Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Carraro'nun sitesinde belirtilen şekilde geldi herhangi bir eksik çıkmadı. Baskül ile birlikte tartıldığım zaman ise -üzerine hiçbir şey eklenilmemis- 17,7 kg gibi bir ağırlık yapıyor. Benim almış olduğum satıcı da 13 kg gibi bir ağırlık yazmıştı o beni yanılttı. Düzelttiğim şey 27,5 jant ölçüsü ve 18 kg idi ama kilosunu doğru kabul edeceğiz. Sadece 28 olduğuna dair bir düzeltme yapmış oluyorum o halde. O kadar ağır olduğunu bilmiyordum umarım büyük problemler yaşamayız uzun turlarda

O kadar ağır olmasının bir kısmı aksesuarlarından zaten. 12-13 kg'lik alüminyum trekking bisikleti alsak, üstüne sağlam ön ve arka bagaj, suluk kafesleri, çamurluk, çift açılan ayak taksak, gidonu kelebek gidonla değiştirsek, lastiğini kalınlaştırsak, gidon bandıdır, şudur, budur hepsini toplasak zaten yine 17 kg'a varırız, hatta biraz geçeriz. Hazır tura özgü yapıya sahip çelik kadrolu bisiklet de 17-18 kg gelmeli zaten. Gelmemesi mantıksız olur.
Şu alu bisiklet bile 16.8 kg, daha bir sürü eksiği varken: (link)
ya da stok haliyle Avrupa turuna çıkan olduğunu bildiğim B'twin Original 520'nin fabrika çıkış ağırlığı 18.5 kg, onun da birçok eksiği ama dinamo fazlası var: (link)
 
Scudo
Ben spartiat hocamın tavsiyesi ile CRT-trip aldım. Carraro firmasıyla iletişime geçtiğimde yeni serinin temmuzda piyasaya sürülecegini söylediler. Ve tabii ki fiyatı da artacakmış. Uzun turlar yapmak isteyen arkadaşlar için henüz önerebilecek kadar kullanım deneyimim olmadı ama sürüşte bazı sorunlar yaşıyorum ve bisikletten mi yoksa benden mi kaynaklandığını da bilmiyorum. Mesela kollarımla taşıyorum sanki bisikleti ve bu beni çok yoruyor. Sele ayarı ve gidon ayarlarını her turda değiştiriyorum anlayabilmek için ama henüz bir değişiklik yok. Bunun dışında bisiklet hayal edildiği kadar ağır hissettirmiyor ve güzel hızlanıyor atik hissettiriyor bana
 
Ben spartiat hocamın tavsiyesi ile CRT-trip aldım. Carraro firmasıyla iletişime geçtiğimde yeni serinin temmuzda piyasaya sürülecegini söylediler. Ve tabii ki fiyatı da artacakmış. Uzun turlar yapmak isteyen arkadaşlar için henüz önerebilecek kadar kullanım deneyimim olmadı ama sürüşte bazı sorunlar yaşıyorum ve bisikletten mi yoksa benden mi kaynaklandığını da bilmiyorum. Mesela kollarımla taşıyorum sanki bisikleti ve bu beni çok yoruyor. Sele ayarı ve gidon ayarlarını her turda değiştiriyorum anlayabilmek için ama henüz bir değişiklik yok. Bunun dışında bisiklet hayal edildiği kadar ağır hissettirmiyor ve güzel hızlanıyor atik hissettiriyor bana

Biraz alışmak için zaman tanımak lazım ama zamanın çözmeyeceği şeyler de olabilir.

Sele ayarı genel kurallara göre yapıldığında sorun olacağını sanmıyorum, asıl sorun gidonda aranabilir.

Kol ağrısı oluyorsa gidon ayarlarıyla biraz oynamak faydalı olabilir. Yükseltilebilir, yaklaştırılabilir, uzaklaştırılabilir, öne doğru yatırıp fren kollarının tutulduğu kısım yukarı kaldırılabilir, fren kollarının açısı ayarlanabilir v.b.

Güncel halinin geneli ve gidonu farklı açılardan gösteren fotoğrafları, hatta bir de siz üstündeyken tam yandan bir resmi olsa daha doğru ayar için yol gösterenler olur, özellikle kelebek gidon kullananlardan gelecek tavsiyeler çok işe yarayabilir.

