Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Spartiat bey 24 jant n onerirsiniz yine 4 bin tl altı

En yakın (4500 civarı) bunlar var ama MTB:
(link)
(link)

Katlanır 20" olarak bunlar var (4500 civarı):
(link)
(link)

Alışveriş platformlarında bütçenizin üst sınırına ve belli olan kriterlere göre genel arama yapıp çıkan modellerden beğendikleriniz olursa onları kıyaslamak kolay ama bu şekilde belli bir modele ulaşmak çok zor.

Örneğin HepsiBurada'da 4000 liraya kadar 24 jant
- dağ bisikletleri: (link)
- şehir bisikletleri: (link)

Decathlon'dan bir trekking modeli: (link)
 
Scudo
@Spartiat hocam selamlar, max bütçem 25 bin. bostanlı'da oturuyorum. yol bisikleti bakıyordum fakat benim gibi yeni başlayanlar için sanırım şehir bisikleti daha doğruymuş. bana yol ve şehir bisikleti olarak iki bisiklet önerebilir misiniz? endurance kadro bakmam lazım sanırım konforlu olması için. bir de izmirde alışveriş yapabileceğim önerdiğiniz bisikletçi varsa oraya gideyim. teşekkürler
 
@Spartiat hocam selamlar, max bütçem 25 bin. bostanlı'da oturuyorum. yol bisikleti bakıyordum fakat benim gibi yeni başlayanlar için sanırım şehir bisikleti daha doğruymuş. bana yol ve şehir bisikleti olarak iki bisiklet önerebilir misiniz? endurance kadro bakmam lazım sanırım konforlu olması için. bir de izmirde alışveriş yapabileceğim önerdiğiniz bisikletçi varsa oraya gideyim. teşekkürler

Selamlar,

Yol bisikletine niyetli olanlar bir yana, türe karar veremeyip şehir bisikletiyle başlayanların büyük kısmı kısa süre içinde (bir ay, bir yaz, bir yıl) yol bisikletine geçiyor. Bu nedenle yol bisikletine ilginiz olduğundan doğrudan yol bisikletiyle başlamanız daha iyi olabilir. İlk denemenizde "ne işim var benim bunun üstünde" diyebilirsiniz ama daha ergonomik yapısıyla, bel-sırt rahatsızlıkları ya da aşırı kilo gibi durumlar yoksa kısa sürede alışırsınız.

25 bin bütçe olduğunda bence önemli bir eşik olan 105 seti taban belirlemenizi öneririm. Bunun için en uygun model (link). Tam 105 setli olmasa da (link) de oldukça iyi bir model. Bütçenin az üstüne aero severseniz (ben sevmem) (link), (link), (link) olabilir. (link) güzel ama yerelde ya da uygun boyda bulunabilir mi bilmiyorum.

Şehir bisikleti içinse paranın önemli bir kısmını yakın vadede geçilecek yol bisikleti için elde tutmanızı öneririm. 3x9, 2x9 vitesli modeller iyidir. Olası kullanım ortamından ve potansiyel yol hevesinden dolayı süspansiyonsuz modeller uygun olur:
(link)
(link)
(link)
(link) (sadece yukarıdaki modellere yakın fiyatlı bulunursa)

Aynı özelliklerde ünlü ithal alternatif:
(link)

24 vitesli olsa da önemli bir seçenek olarak:
(link)

Şehir bisikleti için de bütçeyi harcayabiliriz derseniz, yol bisikleti hissi vermeye yakın:
(link)
(link)
(link)
(link)

2x8 olsa da önemli bir alternatif:
(link)

Bakılabilecek yerler olarak;
Yakınlık açısından iyi saatine gelirseniz Bostanlı Sundu ya da ürün çeşitliliği açısından Çankaya Sundu'lar olabilir ((link)).
Ürün çeşitliliği olmayabilir ama Kadans Bisiklet'e de bakabilirsiniz (şu anda site yenileyeceğiz diye hazır şablonla siteyi bozmuşlar, Google araması linkini vereyim (link)). İleride olabilecek teknik servis ihtiyaçları için de Kadans iyidir. Sahibi eski milli yarışçı.
Karşıyaka Seda Bisiklet olabilir: (link)
ADK: (link)
Triban için (link).
Karşıda daha çok mağaza var ama ben pek gitmediğimden bir anda aklıma gelmedi.

