Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Boyum 1.70 iç bacak 83
Hibrit veya şehir bisikleti arıyorum işe gidip gelmek için 16 km filan ve hobi olarak sürmek için
Bütçem 26k marka olarak ne alınır giant carraro kron mosso .. marka ve model onerilerinizi bekliyorum
İlerleyen süreçlerde bisiklete alba mid drive takmayı düşünüyorum
Ve son olarak ankarada güvenilir bisikletci nerde var
 
Scudo
Boyum 1.70 iç bacak 83
Hibrit veya şehir bisikleti arıyorum işe gidip gelmek için 16 km filan ve hobi olarak sürmek için
Bütçem 26k marka olarak ne alınır giant carraro kron mosso .. marka ve model onerilerinizi bekliyorum
İlerleyen süreçlerde bisiklete alba mid drive takmayı düşünüyorum
Ve son olarak ankarada güvenilir bisikletci nerde var

Yakın zamanda atılan geçmiş mesajlara bir bakarsanız, spartiat birçok örnek bisiklet göndermiş. Onlardan hoşunuza gidene bakın. O bütçeye göre alınacak markalar belli. Ben de o fiyatlara baktığımda, aşağı yukarı benzer setleri kullanan, benzer ağırlıkta bisikletler çıkıyor. Bütçenizin üstüne 10 bin ₺ daha ekleseniz bile, önünüze gelecek bisikletler genelde markaya para verilen modeller olacak. Yani verdiğiniz parayla aldığınız ürün faydası düşük kalıyor. Örneğin (link) bu bisikletin kadro ağırlığı, geometrisi, kullanılan parçalarıyla birebir aynı ürünler 13-20 bin ₺ aralığında başka markalarda var.

Şehiriçi sabit maşalı mı yoksa amörtisörlü mü kararınızı verin, sonraki aşama daha kolay olur. Şehiriçinde amortisöre gerek yok. Hatta dağda, bozuk yolda sürmeyecekseniz hiç gerek yok.
 
Boyum 1.70 iç bacak 83
Hibrit veya şehir bisikleti arıyorum işe gidip gelmek için 16 km filan ve hobi olarak sürmek için
Bütçem 26k marka olarak ne alınır giant carraro kron mosso .. marka ve model onerilerinizi bekliyorum
İlerleyen süreçlerde bisiklete alba mid drive takmayı düşünüyorum
Ve son olarak ankarada güvenilir bisikletci nerde var
Bana hem yeni şehir tur bisikleti almak, hem de sonra Alba mid drive takmak pek mantıklı gelmedi.
Bu sitede Alba City 2 daha derli toplu orijinal şehir bisikleti zaten var.
Bütçe olarak da toplam maliyetin gene buralara çıkacağını düşünüyorum.(40.000 civarı).
Bu seçeneğindeki de gerekirse taksitle alma imkanını da değerlendirmenizi öneririm.:)
(link)

Aynı şekilde Corelli nin de mağazada elektrikli şehir/tur seçenekleri var.:)

(link)
 
Arkadaşlar eminim ki bu konu daha önce forumda yer almıştır ama şehir bisikleti almak istiyorum. Fikrinizi almak istediğim konu şu. Iyi bir markanın giriş seviyesi bisikleti iki katı fiyatına almak mı. Yoksa yerli marka bisikletlerin ayni fiyata olan komponent olarak biraz üst seviye olanları mı tavsiye edersiniz. Aradaki fiyat farkı belki marka değerine belki kadro kalitesi tam bilgim olmadığı için karar veremedim değer mi?
 
Arkadaşlar eminim ki bu konu daha önce forumda yer almıştır ama şehir bisikleti almak istiyorum. Fikrinizi almak istediğim konu şu. Iyi bir markanın giriş seviyesi bisikleti iki katı fiyatına almak mı. Yoksa yerli marka bisikletlerin ayni fiyata olan komponent olarak biraz üst seviye olanları mı tavsiye edersiniz. Aradaki fiyat farkı belki marka değerine belki kadro kalitesi tam bilgim olmadığı için karar veremedim değer mi?
Tamamen bütçeye ve ne istediğinize bağlı. Eğer ithal marka ama tourney setli olacaksa kalsın.

