Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Peugeot T11 Kullanıcı Kulübü

@kimbell71 Bisiklet bu di mi? Bunda 53.5 cm, "gerçek kadro boyu" (ing. effective seattube) olarak 63-64'e gelir en az. En az 1,90'lık birinin süreceği bir kadro kullanıyorsun.

305393 dosyayı görüntüle

Geometry-Explainer-Image-v1-800px.png
Aynen, doğrudur. 190 olmasa bile en az 185 lik birisinin alması gereken bir kadro. İç bacak boyunun da 85 ten düşük olmaması lazım
 
Scudo
Fikirleriniz için sonsuz teşekkürler. 49.5 sipariş edeceğim anlaşılan. Uzun zaman sonra bisiklete tekrar başlayacağım için enine boyuna irdelemeye çabalıyorum. Ayrıca T11'de ayaklarımın yere değip değmeyeceğini hesaplamak istiyorum ama Can Bey'in paylaştığı görseldeki BB Height mesafesini bilmediğimden bunu da öngöremiyorum. Samet Bey ve kimbell71 sağolsunlar kadrom netleşti. Samet Bey zahmet olmazsa üst boruyla aranızda ne kadar mesafe kaldığını da paylaşabilir misiniz?(Ayakkabı var/yok?) Malumunuz kadro seçim rehberlerini okudukça kafamda bu soru işareti de oluştu.
 
elcik
Benim T11’in son hali. İyice tur bisikleti oldu kerata. Yapılan güncellemeler,
-Elcikler değişti
-Barent takıldı
-Bagaj ve çamurluk takıldı
-Lastikler 700x35 schwalbe greenguard ile değişti
-Aynakol 22/32/44 ve ruble 11/../36 değişti
-Pedallar shinano pd-ef202 değişecek
-Sele selle san marino sm-73 jelli sele ile değişti ama miadını doldurdu, tur selesi tavsiyesi aranıyor
Valla bence güzel oldu. Geçen 30 km sürdüm yokuşta çok memnun kaldım. Kadro biraz büyük geliyor ama yine de keyifli. Aynakol ve rubleyi değiştikten sonra yokuş filan düşünmüyorum artık. Ortalama hız biraz düştü ama süreklilik telafi ediyor hız kaybını. Yol bisikletini kenara koydum şimdilik. Bu yaz bununla geçecek sanırım 🙂👍
Donanım linklerini isteriz :))
 
  • Beğen
Tepkiler: kimbell71
Merhaba, T11 3x9 siparişi vermeyi düşünüyorum.178 Boy, 78 iç bacak boyu için hangi kadro alınabilir? Hemen yukarıda ve önceki sayfalarda yer yer belirtilmiş ancak bisikletçi (Atek bisiklet) 49.5 kadronun ufak geleceğini ve 53.5 olması gerektiğini söylüyor. Online alacağım için biraz riskli oluyor. Bunun yanı sıra 160-74.5 cmlik eşimin de zor da olsa arada bir bisikleti kullanabilmesini umuyorum. Bu istek hangi kadrolarda ne derece mümkün olabilir? Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.


181 boy 81 iç bacak ile 49,5 tam oluyor bana..
 
181 boy 81 iç bacak ile 49,5 tam oluyor bana..
Teşekkürler Halil bey, 49.5 siparişimi verdim ve aranıza katıldım. Bu arada gördüğüm kadarıyla en uygun fiyat 7980 TL an itibariyle. Yazayım buraya arşivde bulunsun. Gerçi peugeot daha bisiklet üretmeyecek Bianchi adı altında satılacak deniyor ama bilemiyorum. Bir de peugeot bisiklet müşteri hizmetlerini aradım Guguklu diye bir yer çıktı, yanlış numara diyor ??
 
Yanıtlar için teşekkür ediyorum arkadaşlar

Hocam T11 sahibiyim. Boy 180, bacak yüksekliği 82. 53 kadro bana büyük geldi. Hangi kadro seçeyim diyorsan sana tavsiyem, seleden indiğinde üst boru apış arasına değiyorsa o kadro sana büyüktür. 2-3 parmak boşluk varsa ideal kadroyu buldun demektir.

