Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Merhabalar,
Foruma yeni üye oldum. Hali hazırda spor geçmişi olan fakat bisiklet konusunda pek bilgisi olmayan biriyim. Ankara'nın yokuşlarında beni üzmeyecek, işe gidip gelmemi sağlayacak, haftasonları uzun yol katedebileceğim bir bisiklet arıyorum. Çevremde Carraro 328 önerisinde bulundular. Hem carraro hem farklı modellerde 20k ya kadar önerilere açığım. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim

(link) güzel. Diğer Carraro modelleri: (link)

Bütçeye uygun birkaç alternatif:

Bianchi:
(link) (3x10 Deore setli ama piyasadaki bazı ürünlerde frenler Shimano ve aynakol Deore iken bazı modellerde frenler Promax ve aynakol Prowheel)
(link) (328'e yakın özelliklerde, resmi fiyat daha iyi)
Bianchi nedense fiyatları sadece kategori sayfalarına koymuş, şu sayfadan bakabilirsiniz: (link)

Mosso:
(link) (328'e yakın özelliklerde, resmi fiyat epey daha iyi)

Süspansiyonlu da olur derseniz: (link)
Yukarıdaki modellerin de süspansiyonlu denkleri var, tabii biraz daha pahalı. Mesela Carraro (link)'in resmi fiyatı 18200 TL iken süspansiyonlu karşılığı (link)'nin resmi fiyatı 19790 TL.
 
Scudo
Peki internetten almak mı yoksa biraz daha üzerine koyup yakın bir bisikletçiden almak mı mantıklı? Bisiklet konusunda kullanıcı bilgisine sahip değilim sele boyu vs. konularında?
 
Peki internetten almak mı yoksa biraz daha üzerine koyup yakın bir bisikletçiden almak mı mantıklı? Bisiklet konusunda kullanıcı bilgisine sahip değilim sele boyu vs. konularında?

Üzerine ne kadar konulduğuna bağlı. 13 binlik bisiklet bayide 15 bin ise hayır, 13 yerine 13.3 ise evet mesela.
Platformlardan alınca kupon v.b. indirimler olabiliyor. Mesela ben bayide 6 taksit 1550 lira olan bisikleti GG üzerinden kupon ve puanla almış, hediye gelen puanla birlikte 1300'e getirmiştim; kargo şubesine ulaştığında teslim etmemelerini isteyip gidip oradan el arabasıyla alarak 200 metre ötedeki servise götürüp ücretsiz kurulumunu yaptırmıştım. Şimdi de platformlardan almak genelde daha hesaplı ama bayiden almak bayiye göre değişse de daha uzun taksitli olabiliyor. Bazen de bayide eski fiyattan satılan ürün bulmak da mümkün olabiliyor.
Online almak ne geleceğini ve kadro boyunu tam olarak bilince faydalı. Kadro boyundan emin olmadığınızda ya da gelecek bisikletin nasıl bir model olduğunu tam oalrak bilmediğinizde yerelden almak daha mantıklı. Yerelde görüp deneyip internetten almak da farklı bir seçenek.
Bayiden almanın en kötü yanı, satıcının elindekine/satmak istediğine/daha çok kazanacağına yönlendirmesi.
En güzeli birkaç bayiye bakıp online satıcılarla karşılaştırmak. Hangisinin avantajlı olduğu o zaman ortaya çıkar. Bayide az pahalı olduğunda "İnternette şu kadar, sen de o fiyata ver, uğraşmayalım, alıp gideyim" tarzı pazarlıklar da işe yarayabilir.

Kadro boyunu kabaca tahmin etmek için boy-iç bacak boyu bilgisi lazım. Tam olarak bilmek için ise mutlaka bisikleti ya da çok benzerini denemek gerekiyor.
 
Merhabalar bisikletler hakkında çok kısıtlı bir bilgiye sahibim, evimin civarında spor maksatlı mahallemde sürmek için bisiklet almak istiyorum. Araştırma yaptığımda en uygun bisikletin trekking bisikletleri olduğunu gördüm ama bu konuda düzeltmelere de ayrıca açığım. Maksimum 14-15 bin TL'lik bir bütçe ayıracağım. 1.93 boy, 120 kg ve 88 cm bacak boyum var. Bütçeme ve isteklerime uygun birkaç bisiklet tavsiyesi alabilir miyim?