Başka bir konu, bazıları çok sevse, hatta özellikle tur bisikletlerinde vazgeçilmez olduğunu düşünse de ben kelebek gidonda hiç rahat edemiyorum, normal gidon+barend ya da dropbar benim için çok daha rahat. Geçici bir düz gidon temin edilerek sorunun kelebek gidonla uyuşamamak olup olmadığı denenebilir. Bu arada kelebek gidonlardaki doğru açının (link)'daki açı olduğunu düşünenler (ben bu gruptayım) ve bunu kabul etmeyenler var. Gidonların çoğunda sürücüye yakın kısım düz, bir ara Zone'un tam tersi açıda olanlar da vardı. Belki açı Zone'daki gibi olsa daha rahat ettirebilir.
unknown.png
 
Elimden geldiğince fotoğraf çekmeye çalıştım. Bilgisi olan arkadaşlar yorumlarsa çok sevinirim. Bütün yük kollarımdaymış gibi hissediyorum kollarım ağrıyor. Duruşum için ne düşünüyorsunuz? Sanki kollarımla sürüyorum bisikleti :)
 

Dosyalar

  • IMG20220608201633.jpg
    IMG20220608201633.jpg
    76,6 KB · Okunma: 94
  • IMG20220608201611.jpg
    IMG20220608201611.jpg
    80,7 KB · Okunma: 92
  • IMG20220608201611.jpg
    IMG20220608201611.jpg
    80,7 KB · Okunma: 84
@Shehrâzad "Çarşı pazar gezmesi" duruşu diyorum ben bu duruşa. Kollarınıza düşen yükün azalması için öne uzanmayı azaltmanız gerekiyor. Bunu yapmak için de, seleyi biraz daha aşağı alıp gidonu biraz yükseltmeniz gerekir, o zaman da iyice çocuk bisikletine döner iş.

Bence tur bisikleti için duruşunuz ideal. Kollarınızda biraz zayıflık var sanırım, zamanla sürdükçe güçlenirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Shehrâzad
Teşekkür ederim yorumunuz için
 
Ben de Martta aldım bisikleti her geçen gün kollarım güçleniyor. İlk zamanlar göğüs kaslarım bile ağrıyordu şimdi uzun sürüşlerde biraz rahatsız oluyorum hele ki popom feryat ediyordu. :) Kondisyonu yavaş yavaş kazanıyorsunuz.
 
@Shehrâzad seleniz öne eğik olabilir mi acaba.?
Eğer değil ise, açılı veya açı ayarlı gidon boğazları bir çözüm olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Shehrâzad
Herkese merhaba, foruma yeni katıldım. Yaklaşık 16 senedir bisiklet kullanmıyorum. Boyum 190 ve 130 kiloyum. Eşimin patronu kendisine eski bisikletini hediye etmiş. Bisiklet fischer diye bir marka. Çelik kadro gibi duruyor ama ilginç bir şekilde hafif. Şimdi size sorum şu :

Akaryakıt zamlarından sonra artık arabayla işe gitmekten vazgeçtim sayılır. Git gel günde 18 kmlik bir mesafem var. Bursada yaşıyorum. Sabah gidiş yolumun uzun bir bölümü bayır izmir yolu üzerinde. Akşam dönüş ise bayır aşağı. Bu bisiklet sizce benim için ideal midir? Kadroyu ölçtüm 55 cm geliyor boyuma uygun gibi. Sadece gidonu daha önce böyle yarış bisikleti kullanmadığım için garip geliyor. Yeni bisikletler olmuş ateş pahası 3 bin 4 bin lira... Yeni bisiklet alamıyorum eşim izin vermiyor 😀 ikinci el desen çok fazla çalıntı ilanı veya bozuk mal var dolandırılırım. Bisikletten çok anlamıyorum sizce bu bisikletin gidonunu düz gidon yapıp lastikleri az biraz kalınlaştırsam? İşimi görür mü? Önde 2 arkada 6 dişli var sanırım 12 vites. Bayır çıkarken beni zorlar mı? Bisikletciye sordum göbek falan orjinalmiş iç dış lastikler düz gidon fren kolları vites kolları falan aşağı yukarı 1200 liraya malolur diyor.

Ikinci el bisikletlere baktığımda hiç 55 kadro bulamıyorum hep 48 var. Sizce ne yapmalıyım?

Fotoğrafları aşağıda paylaşıyorum sanırım alman bisikletiymiş, kadrodaki kaynak yerleri bile gözükmüyor şekilli şukullu 😀

Restorasyon mu? Yoksa bunu satıp alüminyum bir dağ bisikleti alıp lastiklerini şehir lastiği ile mi değiştirmeliyim?
 