Anladım hocam, tek sıkıntı bisikleti uygun bir fiyata buldum ama adamın deposunda duruyormuş o yüzden deneme şansım yok gibi. Bakalım tekrar konuşacağım bugün. Ama anladığım kadarıyla 51 bana uygun olsa bile en iyi ihtimal ucundan kurtarır. Spartiat'ın da yazdıklarına göre 47 daha mantıklı gibi geldi.

Ben 174/81 ile 46 kadro Mosso Legarda kullanıyorum, ideal geliyor. 51 kadro üst boru nedeniyle tam sınırda hissettiriyor ama Legarda'larda kadro boyuna göre ölçü değişimi çok sınırlı, seattube dışında değişen yer neredeyse yok.
T12FS için de 47 kadro doğru olmalı. Peugeot'nun sitesine göre T12FS'te 46 kadro yok 47, 51 ve 54 var:
305390 dosyayı görüntüle



Evet. Sele yükseltme kısmında çok fazla pay var, gidon yükseltme kısmında da bisiklette gelen ayarlı gidon boğazı çok yardımcı olur. Bu yeterli gelmezse gidon yükseltici ile epey daha yükseltilebilir.



Varsa T12FS dışındaki Peugeot trekking modellerinden 47'den bir büyük kadroluları deneyebilirseniz az çok fikir verir.
Teşekkürler hocam o zaman 47 muhtemelen benim işimi görür diye düşünüyorum. Peugeot bisikletler sanırım üretimi bittiğinden çok fazla kalmamış herkeste bir boyu var o da varsa. Ellerinde T11 varmış sanırım onun 49una bakayım diye düşünüyorum artık.

Bir de bundan bağımsız halen amortisörlü model konusunda biraz kararsızım. Ben gerektiğinde çakıllı-topraklı köy yoluna gidebilsin, yol çok daralıp kaldırıma atladığımda ya da sahilde kilit taşlı yerlerde beni yormasın diye amortisörlü modeli düşünüyorum. Konuyu okuduğumda ama genelde insanlar t11 alıp kalın tekere geçmişler bu tarz durumlarda. Sizce T11 alıp zırhlı 38 kalınlıkta teker kullanmak amortisörün yerini tutar mı? Amortisörün ekstra ağırlığından bahsedilmiş sık sık ama komforda ciddi bir fark yaratıyor mu emin olamıyorum o yüzden biraz kararsız kaldım.
 
Yanıtlar için teşekkür ediyorum arkadaşlar



Anladım hocam, tek sıkıntı bisikleti uygun bir fiyata buldum ama adamın deposunda duruyormuş o yüzden deneme şansım yok gibi. Bakalım tekrar konuşacağım bugün. Ama anladığım kadarıyla 51 bana uygun olsa bile en iyi ihtimal ucundan kurtarır. Spartiat'ın da yazdıklarına göre 47 daha mantıklı gibi geldi.


Teşekkürler hocam o zaman 47 muhtemelen benim işimi görür diye düşünüyorum. Peugeot bisikletler sanırım üretimi bittiğinden çok fazla kalmamış herkeste bir boyu var o da varsa. Ellerinde T11 varmış sanırım onun 49una bakayım diye düşünüyorum artık.

Bir de bundan bağımsız halen amortisörlü model konusunda biraz kararsızım. Ben gerektiğinde çakıllı-topraklı köy yoluna gidebilsin, yol çok daralıp kaldırıma atladığımda ya da sahilde kilit taşlı yerlerde beni yormasın diye amortisörlü modeli düşünüyorum. Konuyu okuduğumda ama genelde insanlar t11 alıp kalın tekere geçmişler bu tarz durumlarda. Sizce T11 alıp zırhlı 38 kalınlıkta teker kullanmak amortisörün yerini tutar mı? Amortisörün ekstra ağırlığından bahsedilmiş sık sık ama komforda ciddi bir fark yaratıyor mu emin olamıyorum o yüzden biraz kararsız kaldım.
Bu konuda her iki tür bisikleti deneyimleyiş birinin fikri lazım. Şahsen ben hiç amortisörlü bisiklet düşünmedim ağırlık meselesinden dolayı. Çünkü bisikleti elime alıp eve taşıyorum, üst geçitte merdivenlerden tsşıyorum falan filan. Sizin de mesela ne tür sürüşten hoşlandığınız da önemli. Kimi hız sever, kimi dağda bayırda hoplaya zıplaya gezmeyi sever.
 
