Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ruble değişimi

Yine bu nickle forumda insanlara yardımcı olan öğrenci bir arkadaşımızdın yanlış hatırlamıyorsan. Fixie'lerde Ali abiden sonra benim gördüğüm en bilgili kişiydiniz forumda.
Ben bilgili değildim, bilgilenmeye ve öğrendiklerimi kendi çapımda paylaşmaya çalışıyordum. Şimdi de öyleyim. Benden çok daha bilgili ve bunu da paylaşmayı seven insanlardan çok şeyler öğrendim ve öğrenmeye devam ediyorum. Fixie bisikletleri ve Ali Kılıç’ı da severim (Pek geçinememiştik kendisiyle gerçi, ama severim. :)).
Sevgiler herkese,
 
Scudo
Dogrudur üstat, ben ögrenmek anlaminda sordum bildigimden degil tabiki. Iyiki varsiniz da kasettin rublenin 8li yi 7li olarak takmanin yollarini ve ne oldugunu ögreniyoruz.
Bir aydır aktif kullanıyorum belki. Her konuda bu alaycı kibirli cevaplarınız var. Bilginiz var diye kimseyle alay etme hakkınız yok, kinayeli ironili mesajlarınızla çoğu yerde karşılaşıyorum. Bilgi almak için geldiğimiz şu mecrada egonuzu tatmin etmeyin.
 
11-28 kaset dişli ile çalışmak için tasarlanan bir arka aktarıcının 40T kaset ile uyumlu olmasını beklemek de ne bileyim :bsmagryr:. 7'li sistem olduğu için MTB aktarıcıları ile değiştirebilir, gerekirse wolftooth uzatıcı kullanabilirsiniz.
@samet42
8'li sistem ve 7'li sistem kasetler aynı boyda freehub gövdeye takılır. Birinin 8'li olmasının nedeni diş aralıklarının daha dar olmasıdır. Aradan bir dişli çektiğinizde 7'li sistem olmuyor maalesef.
Öyle olsaydı kafamıza göre dişli ekleyip çıkarır 8-9-10 Allah ne verdiyse uyarlardık.
Eğer kısa bacaksa 40’lı dişliyle çalışmak için arka aktarıcının değişmesi gerektiğini anladım da, 7 ve 8’li ruble konusunu anlayamadım.
Zincir kalınlığı değişeceğinden 8’li, 9’lu ve 10’lu rubleler birbirinin yerine kullanılamaz, onu biliyorum. Ancak bildiğim kadarıyla 6, 7 ve 8’li sistemler aynı zinciri kullanıyor, dolayısıyla dişli aralarındaki boşlukların aynı olması gerekmez mi?Yanlış mı düşünüyorum?
 
6,7,8 vites zincir aynı sonra yukarı doğru(9,10...) inceliyor zincir. O rubleden sökme kısmının olabilitesini ben de gözümde canlandıramadım.
 
@Metcansen 7 ve 8 li ruble aynı genişlikte değil. 8-9 ve 10 aynı genişlikte olup sadece dişli araları daralıp veya genişlemektedir. 7 li ruble yaklaşık 4-5 mm 8 li den daha dardır. 8 li rubleden tek dişli çıkardığımız zaman sistem 7 li ruble olur.
 
Ruble konusunun 7 8 vites farkını bilmiyorum. Doğrudur. Ben zincirleri ilişkisini yazdım zaten. He evet bu arada yeni aldığım kaset göbek 8 9 10 uyumlu yani aynı kasete oturuyor. Sizi doğruluyor. 7 biraz küçükse teorikte olabilir duruyor.
 
Arkadaşlar benim 1x7 vitesli bir bisikletim var ruble kaset freehub denilen yani, shimanonun sitesinden baktığım kadarıyla da arka aktarıcı uzun bacak şuan ruble olarak 12-28 mevcut ama ben şöyle düşünüyorum 8 li ruble alıp örneğin 11-42 onun 13 ünü çıkarıp 8 i 7 ye düşürüp kullanmayı düşündüm shimanonun sitesinde total capacity 43t diyor (link) da adam 8 li ruble alıp 7 li hale çevirmiş olur mu bu acaba?
 

Dosyalar

  • IMG_20210105_220502.jpg
    IMG_20210105_220502.jpg
    994,1 KB · Okunma: 28
  • IMG_20210105_220819.jpg
    IMG_20210105_220819.jpg
    2,3 MB · Okunma: 27
  • IMG_20210105_220803.jpg
    IMG_20210105_220803.jpg
    1,6 MB · Okunma: 27
Arkadaşlar benim 1x7 vitesli bir bisikletim var ruble kaset freehub denilen yani, shimanonun sitesinden baktığım kadarıyla da arka aktarıcı uzun bacak şuan ruble olarak 12-28 mevcut ama ben şöyle düşünüyorum 8 li ruble alıp örneğin 11-42 onun 13 ünü çıkarıp 8 i 7 ye düşürüp kullanmayı düşündüm shimanonun sitesinde total capacity 43t diyor (link) da adam 8 li ruble alıp 7 li hale çevirmiş olur mu bu acaba?
Bu soruyu 28 Aralik 2020 gecen hafta pazartesi 2 sayfa geride 38 no'lu posta yine sormustun ve kimisi oluyor kimiside ben dahil olmuyor demistik. Bu cevaplari aldiktan sonra simdi cok merak ediyorum aceba nasil bir cevap bekliyorsun, yoksa burda milletlemi dalga geciyorsun.
Al dene ve olursa ben dahil olmuyor diyenleri yada olmasa oluyor diyenleri rezil et olsun bitsin olay.
Simdi ayni soru degil deme olay 40 veya 42 disli farki uzun kisa bacak farki degil, sorunun asil sebebi 8 kasetten 7 li olurmu meselesi.
 
