Asıl soru şu '' bisikleti ne amaçla ile kullaniyoruz''. Biz ailecek bisikleti ulaşım aracı olarak kullanıyoruz. Kızm ve oğlum antrenmanlarina bisiklet ile gidip geliyorlar.onlar da kalın tekerlekli bisiklet var ve oğlum heryerden atlayıp zipliyor. Bisiklet benim için sadece bir ulaşım aracı. Dolayısıyla şehirde kullanırken ulaşım araci dağda kullanırken spor aracı. Dağ bisikleti in arkasına sepet bile koydum. Pazar alışverişini bunla yapıyorum. Dağ bisikletini kullanırken yolun bozukluğunu, özellikle mazgallardaki o demir ızgaralari durumunu, kaldırımın yanındaki su oluklarini dert etme durumu olmuyor. Yeri zamanı geliyor kaldırıma çıkıp inmek gerekiyor. Her seferinde bisikletten inip bisiklete mi binecegim.kazalara objektif ve subjektif sebebler neden oluyor. Biz bisiklet sürerken her daim tetikteyiz. Ama diğer sebebler. Ben bizden dolayı değil diğer sebeplerden dolayı kalın teker kullanıyorum. Biran kontrolsüz olarak mazgala girip dustgunuzu varsayalım. Hızınızı durumuna göre siz de distal radius uç kırığı, clavicula kırığı veya omuz eklemi de zedelenmesi görülebilir. Bisiklette maşa jant hasarı olabilir. Bu yazdıklarım en basiti. Şehir içi ince tekerlekli bisikletler için daha tehlikeli. Kalın teker asfaltta akmıyor,yürümüyor.dislerinden kalınlığında dolayı. Dissiz lastik alip zırt pırt lastik değiştirme taraftarı da değilim.o yüzden dede bisikletimi adam edeceğim. Ama ben o an spor amacıyla binmiyorum ki. Eğer spor yapacaksam şartlar neyi gerektiriyorsa malzemeleri ona göre seçerim. Eldiveni i, taytimi giyerim. O yüzden şehirde hızlı gitmişim yavaş gitmişim umurumda değil. İnce tekerlekeli bisiklet ile gitsem kaç dakika var oynar. Max imum 3 dakika.Ama bana o zaman dağ bisikleti konforunu vermez. Ha bu asla şehir içerisinde ince teker kullanmiyacagim anlamına gelmez. Kullanacagim,ama önceliğim hep kalın teker olacak.