Bu konuda her iki tür bisikleti deneyimleyiş birinin fikri lazım. Şahsen ben hiç amortisörlü bisiklet düşünmedim ağırlık meselesinden dolayı. Çünkü bisikleti elime alıp eve taşıyorum, üst geçitte merdivenlerden tsşıyorum falan filan. Sizin de mesela ne tür sürüşten hoşlandığınız da önemli. Kimi hız sever, kimi dağda bayırda hoplaya zıplaya gezmeyi sever.
Ben biraz ortadayım galiba o yüzden biraz kararsızım :) Hızdan ziyade akıcı olması, yokuş performansı ve uzun sürüşlerde daha az güç harcamak için hafiflik istiyorum aslında. Taşıma kolaylığı da cabası tabi. Ama aynı zamanda da çok ekstrem yerler olmadığı sürece her yere girebilsin istiyorum bisiklet. Mesela asfaltta gezerken toprak bir patika görünce girebilmek ya da kilit taşı bir ara sokakta rahatlıkla gezebilmek istiyorum. Zıplayıp hoplamasam da olur mtb istemiyorum o yüzden ama bozuk bir yere girdiğimde bisiklete bişi olur mu ellerim pert olur mu derdi diye korkmak istemiyorum. Bu yüzden T12FS alayım dedim ama T11'in hafifliği de cezbetmiyor değil.
 
Teşekkürler Halil bey, 49.5 siparişimi verdim ve aranıza katıldım. Bu arada gördüğüm kadarıyla en uygun fiyat 7980 TL an itibariyle. Yazayım buraya arşivde bulunsun. Gerçi peugeot daha bisiklet üretmeyecek Bianchi adı altında satılacak deniyor ama bilemiyorum. Bir de peugeot bisiklet müşteri hizmetlerini aradım Guguklu diye bir yer çıktı, yanlış numara diyor ??
İnstagram üzerinden bu yazınıza istinaden bir kaç soru sordum. Üretimi durdurmak gibi bir durum söz konusu olmadığını ve devam ettiğini iletişim kanallarının da aynı şekilde gerek mail gerekse telefon üzerinden aktif halde olduğunu söyledi mesajıma cevap veren arkadaş, numarayı yanlış çevirmiş olabilirsiniz.
 
Bir de bundan bağımsız halen amortisörlü model konusunda biraz kararsızım. Ben gerektiğinde çakıllı-topraklı köy yoluna gidebilsin, yol çok daralıp kaldırıma atladığımda ya da sahilde kilit taşlı yerlerde beni yormasın diye amortisörlü modeli düşünüyorum. Konuyu okuduğumda ama genelde insanlar t11 alıp kalın tekere geçmişler bu tarz durumlarda. Sizce T11 alıp zırhlı 38 kalınlıkta teker kullanmak amortisörün yerini tutar mı? Amortisörün ekstra ağırlığından bahsedilmiş sık sık ama komforda ciddi bir fark yaratıyor mu emin olamıyorum o yüzden biraz kararsız kaldım.
Amortisörlü bir dağ bisikletim var. Gerektiğinde kilitlenebiliyor ama kullanırken hep kilitli tutuyorum neredeyse. O yüzden hem ağırlık hem ekstra paraya gerek yok. Kilitlense de amortisörlü olmayan düz bir maşaya göre bence yine de enerjiyi tam ilettirmiyor tekere. Şuan trekking, şehir bisikleti kullanıyorum. Düz maşa ve mutluyum. 32 lastikle toprak yol biraz zor oluyor. O belki 38 olabilir. Ben 45 takmıştım ama sınırları zorlamıştı Peugeot'da :D
İnstagram üzerinden bu yazınıza istinaden bir kaç soru sordum. Üretimi durdurmak gibi bir durum söz konusu olmadığını ve devam ettiğini iletişim kanallarının da aynı şekilde gerek mail gerekse telefon üzerinden aktif halde olduğunu söyledi mesajıma cevap veren arkadaş, numarayı yanlış çevirmiş olabilirsiniz.
Bursa'da iki bayisi ile konuştum. Satın alım öncesi ve sonrası. İkisi de Bianchi bünyesine geçtiğini söyledi. Aynı bisikletler Bianchi olarak şuan hatta satılıyor. İletişim kanallarından daha önce fahiş fiyatlar konusunda kendilerine ben de ulaşmıştım ama telefon hattındakilerin pek bir şeyden haberi yok.
 