@Murat Cömez o zaman elimde detaylı bilgiler yoktu bacak uzun mu tam bilmiyordum ayrıca rublem kasetli mi değil mi tam bilmiyordum kimseyle dalga geçtiğim falan da yok.
@Murat Cömez video vesaire de görünce olur mu diye birdaha sorayım dedim gözünüze çok battıysam kusura bakmayın görmezden gelebilirsiniz teşekkürler.
 
selamlar eskidiğinden dolayı (uzama mevcuttu) yeni zincir aldım bakla sayısı aynı olarak bağladım denediğimde 1.vites de sorun yok 2-3-4-5-6-7 viteslerde yoğun olarak ruble den tak tak atıyor gibi zincir değişimini geçirdiğim için rublenin ömrünün dolduğunu düşünüyorum vidalı bir ruble kullanıyorum ve yol bisikleti rublenin mi değişmesi gerekir kesin rubleden diyebilirmiyiz yardımcı olurmusunuz.Rublenin fotoğrafı ektedir
 

Dosyalar

  • 20210112_154509.jpg
    20210112_154509.jpg
    421,5 KB · Okunma: 42
  • 20210112_154540.jpg
    20210112_154540.jpg
    404 KB · Okunma: 40
@bymelih6 ruble gayet temiz duruyor bakladan yetersiz çıkarmış olabilir misiniz ? veya aktarıcı ayarı yapmayı deneyin
 
Ruble sağlam, uzun mesafeler daha kullanılır. Uyumsuz bir zincir almış olabilirsiniz ya da zincir fazla gergin olabilir. @bymelih6

Not: Zincir de uyumlu görünüyor . Ben de aktarıcı ayarından şüphelenmeye başladım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Canachu
Ruble sağlam, uzun mesafeler daha kullanılır. Uyumsuz bir zincir almış olabilirsiniz ya da zincir fazla gergin olabilir. @bymelih6
önceki zincirimle aynı bakla sayısına sahip 2 bakla daha eklesemmi acaba teknik ekipteki arkadaşlar uyumlu olacağını söylediler ruble oranını söyleyince 108 bakla şu an
 
Az önce baktım da KMC narrov z adıyla hem 6-7 hem de 8 vites için 2 farklı zincir satılıyor piyasada. Bu zincir işinden ben de pek anlamıyorum ama üzerinde kmc narrov z yazılı zinciri 8li rublede kullandığımda benzer bi ses benimki de yaptı üstelik tek dişlide. Zinciri 8 li diye almıştım ama 2. el ve üstelikte oldukça eski göründüğünü de söyleyim. Belki zincirin bir miktar kullanılıp kendini yeni çalışma ortamına alıştırması gerekiyordur. :D

Zincir bakla hesabını da videolardan nasıl yapıldığını kontrol etmenizi tavsiye ederim. Bir izlediğim videoda rublenin ve aynakolun en büyük yaprağında hafif gergin olacak şekilde takılıyordu.

Not. tekrar düzeltiyorum bu kmc narrov z 6-7-8 viteslerin hepsi için kullanılıyormuş. İlan başlıkları yanıltıcı olabiliyor.
 
Evet yeni zincirin eski rubleye alışması gerekebilir haklısınız ama şu anda sadece ses değil sorun, gerçekten pedal çevirirken sürekli oluyor ister yüksek kadans ister düşük kadans tak tak ruble rahat çalışmıyor sanki diş atlıyor gibi bilmiyorum bu haliyle kullanılmaz durumda
 
O zaman rubleyi çıkarıp bir kontrol etmekte yarar var.
 
rublede bir sorun yok buna eminim daha geçen haftalarda söktüm temizliğini yaptım ya dediğiniz gibi zincir uyumsuz ya da gerginliği ile ilgili bir sorun bakla ekleyerek veya çıkarak denemeyi düşünüyorum
Varmı fikri olan
 
Son düzenleme:
Fotoğraftan anlaşılmayabilir ama ruble dişlerinde erime olmuş olabilir. Hatta muhtemelen durum bu, zincirinizi ne kadar uzandığında değiştirdiniz acaba? Geciktirmiş olabilir misiniz?
 
Fotoğraftan anlaşılmayabilir ama ruble dişlerinde erime olmuş olabilir. Hatta muhtemelen durum bu, zincirinizi ne kadar uzandığında değiştirdiniz acaba? Geciktirmiş olabilir misiniz?
Kaç bin kullanıldığını bilmiyorum ilk sahibi değilim Amcam dan bana geçti ama büyük Dişli ye alıp aynakol Dişlilerinden çektiğimde kendini bırakmıştı resmen ve
Dişli ye baktığımda bir aşınma göremedim
 
Kaç bin kullanıldığını bilmiyorum ilk sahibi değilim Amcam dan bana geçti ama büyük Dişli ye alıp aynakol Dişlilerinden çektiğimde kendini bırakmıştı resmen ve
Dişli ye baktığımda bir aşınma göremedim
Ben de zinciri değiştirdikten sonra aynı sıkıntıyı yaşadım, rubleyi zinciri aşındırmadan değiştirin derim. Aksi takdirde zincir uzayıp rublenizle belki tekrar eski uyumu sağlayabilir ama o zaman yeni zincir almanızın bir mantığı kalmıyor, uzamış zincir sıkıntıları devam ediyor.
Bu arada aynı derken neredeyse birebir aynı, ilk vites dişlisinde atlama olmazken aşağılara indikçe atlama oluyordu.
 
Geri