Rocketman
Aktif Üye
- Kayıt
- 6 Mayıs 2017
- Mesaj
- 171
- Tepki
- 417
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Ata A.
- Bisiklet
- Giant
Benim konu hakkında iki sorum var:
Firma, sorunlu selenin birebir ayni rengi mevcut olmadığı için mi göndermedi? Eğer öyleyse, 50 TL karşılığında satmaya çalıştıklari sele hangi renkteydi? Yoksa ellerinde birebir ayni renk olmasina ragmen farklı renkte sele gonderip, tam olarak ayni renkteki seleyi para karşılığı mi önerdiler? Orası bende netlesmedi.
Ikinci nokta, boyle bir durumda ne kadarlık bir ödeme musteri için tatminkar olurdu? En azindan bu başlık kapsamındaki bilgilere göre, sele dışında bi sorun yaşanmamış. Buna mukabil, firma da tuketici kanununa gore ayıpli urunu misliyle degistirerek yasal yükümlülüğünu yerine getirmiş. Peki böyle bir durumda firma hasbelkader bu selenin ücretini ödeyecek olsa, perakende fiyatini mi ödeyecek müşteriye (ve bisikletle birlikte bir bütün olarak fiyatlandirilan selenin fiyati nasıl belirlenecek), yoksa "raziysan selenin kendisini verebilirim" diyerek, selenin firmaya olan maliyetini mi ödeyecek? Sonuçta, renk uyumsuzluğu dışında aynı islevli ürünü elinde olduğu halde veremiyorsa o halde teorik olarak maliyetin musterinin ödediği değil firmanin ödediği maliyet uzerinden belirlenmesi gerekmez mi?
Enteresan bi baslik. Ince bi detay. Bi açıdan bakıldığında büyütmeye cok değmeyecek bi konu ama diger açıdan bakıldığında da müşteri parasının karşılığıni, alisverisin gerçekleştiği anda firma ile uzerinde zimnen anlastigi kosullara gore almak istiyor, bu da busbutun yanlis sayilmaz.
Firma, sorunlu selenin birebir ayni rengi mevcut olmadığı için mi göndermedi? Eğer öyleyse, 50 TL karşılığında satmaya çalıştıklari sele hangi renkteydi? Yoksa ellerinde birebir ayni renk olmasina ragmen farklı renkte sele gonderip, tam olarak ayni renkteki seleyi para karşılığı mi önerdiler? Orası bende netlesmedi.
Ikinci nokta, boyle bir durumda ne kadarlık bir ödeme musteri için tatminkar olurdu? En azindan bu başlık kapsamındaki bilgilere göre, sele dışında bi sorun yaşanmamış. Buna mukabil, firma da tuketici kanununa gore ayıpli urunu misliyle degistirerek yasal yükümlülüğünu yerine getirmiş. Peki böyle bir durumda firma hasbelkader bu selenin ücretini ödeyecek olsa, perakende fiyatini mi ödeyecek müşteriye (ve bisikletle birlikte bir bütün olarak fiyatlandirilan selenin fiyati nasıl belirlenecek), yoksa "raziysan selenin kendisini verebilirim" diyerek, selenin firmaya olan maliyetini mi ödeyecek? Sonuçta, renk uyumsuzluğu dışında aynı islevli ürünü elinde olduğu halde veremiyorsa o halde teorik olarak maliyetin musterinin ödediği değil firmanin ödediği maliyet uzerinden belirlenmesi gerekmez mi?
Enteresan bi baslik. Ince bi detay. Bi açıdan bakıldığında büyütmeye cok değmeyecek bi konu ama diger açıdan bakıldığında da müşteri parasının karşılığıni, alisverisin gerçekleştiği anda firma ile uzerinde zimnen anlastigi kosullara gore almak istiyor, bu da busbutun yanlis sayilmaz.