Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Neden Salcano xrs 001 Ultegra - 2019

burada öncelikli olan sizin esnekliğiniz ve vücut yapınız. arkadaşların bahsettiği gibi endurance kadrolar +200km için çok daha konforlu. mesela ben çok esnek oldugumu sanmama rağmen arkadaşın bisikleti ile yaptıgım uzun bir turda 150km den sonra baya agrı çekmiş , ve son 100kmyi ağrı ile savaşarak bitirmiştim. zaten pro sporcular çok agresif kadrolarda uzun süre sürüş yapabilecek esneklikte oluyorlar. performansı geçtim bisiklet üzerinde +5 saat durmak bile başlı başına bir challange aslında.
 
Scudo
Tesekkurler yorumlarınız için.
Özcan beyin kullandigi bisiklet 30bin dolaylarinda. Belki daha fazla. Ben o banda çıkamam. Ayrıca Tcr konusunda çok araştırma yaptim. İyi bir bike fit ile defy dan daha fazla konfor saglayabilecegimi öğrendim. Tcr tam bir all trails tadinda. Comfort+performance. Ben biraz yuksek tempoda surmek istiyorum. Herşeyden önemlisi de bütçe. O yuzden tcr daha cazip geliyor. İnternette salcano xrs001 ile 200kmden fazla yol yapmis bisikletciler gordum. Onlar yapiyorlarsa ben de yapabilirim :) Benim şuan tek dusuncem Salcanoda bike fit ile yeterli konfora ulasip ulaşamayacagim. Boyum 1.74 bacak uzunlugu 78-79cm. Zaten sele borusu çok yuksek olmayacak. Gidonu da en yuksek olacak sekilde ayarlayinca yeterli olur mu acaba diye düşünüyorum salcanoda. Yani uzun suruslerim en fazla 300km olur. Sizce tcr mi xrs001 mi? Tcr 105 set ve fiyati 15-19bin arasi (model yilina gore). Salcano da 13bin dolaylarinda ultegra set. Dusunceleriniz benim için önemli. @selim82 @emir yakup bulut @isosel
USER=60873 @trainspotting35
Kadro kalitesi olarak zaten. Tcr mı salcano mu karşılaştırılamaz. Giant her zaman kendine peleton içinde yer bulan dünya çapında bir firma. Kadro kalitesi tartışılmaz. Ayrıca hedeflediğiniz sürüşler içinde fazlası ile uygun. Bisiklette en önmli şey kadro, set ikinci sırada hatta janttan sonra 3 bile denebilir. 2 bisiklet arasında kesinlikle giant tcr derim.
 
@Sahingxo
Şahsen deneyimlediğim şey şu. İyi bir kadroyu settense tercih ederim. Yani 105 setli bir tcr yada emonda tercihim olur.
Tcr ve emonda uzun yol için oldukça tahat edeceğiniz bisikletler. Aero kadrolarda mesafe uzadıkça ağrılarınız artabilir. Set kısmına takılmayın iyi bir kadro edinin derim. 👍🏻
 
Zaman ayirip cevap attiginiz için çok teşekkürler. Kafamda birçok şey netleşti sayenizde.
 