Ben biraz ortadayım galiba o yüzden biraz kararsızım :) Hızdan ziyade akıcı olması, yokuş performansı ve uzun sürüşlerde daha az güç harcamak için hafiflik istiyorum aslında. Taşıma kolaylığı da cabası tabi. Ama aynı zamanda da çok ekstrem yerler olmadığı sürece her yere girebilsin istiyorum bisiklet. Mesela asfaltta gezerken toprak bir patika görünce girebilmek ya da kilit taşı bir ara sokakta rahatlıkla gezebilmek istiyorum. Zıplayıp hoplamasam da olur mtb istemiyorum o yüzden ama bozuk bir yere girdiğimde bisiklete bişi olur mu ellerim pert olur mu derdi diye korkmak istemiyorum. Bu yüzden T12FS alayım dedim ama T11'in hafifliği de cezbetmiyor değil.
Yapmak istediğimiz herşeyi tek bisiklete sığdırmak mümkün değil maalesef. Birinin diğerinden artısı eksisi oluyor haliyle. Size tavsiyem klasik bir bisikletle başlayıp nasıl bir bisiklet istediğinizi, nasıl bir sürüşten hoşlandığınızı "keşfedip" ihtiyaçları belirledikten sonra bisikleti güncellemenizdir. Bunu zaten yapacaksınız çünkü piyasadaki çoğu stok bisiklet üzerinde en basit sele ve elcikle gelir. Önemli olan başlamak yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Amortisörlü bir dağ bisikletim var. Gerektiğinde kilitlenebiliyor ama kullanırken hep kilitli tutuyorum neredeyse. O yüzden hem ağırlık hem ekstra paraya gerek yok. Kilitlense de amortisörlü olmayan düz bir maşaya göre bence yine de enerjiyi tam ilettirmiyor tekere. Şuan trekking, şehir bisikleti kullanıyorum. Düz maşa ve mutluyum. 32 lastikle toprak yol biraz zor oluyor. O belki 38 olabilir. Ben 45 takmıştım ama sınırları zorlamıştı Peugeot'da :D
İlginç geldi dağ bisikletinde bile kapalı tutmanız şahsen ben kötü zeminde daha rahat giderim diye düşünüyordum. Bir de gittiğim bir bisikletçi T11 senin dediğin tarzda yerlere giremez jantı ince vs dediği için biraz aklımı çelmişti. Şimdi tekrar arada kaldım

Yapmak istediğimiz herşeyi tek bisiklete sığdırmak mümkün değil maalesef. Birinin diğerinden artısı eksisi oluyor haliyle. Size tavsiyem klasik bir bisikletle başlayıp nasıl bir bisiklet istediğinizi, nasıl bir sürüşten hoşlandığınızı "keşfedip" ihtiyaçları belirledikten sonra bisikleti güncellemenizdir. Bunu zaten yapacaksınız çünkü piyasadaki çoğu stok bisiklet üzerinde en basit sele ve elcikle gelir. Önemli olan başlamak yani.

Anladım, peki o zaman bunun T11 olması mı T12FS olması mı daha mı mantıklı olur sizce? T11de gerekirse tekeri kalına çevirma şansım var ama sonradan istersem de amortisör eklemek mümkün olmuyordur diye düşünüyorum. T12FSde şu an istediklerime daha yakın ama amortisör ileride gözümde büyür mü acaba diye düşünüyorum. Zira yukarıda denizin dediği gibi hep kapalı duracaksa ağırlıktan başka bir anlam ifade etmiyor.
 
