Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Neden Salcano xrs 001 Ultegra - 2019

Şıpezlayt (telafuzu ne zormuş) der geçerim (dermişim) XRS Aero kadrsu fakat tırmanışta iyi olduğu söyleniyor (forumdakiler). 2in1 kadro olabilirmi sence?
Kişinin kendinde bu iş bisiklet değilde bisikletçi iyi tırmanır (bu seviyelerde bisikletin aman aman farkeder derecede etkisinin olacağını düşünmüyorum en pahalısı olsun Market bisikleti (100$) VS Canyon SLX 9 !? (7000$) şu kadar bir fark olur :) ). Bunu okuyan arkadaş kendine daha önem versin ağırlığı kendinden versin :).
Aero açılardan kaynaklı biraz daha eğiliyorsun tırmanış kadrolarına göre ve ağır bir kadro. Bir de alt boru da aero tasarlanmış kağıt gibi. Tırmanış kadrolarında geometrik farklar da var (daha kare ve etli dikdörtgen :D)
Tırmanışta da rijit kadro hissediyorum ama 2 in 1 değil kesinlikle. 2 in 1 olabilmesi için hafif de olmalı bisiklet.
13 bin km oldu bir inceleme yazısı da yazayım olmadı.
Bir de bu konuda şöyle düşünüyorum: iyi bir markanın orta alt seviye bisikletine mi binerim yoksa Salcano nun üst seviye bisikletine mi binerim? Sonuçta bu kadro world tur koştu derece de aldı. Diyorum ki ver Sagan'a, ver Caleb'e etkiye bak sonra herkes bunu konuşur. Bisiklet çok çok iyi olsun (hakikaten en rijit kadro olsun) sen bunun hakkını veremedikten sonra işin egosundan başka bir yere gidemezsin. Bu iş tamamen reklam ve güç işi diye düşünüyorum. Bu hamur daha çok su götürür :D @ulasch
 
Son düzenleme:
Scudo
Bisiklet tutkusu en iyisine sahip olsan bile zaman içerisinde onu yükseltmeye seni itiyor. İşte bu durumda biraz sürü psikolojisi devreye giriyor.
Şöyle düşünüyorsun; ben yeni alacağım bisikleti nasıl olsa satacağım satarken çoğunluk tarafından değer gören bir şey alayım. Bu noktada pazarlamasını iyi yapmayan marka ne yazık ki geride kalıyor.
Yoksa kişisel performans hakkındaki görüşlerinize sonuna kadar katılıyorum. 10 kilo fazlası olan insanın muadillerine göre 250gr. Daha düşük bir model bisiklet almak için çabalaması insanoğlunun doğası gereği olan bir olgu galiba.
 
Bisiklet tutkusu en iyisine sahip olsan bile zaman içerisinde onu yükseltmeye seni itiyor. İşte bu durumda biraz sürü psikolojisi devreye giriyor.
Şöyle düşünüyorsun; ben yeni alacağım bisikleti nasıl olsa satacağım satarken çoğunluk tarafından değer gören bir şey alayım. Bu noktada pazarlamasını iyi yapmayan marka ne yazık ki geride kalıyor.
Yoksa kişisel performans hakkındaki görüşlerinize sonuna kadar katılıyorum. 10 kilo fazlası olan insanın muadillerine göre 250gr. Daha düşük bir model bisiklet almak için çabalaması insanoğlunun doğası gereği olan bir olgu galiba.
Tabi aynen öyle herkesin görüşü farklı farklı sonuçta. Satılırken daha kolay satılsın diye de hakkını veremeyeceği bir bisiklet almak aşırı lükse kaçmaktır bence. Hatta hakkını veremeyeceğin, kullanmayacağın bir malı edinmek israftır bence. Aradaki farklarla başka başka şeyler yapılabilir. Performans antrenmanı yapmayacakların aero bir bisiklet alması da garip bunu sporcular da dile getiriyorlar. Alırsın bir endurance kadro paşa paşa binersin :) Üzerine forma, tayt, ayakkabı, kask, gözlük, eldiven ve bir power metre bile alınabilir :). Herkesin görüşü kendine ama yineliyorum :)
 