Hangi model olursa olsun, doğru kadro boyunda almaya dikkat edin. Mağazaları gezmeden önce yaklaşık kadro boyunuzu bilmeniz satıcıların eldekine zorlamasını önler.
 
@Spartiat hocam yanıt için çok teşekkür ederim. Yol bisikleti modellerinde hep v fren var, daha güvenli olduğu için hidrolik fren istiyorum bu yüzden seçenekleri eledim. Bir de söylediğiniz gibi yeni başladığım için biraz daha makul bir seçenekle başlayıp daha sonra üst sınıf bisikletlere geçebilirim diye düşündüm. Bir de bisikletle birlikte alınması gereken diğer ürünler de belirli bir bütçe gerektirecek. (Kask ve giyim ürünleri vs.) Bu yüzden daha makul alternatiflere yöneleceğim. Yol bisikleti hissi vermeye yakın dediğiniz için sportive 330 modelini düşündüm.

Trek FX 2 sanırım benzer fiyatta sportive 330 ile. Ben ilk başta FX 2 almayı düşünüyordum fakat uğradığım bir mağaza fx2 nin parasını hak etmediğini, carraro'nun daha üst donanımla geldiği için daha iyi olduğunu söyledi. tabii elindeki ürünü satmaya mı çalışıyor yoksa gerçekten böyle mi bilemiyorum. bu konuda fikirleriniz nedir? bu bütçe aralığındaki yol bisikletlerinde hidrolik fren yok bu yüzden sportive 330 ve fx2 modelleri arasında kaldım. Sportive 330u dün aradığım birkaç bisikletçide bulamadım bana uygun bedenini, mecbur kalırsam sportive x modelini de seçenekler arasına ekleyebilirim ufak bir fiyat farkı var. Ama beni sportive 330 ile FX 2 arasında yönlendirirseniz gerçekten çok memnun olurum.

Söylediğiniz gibi muhtemelen 1-2 sene içerisinde daha üst sınıf bir yol bisikletine geçeceğim.

aşağıdaki mesajı düzenlemek zorunda kaldım link var diye mesaja yanıt veremediğim için

Selamlar,

Yol bisikletine niyetli olanlar bir yana, türe karar veremeyip şehir bisikletiyle başlayanların büyük kısmı kısa süre içinde (bir ay, bir yaz, bir yıl) yol bisikletine geçiyor. Bu nedenle yol bisikletine ilginiz olduğundan doğrudan yol bisikletiyle başlamanız daha iyi olabilir. İlk denemenizde "ne işim var benim bunun üstünde" diyebilirsiniz ama daha ergonomik yapısıyla, bel-sırt rahatsızlıkları ya da aşırı kilo gibi durumlar yoksa kısa sürede alışırsınız.

25 bin bütçe olduğunda bence önemli bir eşik olan 105 seti taban belirlemenizi öneririm. Bunun için en uygun model Peugeot R13. Tam 105 setli olmasa da Triban 520 105 Prowheel de oldukça iyi bir model. Bütçenin az üstüne aero severseniz (ben sevmem) Mosso 739SCA 105, Carraro Race 062, Salcano XRS033 105 olabilir. Mosso Tharsis H 105 güzel ama yerelde ya da uygun boyda bulunabilir mi bilmiyorum.

Şehir bisikleti içinse paranın önemli bir kısmını yakın vadede geçilecek yol bisikleti için elde tutmanızı öneririm. 3x9, 2x9 vitesli modeller iyidir. Olası kullanım ortamından ve potansiyel yol hevesinden dolayı süspansiyonsuz modeller uygun olur:
T11 28″ 27V HD - Peugeot Bisiklet
T11x2 28″ 18V HD - Peugeot Bisiklet
LEGARDA 2327 MDM H
SPORTIVE 328 28 (sadece yukarıdaki modellere yakın fiyatlı bulunursa)

Aynı özelliklerde ünlü ithal alternatif:
Trek Trek FX 2

24 vitesli olsa da önemli bir seçenek olarak:
Scott Scott Sub Cross 50 Men Large

Şehir bisikleti için de bütçeyi harcayabiliriz derseniz, yol bisikleti hissi vermeye yakın:
sportive 330
sportive 350
sportive x
giant fastroad sl 2
 
