Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sedona kadroları ve ağırlık konusu hakkında

herkese merhabalar. sahibi olduğum astro 240 srv nin kadrosundan hiç memnun değilim. sanki bisiklet beni değil de ben bisikleti taşıyormuşum gibi hissediyorum. 10 km den sonra omuzlarımda ağrı çok oluyor. sele ve gidon konumlarıyla oynayarak bir miktar rahatlama sağlanıyor ama yine de memnun değilim.

kısacası kadromu değiştirmek istiyorum. 2011 sedona 7811 in renkleri çok hoşuma gidiyor ama sadece disk uyumlu. 761 ise v fren uyumlu ve elimdeki bisiklet de v fren. dolayısıyla daha az masraflı olacak benim için.

sizlere sorum şu ; bahsettiğim problemler sizde de oluyormu sedona kullanıcıları olarak bildiğim kadarıyla iki kadronun geometrileri aynı. hangisini tavsiye edersiniz ?
bir de son olarak geotech race kadro hakkındaki düşünceleriniz nelerdir ?
 
Scudo
geotech race geotech markasının en iyi alüminyum kadrosuydu sanırım
 
Üç yıldır 761 kadro kullanıyorum.
Memnunum, bir olumsuzluk görmedim. (Yalnız benimki 2009 model, 2011 nasıldır bilmiyorum)
Hem disk hem de V fren uyumlu olduğu için de size göre artısı var.
761 ile 781 arasında da hiçbir fark yok.
 
@Serkan Çoban

Bende 761 e sicak bakiyorum dedigim gibi 781 in renkleri hosuma gidiyor.
Bir de ayni fiyata geotech race kadro da mevcut o da bi secenek olarak duruyor.

Bu forumu okurken yeni bisiklet alacaklara en onemli tavsiye olarak kadronuzu iyi secin dendigini gormustum. Simdi anliyorum bunu dolayisiyla tekrar hata yapmak istemiyorum. Simdiki bisikletimle 10 km gittikten sonra bile omuzlarimda bi agri hissediyorum. Sanki bisikleti ben tasimisim gibi. Oldukca konforsuz. Bu konuda tecrubelerinize ihtiyacim olacak
 
@cem sundu

Anlıyorum..
Bisiklet işi büyük ölçüde maddi imkanlara bakıyor. Yadırganmayacak paralar verip bisikletleri alıyoruz fakat iş bununla bitmiyor. Gerekli diğer aksesuar ve ekipmanlar için de epey para harcanıyor. Bunlara bir de insanoğlunun doyumsuzluğu, hevesleri vs. eklenince işin rengi değişiyor, ipin ucu kaçıyor.

En mantıklısı başlangıçta kullanım amacına uygun olarak makul bir seçim yapmak ve hem bütçeyi hem de konforu düşünerek bir karar vermek. Başta da dediğim gibi bu spor tamamen bütçeyle ilgili. 500 TL'ye de kadro var, 1500 TL'ye de. Gerisi sizin bütçenize ve bu işe ne kadar zaman ve emek harcayacağınıza bağlı. Binlerce lira harcayıp topladıkları bisikletlerle sadece haftasonları caddelerde gezen arkadaşlarımız var.

Kısacası bahsettiğiniz kadrolar büyük ölçüde işinizi görecektir diye düşünüyorum. Geotech hakkında hiç bilgim yok. Ne kullandım ne de kullanan arkadaşım oldu. Ama incelemek lazım. Kendi bütçenize ve ihtiyacınıza göre seçimi yapmak size kalıyor. Umarım istediğinizi bulursunuz.

Sağlıcakla. :)

 
10 aydır 240 srv kullanıyorum, çok uzun km lerde yaptım ancak dediğiniz sorunların her hangi birisiyle karşılaşmadım.Konumlarını uygun şekilde olduğundan emin iseniz sorun farklı bir noktada olabilir.
 
@Musa Sağol

"Çaylaklar bisikletlerinin kendisini, tecrübeliler nasıl süreceklerini, gerçek bisikletçiler ise Bisiklet Kültürünü konuşurlar."

Güzelmiş.. :in:
 
Arkadaşlar Şuan kullanmakda olduugm sedona 711V 18" kadro var. ani kalkışlarda genelde zorluk çekiyorm. biiskletim sanki geç hızlanıyor gibi geliyor bana. neden bilmem ama zorlanıyorm hızlanırken. Yol tutuşu ise çok güzel bisikletin sarsılma falan olmuyor. benzetme yaparsak BMW gibi.Acaba 16" kadroya geçsem bu oran ne şekilde değişir bilgi verebilirmisiniz.

