Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Peki riverside 500'den carraro 321'e geçmek mantıklı mıdır?

Neredeyse tüm markalar 21 vitesli bisikletlerinde standart altı bileşenleri (vidalı ruble, Çin ya da Doğu Avrupa markalı ön-arka-orta göbekler, bazılarında markasız aynakol, düşük kalite frenler, bazılarında düşük kalite/Shimano dışı fren/vites kolları, bazılarında seri dışı attırıcılar v.b.) topladıkları için bütçe yettiği sürece bu grubu geçip bir üst konfigürasyondan itibaren değerlendirilmesini öneriyorum. Carraro Sportive 321, 322, 220, 222, Mosso Legarda xx21'ler ve diğer markalardaki 21 vitesli modellerin neredeyse hepsi bu grupta. Dolayısıyla belirgin daha düşük konfigürasyonlu bisikletler hariç hiçbir bisikletten onlara geçilmesini önermem.

Riverside 500 ayrı bir sınıfta. Yaygın yerli markalarda onun dengi yok. Riverside 500'üm olsaydı ya detaylı bir yükseltmeye girişir (öne ikili aynakol, kollar, attırıcılar, frenler, maşa, lastikler) ya da 2x9-2x10-2x11-3x9-3x10 vitesli modellerden biriyle değiştirirdim.
 
Scudo
Herkese merhaba, yaşadığım şehirde (Adana) düzgün olmayan parke taş yollar ve bol bol yamalı asfalt yollar bulunmakta. Daha önce şehir içinde ve nispeten uzun yollarda (60-100km) Schwalbe Marathon (27.5 x 1.65) lastikleri ile mtb kullanmıştım, akıcılığından memnundum fakat geometri olarak rahat değil idi. Şimdi ise bozuk parke taş yollarda rahat gidebileceğim bir trekking bisiklete ihtiyacım var. Benim aklımdan geçen sabit maşa + geniş slick lastik ikilisi. Buna uygun tavsiyelerinizi bekliyorum, alternatiflere açığım. Bütçem 8-10bin TL.
 
Son düzenleme:
Örneğin hangi lastik, (link) mu?
Aslında slick diyerek hata etmişim, kusura bakmayın. Yani Marathon'dan daha az dişli, daha az basınçla amortisörsüz daha çok konfor yakalayacabileceğim bir seçenek arıyorum. Tabi biraz da basınç artırıp uzun ve düz yollarda hız kazanabileceğim bir şey olmalı. Marathon Racer güzel bir örnek olabilir.
 
Aslında slick diyerek hata etmişim, kusura bakmayın. Yani Marathon'dan daha az dişli, daha az basınçla amortisörsüz daha çok konfor yakalayacabileceğim bir seçenek arıyorum. Tabi biraz da basınç artırıp uzun ve düz yollarda hız kazanabileceğim bir şey olmalı. Marathon Racer güzel bir örnek olabilir.

Bence de en iyi seçeneklerden biri Racer. 35'liğini kullanıyorum, çok memnunum, (link)'a kadar da var. Bulmanın pek kolay olmaması ayrı konu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Myali
Bisan Trx 8500, Legarda 2127, Peuget T12FS hangisine bakmalıyım? Ekstra tavsiyesi olan varsa alabilirim?
 
Bisan Trx 8500, Legarda 2127, Peuget T12FS hangisine bakmalıyım? Ekstra tavsiyesi olan varsa alabilirim?

Bütçe sınırlaması yoksa vites sistemi olarak
Peugeout T12FS > Bisan TRX 8500 > (Mosso Legarda 2227 MSM H = Mosso Legarda 2127 MSM H) ~ Carraro Sportive 227.

Bulunabilirlikleri de önemli tabii.
 
  • Beğen
Tepkiler: BiloPinto57
Uzun turlar yapma hevesim artık karşı konulamaz boyutlarda. Az önce kredi çektim ve iyi bir uzun tur bisikleti alacağım. Yol bisikletlerine çokça baktım. Forumda da bayağıdır geziyorum :) sadece bisiklete verebilecegim 8-9 bin TL param var. Ekipmanları halledeceğim. Lütfen bana uzun tur için ideal olacağını düşündüğünüz bisiklet markalarını yazar mısınız? Suportive 330 çok hoşuma gitti ancak bütçem yetmiyor. Yol bisikletleri de sanırım uzun turlar için pek işlevsel olmayabilir. Şimdiden teşekkür ederim
 