@Spartiat hocam yanıt için çok teşekkür ederim. Yol bisikleti modellerinde hep v fren var, daha güvenli olduğu için hidrolik fren istiyorum bu yüzden seçenekleri eledim. Bir de söylediğiniz gibi yeni başladığım için biraz daha makul bir seçenekle başlayıp daha sonra üst sınıf bisikletlere geçebilirim diye düşündüm. Bir de bisikletle birlikte alınması gereken diğer ürünler de belirli bir bütçe gerektirecek. (Kask ve giyim ürünleri vs.) Bu yüzden daha makul alternatiflere yöneleceğim. Yol bisikleti hissi vermeye yakın dediğiniz için sportive 330 modelini düşündüm.

Trek FX 2 sanırım benzer fiyatta sportive 330 ile. Ben ilk başta FX 2 almayı düşünüyordum fakat uğradığım bir mağaza fx2 nin parasını hak etmediğini, carraro'nun daha üst donanımla geldiği için daha iyi olduğunu söyledi. tabii elindeki ürünü satmaya mı çalışıyor yoksa gerçekten böyle mi bilemiyorum. bu konuda fikirleriniz nedir? bu bütçe aralığındaki yol bisikletlerinde hidrolik fren yok bu yüzden sportive 330 ve fx2 modelleri arasında kaldım. Sportive 330u dün aradığım birkaç bisikletçide bulamadım bana uygun bedenini, mecbur kalırsam sportive x modelini de seçenekler arasına ekleyebilirim ufak bir fiyat farkı var. Ama beni sportive 330 ile FX 2 arasında yönlendirirseniz gerçekten çok memnun olurum.

Söylediğiniz gibi muhtemelen 1-2 sene içerisinde daha üst sınıf bir yol bisikletine geçeceğim.

aşağıdaki mesajı düzenlemek zorunda kaldım link var diye mesaja yanıt veremediğim için

Yol bisikletilerindeki jant frenine kumpas ya da U fren deniyor. Fren performansı olarak V frenden daha iyi, özellikle üst seviyelerdeki dual pivot olanlar. Yine de kötü hava ve yol koşullarında V fren ile aynı olumsuzlukları taşıyorlar tabii. Toplamda hangisi daha iyi tartışması bitmez: Sorgulanan kelime için sonuçlar: v fren . HD frenin maliyetinin özellikle yol bisikletinde daha yüksek olduğu ise kesin.

Trek modelleri donanım seviyesine göre biraz yüksek fiyatlı, bu doğru. 330'a kıyasla vites sistemi bakımından 330'daki 3x10 Deore, FX 2'deki 2x9 Altus setten daha iyi.

330 kullanıcılarının memnun olmayıp değiştirdikleri tek şey Kojak lastikleri. Yol bisikletine alışmak ve düz zeminde hızlı kullanım için iyi, ancak şehir kullanıcıları bu silik lastikleri hiç beğenmiyor. İkinci el 330 ilanlarının çoğunda yanında kullanılmamış Kojak lastikler hediye ediliyor, bu da sahiplerinin Kojak lastikleri hiç kullanmadan söktüğünü, muhtemelen satıcı onları geri almayı istemediği için de saklayıp bisikleti satarken beraberinde verdiklerini gösteriyor.

Forumda aktif Trek FX 2 (@StanicEnemy) ve Carraro Sportive 330 (@Myali) kullanıcıları var, belki onlar da uzun dönem kullanım tecrübelerini iletirler.
 
Trek FX2 geçen sene mart ayında almıştım alatin.com üzerinden. Uzun kullanım sonrası artısı ve eksisini yazacağım.
Bisiklet şuanda 7,753 km de.
Eğer TLDR istersen kısaca şöyle yazayım.
Kadro kalitesi, uzun süren garanti, hafiflik ve orijinallik istersen -> Trek.
Üst düzey grup seti, garantinin olup olmadığı belli olmayan bir durum, ağır kadro ve marka değeri vaat etmeyen bir ürün almak istiyorsan -> Carraro.