@isosel
Katılmıyorum.
İyi bir bisiklet ve iyi bir ekipman kondisyonu vasat veya vasat altı olan sizin deyiminizle onun hakkını veremeyecek binici için daha gereklidir.
Geçen günkü konuda (market vs superbike karşılaştırması) konusunda bile gözden kaçırılan bir husus var. O karşılaştırmayı yapan arkadaşın kondisyonunun iyi olduğunu düşünürsek aradaki farkların beklenenden az olduğunu görüyoruz, iyi ekipman yerine kendimize yatırım yapmalıyız diyorsunuz, haksız da değilsiniz ancak işin bir de şu tarafı var.
O karşılaştırmayı benim gibi vasat kondisyonlu bir binici yapsa emin olun aradaki farklar katlanarak açılırdı.
İyi ekipman en başta vasat bisikletçinin dostudur.
Ayrıca bir mal veya hizmetin müşterinin istek veya beklentilerini karşılama derecesi subjektif bir kavramdır.
 
@isosel
Kesinlikle katılmıyorum.
İyi bir bisiklet ve iyi bir ekipman kondisyonu vasat veya vasat altı olan sizin deyiminizle onun hakkını veremeyecek binici için daha gereklidir.
Geçen günkü konuda (market vs superbike) konusunda bile gözden kaçırılan bir husus var. O karşılaştırmayı yapan arkadaşın kondisyonunun iyi olduğunu düşünürsek aradaki farkların beklenenden az olduğunu görüyoruz, iyi ekipman yerine kendimize yatırım yapmalıyız diyorsunuz, haksız da değilsiniz ancak işin bir de şu tarafı var.
O karşılaştırmayı benim gibi vasat kondisyonlu bir binici yapsa emin olun aradaki farklar katlanarak açılırdı.
İyi ekipman en başta vasat bisikletçinin dostudur.
Ayrıca bir mal veya hizmetin müşterinin istek veya beklentilerini karşılama derecesi subjektif bir kavramdır.
Süleyman abi merhaba. Aksini düşünüyorum şöyle ki; siz o watt değerlerini veremeyeceksiniz ve dolayısıyla fark katlanmayacak. Fark ne zaman açılır: Ortalama 600 watt verirsiniz o zaman gerçekten farkları görürsünüz ya da basarsınız 1800 watt ı alü kadroyu eğersiniz bir parçasını kırarsınız. 100 ortalama wattla anlaşılacak durumlar değil yani (esnemezlik vs için konuşuyorum). Yani standart ortalama kullanıcı için standart bisiklet gereklidir. O yüzdendir ki 105 set kullanıcı dostudur f/p ürünüdür.
Burada hangi ekipmanı kıyasladığımız önemli. Kadro rijitliği mi, üzerindeki set mi yoksa jant seti yada lastikler mi?
Her 3 bisiklette de kendi vereceğiniz sabit watt değerleri ile o rotada bineceğinizden dolayı fark benzer olacaktır. Subjektiflik olayını ise dediğim gibi benim görüşüm bu yönde, herkes kendi düşüncesinden mesul. Yani farkındayım ki subjektif bir mevzu.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@isosel
Farkın açılmasını sağlamak için gerekli olan watt değerleri değil ki.
Market bisikleti vs Süper Bike Canyon karşılaştırmasında kontrol grubu bisikletlerdi.Yani mümkün olduğunca değişkenler sabit tutulmaya çalışıldı buna binicinin ürettiği wattlar da dahildi.Sabit koşullar altında - watt dahil- bisikletlerin değişken olması ile deneyimsi şey yapıldı.
Eğer benim gibi vasat bir bisikletçi o karşılaştırmayı yapsa idi bu sefer her değişken benzer olacaktı, sadece ben daha düşük watt üreterek karşılaştırmayı yapacaktım.
İşte her şey de burada değişecektir.
Daha az üretilen watt değerlerinde bisikletler arasındaki fark yani süre daha da açılacaktı.
 