Tavsiyem bulabilirseniz Mosso legarda 2330 msm H bulamazsanız Bianchi t0011x3 .
 
  • Beğen
Tepkiler: orhandirim
Arkadaşlar eminim ki bu konu daha önce forumda yer almıştır ama şehir bisikleti almak istiyorum. Fikrinizi almak istediğim konu şu. Iyi bir markanın giriş seviyesi bisikleti iki katı fiyatına almak mı. Yoksa yerli marka bisikletlerin ayni fiyata olan komponent olarak biraz üst seviye olanları mı tavsiye edersiniz. Aradaki fiyat farkı belki marka değerine belki kadro kalitesi tam bilgim olmadığı için karar veremedim değer mi?

"Giriş seviyesi" dediğiniz bisiklete bağlı.
Bu giriş seviyesi: (link)
3x7 vidalı sistem setini yükseltebilmek için arka göbek değişikliği, tekerlek örümü gibi zahmetli ve masraflı işlerinin olması ya da disk frene geçmenin mümkün olmaması nedeniyle markalı ama mantıklı değil.
Bu da giriş seviyesi (stokta var diye bunu paylaşıyorum, birebir aynısının step-over kadrolusu gibi düşünün): (link) . Bu her türlü yükseltmeyi yapmaya müsait.

Bir bisikleti aldıktan sonra yükseltmek her zaman alırken yüksek modeli almaktan daha maliyetli. Yükseltmek, çoğu zaman düşüğü satıp yükseğini almaktan maliyetli. İdeali ufak tefek yükseltmeler hariç (mesela ruble değişikliği) sizin için bütçenize göre ideal olan neyse onu almak. Sonra ihtiyaçlarınız değiştiğinde ona göre bir modele geçersiniz. Örneğin şehir/trekking kullanıcılarının büyük çoğunluğu 1 yıl sonra, bazen sezonu tamamlamadan yol, gravel, MTB gibi daha özel bir sınıfa geçiş yapıyor.

Kadro kaliteleri bakımından bir Giant, Trek ya da Lapierre ile Carraro, Mosso, Bisan, Bianchi gibi markalar arasında uçurum, hatta belirgin fark yok. Corelli, Kron gibi markalarda geçmişten bilinen ama gittikçe düzelen bazı kalite sorunları var ama gidip market bisikleti ya da özellikle elektrikli ürünleriyle meşhur markalar gibi ne bulursa onu alıp Türkiye'de satanların ürünlerini almadıkça kadro kalitesi bakımından pek olumsuzluk yaşamazsınız. Tabii aşırı ağırlık ya da aşırı uzun boy gibi durumlar varsa kadro mutlaka ona göre olmalı, yoksa en iyi firmanın ürünlerinde bile sorun yaşarsınız.
 
Teşekkür ederim biraz daha açayım boyum biraz uzun 192cm. Giant sitesinde en uygun xl boy tourney vitesli, v frenli, sabit kadrolu giriş seviyesi şehir bisikleti şu an 20.000tl civarı. Diğer yerli malı diyebileceğimiz bisikletler ise en büyük kadro boyu 56cm bu fiyata deore vites seti olan, hidrolik frenli, amatisorlu bir bisiklet alınabiliyor. Seçim yapmakta zorlandığım konu giant bisiklet bu kadar fiyat farkına değer mi? Yoksa vites fren gibi özellikleri dah iyi olan Carrao,salcano, Bisan gibi bisikletler mi tercih etsem daha mantıklı?
 
Son düzenleme:
İş yerimden bir arkadaş bisiklet almak istiyor. Ben bütçesine uygun en alınabilir bisiklet olarak bisan trx 8500 modelini buldum. (link)

Bu model hakkında ne düşünüyorsunuz. Başka tavsiyesi olan varsa bu fiyat bandında yazabilir misiniz? Kendisi çamurluk ve ön amortisör olmasını istiyor illa. Bu modelde santour maşa var. Diğer ucuz bisikletdeki gibi ne olduğu belli olmayan maşalardan yok.
 