Dosyalar

  • 20220609_012712.jpg
    20220609_012712.jpg
    73,4 KB · Okunma: 496
  • 20220609_012727.jpg
    20220609_012727.jpg
    145,3 KB · Okunma: 99
  • 20220609_012737.jpg
    20220609_012737.jpg
    157,2 KB · Okunma: 102
  • 20220609_012748.jpg
    20220609_012748.jpg
    88,8 KB · Okunma: 84
  • 20220609_012815.jpg
    20220609_012815.jpg
    69,5 KB · Okunma: 83
  • 20220609_012838.jpg
    20220609_012838.jpg
    83,1 KB · Okunma: 487
  • 20220609_012844.jpg
    20220609_012844.jpg
    56,1 KB · Okunma: 86
  • 20220609_012856.jpg
    20220609_012856.jpg
    86,3 KB · Okunma: 89
  • 20220609_012908.jpg
    20220609_012908.jpg
    93,2 KB · Okunma: 68
  • 20220609_013228.jpg
    20220609_013228.jpg
    89,4 KB · Okunma: 66
  • 20220609_012915.jpg
    20220609_012915.jpg
    119,1 KB · Okunma: 68
  • 20220609_013258.jpg
    20220609_013258.jpg
    78,5 KB · Okunma: 65
  • 20220609_013545.jpg
    20220609_013545.jpg
    70,1 KB · Okunma: 52
@Dendo 80'lerin başlarından, orta segment bir bisiklet gibi gözüküyor. 130 kilo çelik yol bisikletleri için fazla bir kilo bence. Arka maşanın seatstay boruları yamulabilir. Yamulursa kurtarma imkanı da olmuyor maalesef. En azından 110'a düşene kadar bu bisikleti kullanmazdım ben. 2. el düz maşalı alüminyum bir dağ bisikleti alır onu kullanırdım.

Bu arada, aynakol ve pedallar kaliteli imiş. Sağ pedal bisikletle gelen Union marka, klasiğin dibi bir pedal. Bende var aynısından. Sol pedalın kayıp olması kötü olmuş. O pedalın iyi korunmuşu epey para ediyor vintage ortamlarında.

@Murat Cömez Bu bisiklet hakkında söyleyeceklerinizi merakla bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@Dendo 80'lerin başlarından, orta segment bir bisiklet gibi gözüküyor. 130 kilo çelik yol bisikletleri için fazla bir kilo bence. Arka maşanın seatstay boruları yamulabilir. Yamulursa kurtarma imkanı da olmuyor maalesef. En azından 110'a düşene kadar bu bisikleti kullanmazdım ben. 2. el düz maşalı alüminyum bir dağ bisikleti alır onu kullanırdım.

Bu arada, aynakol ve pedallar kaliteli imiş. Sağ pedal bisikletle gelen Union marka, klasiğin dibi bir pedal. Bende var aynısından. Sol pedalın kayıp olması kötü olmuş. O pedalın iyi korunmuşu epey para ediyor vintage ortamlarında.

@Murat Cömez Bu bisiklet hakkında söyleyeceklerinizi merakla bekliyorum.

Peki ben genel olarak bu bisikleti ne kadardan satabilirim? Alıcısı olur mu? Bir de aluminyum dağ bisikletlerinde hep 48 cm bulabiliyorum. Benim için cok mu kısa? Açıkçası bu bisiklete bindiğim zaman bana bayağı yüksek geliyor. Bugün ilanlarda 2000 liraya satılan bi salcano city explorer buldum. Sizce önerir misiniz? Çok soru sordum kusura bakmayın ama bütçe kısıtlı ve bilgim az 😀
 
...Bir de aluminyum dağ bisikletlerinde hep 48 cm bulabiliyorum. Benim için cok mu kısa? Açıkçası bu bisiklete bindiğim zaman bana bayağı yüksek geliyor. ...

Çoğu üreticinin dağ bisikletlerinde 19"~48cm (örneğin Kron) - 20"~51cm (örneğin Mosso) en büyük boy olduğundan 55 cm bulamıyor olmanız çok normal. Bunlar size küçük gelmez ama 130 kg için süspansiyon konusu oldukça önemli. Yaygın ve ekonomik bisikletlerin çoğunun düşük kaliteli süspansiyonuyla sorun yaşama ihtimaliniz yüksek. Düz maşa dağ bisikleti bulmanız da zor olacağından düz maşalı, 36 tel jantlı bir şehir ya da trekking bisikletine yönelmeniz daha doğru olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Çoğu üreticinin dağ bisikletlerinde 19"~48cm (örneğin Kron) - 20"~51cm (örneğin Mosso) en büyük boy olduğundan 55 cm bulamıyor olmanız çok normal. Bunlar size küçük gelmez ama 130 kg için süspansiyon konusu oldukça önemli. Yaygın ve ekonomik bisikletlerin çoğunun düşük kaliteli süspansiyonuyla sorun yaşama ihtimaliniz yüksek. Düz maşa dağ bisikleti bulmanız da zor olacağından düz maşalı, 36 tel jantlı bir şehir ya da trekking bisikletine yönelmeniz daha doğru olabilir.

Bugün bir arkadaş ile anlaştık akşam bisikleti görmeye gideceğim. 2018 model mosso wildfire 26 jant. Sadece ön disk değişecek ve arka göbekte boşluk var sıkılması gerekiyor dedi. 20 kadro 51 cm tam bana göre sanırım. Çok pahalıya malolur mu bu göbek değişimi falan gerekirse?
 
