Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Bisiklette kendiniz toplamadığınız sürece seçim şansı yok sanırım. Carraro Sportive 328 aldım. Ancak 26 jant ve çok kalın olmasada 1.95 lastik ve V Fren isterdim, ancak bu seferde kadro bu kadar kaliteli olmuyor, yada aktaricilar, vitesler, sele, gidon falan. Şimdi elimdekini çevirsem bir dünya masraf olacak. Hangi markaya baksam birde üst düzel Mtb ler, Şehir ve Trekking bisikletlerin hepsi 28-29 jant ve disk frenli.

26 Vfren düz maşa, 1.95 civarı lastikli, kaliteli kadro ve kompenentli bir bisiklet hiç bir markada yok. Aynı Şey şehir ve Trekking bisikletlerde de geçerli, Sanki başka hiç bir sekilde kullanılmaz buna mecbursun dercesine aynı ölçüler, aynı malzemeler var.

Bisiklete başlayalı 3 ay olacak neredeyse bişiler ögrenmeye başladım. Kafamda tasarladığım bisiklet:

-26 inch hafif, orta kalitede alüminyum jant
-26x1.95 caddeye uygun, çok nadirde olsa toprak düz yola girebilecegim lastik.
-Şu anki kullandığım Carraro sportive 328 kalitesinde, tellerin gizlendiği bir kadro.
-Şehir içinde hafif bozuklukları emecek, çok yaylanmayan 30 mm falan yeterli, orta kalitede kilit vs olmayan serte yakın yaylı bir amortisör.
-Üst orta seviye Vfren seti
- Üst orta seviye 2x8 vites sistemi, kolları, göbekler
-Üst orta seviye gidon, bogazı, sele, sele borusu, elcikler

Yani böyle bir bisiklet yok, alın ugrasın deseniz, cok para tutar, Aldık 328 i elimde patlar zaten üç kuruş vermezler simdi satmaya kalksam.

Sizlerin tecrubelerini dinlemek isterim bu konuda?
 
Scudo
Ortalama bütçem 6.000 TL 24 vites şehir bisikleti düşünüyorum. Aklımda mosso 2224 var ama disk fren ve süspansiyon istemiyorum. Başka alternatifler var mı.

Saçma ama yok. Çoğu marka HD fren popüler olduğu için biraz üst modellerde sadece HD fren kullanmaya başlıyor ama Carraro'da düz maşa ve V frenli (link) varken neden 24 viteslisinin olmadığını anlayamıyorum.

Model ararken geçen zamanda fiyatlar daha da yükselebileceği için bütçeyi yükseltmeye çalışıp ya da farkı taksitte eritip Carraro Sportive 327'ye yönelebilir ya da benim 1921'i çevirdiğim gibi Legarda xx21'lerden birini arka göbek + ruble + sağ fren-vites kolu + ön attırıcı değişimi ile 24 vitese çevirebilirsiniz. 21 vitesli Legarda'larda arka attırıcı, aynakol ve zincir 3x8 uyumlu olduğundan değişmesi gerekmiyor.
 
Bir çok arkadaş benzer şeyleri muhakkak yazmıştır. Zamaninda bisiklet arayisindayken kilosuydu setiydi vitesiydi bayağı baş ağritmistım.
Şahsi kanaatim sehir tur bisikleti süspansiyonsuz olsun. Kilitli maşa cazip geliyor ama kiloda hafif parada pahalı bir maşa değilse olmasın daha iyi. O 2 kilo turda başka bir sey olur.
V fren iyidir candır kullanimda masrafı yoktur. Hele çok km yapiyorsaniz bir süre sonra disklerin balata, disk ve hidrolik masrafları sıkıntı olmaya başlar.
Ruble en az 8 li olsun. Üstü daha mi iyi daha mi hızlı bence değil. Kadans korumak derdiniz olmayacak ne yapacaksiniz 10 vitesi. Bunlar hep para.
Başlarda hafif komponetler olsun iyisi olsun, cok para verirsem daha hızlı bisikletim olur diyorsunuz. O is öyle olmuyor. Hiz ve mesafe , dayaniklilik bacaklarınızda . Hatta ust seviye hafif vites komponetleri yapıları gereği size daha az km yaptırabiliyorlar.
Bisikletim bana göre en onemli komponenti lastik ve lastik hava basincı. Ortalama bir bisiklet lastiği ideal basinç degerlerinde kullanildiğında bir cok yukseltmeden cok daha efektif olur.
Düzenli bakılan zinciri yağsız ve çamurda bırakılmayan bisiklet her zaman iyi bir bisiklettir.
Biraz da kask, lamba kiyafete ayıracak paraniz kalsın . En pahali en iyi demek degildir her zaman. Forumda her marka için onlarca yorum bulabilirsiniz.
Tekerinize taş gelmesin.
 