Trek FX2 artıları.
+Hafif kadro yapısı. Şuanda bisiklet üzerinde 465gramlık park ayağı, iki adet su kafesi, garmin, garmin gidon aparatı, gidon bandı, kadans sensörü, kadans sensörü aynakol tutucu, arka ışık, fren koruyucu pabuçlar, down-tube koruyucu, aynakol koruyucu ve pedallar dahil olmak üzere bisiklet 12kg ucu ucuna yetişiyor. Örnek vermem gerekirse Carraro'nun sportive 350 karbon maşalı bisikleti üstünde bu saydıklarım dahil olmadığı halde 12,7 kg. Aradaki fark siz düşünün.
+Kaliteli Trek'in kendi markası olan bontrager ürünler kullanımı.
+Darbeye dayanılı olması çukur vb.
+Garanti evet garantisi çok iyi diyebilirim. Örnek vermem gerekirse geçen hafta arka jantımın 16 ayrı yerden çatladığını fark ettim. Bunun üzerine hemen Trek Caddebostanı arayarak durumu bildirdim. Benden çeşitli fotoğraflar çekmemi istediler seri numarası, bisikletin durumu vb. Bunları email olarak kendilerine ilettim, kendileride Trek U.S ilettiler. Perşembe günü email atıldı pazartesi günü bana telefon ile geri dönüş yapıldı, Amerikadan yeni orijinal Trek Bontrager arka tekerleiğim bir ay içerisinde elime ulaşacağını söylediler. Türk markalarının yapmadığı şeyi yaptılar yani müşteri memnuniyeti.
+Ön maşa gerçekten güzel rijit hissi veriyor.

Eksi yönleri.
-Orta göbek kare mil olduğu için yükseltmeye kalktığınız zaman fazla seçeneğiniz bulunmuyor.
-Bu eksi veya artı tamamen kişisel bir tercih fakat ödenilen fiyata göre üstündeki grup seti düşük kalıyor yerli markalar ile kıyaslayınca.
-Boyası çok hassas en ufak şey de bile çizikler oluşabiliyor.
-Bisiklet ile gelen pedallar yine Trek'in kendi ürettiği pedallar lakin eğer hız yapmak istiyorsanız daha iyi bir pedala geçmenizi tavsiye ederim.
-Elcikler Trek'in yine kendi ürettiği orijinal elcikler şehir içi kullanımı için uygun fakat hız yapmak, rampa inmek ve çıkmak vb de kesinlikle iyi değiller. Sabitleyicileri olmadığı için sürekli oynuyorlar.

Benim şahsi fikrim bir bisikleti alırken kaliteli kadrolu bir bisiklet almak daha önemli üstünde ki grup setine nazaran. Grup setini istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz ve bulabilirsiniz fakat kaliteli bir kadroyu kolay kolay ne elde edebilirsiniz nede değiştirebilirsiniz.

Ben bisikletimin üzerinde çeşitli değişiklikler yaptım ve şuanda kendisi ile mutlu mesut bir ilişki yaşıyoruz. Bir tek yeni arka tekerimin gelmesini bekliyorum. Bu değişiklikleri yaparken bana yardımcı olan ve bana yol gösteren @Spartiat Barış abinin emeğini 40 yıl çalışsam ödeyemem kendilerine minettarım.

Ben hemen kaçayım da Carraro fan boylar gelip mühendislerden daha iyi bildikleri için onlar şimdi bağırmaya başlarlar.
uz7vu4zSuCYYmVMtWGVoKOqDFoeZi2zmGmU0Bwye3DE-2048x1518.jpg
 
Son düzenleme:
Teşekkürler @StanicEnemy . @Spartiat gerçekten siz de çok yardımcı oldunuz. Umarım buralarda birlikte pedallama fırsatımız da olur. FX 2 almaya karar verdim.
Rica ederim fakat FX2 alırken dikkat edin. Arada model (üretim yılı) farkı var satıcıdan satıcıya göre değişiyor.
 
bugün alatin.com.tr'dan sipariş verdim. sağolsunlar çok yardımcı oldular. sundu bisikletten almak istemiştim ama olmadı, nuh dediler peygamber demediler bir lira indirmediler :)
 
bugün alatin.com.tr'dan sipariş verdim. sağolsunlar çok yardımcı oldular. sundu bisikletten almak istemiştim ama olmadı, nuh dediler peygamber demediler bir lira indirmediler :)
İndirim istediniz mi? Canlı destekten İzer beye bağlanırsanız size özel fiyat verebilirlerdi. Bunu söylemeye unuttum.
 