Bugün bir arkadaş ile anlaştık akşam bisikleti görmeye gideceğim. 2018 model mosso wildfire 26 jant. Sadece ön disk değişecek ve arka göbekte boşluk var sıkılması gerekiyor dedi. 20 kadro 51 cm tam bana göre sanırım. Çok pahalıya malolur mu bu göbek değişimi falan gerekirse?

Göbeğin fiyatına disk ve ruble uyumuna göre bakmak lazım. O modelde 36 delik, 6 vidalı diske ve vidalı rubleye uygun göbek olmalı (örneğin: (link)). Göbek fiyatının üstüne örme, akort ve flanş çapı 2 mm'den fazla değişirse tel masrafı var. Malzeme ve işçilik toplamda 300-500 lira aralığında tutabilir.
Dağ bisikletleri ilgi alanımda olmadığından tam bilemiyorum ama 26 jant dağ bisikleti tercih etmenin çok doğru olduğunu düşünmüyorum. Hem eğilimin 27.5-29 jant modellere kaymasından, hem size 26 jant bisikletin çok küçük olacağını düşündüğümden. Dağ bisikleti tavsiyeleri konusuna göz atmak ya da o başlığa bu konuyu sormak dağ bisikleti kullanıcılarından doğru tavsiyelere ulaştırabilir.

 
Peki ben genel olarak bu bisikleti ne kadardan satabilirim? Alıcısı olur mu? Bir de aluminyum dağ bisikletlerinde hep 48 cm bulabiliyorum. Benim için cok mu kısa? Açıkçası bu bisiklete bindiğim zaman bana bayağı yüksek geliyor. Bugün ilanlarda 2000 liraya satılan bi salcano city explorer buldum. Sizce önerir misiniz? Çok soru sordum kusura bakmayın ama bütçe kısıtlı ve bilgim az 😀
Aynı boydaki kullanıcı için olan eski yol bisikleti ile, güncel dağ bisikletinin kadro boyu aynı olmaz. Dağ bisikletlerinde üst borunun eğimli olmasından kaynaklanıyor. Yeni bisikletlerde üst borular o kadar eğimli ki (mesela yukarıdaki thumbnail de sağdaki kadro), 50 kadro dağ bisikletinin dengi eski yol bisikletlerinde 60 denk gelir diye tahmin ediyorum.

Ben ağır olmanızdan dolayı "dağ bisikleti" demiştim. Güncel bisiklet sınıflandırmasını bilmiyorum pek, @Spartiat düz maşalı dağ bisikleti pek olmadığını belirtmiş. Kadro, özellikle arka maşa olarak, MTB gibi yüksek dayanımlı başka bir bisiklet sınıfı varsa o sınıftan da alabilirsiniz tabii. 36 tel bile olsa akort/tel kopma sorunu yaşamanız olası. Magnezyum jant düşünebilirsiniz.
 
Ben de Martta aldım bisikleti her geçen gün kollarım güçleniyor. İlk zamanlar göğüs kaslarım bile ağrıyordu şimdi uzun sürüşlerde biraz rahatsız oluyorum hele ki popom feryat ediyordu. :) Kondisyonu yavaş yavaş kazanıyorsunuz.
Bisikleti ilk aldığım haftalar bende de alışma süresi vardı. Özellikle 1saatlik sürüşten sonra popo kısmım iki gün boyunca ağrıyordu sonra tayt alınca bu olay ortadan kalktı. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayaksisheytan
Bisiklet carraro ise o ağırlığın fazlası vardır eksiği yoktur. Carraro firmasının birçok modeline bakın çoğunda ağırlık bilgisi vermez sitesinde. Hatta 062 yi tartıp 11 kg geldiğini söyleyen arkadaşlar olmuştu. Kaldı ki bu modeli de bırak 17 yi 20 vardır kesin!
 
Vallahi ben tartıda çıkan sonucu söyledim. 17,7 kg
 
Anlaştığım arkadaştaki bisikleti görmeye gittim. Bisikleti çaldırıp geri bulmuş ama göbek falan komple dağılmış tüm parçalar başka yerden takma vs içime sinmedi. Gittim sıfır bisiklet bakmaya, Mosso Legarda gösterdiler. 51 cm kadro ince lastikler vs isterseniz 1.66 lık orta lastik de takabiliriz dediler. Fiyatı da 3800 idi. Aluminyum kadro shimano altus set falan. Tek sıkıntı ön ve arka v fren. Gerci gençliğimde disk fren ile takla atıp kolumu kirmisligim var ama yine de yagmurlu havalarda falan gerekir mi bilemedim. Sonuç olarak yine bisikletsiz kaldık.
 
Geri