-Bisikleti şehir içi kullanıyorum.
-Shimano FCM-191 ayna kol ve Shimano Acera Orta göbek
- Alexrims Ace-17 cemberler
- Shimano Altus ön-arka göbek ve 8'li ruble
-Levorin asfalt tipi lastik
-SR Suntour XCM MLO kilitli maşa

78 Kiloyum 1.74 boyum var. Bisikletle antreman yapmıyorm. bi işim oluyor falan öle biniyorm ara sıra geziyorm. kısa mesafeli turlar yapıyorm max 30km. Yoksa tek neden benmıyım. Ek olarak ardkşda ng650 vardı göbeği aluminyum fln yapmş değiştirmiş onu sürdüm bisiklet ani tepki veriyordu çabucak süratlendim . bi yardım ederseniz sevinirim. Çok huzursuz oluyorm bu şekilde
 
bence ani kalkışlar yapmak ya da bir anda hızlanmak kadronun geometrisinden kaynaklanmaktadır. salcano astro 212 hd kadrosu kullandığımda bisiklet bir anda hızlanıyordu. daha sonra whistle miwok 1053d kadrolu bisiklet kullanmaya başladım ani kalkışlarım da gitti normal kalkarken zorlanıyorum. iki kadroda 18 inç.

bana göre sebepler:
-kadronun geometrisi
-bisikletin ağırlığı
-komponentlerin sağlamlığı
-kadronun yapısında kullanılan alüminyumun alaşımı, bunlar sebep olabilir senin yavaş hızlanmana.
 
Hocam bisikletin genel görünüşü bu şekilde.
http://img39.imageshack.us/img39/7205/fotoraf3j.jpg
 
tekerlek hava basınçları önerilen değerler arasında mı acaba ? ayrıca tekerlekleri biraz daha inceltebilirsiniz hız istiyorsanız. hızlı kalkma durumuna takıldıysanız geometrisinden kaynaklı bir şeydir.
 
önerilen PSI 35 . 35 Basınca teker çok inik gibi geliyor bana. iyice yavaşlıyorm. bende 40 PSI basıyorm. sadece kalkma değil. sürerkende ağırlığını hissediyorm. bi çekme zorlugu var. göbekten kaynaklanıyor olabilirmi. ve 16" kadroya geçsem değişiklik nasıl olur. biiskleti haraketli kullanıyorumda. trafik araba fln. atik olmak istiyorm. sizce nasıl bi yol izlemem gerek.
 
@Özcan Çömez

önerilen Psi'nin 35 olduğuna emin misiniz ? daha fazla olması lazım. Ayrıca eğer bisikleti sürerken sanki arkadan biri tutuyor gibi yavaşlama hissediyorsanız bir yere takılıyormuş gibi o zaman göbeklerin bakımını yapmanız gerekir. tekerlekleri döndürdüğünüzde bir yere sürtünme hissi oluyor mu ona bakın yani
 
tmm akşam bisikletçiye gidip kontrol ettireyim. sürtünme yok. teşekkür ederm. peki kadro boyu hakkında ne dersniz.
 
@Özcan Çömez


ben 1.73 boyla 18 inç kullanıyorum ve bana uyuyor. Eğer siz dağda kullanacaksanız 16 inç daha iyi hakimiyet sağlar. ama genelde düz yolda 18 inç normal diye düşünüyorum.
 
Bisikletin sağının solunun zincirinin rublesinin bakımını yap ve ihmal etme :in: rublenin arasına toz kıl kaçmıştır pedalı çevirirken zorlanırsın hızlanamazsın. Göbekler ve zincir içinde aynı şey geçerli. Bakımını yap keyfini çıkar :D
 
@Ahsen Okyay

anladım. zaten zincirlerin yağı falan kirli durumda. şuan zevk alamıyorm sürerken umarım hallederm yakın zamanda.
 
Bi kere herşeyden önemlisi kullandığınız bisikletin tasarlanırkenki önceliği ivmelenmesi değil. Dağ bisikletinin sınırlarını bilmek lazım. Bunu unutmayın, ama gerçekten unutmayın :)

Çok bilgili biri değilim bisikletle ilgili ancak bi mühendis olarak aklıma gelen şey, dönen aksamlarınız ve yatakları yüzünden olabilir sorununuz.

Göbekler rulmanlı mı? rulmanlıysa bakımlı mı? Aynakol, jant çemberleri, lastikler falan ne kadar ağır diğerine göre? vs...
 
Hep diyorum: dağ bisikleti şehirde kamyon kullanmak gibi bir şeydir, hantaldır. Dağ bisikleti alarak yanlışı en başta yapmışsınız. Hızlı, atak, keyfine vara vara bisiklet kullanmak için şehir bisikleti almalısınız. Bu bisiklete ne yaparsanız yapın şehirdeki performansı artmayacaktır. En iyisi bunu meraklısına satıp şehir bisikletine geçmenizdir.
 
@muratcolakoglu
Kabul etmek zor olsada Haklısın sanırım hocam. Kararsız kaldm yaw :D genelde şehir içi geziyorm yollar asfalt ama bi etkinlik fln olduğunda köy yolu gibi mekan ve arazide kullanmak gerekiyor. Nebilim kafam karıştı şimdi.
 
Geri