IMG-20200815-WA0019.jpgIMG-20200815-WA0023.jpgIMG-20200815-WA0025.jpgIMG-20200815-WA0021.jpg
Öncelikle herkese merhaba. Uzun araştırmalar sonucu Salcano XRS001 UCI105 model bisikletimi edindim. Yaklaşık 2 haftadır yoğun bir şekilde kullanıyorum. Alırken çok ön yargı ile yaklaştım lakin gerçekten alınca verdiğiniz paraya değer bir bisiklet olduğunu anlıyorsunuz. Bu bisikleti edinmeden önce de eski xrs001 105 i kullanıyordum. Tırmanış için tasarlanmış bir kadrodan aero rijit bir kadroya geçmek çok fark yarattı. Bu bisikleti edinmek isteyenler gözü kapalı tercih etmeli bence. Sonuçta 10500 -10000 bandında bir UCI onaylı bisiklet ve jant setini değiştirmeniz ile çok daha fark yaratacağını düşünüyorum. bundan önceki bisikletimde de 105 set vardı lakin yeni 105 7000 grup set gerçekten çok daha atik geldi. bisiklet ile bikepacking turu yapacağım çok yakında. aero bir kadro da yapılmaz demeyin bence gayet de zevkli olacağını düşünüyorum. heleki ovaların bol olduğu düz bir şehirde yaşıyor iseniz her hali ile tam size göre bir bisiklet. Ve 2020 modeller de Continental gp4000s2 yerine gp5000 ile yollamaları çok iyi olmuş. bisikletin kadro boyuna gelince bisiklet 54 kadro . bacak boyum 88cm ve boyum 180 bikefit ölçümü sonucu bu kadroyu tercih ettim. ilerde de boyum uzayacağı için tam ideal bir kadro aldım. eğer bacak boyunuz daha kısa ise 52 kadroyu tercih etmeniz sizin için daha iyi olacaktır. şimdilik ilk edindiğim deneyimler bunlar lakin sürdükçe sizi bilgilendireceğim. sormak istediğiniz soru varsa yazabilirsiniz.
@Sahingxo salcanonun aero kadrosu beklediğimden iyi çıktı. tabiki giant ile yarışamaz ama kalite olarak cidden kötü değil. yokuş çıkma kabiliyetinde de eski tırmanış kadrosunu aratmadı. beklediğimden çok çok iyi .
 
Son düzenleme:
238676 dosyayı görüntüle238674 dosyayı görüntüle238675 dosyayı görüntüle238673 dosyayı görüntüle
Öncelikle herkese merhaba. Uzun araştırmalar sonucu Salcano XRS001 UCI105 model bisikletimi edindim. Yaklaşık 2 haftadır yoğun bir şekilde kullanıyorum. Alırken çok ön yargı ile yaklaştım lakin gerçekten alınca verdiğiniz paraya değer bir bisiklet olduğunu anlıyorsunuz. Bu bisikleti edinmeden önce de eski xrs001 105 i kullanıyordum. Tırmanış için tasarlanmış bir kadrodan aero rijit bir kadroya geçmek çok fark yarattı. Bu bisikleti edinmek isteyenler gözü kapalı tercih etmeli bence. Sonuçta 10500 -10000 bandında bir UCI onaylı bisiklet ve jant setini değiştirmeniz ile çok daha fark yaratacağını düşünüyorum. bundan önceki bisikletimde de 105 set vardı lakin yeni 105 7000 grup set gerçekten çok daha atik geldi. bisiklet ile bikepacking turu yapacağım çok yakında. aero bir kadro da yapılmaz demeyin bence gayet de zevkli olacağını düşünüyorum. heleki ovaların bol olduğu düz bir şehirde yaşıyor iseniz her hali ile tam size göre bir bisiklet. Ve 2020 modeller de Continental gp4000s2 yerine gp5000 ile yollamaları çok iyi olmuş. bisikletin kadro boyuna gelince bisiklet 54 kadro . bacak boyum 88cm ve boyum 180 bikefit ölçümü sonucu bu kadroyu tercih ettim. ilerde de boyum uzayacağı için tam ideal bir kadro aldım. eğer bacak boyunuz daha kısa ise 52 kadroyu tercih etmeniz sizin için daha iyi olacaktır. şimdilik ilk edindiğim deneyimler bunlar lakin sürdükçe sizi bilgilendireceğim. sormak istediğiniz soru varsa yazabilirsiniz.
@Sahingxo salcanonun aero kadrosu beklediğimden iyi çıktı. tabiki giant ile yarışamaz ama kalite olarak cidden kötü değil. yokuş çıkma kabiliyetinde de eski tırmanış kadrosunu aratmadı. beklediğimden çok çok iyi .