@isosel
Farkın açılmasını sağlamak için gerekli olan watt değerleri değil ki.
Market bisikleti vs Süper Bike Canyon karşılaştırmasında kontrol grubu bisikletlerdi.Yani mümkün olduğunca değişkenler sabit tutulmaya çalışıldı buna binicinin ürettiği wattlar da dahildi.Sabit koşullar altında - watt dahil- bisikletlerin değişken olması ile deneyimsi şey yapıldı.
Eğer benim gibi vasat bir bisikletçi o karşılaştırmayı yapsa idi bu sefer herşey benzer olacaktı, sadece ben daha düşük watt üreterek karşılaştırmayı yapacaktım.
İşte her şey de burada değişecektir.
Daha az üretilen watt değerlerinde bisikletler arasındaki fark yani süre daha da açılacaktı.
Abi 100 watt ortalama ile o zaman farklarını yapamazsınız. Ne zaman 1000 watt civarı verdiniz pedala, zaman farkının ne denli açıldığını daha net görürsünüz. Bu mevzu diğer konunun mevzusu burada şeytmeyelim istersen :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Süleyman abi merhaba. Aksini düşünüyorum şöyle ki; siz o watt değerlerini veremeyeceksiniz ve dolayısıyla fark katlanmayacak. Fark ne zaman açılır: Ortalama 600 watt verirsiniz o zaman gerçekten farkları görürsünüz ya da basarsınız 1800 watt ı alü kadroyu eğersiniz bir parçasını kırarsınız. 100 ortalama wattla anlaşılacak durumlar değil yani (esnemezlik vs için konuşuyorum). Yani standart ortalama kullanıcı için standart bisiklet gereklidir. O yüzdendir ki 105 set kullanıcı dostudur f/p ürünüdür.
Burada hangi ekipmanı kıyasladığımız önemli. Kadro rijitliği mi, üzerindeki set mi yoksa jant seti yada lastikler mi?
Her 3 bisiklette de kendi vereceğiniz sabit watt değerleri ile o rotada bineceğinizden dolayı fark benzer olacaktır. Subjektiflik olayını ise dediğim gibi benim görüşüm bu yönde, herkes kendi düşüncesinden mesul. Yani farkındayım ki subjektif bir mevzu.
Rijitlik veya esnemezlik, istisnai durumlar dışında kimin ne kadar hızlı gittiğini etkileyecek bir şey değil.

Pahalı bisikletlerin en önemli avantajı aerodinami konusunda. Sıradan kadro ve jantlar ile en süper aero olanı arasında %5 fark var diyelim, benim gibi watt'ı düşük sürücü 100 km'yi 4 saatte gidiyorsa 12 dakika fark edecek, 3 saatte giden için de 9 dakika. @hamlet2006 haklı yani.

Power Competition, Corsa Speed gibi yarış lastikleri ile Gatorskin falan arasındaki farkı da 100W'ı bırakın, pedal çevirmezken bile anlıyorsunuz...

Ekleme: Bana inanmıyorsanız şuna bakın: (link)
 
Rijitlik veya esnemezlik, istisnai durumlar dışında kimin ne kadar hızlı gittiğini etkileyecek bir şey değil.

Pahalı bisikletlerin en önemli avantajı aerodinami konusunda. Sıradan kadro ve jantlar ile en süper aero olanı arasında %5 fark var diyelim, benim gibi watt'ı düşük sürücü 100 km'yi 4 saatte gidiyorsa 12 dakika fark edecek, 3 saatte giden için de 9 dakika. @hamlet2006 haklı yani.

Power Competition, Corsa Speed gibi yarış lastikleri ile Gatorskin falan arasındaki farkı da 100W'ı bırakın, pedal çevirmezken bile anlıyorsunuz...
Peki canyon aeroad için neden 30 km - 40 km sa ortalama hız üzerinde katkısının arttığını belirtiyor demek ki yavaş giderken etkisi o kadar da fazla değil diye yorumluyorum. Bir de benim yazdığım konu 1000 watt ile rijitlik işin içine girdiği için oluşacak zaman farkın daha da yüksek olacağı yanlış mı yorumluyorum? Yani rijitlik tamken, superbike ile süre 12 dk ise, alü bisikletin esneyeceği wattlarda gidilen yolda zaman farkı 18 dk olacaktır. Ben böyle düşünüyorum.
Bana da inanmıyorsanız şuna bakın.
İyi ekipman; ortalama sürücüyü iyi biniciden daha çok destekler:
(link)
lastik karşılaştırmaları biliyorum bunu, sabahtan beri aynı şeyi yazıyorum en iyi bisiklete vereceğiniz parayı ekipmana yatırın. Çünkü hiçbirimiz devasa ortalama watt veremiyoruz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
lastik karşılaştırmaları biliyorum bunu, sabahtan beri aynı şeyi yazıyorum en iyi bisiklete vereceğiniz parayı ekipmana yatırın. Çünkü hiçbirimiz devasa ortalama watt veremiyoruz.
Bisiklet de temelde bir ekipman. Sonuçta ekipmanların bileşkesi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Taunus aracımda 2litre karbüratörden enjeksiyona çevirdiğim 140hplik pinto motor var. Kasa ağırlığı 1200kg, yurtdışında pinto motorunu caterham kasasına monte ediyorlar. oldukça hafif ve pist karoseri olunca tam hız ve atak araca dönüyor. Motor aynı.. Demek istediğim binici motor olsun altındaki market ve süperbike farketirecektir..