@Spartiat Hocam peki 2221 MDM V ile 2224 MSM V arasında 800 TL fark var. Kullanılan bileşenler aynı gibi aradaki fiyat farkına değer mi.
 
@Spartiat Hocam peki 2221 MDM V ile 2224 MSM V arasında 800 TL fark var. Kullanılan bileşenler aynı gibi aradaki fiyat farkına değer mi.

Vites bileşenleri epey farklı.
En başta 21'lerde vidalı ruble var, ben sadece ondan kurtulmaya 500 lira veririm (aslında daha da fazla). Bu tamamen kişisel bir konu: Normalde maliyeti arttıran süspansiyonu da istemem.

Tüm farklar şöyle:
- 2221'ler 21 vites, 2224'ler 24 vites
- 2221'lerde eski modellerde U-Link göbek vardı, şimdi Shunfeng göbek var. 2224'lerde Shimano TX500 göbekler var.
- 2221'lerde Tourney TY510 ön attırıcı, 2224'lerde Altus M310 ön attırıcı var.
- 2221'lerde 14-34 vidalı ruble, 2224'lerde 12-32 kaset ruble var. 2221'in rublesi sadece ondan daha kötü 14-28 ruble ile değiştirilebiliyor, 2224'lerdeki ruble daha iyi orana sahip 11-32 ya da 11-34 ruble ile başka hiçbir parçayı değiştirmek gerekmeden değiştirilebilir.
- Hem 2221 hem 2224'te orta göbek Cixi Kenli KL08A, daha üst modellerde Shimano BB-UN300.

Benim için ideal F/P Mosso Legarda modeli 2224 MDM V ama o modeli üretmiyorlar. Ben de oturup kendim yaptım.
 
Son düzenleme:
Vites bileşenleri epey farklı.
En başta 21'lerde vidalı ruble var, ben sadece ondan kurtulmaya 500 lira veririm (aslında daha da fazla). Bu tamamen kişisel bir konu: Normalde maliyeti arttıran süspansiyonu da istemem.

Tüm farklar şöyle:
- 2221'ler 21 vites, 2224'ler 24 vites
- 2221'lerde eski modellerde U-Link göbek vardı, şimdi Shunfeng göbek var. 2224'lerde Shimano TX500 göbekler var.
- 2221'lerde Tourney TY510 ön attırıcı, 2224'lerde Altus M310 ön attırıcı var.
- 2221'lerde 14-34 vidalı ruble, 2224'lerde 12-32 kaset ruble var. 2221'in rublesi sadece ondan daha kötü 14-28 ruble ile değiştirilebiliyor, 2224'lerdeki ruble daha iyi orana sahip 11-32 ya da 11-34 ruble ile başka hiçbir parçayı değiştirmek gerekmeden değiştirilebilir.
- Hem 2221 hem 2224'te orta göbek Cixi Kenli KL08A, daha üst modellerde Shimano BB-UN300.

Benim için ideal F/P Mosso Legarda modeli 2224 MDM V ama o modeli üretmiyorlar. Ben de oturup kendim yaptım.
Bu kadar detaylı açıklama yaptığınız için teşekkür ederim. 2224 daha mantıklı duruyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhaba, sitenizi yeni keşfetmiş bir üyeyim. Yaklaşık 20 sayfa kadar bölümü inceledim ancak yine de fikrinizi almak isterim.

