastikleri 2,5 bar basınç lan problemsiz gidiyor.
Cadde lastiğide gidiyor ama 7 bar olduğu için daha kısa zamanda hava kaybediyor.
Tecrübe me göre dağ lastikleri çok daha dayanıklı.


Gesendet von meinem Nexus 5X mit Tapatalk
 
@Candan Biberci

Bu neyin ezikliği anlamıyorum. Sonuçta isteyen istediği bisikleti tercih edebilir. Burada sizin körü körüne tek bir bisiklet türünü savunmaya gerek yok.

Ayrıca 4x4 arazi aracı dediğiniz off-road araçlarıdır ki şehir içinde kullanılanların çoğu SUV'dur. Bazılarının arazi özellikleri vardır fakat şehir içi kullanıma yöneliktir..

Ve yaşadığınız şehri bilmem ama İstanbul'da bazen kaldırımda gitmek mecburiyet gibi bir şeydir..
 
@mrth
Eziklik derken ön yargılarından bir türlü kurtulamayan bazı Mtb kullanıcılarını kastetin sanırım..

4x4 ile Suv arasındaki farkı biliyorum.Benim kastetmek istediğimi anlayan anlar anlamak istemeyende detaylardan kendince hata arar.

En baştaki yazdıklarımda aynıydı şimdikide öyle.. "Denemeden bilmeden önyargı" Şehir tur bisikletine yaşlı ve dede bisikleti diyenler sana göre ne oluyor bu durumda ?
Ezikmi câhilmi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: hashus1099
İşin zevk kısmını bir yana bırakırsak, asıl sebep ülkemizde bisiklet kullanıcılarına saygı duyulmaması. -tabi sadece bisiklet değil, kimsenin kimseye saygısı yok-

Onun dışında bunun tek bir sebebi yok. Elbette tartışma konusu olabilir.

Bence en büyük etkenler şunlar;

  • Bisiklet fiyatlarında ki uçurumlar,
  • Bisikletler ve donanımları hakkında ki yetersiz bilgi,
  • Bisikleti hangi amaçla kullanacağını bilememek,
  • Bayilerin para odaklı çalışması -müşteriyi yanlış yönlendirme-
  • Ülkemizde ki vasat yollar ve bisiklet yollarının olmayışı. Tabi bunun yanında ülkemizin daha çok dağlık olması da ayrı bir etken.

http://road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/images/News/A%20segregated%20bike%20lane%20in%20Washington%20DC%20(CC%20BY-NC-ND%202.0%20license%20by%20BeyondDC%3AFlickr).jpg?itok=g73VYWT6
 
@vatansever
yine bu mantıkla, fatbike almak en mantıklısı. mtb'nin de giremediği yerlere girersin.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@Candan Biberci Valla 'Türkiye Mtb Mezarlığı' diye başlıklar açıp her konuda kendi kullandığı türü övüp mtb sürücülerine giydirenlerin yanında iyi de demişler bence
 
@FerroMuratti
yanağın inceliği lastiğin zırhsız olduğu anlamına gelmiyor ki. kenar genişliğinin patlakla çok da alakası yok. mtb lastiklerinin basıncı yol lastiklerinden çok daha düşük olduğu için vida vs girmediği sürece yol lastiğine göre patlağa karşı daha duyarlıdır bence. mtb kullanan arkadaşlar lastiklerini benim yol lastiğine göre daha fazla patlatıyor.

benim yol lastiği otoyolda 2-3 cm'lik bir vida girmesiyle patladı. mtb'mde schwalbe marathon plus kullandım 2000 km'den fazla, zırhı 0.5 cm. o bile patlardı bu durumda. ona denk gelmedi bugüne kadar, o yüzden mtb benim hiç patlamadı, yanak genişliği de tur lastiği olduğu için 1.75.

@Aprodayn yol al, taş dediğin kayalık değilse kullanırsın her türlü.
 
Şehir bisikletinin "yaşlı" bisikleti olduğuna itirazım olmaz. Yaşım 54, bisikletim Scott Sub Cross 30. İki ayda 1000 km'den fazla yol katettim: Gittiğim en uzun mesafe 120 km, tırmandığım en yüksek irtifa 700 metre, gördüğüm en yüksek hız 55 km/h, bir günde 7,5 saatten fazla sürdüğüm oldu. Vadilerden geçtim, yamaçlara tırmandım, ormanları hissettim, lastiğim derelere değdi, kaymak gibi asfalttan da gittim, yoğun şehir trafiğine de katıldım. Bütün bunları bu şehir/tur bisikletiyle yaptım.

Bisiklet türlerini kıyaslayarak aralarında bir hiyerarşi oluşturmak, bisiklet kültürünün ne olduğuna dair az buçuk düşünmüş hiç kimsenin edinmeyeceği bir tutum. Bisiklet eğlencedir, bisiklet spordur, bisiklet performanstır, bisiklet sosyal faaliyettir, bisiklet taşıttır, bisiklet isyandır, bisiklet dayanışmadır... bunları çoğaltmaya devam edebilirsiniz, resmin tamamına baktığınızda ise orada bir "kültür" göreceksiniz, sürekli gelişen, değişen, çeşitlenen. Bu kültürün hakkını vermek, ona katılmak gerçek bisikletçilerin, çağdaş bisiklet bilincini taşıyanların sorumluluğu, yükümlülüğü, yaşam tarzıdır. Buralarda bisikletleri tokuşturmak, türlerini kapıştırmak yerine, birbirimizi desteklemek, birbirimizle dayanışmak gerekiyor. Belki böylece saygı denen kavramı daha iyi anlamış oluruz.
 
Geri