Trekking bisikleti doğru seçim, ancak kilonuz bisikletlerin taşıma kapasitesinin sınırında olduğu için başlarda biraz daha dikkatli kullanmak gerekir.

Yol şartlarına/beklentilerinize göre süspansiyonlu mu düz maşalı mı istediğinize kadar verip bütçeniz müsait olduğu için (link), (link), (link), (link), (link) gibi yaygın markaların vidalı rubleli 3x7 vitesli olmayan, bütçenize uyan en üst modeli alabilirsiniz. Çok fazla seçenek olduğundan gözünüze kestirdiğiniz birkaç modeli paylaşırsanız aradaki farkları özetleyip seçiminize yardımcı olmak kolay olur.

Birkaç örnek (piyasada genelde resmi site fiyatlarından daha ucuza bulunabildiğinden 15 bini az geçenleri de ekledim):

Carraro:
(link) - düz maşa, HD fren
(link) - süspansiyonlu, V fren

Mosso fiyatları benzer özelliklerde daha iyi, hatta daha üst modeller bütçeniz içinde:
(link) - süspansiyonlu, HD fren
(link) - düz maşa, HD fren
(link) - süspansiyonlu, HD fren
(link) - düz maşa, HD fren
(link) - süspansiyonlu, V fren

Bianchi fiyatları da fena değil, fiyatlar (link)sayfasında var, ürün sayfalarında yok:
(link) - düz maşa, HD fren
(link) - süspansiyonlu, HD fren
(link) - düz maşa, HD fren
(link) - düz maşa, HD fren
(link) - düz maşa, HD fren
(Bianchi 3x8 vitesli modellerinde 3x8 uyumlu olmayan (link) kullandığından 3x8 modelleri listelemedim. Bunlara da bakılabilir, gerekirse parça değişikliğiyle sorun giderilebilir)

Kron:
(link) - düz maşa, HD fren
(Ön attırıcı konusu Kron için de geçerli)

Bisan sitede fiyat vermiyor, o yüzden örnek veremedim.
 
Abi merhaba bende uzun tur yapmayı düşünüyorum. Bu önerdiğin bisikletler uzun tura uygun olur mu? Biraz baktım kron spx 500 modeline içim sindi gibi. Siz ne önerirsiniz.
 
Abi merhaba bende uzun tur yapmayı düşünüyorum. Bu önerdiğin bisikletler uzun tura uygun olur mu? Biraz baktım kron spx 500 modeline içim sindi gibi. Siz ne önerirsiniz.

Yukarıdaki modellerin düz maşalı olanları tura uygun olur, bütçe Kron SPX 500'ün fiyatına kadar çıkabiliyorsa başka modeller de eklenir, örneğin (link) .

Kron SPX 500:
(link)
Bisiklet TürüTREKKİNG BİSİKLETİ
KadroSPX ALÜMİNYUM
MaşaRIGID MAŞA
Fren TipiH.DİSK
Arka VitesSHIMANO DEORE M4120
Ön VitesSHIMANO CLARIS R2030
Vites KoluSHIMANO DEORE M6000
AynakolSHIMANO T521 175MM
RubleSHIMANO HG500 11-34T 10S
ZincirSHIMANO HG54
FrenSHIMANO HD MT200 160MM
GidonZOOM 680MM 31.8 AL.
Gidon BoğazıZOOM 80MM 31.8 AL.
SeleSELLE ROYAL VIVO
Sele BorusuZOOM 350MM 27.2 AL.
Jant SetiDOUBLE WALL 32H
LastikKENDA 700X35
Kadro Ölçüsü20"

Kron, çoğu modelinde Shimano'nun modellerini uyum sorunu ya da limit aşımı yaşatacak şekilde kullanıyor. Bu modelde de benzer sıkıntılar var.