İş yerimden bir arkadaş bisiklet almak istiyor. Ben bütçesine uygun en alınabilir bisiklet olarak bisan trx 8500 modelini buldum. (link)

Bu model hakkında ne düşünüyorsunuz. Başka tavsiyesi olan varsa bu fiyat bandında yazabilir misiniz? Kendisi çamurluk ve ön amortisör olmasını istiyor illa. Bu modelde santour maşa var. Diğer ucuz bisikletdeki gibi ne olduğu belli olmayan maşalardan yok.

Hazır model olarak güzel. Sadece gidona dikkat etmeli, bu kıvrık şehir gidonlarıyla epey daha düz trekking gidonlarının kullanım tarzı çok farklı, isteğine uygunluğundan emin olmasında fayda var.
Çamurluk ve bagajı sonradan takma seçeneğine açıksa olasılıklar artar ama ürünleri al, tak/taktır, herkes istemeyebilir.

Alternatif olarak:
(link)
(link)



Teşekkür ederim biraz daha açayım boyum biraz uzun 192cm. Giant sitesinde en uygun xl boy tourney vitesli, v frenli, sabit kadrolu giriş seviyesi şehir bisikleti şu an 20.000tl civarı. Diğer yerli malı diyebileceğimiz bisikletler ise en büyük kadro boyu 56cm bu fiyata deore vites seti olan, hidrolik frenli, amatisorlu bir bisiklet alınabiliyor. Seçim yapmakta zorlandığım konu giant bisiklet bu kadar fiyat farkına değer mi? Yoksa vites fren gibi özellikleri dah iyi olan Carrao,salcano, Bisan gibi bisikletler mi tercih etsem daha mantıklı?

"tourney vitesli" derken, Tourney TX800 setli olmadığı sürece 3x7 vidalı rubleli, en alttan giriş seviyesi, dişli oranları kötü, gelişmeye kapalı ya da gelişmesi masraflı modeller oluyor. Bütçesi yeterli olan kimseye bu vidalı rubleli setleri önermem. Sadece kadrosu için alınıyordur, seti komple değiştirilecektir, o zaman tamam ama giriş seviyesi bir modelde de çok özel bir kadro yoktur.
20 bin lira bütçe olduğunda Mosso Legarda 2330 MSM H ya da Bianchi T0011X3 gibi tam donanımlı ve kaliteli modeller varken 7K fiyatlı bisikletlerin donanım seviyesinde markaya ödeme yapmak çok mantıklı değil.
 
Herkese merhaba,

10 yıl önce düzgün bir bisiklet almak isteyip alamamıştım. Şu sıralar bisiklet hevesim yeniden alevlendi. O yüzden forumun yolunu tuttum, aşağı yukarı 1 haftadır bisiklet önerilerinin yapıldığı başlıkları okuyorum. Kafamda birkaç model oluştu ama bazı pürüzler var.
  • Öncelikle taksitli alabileceğim bir yer bulursam bütçe olarak 20.000 TL'ye kadar çıkabilirim.
  • Şehir içi ulaşımda kullanacağım için şehir/tur bisikleti uygun olacaktır diye düşündüm.
  • Maşa seçimim sabit maşadan yana olacak. Bisikleti olabildiğince hafif tutmak istiyorum.
  • Fren olarak şimdiye kadar sadece V-fren tipinde bisiklet kullandım. Hidrolik frenler hakkında bilgim yok. Bakımı ve ağırlığı bana ekstra bir yük oluşturur mu?
  • 24, 27 ve 30 vites arasında nasıl seçim yaparım bilemedim. Kullanacağım yollarda pek yokuş yok. O yüzden en ekonomik seçenek olan 24 vitesi mi seçmeliyim ya da uzun vadede 27 daha mı mantıklı olur?
  • Boyum 177, iç bacak boyum 82 cm. Kadro olarak 51-53 civarı uygun mudur? Benle benzer vücut ölçüsüne sahip olup 46 kadro kullananları görünce kafam karıştı.