Hayırlı olsun güle güle kullan, kazasiz belasiz :) Eğer beğendiysen, performansindan memnunsan gerisi pek önemli değil. Ben de çeşitli sebeplerden ötürü daha düşük bir butce ayirip Cube Attain (2017) 105 set , alu kadro- karbon masali temiz ve uygun fiyata bir ikinci el almaya karar verdim. 7 Eylulde gidip bizzat teslim alacağım. Aldıktan sonra surus deneyimimi paylasirim. Yavas yavas model yukseltmek suan en iyi seçenek yani benim için. Uzun yol deneyimlerini paylasirsan beni de mentionla lutfen. Keyifli surusler:)
 
  • Beğen
Tepkiler: haldun989
Giant'ın başarılı bir geçmişi olduğu bisikletlerinin kaliteli olduğu aşikar ancak Salcano'nun bu kadrosu kendini kanıtlamış görünüyor. Kırılma, parçalanma durumu bunca zaman ne gördüm ne duydum, bence bu durum kadro kalitesini olumlu anlamda ortaya koyuyor.

Arada da 3-5 bin fiyat farkı olduğu düşünülürse ben Salcano derdim. Aradaki fark bir çok insan için ciddi bir meblağ.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sahingxo
@Sahingxo tabiki. Bu hafta sonu ultra bi tur yapacağım bikepacking ile. Sizi bilgilendiririm.sağlıcakla kalın
 
  • Beğen
Tepkiler: Sahingxo
@Kirpi beg Hayırlı olsun. Kazasız belasız. Ben de bu model ve rengi almayı düşünüyordum ama disk fren olmayınca vazgeçtim. Hidrolik disk frenden vazgeçemiyorum. Salcano bence disk frenli modeller de üretmeli aero kadroları için.
 
@Kirpi beg Hayırlı olsun. Kazasız belasız. Ben de bu model ve rengi almayı düşünüyordum ama disk fren olmayınca vazgeçtim. Hidrolik disk frenden vazgeçemiyorum. Salcano bence disk frenli modeller de üretmeli aero kadroları için.
Çift pivotlu v frenler çok iyi.hiç denedin mi? Yol bisikletinde disk fren hiç katlanabildiğim.birşey değil.
 
Çift pivotlu v frenler çok iyi.hiç denedin mi? Yol bisikletinde disk fren hiç katlanabildiğim.birşey değil.
Denemedim açıkçası. Ama hidrolik disk fren bambaşka. Ben mtb, yol, motosiklet, araba hepsinde hidrolik disk frenden yanayım. Zevkler ve renkler meselesi tabi.
 
@Tutmosis89 ben eski 105 fren kullanırken iyi tutuyor diyordum. ancak şimdi çift pivotlu var ve efsaneee. asla ayarların bozulmuyor. bakımı basit ve çok iyi tutuyor. disk de kullandım lakin tercihim çift pivot tan yana. çok atik. birde disk fren bisikleti anca ağırlaştırıyor. kışın sıkıntı yaratıyor. hemen tuttuğu için kayıyor. ama bu çift pivotlu da disk ki aratmaz merak etme
 
  • Beğen
Tepkiler: Tutmosis89
Simetrik çift pivotlu fren ve Swissstop pabuç kombinasyonu çok iyi, tavsiye edilir.
 
kışın sıkıntı yaratıyor.
Bunu çözemedim gerçekten :)

çift pivotlu da disk ki aratmaz merak etme
Yağmur yağana kadar diye ekleyelim buna.

Çift pivot frenler gerçekten çok iyi frenleme sağlıyor. Ama hidrolikten daha fazla kuvvet kullanımı gerektirdiklerini, yağışta disk fren avantajı olduğunu atlamamak, kedi ciğer işine çevirmemek lazım olayı. Özellikle uzun mesafeler sürecek biri için hidrolik fren net şekilde daha az bilek yorgunluğu demektir.

Simetrik çift pivotlu fren ve Swissstop pabuç kombinasyonu çok iyi, tavsiye edilir.
Sana bu zehri veren benim diye hatırlıyorum. Şu an yol bisikletimde tek pivot'lu fren takılı. Çift pivot 105'ler kenarda duruyor. Gidon - sele vs ekipmanı gümüş renge çevirince uyması için eski tek pivot frenlerimi taktım. Bazı zevkler, keyifler performans kaygılarına kurban gitmemeli. Tabi gümüş renk çift pivot ayarlarsam affetmem hemen damlarım :)


Çift pivotlu v frenler çok iyi.hiç denedin mi? Yol bisikletinde disk fren hiç katlanabildiğim.birşey değil.
Yakında jant falan üretmeyecekler bize ondan korkuyorum. Zorla diske dönüyor piyasa :(
 
Bunu çözemedim gerçekten :)


Yağmur yağana kadar diye ekleyelim buna.