Arka attırıcı olarak Deore'nin (link) modeli kullanılmış. 3x aynakollu trekking bisikletlerinde genelde F/P 6000 serisi ve Carraro gibi fiyat kaygısı düşük olan modellerde 8000 serisi kullanılır, çünkü M4120 modeli MTB setleri için üretilmiş bir ürün. Bu ürünün Kron SPX 500 gibi 3'lü aynakollu bir modelde kullanılmaması gerekir, çünkü o 2x10, 2x11 destekli bir model:
1719083069420.png

Aynı zamanda bu model, ön dişliler arasında en fazla 10 farka izin verir, toplam kapasitesi de 41:
1719083163749.png

Oysa Kron SPX 500'e baktığımızda kullanılan aynakol (link), 48-36-26 veya 44-34-24 şeklinde iki farklı dişli seçeneğiyle satılıyor. Ön dişliler arasında izin verilen farkı iki kat ya da daha fazla aşıyor, bisikletin toplam kapasite ihtiyacı (ön büyük dişli - ön küçük dişli) + (arka büyük dişli - arka küçük dişli) = (48-26) + (34-11) = 22 + 23 = 45 ya da küçük aynakol kullanıldıysa (44-24) + (34-11) = 20 + 23 = 43 ile izin verilen maksimum kapasiteyi de aşıyor.

Bunlarla da yetinilmeyip bir de önde (link) ön attırıcı kullanılmış. Bu model 3x8 vitese uygun, 3x10 sistemde kullanılmamalı. Ön dişliler için maksimum izin verdiği fark 20 iken eğer büyük aynakol kullanıldıysa bu bisiklette ihtiyaç duyulan 22.
1719084027396.png

Bir de bu yol ön attırıcısına komut etme işi MTB sınıfı Deore 6000 kola verilmiş. MTB ve yol FD/SL tel çekme oranları birbirinden farklı olduğundan bazı modellerde bu birliktelik çalışsa da genelde karıştırmaya şüpheli yaklaşırız (detaylar için: (link)). Kron burada basitçe diğer tüm rakiplerinin kullandığı gibi bir Deore ön attırıcı kullanmalıydı.

Kron "toptan aldık, hepsinde kullanalım" mantığında mı, "böyle ucuza çıkıyor" mantığında mı bilemiyorum.

Tüm bu sorunların dışında, uzun turlar için trekking sınıfı bir bisiklet istendiğinde bunda ön maşa bagaj bağlantı deliklerinin de olması iyidir, ancak bu modelde arka bagaj bağlantı delikleri bile yok.

Sonuçta başta linkini verdiğim Bianchi ya da benzer bir modeli öneririm. Bu modeli şeklen çok beğendiyseniz vites sorunları yaşadığınızda bileşenleri doğru olanlarla değiştirme şansınız her zaman var ama tabii ek masraf oluşturacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: HaLiL_27
Merhaba,

Carraro force 970 kullanıcısıyım 29 inch. Geçen yaz almıştım. Maalesef araziye çok çıkamıyorum. Asfaltta özellikle yokuşta çok zorluyor. Carraro'nun G2 modelini almayı düşünüyorum. Karar vermekte epey zorlandım. Ankara'nın engebeli arazisinde, haftada 2 gün 15 ila 30 km arasında sürüş yapıyorum. Sormak istediğim hususlar:
1- G2 modeli ile hızım bariz şekilde artar mı?
2- Yokuş çıkma performansım önemli ölçüde artar mı?
3- Şu anki satış fiyatı 40 bin bandında. Bu fiyata daha iyi donanıma sahip bir tavsiyeniz olur mu?

Şimdiden teşekkür ederim.
 
...
1- G2 modeli ile hızım bariz şekilde artar mı?
2- Yokuş çıkma performansım önemli ölçüde artar mı?
...

1- Hıza en uygun viteste
970'in oranı 40/11 = 3,6363636363636
G2'nin oranı 46/11 = 4,1818181818181

G2'nin dişli oranları bakımından teorik maksimum hızı daha yüksek. Bunun dışında ağırlık, aerodinami, lastik v.b konularda da yüksek hız konusunda daha avantajlı. Burada G2 kazanır.

2- Tırmanmaya en uygun viteste
970'in oranı 22/32 = 0,6875
G2'nin oranı 30/34 = 0,8823529411764

970'in dişli oranları bakımından yokuş performansı belirgin daha iyi. G2'nin biraz ağırlık avantajı var tabii. Burada 970 kazanır.
 