Ben bisiklete Trekking ile başladım ve bu 21 vitesti,kullandıkça sevmeye başladım dört yıl boyunca Mosso H modelini kullandım ve beni dandik lastikleri ile bile(!) hiç yarı yolda bırakmadı ancak artık biraz daha kendi zevklerimi tanımış ne istediğimi daha iyi biliyordum. Bu bağlamda benim karşıma 2-3 seçenek çıkıyordu ve maşayı rijit seçip fiyat skalasına koyduğumda seçenek tek carraro 330'du.
Tipinin yakışıklı olması,dişli oranlarının tırmanışlarda bana daha esneklik sağlaması,ön arka çanta desteği,çift suluk deliği ve deore set ile geliyor olması benim hoşuma gitti.
Servis garanti durumu - Bulunduğum ilde servisi kötü,ancak garantide problem yaşamıyorum.
Bence (-) yanları
Gerçekten saçma sapan bir ağırlığı var yaklaşık stok halde 14.5 kilo.
Kadro boyu sınırlı 48 -52-56
Selesini beğenmedim,elcikleri daha yumuşak olabilirdi.

Malum havalar yüzünden yaklaşık 300 km kadar sürebildim,lastikleri şimdilik iyi ancak ıslak zeminde iyice dikkat etmek gerekiyor.

Bisikleti seçerken desteklerini esirgemeyen @Spartiat Barış Abiye teşekkürlerimi yeniden iletiyorum.
 
şehir kullanımı için vintage bir yol bisikleti toplamak ya da peugeot’un ülkemizde satılmayan legend lr01 modelini getirme arasında kaldım.
legend lr01 kadro olarak vintage yol bisikletlerine yakın fakat gidon vs. olarak şehir bisikleti kıvamında. vites seti claris. cro-mo kadro. deri sele elcik falan. motorsikletlerdeki cafe racer’ların bisiklet yansıması.

toplatma imkanım olan bisiklet ise, krom ve gidon boğazı civarında oymalar olan klasik bir italyan. vitesi downtube şeklinde. alışabilir miyim bilmiyorum. ama şık olacağını düşünüyorum. fakat peugeotların da havası bir farklı. sele ve elcikler brooks.

bu iki bisikletin fiyatları kafa kafaya oluyor.

imkanım olsa gönlümden geçen bir schindelhauer almak ama bu kurlarla zor, yaklaşık 3 katı diğerlerini… kayışlı 8 vitesli alfine göbekle vs ve tipiyle harikulade. ama o kadar uçamam.

sizin düşünceniz nedir, ne yapardınız?
ekte peugeot’un bahsettiğim modelinin, toplatma imkanım olana benzer bir bisikletin ve schindelhauer‘in benim için ideal modelinin görüntülerini koyuyorum.
 

Dosyalar

  • IMG_0560.jpeg
    IMG_0560.jpeg
    140,5 KB · Okunma: 19
  • IMG_0563.jpeg
    IMG_0563.jpeg
    257,1 KB · Okunma: 18
  • IMG_0565.jpeg
    IMG_0565.jpeg
    80,4 KB · Okunma: 18
@Muratcan G LR01, kendi fiyatı + kargo + vergi olarak eldeki çeliği donatıp yenilemenin 2 katına gelir gibi. İtalyan ebat olarak vücuduna uygunsa, İtalyan'ı yenilemek derim. Parlak beyaza boyanarak, gümüş renk donanımla LR01 tipi bir görünüm sağlanabilir istenirse. Kadrodan vitese alışılır, zor bişeyi yok. Kademesiz (ing. friction) kol ile kullanılınca ıncık cıncık vites ayarı yapmaktan kurtarıyor insanı, bu yönünü de görmek lazım :)
 
@Muratcan G LR01, kendi fiyatı + kargo + vergi olarak eldeki çeliği donatıp yenilemenin 2 katına gelir gibi. İtalyan ebat olarak vücuduna uygunsa, İtalyan'ı yenilemek derim. Parlak beyaza boyanarak, gümüş renk donanımla LR01 tipi bir görünüm sağlanabilir istenirse. Kadrodan vitese alışılır, zor bişeyi yok. Kademesiz (ing. friction) kol ile kullanılınca ıncık cıncık vites ayarı yapmaktan kurtarıyor insanı, bu yönünü de görmek lazım :)
yok sürekli almanyaya gidip geliyorum, oradan getiririm. bu haliyle fiyatları denk gibi. bir yandan italyanın güzelliği de parlak krom olması. kadrodaki bazı ufak tefek oyma detaylar da pirinç rengi zaten. ama toplamak mı yoksa lr01 almak mı karar veremedim.