Uzun turlar yapma hevesim artık karşı konulamaz boyutlarda. Az önce kredi çektim ve iyi bir uzun tur bisikleti alacağım. Yol bisikletlerine çokça baktım. Forumda da bayağıdır geziyorum :) sadece bisiklete verebilecegim 8-9 bin TL param var. Ekipmanları halledeceğim. Lütfen bana uzun tur için ideal olacağını düşündüğünüz bisiklet markalarını yazar mısınız? Suportive 330 çok hoşuma gitti ancak bütçem yetmiyor. Yol bisikletleri de sanırım uzun turlar için pek işlevsel olmayabilir. Şimdiden teşekkür ederim

(link)
(link)
(aslında tabii ki (link) ama 330'a bütçe yetmeyince ona da yetmez)

(link)
(link)
(çünkü maşalarında ön bagaj delikleri var)

Çoğu Avrupalı turcunun tercih ettiği gibi kayışlı-göbekten vitesli bisikletler, Mosso Urban M Alfine-8 Göbekten Vitesli gibi

Bunların dışında gravel'ler ((link), (link) -bunların bazılarında maşada ön bagaj deliği var) ve işe yarar vites oranları sunabilen her trekking bisikleti ekonomik bir tur bisikleti olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Spartiat hocam çook teşekkür ederim cevap için. CR-T TRİP 28'in harika bir albenisi var. Ancak çelik kadro ve maşa kullanmış. Alüminyumdan ne derece farklı olur tabii ki tecrübeli olanlar söyleyebilir. Göndermiş olduğunuz tüm linklere detaylıca baktım. Peugeot çok güzel gorunuyor. Mosso GVL 290 claris olan bisiklet aralarında bir tık sıyriliyor sanırım. Onda da kafamı kurcalayan tek şey 29x2.10 lastik ebatları oldu. Sizce bu kadar önemli mi lastik boyutları ? Uçsuz bucaksız okyanusta yolumuzu bulmaya çalışırken çok yardımcı oluyorsunuz teşekkür ederim. Bilgisizligim için affınıza sığınıyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Spartiat hocam çook teşekkür ederim cevap için. CR-T TRİP 28'in harika bir albenisi var. Ancak çelik kadro ve maşa kullanmış. Alüminyumdan ne derece farklı olur tabii ki tecrübeli olanlar söyleyebilir. Göndermiş olduğunuz tüm linklere detaylıca baktım. Peugeot çok güzel gorunuyor. Mosso GVL 290 claris olan bisiklet aralarında bir tık sıyriliyor sanırım. Onda da kafamı kurcalayan tek şey 29x2.10 lastik ebatları oldu. Sizce bu kadar önemli mi lastik boyutları ? Uçsuz bucaksız okyanusta yolumuzu bulmaya çalışırken çok yardımcı oluyorsunuz teşekkür ederim. Bilgisizligim için affınıza sığınıyorum :)

GVL290'ın bir de 27.5" lastikli 270'i var: (link)
Aslında bunlardansa (link)'ın bileşenleri daha iyi, lastiği de 28" ama fiyatı da biraz daha yüksek.

Tur için lastik boyu konusunu uzun turlarda farklı boyları deneyen tecrübeli arkadaşlara sormak lazım. Çelik kadro konusunu da öyle. Forumda yorumlarını gördüğüm birkaç kişi var. Sosyal medyadan, Youtube'dan ya da kendi web sitelerinden takip ettiğim uzun turculardan 26" lastik ve çelik kadro ile dünya turu yapmış olanlar bile var. Sebeplerini onlar daha iyi açıklar ama çelik kadro ve/veya maşa kullanımının dayanıklılık ve rijitlik için olduğunu düşünüyorum. 28'den daha küçük lastik kullanımının nedeni konusunda tahminim yok.

Listeye kayışlı bisikletleri yazmamın sebebi de uzun turcuların önemli bir kısmının kayışlı ve kapalı vitesli bisikletler kullanıyor olmaları, bu da daha az bakım ihtiyacından ve bu sistemin yoldaki sorunlardan daha iyi korunuyor olmasından diye biliyorum. Tabii Türkiye'de bu konuda çok az seçenek var, gittikçe artacağına da azalıyor.

Takip ettiklerimden Alee Denham'ın tur bisikletleri konusunda rehber niteliğinde çok fazla paylaşımı var: (link) , (link) , (link) . Hatta onun tecrübelerine göre üretilmiş ürünler bile var: (link)
(link) de bileşen seçimi konusunda iyi bir kaynak.
Bu tür kaynaklar takip edilerek karar vermek kolaylaşabilir. Tabii ki onların bahsettiği çoğu ürüne ulaşmak hiç kolay değil ama "neyi niye tercih ettikleri"ne bakılabilir. (link), (link) gibi yerli Youtuber'lardan da "ne niye taşınır" fikirleri almak mümkün.