  • Beğen
Tepkiler: HaLiL_27 ve turom
arkadaşlar selamlar. hafif, hibrit ve sağlam bir şehir bisikleti bakıyorum. 1000W BBSHD Bafang Middrive motor uygulaması yapıp kullanacağım.
Daha önce Mosso Legarda 1721 kullanmıştım. mossodan memnundum. başka alternatif marka önerilerinize açığım. hafiflik önemli.
 
1- Hıza en uygun viteste
970'in oranı 40/11 = 3,6363636363636
G2'nin oranı 46/11 = 4,1818181818181

G2'nin dişli oranları bakımından teorik maksimum hızı daha yüksek. Bunun dışında ağırlık, aerodinami, lastik v.b konularda da yüksek hız konusunda daha avantajlı. Burada G2 kazanır.

2- Tırmanmaya en uygun viteste
970'in oranı 22/32 = 0,6875
G2'nin oranı 30/34 = 0,8823529411764

970'in dişli oranları bakımından yokuş performansı belirgin daha iyi. G2'nin biraz ağırlık avantajı var tabii. Burada 970 kazanır.

Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Herkese Merhaba. Eşimle beraber şehir içinde 40-50 KM'lik turlar yapacağız. Şuanlik uzun yol düşünmüyoruz belki ilerleyen zamanlarda olabilir fakat şuanlik şehir içinde bu km civarlarında turlar yapmayı düşünüyoruz. İstanbul'da yaşıyoruz ve bilindiği üzere buralar çok yokuşlu. Onun için bize yokuşta çok yormayacak bir bisiklet lazım. Ayrıca ben küçükken Salcano kullanıyordum ve uzun zaman beni götürmüştü, sağlamdı yani. Şimdi de Salcanonun bisikletlerine azıcık göz gezdirdim fakat bu sitede Salcano hakkında çok yorum bulunmuyor. Acaba Salcano bisikletler nasıldır? Bir platformdan böyle bir bisiklet buldum, yorumda bulunur musunuz. Teşekkürler.
Salcano City Life 24 Vites Hidrolik Fren Şehir Bisikleti
NOT: Benim boyum 190 kilom 99
Eşimin boyu 170 kilo 65
 
Son düzenleme:
Bisikletimi kit taktırmak istiyorum
Tavsiye ettiğiniz kit varmı? Ebiqe-Alba-pillibisiklet-Kadro bisiklet Erol Akgül mersinliyide çok övdüler. Sizin tavsiyeniz hangisi olurdu kaç W kaç A yapmalıyım.
 
Herkese Merhaba. Eşimle beraber şehir içinde 40-50 KM'lik turlar yapacağız. Şuanlik uzun yol düşünmüyoruz belki ilerleyen zamanlarda olabilir fakat şuanlik şehir içinde bu km civarlarında turlar yapmayı düşünüyoruz. İstanbul'da yaşıyoruz ve bilindiği üzere buralar çok yokuşlu. Onun için bize yokuşta çok yormayacak bir bisiklet lazım. Ayrıca ben küçükken Salcano kullanıyordum ve uzun zaman beni götürmüştü, sağlamdı yani. Şimdi de Salcanonun bisikletlerine azıcık göz gezdirdim fakat bu sitede Salcano hakkında çok yorum bulunmuyor. Acaba Salcano bisikletler nasıldır? Bir platformdan böyle bir bisiklet buldum, yorumda bulunur musunuz. Teşekkürler.
Salcano City Life 24 Vites Hidrolik Fren Şehir Bisikleti
NOT: Benim boyum 190 kilom 99
Eşimin boyu 170 kilo 65

Ben Salcano'nun renk/desen seçimlerini pek beğenmiyorum, bulunabilirliği de Mosso ya da Carraro'dan az gibi. Bir de gördüğüm yeni kurulumu yapılmış şehir tipi Salcano'ların hepsinin kurulum işçiliği çok kötüydü (bu aslında doğrudan Salcano ile ilgili olmayıp servislerinden kaynaklı da olabilir tabii).