newsletter-image-eu.jpgtaunus24.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram ve MakRo
Peki canyon aeroad için neden 30 km - 40 km sa ortalama hız üzerinde katkısının arttığını belirtiyor demek ki yavaş giderken etkisi o kadar da fazla değil diye yorumluyorum. Bir de benim yazdığım konu 1000 watt ile rijitlik işin içine girdiği için oluşacak zaman farkın daha da yüksek olacağı yanlış mı yorumluyorum? Yani rijitlik tamken, superbike ile süre 12 dk ise, alü bisikletin esneyeceği wattlarda gidilen yolda zaman farkı 18 dk olacaktır. Ben böyle düşünüyorum.

lastik karşılaştırmaları biliyorum bunu, sabahtan beri aynı şeyi yazıyorum en iyi bisiklete vereceğiniz parayı ekipmana yatırın. Çünkü hiçbirimiz devasa ortalama watt veremiyoruz. :)
Canyon bunu profesyonel sürücüler için söylüyor olabilir mi? Onlar için hız 30'un altına düştüyse eğim de %5'in üzerine çıkmış demektir, bu noktada aerodinaminin etkisi gerçekten de azalmış oluyor. Ancak etkiyi x km yolu kaç dakika daha erken bitiririm? diye ölçüyorsanız, aerodinamik kazançların etkisi yavaş sürücüler için daha fazla.

1000W güç ile ne kadar sürüyorsunuz ki, bu kadar fark etsin? Yaklaşık 1000 tane profesyonel yol bisikletçisi var (world tour ve pro continental takımlardakiler), bunlar arasında bir sürüşte 2 dakikadan fazla 1000W üretmiş olan sayısı 10'dur, bilemediniz 20'dir. (2 dakika boyunca 1000W'tan değil aynı yarış veya antrenman boyunca toplam 2 dakikadan bahsediyorum). Gücün %25'i esneme yüzünden kayboldu ve %10 daha yavaş gitti diyelim (abartı rakamlar), 2 dakikada 12 saniye fark edecek...
Kaldı ki, metalin veya karbon fiberin esnemesi büyük ölçüde elastiktir. Yani enerji tamamen kaybolmaz, kadro (veya jant telleri) yay gibi gerilir ve sizin pedala uyguladığınız kuvvet azaldığında birikmiş olan enerjinin önemli bir kısmı bisikleti ileri götürmeye devam eder.
Öte yandan, daha rijit bir bisikleti sürmek (taş gibi olduğu için sizi yormayacaksa) çok daha keyiflidir. O yüzden bisiklet toplarken bütçeden en büyük payı kadroya ayırmak çoğu zaman mantıklıdır.

Kısacası: hızlı gitmek istiyorsanız; hızlı lastikler, agresif sürüş pozisyonu, aero forma ve kask, paranız varsa aero jant. Keyif almak istiyorsanız: Üst seviye kadro, yumuşak lastik, rahat tayt...
 
240597 dosyayı görüntüleIMG-20200826-WA0068.jpegIMG-20200830-WA0018.jpg240597 dosyayı görüntüleIMG-20200826-WA0068.jpegIMG-20200830-WA0018.jpg

Bisikleti alalı yaklaşık 1 ay oldu. Şimdiden 1000km yaptım bile. Bahsettiğim bikepacking turunu da gerçekleştirdim. Beyşehir Yeşildağ kamp alanına tur düzenledik ve kamp attık. 2 günlük bu turda bisiklet beni asla yarı yolda bırakmadı. Lastikleri beni aşırı memnun bıraktı. Bir diğer konuda bikepacking çantaları ile yokuş çıkarken bisiklet çok hızlı tepkiler verdi. O çantalar ile bu kadar hızlı bir tur yapabileceğimi düşünmemiştim. Tur rotamıza çıkarken hiç bakmadığımız için ve ogünde kgm yol yaptığı güne denk geldiği için resmen mtb yolunda gitmiş olduk. yanımızdan araçlar geçerken taş atıyor ve hepsi kadroya isabet ediyordu. Bisiklete her taş sektiğinde benim canım acıyordu. Bu şekilde 25 km yol gittik. Ve heryerini taş ların iz yaptığını düşündüğüm bisikletimde tek bir iz var. O da maşanın iç kısmında çok ama çok ufak biryer belli bile değil.Yani boya kalitesi beni aşırı derecede tatmin etti . Birde Çantaları bisiklete takacağınız yerleri elektrik bandı ile sararsanız hiçbir sıkıntı yaşamasssanız bunu da ek bilgi olarak söyleyyim yoksa kadro nun boyası aşınıyor . Kısaca bu süreç içerisinde bisikletten çok memnun kaldım. inşAllah haftaya da 300km lik uzun bir tur yapacığım. Bir sonraki deneyimlerimde görüşmek üzere :)
 