Sınırlı bir bütçeyle başlamak için Peugeot, Mosso, Carraro v.b. trekking bisikletleri yeterli olur. Sonrası ne kadar devam edeceğine, nereye gidileceğine göre şekillenir. Sahibinden.com'da sık sık "tur tamamlandığı için" satılık olan tur bisikletleri görüyorum. O ihtimal de bir kenarda durduğu için başta büyük yatırım yapmamakta fayda var.
 
Tekrar tekrar teşekkür ediyorum hocam. Hepsini tek tek inceleyeceğim ve bahsi geçen insanların neyi neden yaptığını anlamaya çalışacağım. Sahibinden alternatiflerine de göz gezdirecegim. Minnettarım
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Tekrar tekrar teşekkür ediyorum hocam. Hepsini tek tek inceleyeceğim ve bahsi geçen insanların neyi neden yaptığını anlamaya çalışacağım. Sahibinden alternatiflerine de göz gezdirecegim. Minnettarım

Peugeot t11*2 bisikleti kullanıyorum. Öncelikle bisiklet çok güzel ama myb dağ tipi bisikletten geçerseniz sanki yol bisikleti gibi biraz afallarsınız çünkü yere bisiklet hafif kılınmak için en optime kompakt şekilde ve yere de yakın tasarlanmış.

Ben arka ayağını daha da hafiflesin diye söktüm o kadar kaliteli yay mekanizması vardı ki çelik sert malzeme dedim söktükten sonra 225gr olduğunu gördüm. Yani o bile aliminyum.

Bisiklet kesinlikle akıyor. Ön 2 vites olması güzel tabiykide ara vites ararsınız ani şok rampalarda ama zamanla alışıyorsunuz.
peugeot t11*2 11.8 kg ile 12.2 kg arası değişiyor. Tabiyki ayağı iptal ederseniz 0.2 kg daha hafifler.

Dezavantajları ne dağ bisikletinden geçen biri olarak Sele ve gidon arası bence kısa. Aslında kısa değil ama malesef ki gidon içe dönük yani bir ayar istiyor.

Bu arada kesinlikle deore ye çıkabiliyorsanız çıkın çünkü gerçek manada fark görülüyor. vites atış hızı toruneye göre 3 kat daha hızlı ve stabıl.

Bisan TRX 8600 full deore setle arasında kaldım sonra baktım bu daha hafif; baktım ön aktarıcının deore olması çok da önemli değil. Baktım bisan bulunmuyor. Baktım ilerde yapacağım yükseltmeyi yani ön vitesi 2 ye indirmeyi zaten yapmışlar. Peugeot ciddi uygun sayılıyordu. Aldım.

İmkanım olsa Bisan 8600 ün tüm aksesuar parçalarını alırdım. Peugeotun da tüm kadrosunu alırdım Birleiştirirdim.

Şu konuda kati surette uyarayım. Eğer işe gelip giderken kullanacaksanız , kaldırımlarda sık gidecekseniz ve mesafe 3 km civarıysa bence amartisörlü alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: pix530
My enthusiasm for long tours is now irresistible. I just took out a loan and will buy a good long touring bike. I've looked at road bikes a lot. I've been wandering around the forum for a long time and I :) only have 8-9 thousand TL that I can give to the bike. I'll handle the equipment. Could you please write me the bike brands that you think would be ideal for the long tour? I like the Suportive 330 a lot, but I can't afford it. Road bikes may not be very functional for long tours, I think. Thank you from now
Buy Carraro which you can afford, and shock absorber. 225 is ok bike
 
Selamlar kısmetse önümüzde ki günlerde sıfır hibrit bir bisiklet alacağım. Benim sorum kadroya ufak dokunuşlar yapmak istiyorum ( 1 yada 2 renk kullanarak) muhtemelen sticker takabilirim yada başka ne yapılabilir. Siyah kadro için göze hoş gelen uyumlu renk ne olabilir. Eski mesajlara bakındım pek paylaşım olmamış belkide ben kaçırdım. Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
legarda siyah 2.jpg
 