İlginç geldi dağ bisikletinde bile kapalı tutmanız şahsen ben kötü zeminde daha rahat giderim diye düşünüyordum. Bir de gittiğim bir bisikletçi T11 senin dediğin tarzda yerlere giremez jantı ince vs dediği için biraz aklımı çelmişti. Şimdi tekrar arada kaldım



Anladım, peki o zaman bunun T11 olması mı T12FS olması mı daha mı mantıklı olur sizce? T11de gerekirse tekeri kalına çevirma şansım var ama sonradan istersem de amortisör eklemek mümkün olmuyordur diye düşünüyorum. T12FSde şu an istediklerime daha yakın ama amortisör ileride gözümde büyür mü acaba diye düşünüyorum. Zira yukarıda denizin dediği gibi hep kapalı duracaksa ağırlıktan başka bir anlam ifade etmiyor.

Bu söylediklerim benim kendi fikirlerim tabii ama bence amortisör akıcılığı azaltıyor. Çok bozuk bir yol olması lazım kullanmak için. Yani %70 asfalt %30 köy/toprak oranında kullanıyorum. Durup amortisörü açmıyorum bile. Arnavut kaldırımı yol olursa arada açıyordum. Sanayi içinde kamyonları falan yavaşlatmak için hayvan gibi döşemişler mesela. Şuan o yollardan trekking ile geçerken biraz elimde titreşim oluyor tabii ama 4-5 dk sonra o yolun bitip asfaltın başlayacağını biliyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Adigefd
İnstagram üzerinden bu yazınıza istinaden bir kaç soru sordum. Üretimi durdurmak gibi bir durum söz konusu olmadığını ve devam ettiğini iletişim kanallarının da aynı şekilde gerek mail gerekse telefon üzerinden aktif halde olduğunu söyledi mesajıma cevap veren arkadaş, numarayı yanlış çevirmiş olabilirsiniz.
kontrol ettim evet 1 rakam yanlış olmuş :) Adamların günahını aldık, sağolun.
İlginç geldi dağ bisikletinde bile kapalı tutmanız şahsen ben kötü zeminde daha rahat giderim diye düşünüyordum. Bir de gittiğim bir bisikletçi T11 senin dediğin tarzda yerlere giremez jantı ince vs dediği için biraz aklımı çelmişti. Şimdi tekrar arada kaldım



Anladım, peki o zaman bunun T11 olması mı T12FS olması mı daha mı mantıklı olur sizce? T11de gerekirse tekeri kalına çevirma şansım var ama sonradan istersem de amortisör eklemek mümkün olmuyordur diye düşünüyorum. T12FSde şu an istediklerime daha yakın ama amortisör ileride gözümde büyür mü acaba diye düşünüyorum. Zira yukarıda denizin dediği gibi hep kapalı duracaksa ağırlıktan başka bir anlam ifade etmiyor.
Aynı duruma ben de düşmüştüm. Gerek forumda gördüğüm yazılarda gerekse tecrübeli büyük mağazaları olan bisiklet satıcılarına sorduğum kadarıyla düz maşa tercihi baskın oluyor. Özellikle satıcılarda aksini söyleyen olmadı. T11 alır geçerim düşünmem tarzında cevaplar aldım. Tercih elbet sizin, umarım fikir olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adigefd
İlginç geldi dağ bisikletinde bile kapalı tutmanız şahsen ben kötü zeminde daha rahat giderim diye düşünüyordum. Bir de gittiğim bir bisikletçi T11 senin dediğin tarzda yerlere giremez jantı ince vs dediği için biraz aklımı çelmişti. Şimdi tekrar arada kaldım



Anladım, peki o zaman bunun T11 olması mı T12FS olması mı daha mı mantıklı olur sizce? T11de gerekirse tekeri kalına çevirma şansım var ama sonradan istersem de amortisör eklemek mümkün olmuyordur diye düşünüyorum. T12FSde şu an istediklerime daha yakın ama amortisör ileride gözümde büyür mü acaba diye düşünüyorum. Zira yukarıda denizin dediği gibi hep kapalı duracaksa ağırlıktan başka bir anlam ifade etmiyor.