Kafamdaki modeller:
  • Mosso Legarda 2327 MDM H: İnternetten baktığımda stoklarda kadro boyunu bulamadım bir türlü. Konya'daki 2 bayiye sordum onlarda da yokmuş.
  • Carraro Sportive 327: V-fren olduğu için bu iyi bir seçenek gibi geldi. Ama Carraro'lar genelde daha ağır deniyor, o yüzden emin olamadım.
  • Bianchi T0011X3: Bu model donanım olarak en üst seçenek ancak fren Promax, aynakol Prowheel. Bazı yerlerde Shimano olanlar da var ama tek tük. Fren ve aynakol düşük seviye olsa bile Deore set için alınır mı bu model? Yoksa Shimano olanı için zorlamalı mıyım?

Biraz uzun olmuş olabilir, kusura bakmayın. Olabildiğince şeffaf olmak ve kafamdaki soru işaretlerini tam olarak iletmek istedim. Teşekkür ederim :)
 
... Fren olarak şimdiye kadar sadece V-fren tipinde bisiklet kullandım. Hidrolik frenler hakkında bilgim yok. Bakımı ve ağırlığı bana ekstra bir yük oluşturur mu?...

Ağırlığı çok büyük bir fark değil. Bakım zorluğu ve maliyeti, ilk alım maliyeti size kalmış. Ben bakım zaman ve maliyeti ile kullanım şartlarımda daha iyi bir frenin eksikliğini hissetmediğimden özellikle V fren tercih ediyorum ama arazi koşullarında, kötü hava şartlarında, çok inişli yerlerde bisiklet kullansam HD frenli isterdim.

...24, 27 ve 30 vites arasında nasıl seçim yaparım bilemedim. Kullanacağım yollarda pek yokuş yok. O yüzden en ekonomik seçenek olan 24 vitesi mi seçmeliyim ya da uzun vadede 27 daha mı mantıklı olur?...

Daha çok dişli içeren rublelerde oran seçenekleri daha fazla ama bunun dışında vites geçişlerinin düşük farklarla yapılması büyük kullanım rahatlığı da sağlıyor. Örneğin 11-34 rublenin en büyük iki işlisi arasında 7'lisinde 10, 8'lisinde 8 (Claris rublesinde 6), 9'lusunda ve 10'lusunda 4 fark var. Bu tırmanma sürecinde son dişliye ihtiyaç olduğunda 7'li ve 8'lide bocalatırken diğerlerinde yumuşak bir geçişle devam edebilmeyi sağlıyor.
Bir de her zaman aynı yollarda kullanacaksınız diye bir durum yok, belki daha farklı şartlarda sürmek istersiniz. Hesaplanmamış yetersizliklere karşı tedbirli olmakta da fayda var. Örneğin ben yol bisikletinde 52-42 / 11-23 kullanıyordum. Bir dönem sıkışık sabah trafiğinde yoğun şekilde kullanmam gerekmişti. O zaman bir rampada 42/23 ile kalkış yapamamıştım, sıkışık ortamdan dolayı bisikletten bile inemedim, ayağımla ittirerek kalkış yapabildim. O zaman 11-30 rubleye geçtim, normalde onun en büyük iki dişlisini neredeyse hiç kullanmasam da gerektiği anlar oluyor. Güzergahım düz şehir içinde kaldığı sürece zaten 11-23 takılı olarak kullanıyorum. Bu nedenlerle bir şehir bisikletinde en azından 11-32 ruble olmalı, bunun da yumuşak geçişler sağlayabilen bir dişli sayısında olması iyi olur.

... Boyum 177, iç bacak boyum 82 cm. Kadro olarak 51-53 civarı uygun mudur? Benle benzer vücut ölçüsüne sahip olup 46 kadro kullananları görünce kafam karıştı....