Eşim ile birlikte bisiklet alma kararı aldık. 9 aylık bebeğimiz var ve onunda bu aktivitede keyif alacağını düşündük. Eşime Kron Tetra 3.0 aldık. Ancak ben karar veremiyorum. Bütçemiz 3000-4000 civarında olacak. Kullanım alanımız genelde düz ayak şehir içi sahil şeridi vs şeklinde. İzmir'de yaşıyoruz. Bir kaç dükkan dolaştıktan sonra öneriler şöyle geldi.

- Carraro Active 280 ya da 290 ( Bazen işe giderim diye konuşmamızda 15 KM kadar yol o zaman 290 al dedi satıcı.
- Salcano City Explorer 28 ( Alüminyum kasa olduğunu belirtti satıcı ancak vites arttırmaya yarayan kolun shimano olmadığını ancak diğer aksamların shimano olduğunu belirtti.
İnternet araştırmalarımdan ise
-Kron Tx 75
-Ümit Magnetic 2d
Ümit 2891 28 Quebec 2d
Corelli Fitbike zero 28
Corelli Trivor 2.1 28 ( Corelli markası çok sık duyduğum bir marka değil açıkçası )

Ortaya bir kaç farklı model çıkınca kafalar karıştı haliyle. Siz ne önerirsiniz , yorumlarınız nasıl olur bilen kullanan varsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
Arkadaşlar merhabalar. Kendime katlanabilir bisikletimin yanına şehir ve toprak yollardan oluşan güzergahlarda bisiklet sütmek maksatlı ömürlül bir bisiklet arıyorum. Özellikle ömürlük bisiklet kriterine uyan tavsiyelerinizi paylaşabilir misiniz. Peugeot t17fs modeline baktım açıkçası maşalı olması hoşuma gitti, boyum ayakkabılı olarak 1.77 Hangi kadro bana uygundur
Specialized sirrus x : torununuza bile sapasağlam kalır.
Giant escape :çocuğunuzun yaşlandığı zamana kadar görevini yapar.
BUNLARIN DIŞINDA ALTERNATİF :
-Canyon roadlite
-Orbea vector
-Scott metrix
-Cannondale quick
 
Merhaba, sitenizi yeni keşfetmiş bir üyeyim. Yaklaşık 20 sayfa kadar bölümü inceledim ancak yine de fikrinizi almak isterim.

Eşim ile birlikte bisiklet alma kararı aldık. 9 aylık bebeğimiz var ve onunda bu aktivitede keyif alacağını düşündük. Eşime Kron Tetra 3.0 aldık. Ancak ben karar veremiyorum. Bütçemiz 3000-4000 civarında olacak. Kullanım alanımız genelde düz ayak şehir içi sahil şeridi vs şeklinde. İzmir'de yaşıyoruz. Bir kaç dükkan dolaştıktan sonra öneriler şöyle geldi.

- Carraro Active 280 ya da 290 ( Bazen işe giderim diye konuşmamızda 15 KM kadar yol o zaman 290 al dedi satıcı.
- Salcano City Explorer 28 ( Alüminyum kasa olduğunu belirtti satıcı ancak vites arttırmaya yarayan kolun shimano olmadığını ancak diğer aksamların shimano olduğunu belirtti.
İnternet araştırmalarımdan ise
-Kron Tx 75
-Ümit Magnetic 2d
Ümit 2891 28 Quebec 2d
Corelli Fitbike zero 28
Corelli Trivor 2.1 28 ( Corelli markası çok sık duyduğum bir marka değil açıkçası )

Ortaya bir kaç farklı model çıkınca kafalar karıştı haliyle. Siz ne önerirsiniz , yorumlarınız nasıl olur bilen kullanan varsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

Saydığınız modeller için bazı notlar:

- (link) ile (link) arasında tercihi neden "15 KM kadar yol"un etkilediğini anlamadım ama 280 ile 290 arasındaki fark 280'in 1" kadrolu ve düz maşalı, 290'ın 1 1/8" kadrolu ve süspansiyonlu olması. Her ikisi de çelik.
- (link)'da arka attırıcı dışında tek bir Shimano bileşen yok.
- 3x7 vitesli (link)'te 6 vitese uygun Shimano Tourney (link) arka attırıcı kullanılıyor, attırıcı bacağının üstünde açıkça 6 SPEED yazıyor. Düzgün çalışan bir vites için bunun değişmesi gerekli. Bunda da Salcano'daki gibi arka attırıcı dışında hiçbir Shimano bileşen yok.
- (link) listenizdeki en donanımlı bisikletlerden biri. Vites kolları, ön-arka attırıcılar, ruble ve aynakol Shimano. Mekanik disk yerine V frenli olup maliyetten tasarruf edilebilirmiş.
- (link), Ümit Magnetic'in çelik kadrolu hali diyebiliriz. Aynakolun Shimano olmaması gibi birkaç eksiği daha var.
- (link) diğerlerinden tamamen farklı bir ürün. Düz gidonlu yol kadrolu olan Fit Bike türünde ama kullanılan vites setiyle türüne çok da ait olamayan bir bisiklet. Ön-arka attırıcılar ve kollar Shimano, diğer bileşenleri kendi üretimleri Dacron ya da başka markalı. Listedeki en hafif bisiklet. Carraro'nun Fit Bike türüne yakışan özelliklerdeki modeli (link).
- (link) yaklaşık Ümit Magnetic'e denk. Ön-arka attırıcılar Shimano, kollar Microshift, diğer bileşenler kendi markaları Dacron ya da başka markalardan.

Corelli ürünlerinin en sevmediğim kısmı her sayfanın altında görebileceğiniz "*Parça değişiklik hakkı CORELLİ'ye aittir." notu. Alınacak bisikletin vadedilen özelliklerde olup olmadığını kontrol etmek lazım.

Bisikletin tüm bileşenlerinin Shimano olması alım kararını tamamen etkileyecek bir konu değil, ancak "şurası hariç Shimano" gibi satıcı oyunlarına karşı uyanık olmak da lazım. İyi ayarlanır ve bakılırsa her donanıma sahip bisiklet sorunsuz kullanılır. Bisikletlerimden biri oldukça eski ve vites sistemi Sunrun, Shunfeng gibi düşük seviye Çin ürünlerinden oluşuyor ama tamamen kusursuz çalışıyor.
 
@Spartiat Hocam kusura bakmayın. Bugün bayide salcano cıty wınd 24s v bu modeli gördüm legarda 2224 kıyaslarsak hangisi daha iyi.
 
@Spartiat Hocam kusura bakmayın. Bugün bayide salcano cıty wınd 24s v bu modeli gördüm legarda 2224 kıyaslarsak hangisi daha iyi.

(link)
(link)

Salcano düz maşa, Mosso süspansiyonlu.
Fren Salcano'da Tektro, Mosso'da Logan. Pek fark yok aralarında.
Salcano'nun gidon boğazı sabit, Mosso'nun açı ayarlı. Açı ayarlı daha iyi, sonradan açı ayarlıya geçmek 300+ lira.
Salcano 32 tel jantlı, Mosso 36 tel. Jant ve teller aynı özelliklerde olduğunda 36 tel olanın yük dayanımı daha iyi. Salcano'nun jantları markasız ya da kendi üretimi, Mosso'nun (link). Salcano'nun jantını hiç bilmiyorum, Mosso'nunki kaliteli, hafif, çift katlı, yüksüksüz.
Salcano'nun lastikleri MAXXIS Overdrive Excel 700x40C, Mosso'nun lastikleri Mitas Landmark V86 40x622. Mosso'da 19xx ve 20xx'lerde 37-622 Mitas v66 vardı, berbat bir lastik demek kifayetsiz kalır. Sonra 38-622 Mitas Landmark'a geçtiler, şimdi 40-622 olmuş. Artık aynı model değil ama yine Mitas. Lastikte Salcano kazanır ama lastik bir tüketim malzemesi olduğundan karar verme kriterlerinde son sıralarda olmalı.
MAXXIS Overdrive Excel SilkShield diye minicik boncuklardan oluşan bir katmanla koruma sağlıyor, şöyle:
silkshield-protection.jpg

Mitas da lafla koruma sağlıyor, palavrayla yolu tutuyor. Mitas için hislerim en azından v66 için bu şekilde.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengo42
@Spartiat abi sadece meraktan soruyorum corelli markası çok sevilmiyor gibi fiyatları diğer bisiklet markalarından da uygundu önceden (şuan bilmiyorum) sizce nasıl bir markadır?
 