Ne aero önemli ne ağırlık önemli.Grup sürüşünde zaten % 90 draftda gidiyorsun.
 
240597 dosyayı görüntüle240598 dosyayı görüntüle240599 dosyayı görüntüle240597 dosyayı görüntüle240598 dosyayı görüntüle240599 dosyayı görüntüle

Bisikleti alalı yaklaşık 1 ay oldu. Şimdiden 1000km yaptım bile. Bahsettiğim bikepacking turunu da gerçekleştirdim. Beyşehir Yeşildağ kamp alanına tur düzenledik ve kamp attık. 2 günlük bu turda bisiklet beni asla yarı yolda bırakmadı. Lastikleri beni aşırı memnun bıraktı. Bir diğer konuda bikepacking çantaları ile yokuş çıkarken bisiklet çok hızlı tepkiler verdi. O çantalar ile bu kadar hızlı bir tur yapabileceğimi düşünmemiştim. Tur rotamıza çıkarken hiç bakmadığımız için ve ogünde kgm yol yaptığı güne denk geldiği için resmen mtb yolunda gitmiş olduk. yanımızdan araçlar geçerken taş atıyor ve hepsi kadroya isabet ediyordu. Bisiklete her taş sektiğinde benim canım acıyordu. Bu şekilde 25 km yol gittik. Ve heryerini taş ların iz yaptığını düşündüğüm bisikletimde tek bir iz var. O da maşanın iç kısmında çok ama çok ufak biryer belli bile değil.Yani boya kalitesi beni aşırı derecede tatmin etti . Birde Çantaları bisiklete takacağınız yerleri elektrik bandı ile sararsanız hiçbir sıkıntı yaşamasssanız bunu da ek bilgi olarak söyleyyim yoksa kadro nun boyası aşınıyor . Kısaca bu süreç içerisinde bisikletten çok memnun kaldım. inşAllah haftaya da 300km lik uzun bir tur yapacığım. Bir sonraki deneyimlerimde görüşmek üzere :)
Öncelikle hayırlı olsun bisikletiniz çok yakışıklı. Forma ve taytınızı nereden aldığınızı öğrenebilir miyim ?
 
@undefined tebrikler, sanırım tur çadırlı değildi, 2.fotodaki sele arkası çantası normal bir sırt çantası mı ?
 
@emir yakup bulut tur çadırlı idi. Göl kenarında benimde olduğum fotoğrafta sele altı çanta uzun dikkat ederseniz. Decathlonun 2kglik şu herkeste olan çadırını kullandım ultralight değildi çadırım. İlk evden çıkarken çadır yoktu. Bi arkadaştan ödünç aldım. Turumu her yeni başlayan kampçının kullandığı ürünler ile yaptım özel olarak para verip hiçbirşeyin hafif olanını aramadım. O çantanın küçük çıktığı. Fotoğraf sadecw bisiklete monte edilince böyle duruyo diye göstermek amaçlı. Çantlarım da roswheel attack serisi. Öneririm güzel çantlar. Kesinlikle su almadı
@emir yakup bulut normal sırt çantası değil bu iş için özel almıştım.
@M.İhsan forma ve taytım bisvoo ya ait.instagram kullanıyor iseniz araştırın çıkar iletişime geçip uygun fiyata alabilirsiniz. Tek sorun ped 4 saatten sonra ağrı yapıyor. Fiyata göre normal ama. Kaliteli kumaş.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
@Kirpi beg Bisikleti alalı yaklaşık 1 ay olmuş hemen MTB dünya şampiyonu olmuşsunuz, tebrikler :)
 
Geri