Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Oncelikle herkeze merhaba benim bisiklette ortq mil saga sola gidiyor hollowetch gobek var normalde milin sabit durmasi lazim nasil hallederim
 
Scudo
şehirde hamallıktan başka bir şey değil dağ bisikleti. sürekli asfaltta kullanan birinin dağ bisikletinde ısrarcı olması ilginç geliyor bana...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hidiman
Dağ bisikletini parkur dışında bir yerde sürmek aşırı verimsiz oluyor.
 
@mustafa KAYA
Eskiden bana da anlamsız geliyordu ama şuan anlıyorum. Ağırlığı vs önemli değil. Açılarından dolayı mı desem lastik genişliğinden mi kısa mesafe git gellerde çok rahat oluyor. Ben mesela şehir bisikleti kullanıyorum ama bazen yorgun olduğum zaman şehir içi bir yere gideceksem yarım saatlik bir yer ise arkadaşın dağ bisikletini alıyorum. Onla yayıla yayıla gidip geliyorum.
 
Scott aspect 720 model bisiklet aldım. 6-7 bisiklet değiştirdim böyle akıcı bir bisiklet görmedim. Çok memnunum. Maddi durumu yetenlere ilerde değiştirip zarar etmektense limitlerini zorlayarak bir model seçmelerini öneririm. Tabi ki bisikletin hakkını verecekseniz , size bir anlık geçici heves değilse. Yoksa büyük israf olur, bu çoğu üründe böyledir zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7
Asıl soru şu '' bisikleti ne amaçla ile kullaniyoruz''. Biz ailecek bisikleti ulaşım aracı olarak kullanıyoruz. Kızm ve oğlum antrenmanlarina bisiklet ile gidip geliyorlar.onlar da kalın tekerlekli bisiklet var ve oğlum heryerden atlayıp zipliyor. Bisiklet benim için sadece bir ulaşım aracı. Dolayısıyla şehirde kullanırken ulaşım araci dağda kullanırken spor aracı. Dağ bisikleti in arkasına sepet bile koydum. Pazar alışverişini bunla yapıyorum. Dağ bisikletini kullanırken yolun bozukluğunu, özellikle mazgallardaki o demir ızgaralari durumunu, kaldırımın yanındaki su oluklarini dert etme durumu olmuyor. Yeri zamanı geliyor kaldırıma çıkıp inmek gerekiyor. Her seferinde bisikletten inip bisiklete mi binecegim.kazalara objektif ve subjektif sebebler neden oluyor. Biz bisiklet sürerken her daim tetikteyiz. Ama diğer sebebler. Ben bizden dolayı değil diğer sebeplerden dolayı kalın teker kullanıyorum. Biran kontrolsüz olarak mazgala girip dustgunuzu varsayalım. Hızınızı durumuna göre siz de distal radius uç kırığı, clavicula kırığı veya omuz eklemi de zedelenmesi görülebilir. Bisiklette maşa jant hasarı olabilir. Bu yazdıklarım en basiti. Şehir içi ince tekerlekli bisikletler için daha tehlikeli. Kalın teker asfaltta akmıyor,yürümüyor.dislerinden kalınlığında dolayı. Dissiz lastik alip zırt pırt lastik değiştirme taraftarı da değilim.o yüzden dede bisikletimi adam edeceğim. Ama ben o an spor amacıyla binmiyorum ki. Eğer spor yapacaksam şartlar neyi gerektiriyorsa malzemeleri ona göre seçerim. Eldiveni i, taytimi giyerim. O yüzden şehirde hızlı gitmişim yavaş gitmişim umurumda değil. İnce tekerlekeli bisiklet ile gitsem kaç dakika var oynar. Max imum 3 dakika.Ama bana o zaman dağ bisikleti konforunu vermez. Ha bu asla şehir içerisinde ince teker kullanmiyacagim anlamına gelmez. Kullanacagim,ama önceliğim hep kalın teker olacak.
 
Her tür bisikletten var sayılır. Ucuzundan ama çok çeşitli, hepsini toplasan maliyeti bir karbon parası ancak olmuştur belki de. Ne iş için kullanacaksam onu alıyorum. Markete yol bisikletiyle gitmek, düz yola mtb sürmek zorunda da kalmıyorum böylece.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Jipe binmek gibi hissettiriyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Feunard
Bence bu olay süt içmek için inek almak gibi bir şey 1-2 bardak içersin ama geriye kalanı ne yapacaksın
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
Bırakın bunları artık. Paşalar gibi fatbike kullanıyorum. Konforlu geliyor. Yoldaki taşlara, çukurlara vs bakmak yerine çevremi seyrediyorum. Geçenlerde bi şehir bisikletine bindim. Küçücük taş yüzünden bisiklet devriliyordu. Sonrasında yola bakmaktan zevk alamadım. Fatbike candır. Her yola geliyor maşallah. Bir de 18 yerine 27 vites falan olsa süper olurdu. Son hızı yeterli gelmiyor bazen..
Kısaca herkesin keyfi başka. İncecik konforsuz lastikler benden mümkün oldukça uzak kalsın. Yerim sürtünmesini.
 
Artık mtb cileri boğazlamayı bırakın ya. Ben mesela dürüst olmak gerekirse çok bozuk yollar dışında genelde asfaltta sürüyorum. Yani asfalt dediğim de Avrupa daki asfaltlar gibi değil,toprak dağ yolu gibi(yolların bozukluğundan böyle bir benzetme yaptım). Mesela altında bir mtb var. Mesela asfalttan çıkıyorsun kaldırıma çıkıyorsun. Kaldırımdan bir yere girmek için başka bir yere giriyorsun. Ama bir yarış bisikleti kullansam hem yapı gereği hem de bu tür bisiklette amortisör olmadığı için bisikletin parçalarına zarar vere vere gitmek zorunda kalacaksın. Ayrıca asfaltta daha iyi tutunmak için daha iyi bir bisiklet türü. En azından biz sizin gibi ıslak zeminden geçerken korkmuyoruz :D
 
@Metro MTB gerçekten daha bir özgüven veriyor insana yol bisikletine göre hem fiyat açısındanda daha makul yani aslında söylediklerinize katılıyorum
 
Asfaltımız çok düz olduğundan(!) şehir bisikleti kullanmıyorum ben. Bisiklet yollarında bile 1 tane çukur, tümsek yok(!) ama ben dağ bisiklet kullanıyorum.


NOT: İRONİDİR.
 
Allahtan gravel bisikleti denen şey icat edildi de kayalıklardan, oyuklardan, derelerden atlamak, patikalarda manevra yapmak için üretilmiş, gidonu boyum kadar, lastiği kolum kadar MTB'lere sırf kaldırıma çıkabiliyor (yasa ihlali ayrıca) diye bağlı değiliz. MTB'ler 1 metrelik droptan inmek için tasarlanıyor, asfalttaki 1 santimetrelik yamadan geçerken hissetmemek için değil :D
 
Daha çok tercih edilmesi normal. Eğer bir dağ bisikletinin kilitlenebilir maşası varsa, (link) takılarak gayet ekonomik şekilde şehir bisikletine dönüştürülebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemal Akbayrak
O değil de malum bisiklet türünü tercih edenlerde nedense tabiri caizse kendi bisiklet türündeki bisikletlere tapma,diğer bisiklet türlerindeki bisiklete çamur atma durumu oluyor. :D
 
Geri