... Fren olarak şimdiye kadar sadece V-fren tipinde bisiklet kullandım. Hidrolik frenler hakkında bilgim yok. Bakımı ve ağırlığı bana ekstra bir yük oluşturur mu?...
Ağırlığı çok büyük bir fark değil. Bakım zorluğu ve maliyeti, ilk alım maliyeti size kalmış. Ben bakım zaman ve maliyeti ile kullanım şartlarımda daha iyi bir frenin eksikliğini hissetmediğimden özellikle V fren tercih ediyorum ama arazi koşullarında, kötü hava şartlarında, çok inişli yerlerde bisiklet kullansam HD frenli isterdim.
...24, 27 ve 30 vites arasında nasıl seçim yaparım bilemedim. Kullanacağım yollarda pek yokuş yok. O yüzden en ekonomik seçenek olan 24 vitesi mi seçmeliyim ya da uzun vadede 27 daha mı mantıklı olur?...
Daha çok dişli içeren rublelerde oran seçenekleri daha fazla ama bunun dışında vites geçişlerinin düşük farklarla yapılması büyük kullanım rahatlığı da sağlıyor. Örneğin 11-34 rublenin en büyük iki işlisi arasında 7'lisinde 10, 8'lisinde 8 (Claris rublesinde 6), 9'lusunda ve 10'lusunda 4 fark var. Bu tırmanma sürecinde son dişliye ihtiyaç olduğunda 7'li ve 8'lide bocalatırken diğerlerinde yumuşak bir geçişle devam edebilmeyi sağlıyor.
Bir de her zaman aynı yollarda kullanacaksınız diye bir durum yok, belki daha farklı şartlarda sürmek istersiniz. Hesaplanmamış yetersizliklere karşı tedbirli olmakta da fayda var. Örneğin ben yol bisikletinde 52-42 / 11-23 kullanıyordum. Bir dönem sıkışık sabah trafiğinde yoğun şekilde kullanmam gerekmişti. O zaman bir rampada 42/23 ile kalkış yapamamıştım, sıkışık ortamdan dolayı bisikletten bile inemedim, ayağımla ittirerek kalkış yapabildim. O zaman 11-30 rubleye geçtim, normalde onun en büyük iki dişlisini neredeyse hiç kullanmasam da gerektiği anlar oluyor. Güzergahım düz şehir içinde kaldığı sürece zaten 11-23 takılı olarak kullanıyorum. Bu nedenlerle bir şehir bisikletinde en azından 11-32 ruble olmalı, bunun da yumuşak geçişler sağlayabilen bir dişli sayısında olması iyi olur.
... Boyum 177, iç bacak boyum 82 cm. Kadro olarak 51-53 civarı uygun mudur? Benle benzer vücut ölçüsüne sahip olup 46 kadro kullananları görünce kafam karıştı....
Onlardan biri benim. 174/84 ile 46 kadro Legarda kullanıyorum. 51 de oluyor ama 46 daha rahat. Bir toplama trekking bisikletim daha var, o da 46 kadro ama üst borusu daha uzun, onda rahat edemiyorum. Yani sadece sele borusuna dayalı kadro ölçüsü karar vermek için yeterli değil, mutlaka denemeniz lazım.
...Mosso Legarda 2327 MDM H: İnternetten baktığımda stoklarda kadro boyunu bulamadım bir türlü. Konya'daki 2 bayiye sordum onlarda da yokmuş....
Mosso trekking serisini yenilemedi, piyasada sadece geçen yılın modelleri var. İyice azalan modelleri birer birer sitesinden de kaldırıyor. Yeni modeller gelinceye kadar doğru Mosso Legarda modeli bulmak şans ve sabır işi.
...Carraro Sportive 327: V-fren olduğu için bu iyi bir seçenek gibi geldi. Ama Carraro'lar genelde daha ağır deniyor, o yüzden emin olamadım....
Ağır ama ötekilere göre belirgin ağır değil. Özellikle Elite serileri çok ağır, gülle gibi ağır ama Sportive modellerinin özellikle yeni kadroları diğer markaların benzer modellerinden belli belirsiz ağır. Emin olmak için satıcının birine varsa bir el tartısıyla, hatta benim gibi baskülle gidin.
...Bianchi T0011X3: Bu model donanım olarak en üst seçenek ancak fren Promax, aynakol Prowheel. Bazı yerlerde Shimano olanlar da var ama tek tük. Fren ve aynakol düşük seviye olsa bile Deore set için alınır mı bu model? Yoksa Shimano olanı için zorlamalı mıyım?...
Önce Shimano setli T0011x3 bakın, bulamazsanız diğer modellere yönelin.
Prowheel aynakol çok sorun değil, eskidikten sonra Deore ile değiştirilebilir ama fren büyük sorun olabilir.