Onlardan biri benim. 174/84 ile 46 kadro Legarda kullanıyorum. 51 de oluyor ama 46 daha rahat. Bir toplama trekking bisikletim daha var, o da 46 kadro ama üst borusu daha uzun, onda rahat edemiyorum. Yani sadece sele borusuna dayalı kadro ölçüsü karar vermek için yeterli değil, mutlaka denemeniz lazım.

...Mosso Legarda 2327 MDM H: İnternetten baktığımda stoklarda kadro boyunu bulamadım bir türlü. Konya'daki 2 bayiye sordum onlarda da yokmuş....

Mosso trekking serisini yenilemedi, piyasada sadece geçen yılın modelleri var. İyice azalan modelleri birer birer sitesinden de kaldırıyor. Yeni modeller gelinceye kadar doğru Mosso Legarda modeli bulmak şans ve sabır işi.

...Carraro Sportive 327: V-fren olduğu için bu iyi bir seçenek gibi geldi. Ama Carraro'lar genelde daha ağır deniyor, o yüzden emin olamadım....

Ağır ama ötekilere göre belirgin ağır değil. Özellikle Elite serileri çok ağır, gülle gibi ağır ama Sportive modellerinin özellikle yeni kadroları diğer markaların benzer modellerinden belli belirsiz ağır. Emin olmak için satıcının birine varsa bir el tartısıyla, hatta benim gibi baskülle gidin.

...Bianchi T0011X3: Bu model donanım olarak en üst seçenek ancak fren Promax, aynakol Prowheel. Bazı yerlerde Shimano olanlar da var ama tek tük. Fren ve aynakol düşük seviye olsa bile Deore set için alınır mı bu model? Yoksa Shimano olanı için zorlamalı mıyım?...

Önce Shimano setli T0011x3 bakın, bulamazsanız diğer modellere yönelin.
Prowheel aynakol çok sorun değil, eskidikten sonra Deore ile değiştirilebilir ama fren büyük sorun olabilir.
 
Merhaba herkeze iyi forumlar
1.81 boy ve 98kg vucut ile elimdeki bisan mtx 7050hdyi satıp hem asfalt hemde toprakta kullanabileceğim aynı zamanda da günde 10 12 km yol yapabileceğim bir bisiklet arıyorum bütçem hemen hemen 13/14 bin lira ama çok zorlayarak 18e kadar çıkabilirim önerileriniz nedir
 
Ağırlığı çok büyük bir fark değil. Bakım zorluğu ve maliyeti, ilk alım maliyeti size kalmış. Ben bakım zaman ve maliyeti ile kullanım şartlarımda daha iyi bir frenin eksikliğini hissetmediğimden özellikle V fren tercih ediyorum ama arazi koşullarında, kötü hava şartlarında, çok inişli yerlerde bisiklet kullansam HD frenli isterdim.



Daha çok dişli içeren rublelerde oran seçenekleri daha fazla ama bunun dışında vites geçişlerinin düşük farklarla yapılması büyük kullanım rahatlığı da sağlıyor. Örneğin 11-34 rublenin en büyük iki işlisi arasında 7'lisinde 10, 8'lisinde 8 (Claris rublesinde 6), 9'lusunda ve 10'lusunda 4 fark var. Bu tırmanma sürecinde son dişliye ihtiyaç olduğunda 7'li ve 8'lide bocalatırken diğerlerinde yumuşak bir geçişle devam edebilmeyi sağlıyor.
Bir de her zaman aynı yollarda kullanacaksınız diye bir durum yok, belki daha farklı şartlarda sürmek istersiniz. Hesaplanmamış yetersizliklere karşı tedbirli olmakta da fayda var. Örneğin ben yol bisikletinde 52-42 / 11-23 kullanıyordum. Bir dönem sıkışık sabah trafiğinde yoğun şekilde kullanmam gerekmişti. O zaman bir rampada 42/23 ile kalkış yapamamıştım, sıkışık ortamdan dolayı bisikletten bile inemedim, ayağımla ittirerek kalkış yapabildim. O zaman 11-30 rubleye geçtim, normalde onun en büyük iki dişlisini neredeyse hiç kullanmasam da gerektiği anlar oluyor. Güzergahım düz şehir içinde kaldığı sürece zaten 11-23 takılı olarak kullanıyorum. Bu nedenlerle bir şehir bisikletinde en azından 11-32 ruble olmalı, bunun da yumuşak geçişler sağlayabilen bir dişli sayısında olması iyi olur.