CR-T TRİP 28'' aldım. Çelik kadro ve maşa kullanılmış. Ciddi araştırma yaptım ve fabrikadan kullanılan çelik hakkında bilgi aldım. Uzun tur yapan arkadaşlarla iletişime geçtim ve en nihayetinde karar verdim. Gerçekten o kadar büyük bir alan ki inanın ardı arkası kesilmiyor hiçbir şeyin. "vay be muazzam kadro ve set kullanılmış" dediğiniz bisikleti yerebiliyor bazı kullanıcılar. Ne farkettim? Herkes cebine göre hareket ediyor. Uzun araştırmalar sonunda bu bisiklete karar verdim. Allah pişman etmesin inşallah. Kredi çekerek aldığım için korkuyorum :) bundan sonrası bisikletim geldiği vakit bakımlarını yapmak ve ekipmanlarımı halletmek. Ek ağırlıklar ekleyerek uzun tur için antrenmanlar yapacağım. Spartiat hocam sağ olsun beni fazlasıyla bilgilendirdi. Umarım her şey çok güzel olur hepinize teşekkür ediyorum.
 
Selamlar kısmetse önümüzde ki günlerde sıfır hibrit bir bisiklet alacağım. Benim sorum kadroya ufak dokunuşlar yapmak istiyorum ( 1 yada 2 renk kullanarak) muhtemelen sticker takabilirim yada başka ne yapılabilir. Siyah kadro için göze hoş gelen uyumlu renk ne olabilir. Eski mesajlara bakındım pek paylaşım olmamış belkide ben kaçırdım. Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
288389 dosyayı görüntüle
yıllar önce istanbul da dağ bisikleti kullanmıştım bu tür ilk olacak.. kararsızlık çok kötü birşey. dağ mı hibrit mi.. Kafa dağıtmak egzersiz amaçlı süreceğim. muğla da sokaklarda ilçe içerisinde en fazla yakın ilçeler arası sürerim. Sonrası için bilmiyorum. Kaldırımdan inmek zarar verir mi? yoksa hiç mi denemeyelim. Sokaklar kilit parke yer yer ufalanmış taş parçacıkları vs. sürüş eziyete dönüşür mü?
 
Selamlar kısmetse önümüzde ki günlerde sıfır hibrit bir bisiklet alacağım. Benim sorum kadroya ufak dokunuşlar yapmak istiyorum ( 1 yada 2 renk kullanarak) muhtemelen sticker takabilirim yada başka ne yapılabilir. Siyah kadro için göze hoş gelen uyumlu renk ne olabilir. Eski mesajlara bakındım pek paylaşım olmamış belkide ben kaçırdım. Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
288389 dosyayı görüntüle
Siyaha kırmızı aksesuar alsanız bile hoş gözüküyor
image.jpg
Kırmızı fren silikon kılıf ta almayı düşünüyorum.
Formam, eldivenim ve bafım da kırmızı.
Kaskımı da beyaz düşünüyorum.
Siyah üzerine kırmızı beyaz kombin. Şu an işteyim iş çıkışı bir resim çekilir atarım.
A8031001-0839-4698-B8FD-0E7DFD334D5C.jpeg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Herkese merhabalar
Foruma yeni üye oldum ve bu başlıktaki mesajlara genel olarak göz attım. Bende küçük bir ilçede işe gidip gelmek (git-gel 6 km) ve akşamları da kullanmak üzere (10-15 Km) bisiklet almak istiyoru.40 yaşındayım ve ucuz bir bisiklet alarak kendimi denedim. Deneyimlerim sonucu bu hevesimi devam ettirebileceğime karar verdim. 1.74 boy 90 kilo olarak forumda araştırdığım kadar carrao 324 modelinin uygun olabileceğini düşündüm. Model sizce çok mu iddialı, daha uygun bir seçenek mi bulmalıyım? Önerileriniz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim
 
Herkese merhabalar
Foruma yeni üye oldum ve bu başlıktaki mesajlara genel olarak göz attım. Bende küçük bir ilçede işe gidip gelmek (git-gel 6 km) ve akşamları da kullanmak üzere (10-15 Km) bisiklet almak istiyoru.40 yaşındayım ve ucuz bir bisiklet alarak kendimi denedim. Deneyimlerim sonucu bu hevesimi devam ettirebileceğime karar verdim. 1.74 boy 90 kilo olarak forumda araştırdığım kadar carrao 324 modelinin uygun olabileceğini düşündüm. Model sizce çok mu iddialı, daha uygun bir seçenek mi bulmalıyım? Önerileriniz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

Hoş geldiniz.
Model çok iddialı değil, fiyat/özellik oranı iyi bir model. Bütçeniz yetiyorsa daha alt modellere inmemenizde fayda var. Sebebini birkaç mesaj önce anlatmıştım. Alternatif olarak benzer özelliklerdeki (link) gibi modellere de bakabilirsiniz.
 
Geri