Benim tercihim T11 olurdu ağırlık farkından dolayı. Sadece o da değil. Ben mesela yokuş çıkmaya bayılıyorum. Amortisör varsa bisiklette tam yüklenecen hop kafa eğiyor gücün gidiyor filan tam gücünü aktaramıyorsun. Virajlarda da sabit maşa daha güvenlidir. Ne kadar az esneme o kadar güvenli. Görsel olarak ta amortisörle biraz şekilsiz duruyor trekking bisikletlerde. Bisikleti karşına aldığında sana biraz gülümseyecek yahu.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz- ve Adigefd
Sanırım T11'e kaydım, tecrübelerini paylaşan herkese teşekkür ediyorum. Şimdi tekrar bir fiyat araştırması yapayım bakalım. Bir de sele ve üstündekinden daha kalın biraz daha rahat ettirecek zırhlı lastik tavsiyesi olan var mıdır?
Editle bir de kadro boyu sorayım: 174 boy 73 kiloyum 49,5 mi mantıklı 45,5 mi?
 
Sanırım T11'e kaydım, tecrübelerini paylaşan herkese teşekkür ediyorum. Şimdi tekrar bir fiyat araştırması yapayım bakalım. Bir de sele ve üstündekinden daha kalın biraz daha rahat ettirecek zırhlı lastik tavsiyesi olan var mıdır?
Editle bir de kadro boyu sorayım: 174 boy 73 kiloyum 49,5 mi mantıklı 45,5 mi?
Bugün Atek bisikletin kendi sitesinden 7980 e peşin aldım 8400 9 aya kadar taksili (Genelde 6), daha ucuzunu göremedim. Telefonda da güzel ilgilendiler, paketlemeye özen verdiler. Çeşitli kadrolar bulunuyor. Fiyat araştırması yaparken aklınızda bulunsun. Hayırlı olsun şimdiden.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adigefd
Bugün Atek bisikletin kendi sitesinden 7980 e peşin aldım 8400 9 aya kadar taksili (Genelde 6), daha ucuzunu göremedim. Telefonda da güzel ilgilendiler, paketlemeye özen verdiler. Çeşitli kadrolar bulunuyor. Fiyat araştırması yaparken aklınızda bulunsun. Hayırlı olsun şimdiden.
Ben de T12FS için buraya bakıyordum taksitli 8600'e geliyordu. Şimdi aradım T11 için 49,5'i sattık 45,5 var dediler sizden bahsediyorlar sanırım :) Tşeekkür ediyorum bakalım kurulu deneyebileceğim bir yer bulabilsem içim rahat edecek ama şimdilik araştırmaya devam.
 
Ben biraz ortadayım galiba o yüzden biraz kararsızım :) Hızdan ziyade akıcı olması, yokuş performansı ve uzun sürüşlerde daha az güç harcamak için hafiflik istiyorum aslında. Taşıma kolaylığı da cabası tabi. Ama aynı zamanda da çok ekstrem yerler olmadığı sürece her yere girebilsin istiyorum bisiklet. Mesela asfaltta gezerken toprak bir patika görünce girebilmek ya da kilit taşı bir ara sokakta rahatlıkla gezebilmek istiyorum. Zıplayıp hoplamasam da olur mtb istemiyorum o yüzden ama bozuk bir yere girdiğimde bisiklete bişi olur mu ellerim pert olur mu derdi diye korkmak istemiyorum. Bu yüzden T12FS alayım dedim ama T11'in hafifliği de cezbetmiyor değil.
Bugün inceleme yazısı için fotoğraf çekmeye biraz çakıl bir araziye gireyim dedim. 35 lastikler ile yaklaşık 15 dk bu yolda sürdüm. Bir sıkıntı olmadı. Aklıma siz geldiniz bir fotoğraf da size çekeyim dedim :D Bunun dışında arnavut kaldırımı diye tabir ettiğimiz yerlerde de aynı sürelerde sürüyorum. Rotalarımda denk geliyor bazen. Yolu uzatmamak için geçiyorum. Elcikleri kavramamı biraz azaltıyorum. Çok sıkı tutmuyorum. O zaman ellerdeki ağrı daha az oluyor. Tabii komple de bırakmıyorum. Sadece kendimi kasacak kadar sert sıkmıyorum. Onun dışında da asfaltta kullandığım için yeterli geliyor trekking bisikleti bana.

20230609_145218.jpg
 
Geri