Onlardan biri benim. 174/84 ile 46 kadro Legarda kullanıyorum. 51 de oluyor ama 46 daha rahat. Bir toplama trekking bisikletim daha var, o da 46 kadro ama üst borusu daha uzun, onda rahat edemiyorum. Yani sadece sele borusuna dayalı kadro ölçüsü karar vermek için yeterli değil, mutlaka denemeniz lazım.



Mosso trekking serisini yenilemedi, piyasada sadece geçen yılın modelleri var. İyice azalan modelleri birer birer sitesinden de kaldırıyor. Yeni modeller gelinceye kadar doğru Mosso Legarda modeli bulmak şans ve sabır işi.



Ağır ama ötekilere göre belirgin ağır değil. Özellikle Elite serileri çok ağır, gülle gibi ağır ama Sportive modellerinin özellikle yeni kadroları diğer markaların benzer modellerinden belli belirsiz ağır. Emin olmak için satıcının birine varsa bir el tartısıyla, hatta benim gibi baskülle gidin.



Önce Shimano setli T0011x3 bakın, bulamazsanız diğer modellere yönelin.
Prowheel aynakol çok sorun değil, eskidikten sonra Deore ile değiştirilebilir ama fren büyük sorun olabilir.

Detaylı açıklamanız için çok teşekkürler, diğer mesajlarınızdan da bolca faydalanmıştım. Umarım güzel bir modele kavuşurum. Esen kalın ☺️
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhaba,

Kafam çok karışık bisiklet ile ilgili terimleri bile bilmiyorum. Çok fazla model seçenek var nasıl alacam da bilemiyorum .

elektrikli alba explorer alacaktım sonra bisikletçi dağ bisikleti al dedi kafamı karıştırdı.

Yaş 36 Boy 183. Genelde ev iş şehir gezintisi kullancağım arada köye giderim max 25km .

Bulunduğum ilçe yolları bozuk sayılır. asfalt az genelde taş mevcut.

Nasıl alacam bir model bilemedim. Normal bisiklet alsam da kurtarır gibi evimle iş arası 1.5 km. köye falan gidersem belki elektirik destekli iyi olur bilemedim.

aslında birincil amacım spor ve sağlık kardiyo için.
 
Merhaba,

Kafam çok karışık bisiklet ile ilgili terimleri bile bilmiyorum. Çok fazla model seçenek var nasıl alacam da bilemiyorum .

elektrikli alba explorer alacaktım sonra bisikletçi dağ bisikleti al dedi kafamı karıştırdı.

Yaş 36 Boy 183. Genelde ev iş şehir gezintisi kullancağım arada köye giderim max 25km .

Bulunduğum ilçe yolları bozuk sayılır. asfalt az genelde taş mevcut.

Nasıl alacam bir model bilemedim. Normal bisiklet alsam da kurtarır gibi evimle iş arası 1.5 km. köye falan gidersem belki elektirik destekli iyi olur bilemedim.

aslında birincil amacım spor ve sağlık kardiyo için.

Böyle bir şey işinizi görür sanırım.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: zsoganci
44 cm olayı benim boyuma uyar mı acaba ? 183 boyum
Şu görselden faydalanabilirsiniz. 46 kadro tavsiye edilen. 44 bir küçük boy, 48 bir büyük boy. İkisi de olur. Hangisini tercih edeceğiniz size kalmış.

1720864017858.png
 
  • Muhteşem
Tepkiler: zsoganci
Geri