Çift pivot frenler gerçekten çok iyi frenleme sağlıyor. Ama hidrolikten daha fazla kuvvet kullanımı gerektirdiklerini, yağışta disk fren avantajı olduğunu atlamamak, kedi ciğer işine çevirmemek lazım olayı. Özellikle uzun mesafeler sürecek biri için hidrolik fren net şekilde daha az bilek yorgunluğu demektir.


Sana bu zehri veren benim diye hatırlıyorum. Şu an yol bisikletimde tek pivot'lu fren takılı. Çift pivot 105'ler kenarda duruyor. Gidon - sele vs ekipmanı gümüş renge çevirince uyması için eski tek pivot frenlerimi taktım. Bazı zevkler, keyifler performans kaygılarına kurban gitmemeli. Tabi gümüş renk çift pivot ayarlarsam affetmem hemen damlarım :)



Yakında jant falan üretmeyecekler bize ondan korkuyorum. Zorla diske dönüyor piyasa :(
Yılda 20 kere uludağ çıkıyorum. 300 350 km turlar yapıyorum. Kar kış binerim. Hiç sıkıntı yaşamadım. Ne kadar basit o kadar iyi. Problem yaşarsan kaldır mandalı devam et. Elbette tercih meselesi ama yetersiz kesinlikle değil
 
@Tutmosis89 ben eski 105 fren kullanırken iyi tutuyor diyordum. ancak şimdi çift pivotlu var ve efsaneee. asla ayarların bozulmuyor. bakımı basit ve çok iyi tutuyor. disk de kullandım lakin tercihim çift pivot tan yana. çok atik. birde disk fren bisikleti anca ağırlaştırıyor. kışın sıkıntı yaratıyor. hemen tuttuğu için kayıyor. ama bu çift pivotlu da disk ki aratmaz merak etme
Eski 105'iniz ne kadar eskiydi? 20 sene önce çıkmış olan 5500 serisinde bile frenler dual-pivot.

Dura-Ace, Ultegra, Record ve Super Record kullandım; hiç birinin kumpas freni giriş seviyesi disk kadar iyi değil.
 
@Murat B. eski bisikletimde 105 5800 var idi. bilirsiniz.
 
Hayırlı olsun. Ama bende kadroyu tercih ederdim. Kazasız belasız sürüşler
 
@selim82 Karbon janta geçince v frenden soğudum maalesef.:kötü: Alüminyum jantlı bisikletim de swisstop ile iyi anlaşıyordum ıslak zeminde dahi ama şuan karbon jant hayali kuran kişi jantın alüminyum yüzeyi yoksa diski tercih edebilir.
 
ben şunu anlamıyorum. pinarello angliruda kullandım. salcano xrs 001 denilen bisiklet ucuz falan değilki. bu ilkbaharda merlinde colnago 2019 crs v fren kadrosu vardı 5800 tl ye alayımmı almayımmı yedekte durur falan derken kadroyu kaptılar. bunu alıp 105 set takıp gidon ve stem i fizik cyrano alu alarak seleye kendi antares imi takıp bide dt swiss spline 32 takma planım vardı. aslında ben campy tercih ediyorum ve dt tercih edeyim dedim ama kısmet disc dt ye diyelim. neyse konumuz xrs 001. bu fiyata colnago varken de salcano alınırmı be kardeşim. ne gibi bir fiyat avantajı vs gördün. karbon kalitesi mi colnagodan daha iyi. neyi iyi söyle ki bilelim fiyat nerdeyse aynı yahu belki 1000 tl daha pahalıdır özelliklerini saydığım colnago. varsa bilmediğimiz bi özellik lütfen söyleyin ki colnago ya değil bu bisiklete bakalım. colnago sürüşü en smooth yol bisikleti diye geçer genelde tüm dünyada. bilginize.
 
Geri