@Spartiat abi sadece meraktan soruyorum corelli markası çok sevilmiyor gibi fiyatları diğer bisiklet markalarından da uygundu önceden (şuan bilmiyorum) sizce nasıl bir markadır?

Aslında seveni var ama genelde Corelli sahibi olanlar. Fiyatları hala uygun. Alışılmışın dışında, daha düşük kaliteli bileşen seçimi sevilmemesinin en büyük nedenlerinden biri olabilir, tabii fiyatı uygun yapan temel etken de o. Kendi üretimleri olan parçalardaki işçilik/malzeme çok iyi görünmüyor, genel işçilik biraz zayıf, boya pek kaliteli değil, bazen farklı parçalarla geliyor v.b.
Hesaplı ürün arayanlar artık daha çok Kron'a yöneliyor, en azından kalite daha yüksek ve bileşen seçimleri daha iyi.
 
Arkadaşlar merhaba.

Şehirde kullanmak için bisiklet almak istiyorum ancak çok fazla model olduğundan karar veremedim. Carraro sportive serisi gözüme takıldı. Bu modellerden uzun süre kullamabileceğim bir model seçmemde bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Sportive 327ve 328 gözüme takıldı bunlar nasıldır sizce?
 
Arkadaşlar merhaba.

Şehirde kullanmak için bisiklet almak istiyorum ancak çok fazla model olduğundan karar veremedim. Carraro sportive serisi gözüme takıldı. Bu modellerden uzun süre kullamabileceğim bir model seçmemde bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Sportive 327ve 328 gözüme takıldı bunlar nasıldır sizce?

Tüm bisikletler düzgün ve bakımlı olduğu sürece uzun süre kullanılabilir.

Carraro Sportive (link) ve (link) arasındaki farklar fren (327 V frenli, 328 hidrolik disk frenli), fren farkından dolayı fren-vites kolları ve boya. İkisi de gayet iyi bisikletler. 328'in Mosso'daki alternatifi bu: (link)
Fren seçimi konusunda daha önce paylaştığım görüşüm şurada: Şehir/tur bisikleti seçim rehberi
 
Twşekkür ederim cevabınız için. Sizin fren konusundaki yorumlrınızdan ötürü v fren daha mantıklı geliyor bana da. Carraro 327 7bin civarında sıfır fiyatı. Piyasaya hakim olmadığımdan bu fiyatı hak edip etmediğine emin olamadım aslında. Bir de kadın arkadaşların kullanımı için rahat olmaz dedi bayideki satıcı ama anlayamadım neden öyle dediğini.
 
Twşekkür ederim cevabınız için. Sizin fren konusundaki yorumlrınızdan ötürü v fren daha mantıklı geliyor bana da. Carraro 327 7bin civarında sıfır fiyatı. Piyasaya hakim olmadığımdan bu fiyatı hak edip etmediğine emin olamadım aslında. Bir de kadın arkadaşların kullanımı için rahat olmaz dedi bayideki satıcı ama anlayamadım neden öyle dediğini.

Carraro modelleri rakiplerinden biraz daha pahalı ama 327 modeli 27 viteste rakipsiz olduğu için fiyat karşılaştırması yapmak zor. 24 ve 21 viteslerde birebir aynı özelliklerdeki modeller Carraro'da çok az pahalı oluyor, hemen ardından Mosso, Peugeot ve Bisan geliyor. Fİyat farkının açıldığı Kron ve Corelli gibi markalarda hatalı bileşen seçimleri ya da düşük kalite bileşenler nedeniyle fiyatın daha hesaplı olmasının nedeni anlaşılıyor. Sadece 24 viteslilerde olmak şartıyla Peugeot modellerinde de hatalı bileşen seçimi var.