(link) ilk bakışta Tourney set nedeniyle giriş seviyesi görüntüsü verse de aslında Tourney'in en iyisi TX800 sete sahip olan, kaset rubleli yapısıyla vites sistemini gelişmeye ya da özelleştirmeye daha kolay uyum sağlayabilecek, 48-38-28 / 12-32 dişli oranlarıyla kullanım amacınıza uygun, rublesi değişim zamanı geldiğinde 11-32 ya da 11-34 ile değiştirilerek daha da kullanışlı hale getirilebilecek, diğer bileşenleriyle sorunsuz bir giriş üstü trekking modeli. Diğer markalardaki denkleri (link), (link), (link), (link). Son ikisinde ön attırıcı hatalı seçilmiş, 3x8 vitesli bisiklette 3x7 vitese uygun model kullanılmış. Salcano sitesinde City Life 24 HD özelliklerinde ön attırıcı modeli yazmadığından Carraro ve Mosso gibi doğru bileşenleri kullanan tarafta mı, Peugeot, Bianchi ve Kron gibi hatalı seçim yapan tarafta mı bilemiyorum. Arkadaki gibi TX800 ya da diğer markalardaki gibi TY710 veya ML310 gibi modeller kullanıldıysa sorun yok. Sorunlu içeren modellerde bile parça değişikliğiyle sorun halledilebilir, örneğin (link) kullanarak.

Bütçenizi yazarsanız daha iyi alternatifler önerebilirim. Örneğin şurada 15 bin TL bütçe için öneriler var: Şehir/tur bisikleti seçim rehberi
 
Anladım hocam. Bütçe iki kişi için 30 bin geçmemek. Mosso Legarda serisi sanırım daha kaliteli. Birde kadro boyuna göre göre fiyatlarda değişiklik oluyor mu?
 
Anladım hocam. Bütçe iki kişi için 30 bin geçmemek. Mosso Legarda serisi sanırım daha kaliteli. Birde kadro boyuna göre göre fiyatlarda değişiklik oluyor mu?

Evet, Legarda daha kaliteli.
Kadro boyuna göre fiyat değişmiyor ama her boy her yerde bulunmadığından satıcı nedeniyle fiyat değişebiliyor.
 
Evet, Legarda daha kaliteli.
Kadro boyuna göre fiyat değişmiyor ama her boy her yerde bulunmadığından satıcı nedeniyle fiyat değişebiliyor.
Şimdi biraz daha araştırma yaptım carraro sportive 225 modelinden buldum internette. Sizin önerdiğiniz. Legarda da bulamadım kadro boylarını. Legarda mı daha güzeldir yoksa Carraro mu size göre? Teşekkürler
 
Şimdi biraz daha araştırma yaptım carraro sportive 225 modelinden buldum internette. Sizin önerdiğiniz. Legarda da bulamadım kadro boylarını. Legarda mı daha güzeldir yoksa Carraro mu size göre? Teşekkürler

Sportive ve Legarda modelleri bileşen seçimi bakımından birbirine yakın, bazı modellerde Carraro'da daha iyi olan bileşenlerin fiyata etkisi belirgin ve Mosso'daki karşılıkları yeterli olsa da maşada Carraro kazanır. Ağırlık dayanımı bakımından 36 telleriyle Mosso kazanır.
Tabloda iyi olan tarafı yeşille renklendirdim. Tabloya eklemediğim ve renklendirmediğim özellikler aynı/denk, mavilerde hangi tarafın iyi olduğu tartışılır, kişiye/beklentiye göre kazanan taraf değişebilir.

CARRARO SPORTIVE 225 28" 24-V HDMOSSO LEGARDA 2324 MSM H
MaşaSUNTOUR NEX HLO 63mm MAŞADAN KİLİTLİMarkasız
Arka attırıcıSHIMANO ALTUS M310SHIMANO ALTUS M310
Ön attırıcıSHIMANO TOURNEY TY601SHIMANO ALTUS M310
AynakolSHIMANO TY301 48X38X28TSHIMANO TY301 48X38X28T
RubleSHIMANO HG200 12-32T KASETSHIMANO HG200 12-32T KASET
Vites/fren kollarıSHIMANO EF505 3X8SHIMANO EF505 3X8
FrenSHIMANO MT200 HİDROLİK DİSKSHIMANO MT200 HİDROLİK DİSK
Jant göbekleriSHIMANO TX505 32DU-Link v.b. çin rulmanlı göbekleri 36D
LastikSCHWALBE 700X38C DELTA CRUISER PLUS PUNCTUREGUARDCST CLASSIC OTIS 700X40C
JantCARRARO ÇİFT KATLI ALÜMİNYUMSTARS-RIM J19SZ
SeleSELLE ROYAL SHADOWMOSSO (eQlips)


Her ikisinde kadro kaliteleri birbirine yakın.

Buradan sonrası kişisel tercih/zevk meselesi:

Son 2 seneye kadar Legarda desen-renk seçimlerini daha başarılı bulurken güncel modellerde Sportive modelleri daha başarılı. Bence güncel yılda 225 renk ve deseni oldukça hoş:

1719405251157.png

Legarda renk/desen şeması Mosso'nun bu yıl trekking serisine güncelleme yapmamasının etkisiyle eskidi ve zaten önceden daha iyiydi:
1719405330113.png

Mosso'dan yol serisinde yaptığı yenilikleri trekking serisinde de yapmasını bekliyoruz ama çok bekleyeceğimi biliyorum.
 
Sportive ve Legarda modelleri bileşen seçimi bakımından birbirine yakın, bazı modellerde Carraro'da daha iyi olan bileşenlerin fiyata etkisi belirgin ve Mosso'daki karşılıkları yeterli olsa da maşada Carraro kazanır. Ağırlık dayanımı bakımından 36 telleriyle Mosso kazanır.
Tabloda iyi olan tarafı yeşille renklendirdim. Tabloya eklemediğim ve renklendirmediğim özellikler aynı/denk, mavilerde hangi tarafın iyi olduğu tartışılır, kişiye/beklentiye göre kazanan taraf değişebilir.

CARRARO SPORTIVE 225 28" 24-V HDMOSSO LEGARDA 2324 MSM H
MaşaSUNTOUR NEX HLO 63mm MAŞADAN KİLİTLİMarkasız
Arka attırıcıSHIMANO ALTUS M310SHIMANO ALTUS M310
Ön attırıcıSHIMANO TOURNEY TY601SHIMANO ALTUS M310
AynakolSHIMANO TY301 48X38X28TSHIMANO TY301 48X38X28T
RubleSHIMANO HG200 12-32T KASETSHIMANO HG200 12-32T KASET
Vites/fren kollarıSHIMANO EF505 3X8SHIMANO EF505 3X8
FrenSHIMANO MT200 HİDROLİK DİSKSHIMANO MT200 HİDROLİK DİSK
Jant göbekleriSHIMANO TX505 32DU-Link v.b. çin rulmanlı göbekleri 36D
LastikSCHWALBE 700X38C DELTA CRUISER PLUS PUNCTUREGUARDCST CLASSIC OTIS 700X40C
JantCARRARO ÇİFT KATLI ALÜMİNYUMSTARS-RIM J19SZ
SeleSELLE ROYAL SHADOWMOSSO (eQlips)


Her ikisinde kadro kaliteleri birbirine yakın.

Buradan sonrası kişisel tercih/zevk meselesi:

Son 2 seneye kadar Legarda desen-renk seçimlerini daha başarılı bulurken güncel modellerde Sportive modelleri daha başarılı. Bence güncel yılda 225 renk ve deseni oldukça hoş:

318533 dosyayı görüntüle

Legarda renk/desen şeması Mosso'nun bu yıl trekking serisine güncelleme yapmamasının etkisiyle eskidi ve zaten önceden daha iyiydi:
318534 dosyayı görüntüle

Mosso'dan yol serisinde yaptığı yenilikleri trekking serisinde de yapmasını bekliyoruz ama çok bekleyeceğimi biliyorum.
Çok teşekkür ederim. Carraro alacağız eşimle karar verdik
Eşim 170 cm boy 46 kadro
Ben 189 cm boy 56 kadro
Bunlar bizim için ideal midir?
 
Çok teşekkür ederim. Carraro alacağız eşimle karar verdik
Eşim 170 cm boy 46 kadro
Ben 189 cm boy 56 kadro
Bunlar bizim için ideal midir?

İdeal gibi görünüyor ama başka model bile olsa o ve bir alt boylarını da denemek lazım.
 
Geri