Bisikletleri kadın-erkek bisikleti olarak ayırma eğilimi hala hakim. Oysa kadro kullanım amacına ya da ihtiyacına göre ayrılmalı. Aslında kadrolar step-over, step-through diye ikiye ayrılıyor. Step-through kadrolar herkes tarafından (kadro boyu tam uygun olmayanlar, uzun etek/elbise ile sürenler, yaşlılar, engelliler dahil) daha rahat kullanılabilir ama kadro sağlamlığının kadroyu kalınlaştırarak ya da farklı parçalarla destekleyerek sağlanması gerekir. Step-over kadrolar ise kıyafet ve fizik olarak daha sınırlayıcı olsa da daha hafifken tasarımları sayesinde daha sağlamdır. Step-through bisikletlerin faydaları hem kullanabilme yaygınlığı, hem manevra kolaylıkları nedeniyle şehir bisikletlerinde yaygın olsa da şehir bisikleti dışındaki diğer tüm türlerde step-over tek kadro şekli.

Bu konuda birkaç makale:
(link)
(link)

Benim tanıdığım kadın bisiklet kullanıcılarının, kadın olduğu için step-through kadro kullanması gerektiğini düşünenler ya da günlük kıyafetiyle kullanmak zorunda olup ya da kullanmayı isteyip bu kıyafetleri de uzun etek ve elbise olanlar hariç tamamı step-over kadro kullanıyor. Step-through kullananlar sadece günlük kıyafetleriyle şehir içinde ulaşım sağlamak, alışverişe gitmek, küçük çocuklarının gezilerine eşlik etmek gibi amaçlar için kullanıyor. Grup sürüşleri, uzun turlara katılanlar, spor amaçlı kullananlar, bisikleti hobi olarak görenler v.b. step-over kadrolu bisiklet kullanıyorlar. Kadınların step-through kadro kullanmasının gerektiğinin düşünülmesi renkle ilgili her şeyde kadınların pembe ya da mor tercih etmesi gerektiğinin düşünülmesine çok benziyor.

Yine de step-through kadro kullanmak bir tercih olabilir tabii.

Carraro Sportive'lerin 24 vitesten yüksek modellerde olmasa da step-through kadrolu olanları da var.
Düz maşalı
(link)
(link)
Süspansiyonlu
(link)
(link)

Bunların Mosso'daki karşılıkları
226'nın (link)
222'nin (link)

Bu alüminyum trekking modellerinin dışında çelik trekking, bagaj ve çamurluk içeren alu ve çelik şehir modelleri de var.
(link) sayfasının alt kısmındaki modeller,
(link) sayfasındaki son 3 model
(link) sayfasındaki LADY diye isimlendirilmiş modeller
(link) sayfasındaki KADIN diye isimlendirilmiş modeller
(link) sitesinedeki ŞEHİR menüsünde isimlendirmelerinden step-through modeli olduğu anlaşılan modeller

Bunların dışında Peugeot modelleri de var ama son zamanlarda sık sık yaşandığı gibi şu anda da siteleri çalışmadığı için örnek veremiyorum.
 
26 Vfren düz maşa, 1.95 civarı lastikli, kaliteli kadro ve kompenentli bir bisiklet hiç bir markada yok.
Çok hak veriyorum Hocam 5 yıldır v fren kullanıyorum ve çok da memnunum, bana yetiyor. Ful alüminyum fren bacakları ve kollari olduğu sürece şehir icinde gayet tatmin ediyor v fren.

Ben corratec x vert 9s deore kullanıcısıyım 13kg civari bir xc. 100mm ön amortisörü var bir süredir sabit maşaya geçmek istiyorum fakat uçuk fiyatlı olmayan bir v fren 26 maşa bulamadım. Şu an durumum yok ama sanirsam onumuzdeki yil bu urunu alacağım.
(link)

Ayrıca kadromda da orta göbekten arka aktariciya doğru giden profilde bir çatlak var yine ayni sekilde yeni kadro almak istesem 26 v fren güzel bir kadro bulamam sanirsam. :(
 
Bugün bayide legardayı denedim. Boy 190 iç bacak boyu 88 cm 51 ve 56 kadroyu test ettim. Sele en alt kısımdayken 51 de ayaklarım yere tam basıyordu 56 da ayaklar yere tam bastı ama 51 deki gibi değildi. 56 kadroya oturduğumda gidon çok aşağıda ve bileklerime çok yük binecekmiş gibi bir his oluştu. Üst boru hizasına baktığımda çok fark yok gibi. Hala karar veremedim hangi kadro alacağıma.
 
Geri