kadrodan vites epey göz korkuttu bisiklet konusunda genel olarak tecrübeli olmama rağmen. kademesiz daha mı kullanışlı olur, araştırınca daha mı zor olur acaba diyordum. hissediyor musunuz değiştirirken nasıl oluyor?
 
Selamlar, şehir içi kullanımı için eşim ve kendim için bisiklet araştırıyorum. 2 bisiklet için toplam bütçemiz 20bin civarı. Benim boyum 180cm, eşimin 165cm.

Yollar her zaman mükemmel olmadığı için ayarlanabilir süspansiyon daha iyi gibi geliyor, fren için de hidrolik fren olmasını önemsiyorum.

Kendim için; Peugeot T14-FS, Peugeot T12-FS, Carraro Sportive 223, Carraro Sportive 225 modelleri öne çıktı kabaca. Fakat T14'de vites için uyumsuz model kullanılmış diye okudum. Sanırım Peugeot'lar F/P olarak daha iyi şu an.
Eşim için; Mosso Legarda 2324 ve 2221 modelleri dikkatimi çekti.

Sizlerin önerileri neler olur?
 
Son düzenleme:
Selamlar, şehir içi kullanımı için eşim ve kendim için bisiklet araştırıyorum. 2 bisiklet için toplam bütçemiz 20bin civarı. Benim boyum 180cm, eşimin 165cm.

Yollar her zaman mükemmel olmadığı için ayarlanabilir süspansiyon daha iyi gibi geliyor, fren için de hidrolik fren olmasını önemsiyorum.

Kendim için; Peugeot T14-FS, Peugeot T12-FS, Carraro Sportive 223, Carraro Sportive 225 modelleri öne çıktı kabaca. Fakat T14'de vites için uyumsuz model kullanılmış diye okudum. Sanırım Peugeot'lar F/P olarak daha iyi şu an.
Eşim için; Mosso Legarda 2324 ve 2221 modelleri dikkatimi çekti.

Sizlerin önerileri neler olur?

2 adet T12-FS bütçeniz içinde olduğundan bence en iyi seçim olur.

Eşinizinkini alçak kadro istediğiniz için diğer modellere bakıyorsanız, onunkini (link) alabilir ya da (link) alıp ön attırıcısını FD-T710, FD-M310 ya da FD-TX800 ile değiştirebilirsiniz.

Bu uyumsuz ön attırıcı sorunu sınır viteslerde (zincirin en iç ve en dışta olduğu vitesler) karşınıza çıkar. Bu iki durum en dik rampada ve en yüksek hızda kullanılan iki kombinasyon olduğundan normal şartlarda karşınıza çıkmayabilir, kusursuzluk aramayan bir kullanıcı sorunu fark etmeyebilir ya da önemsemeyebilir. Bir süre olduğu gibi kullanıp sorun can sıkıcı olursa ön attırıcı değiştirme yoluna gidebilirsiniz. Değişim bugün için 350-400 lira civarında tutar.
 
Trek FX2 geçen sene mart ayında almıştım alatin.com üzerinden. Uzun kullanım sonrası artısı ve eksisini yazacağım.
Bisiklet şuanda 7,753 km de.
Eğer TLDR istersen kısaca şöyle yazayım.
Kadro kalitesi, uzun süren garanti, hafiflik ve orijinallik istersen -> Trek.
Üst düzey grup seti, garantinin olup olmadığı belli olmayan bir durum, ağır kadro ve marka değeri vaat etmeyen bir ürün almak istiyorsan -> Carraro.

Trek FX2 artıları.
+Hafif kadro yapısı. Şuanda bisiklet üzerinde 465gramlık park ayağı, iki adet su kafesi, garmin, garmin gidon aparatı, gidon bandı, kadans sensörü, kadans sensörü aynakol tutucu, arka ışık, fren koruyucu pabuçlar, down-tube koruyucu, aynakol koruyucu ve pedallar dahil olmak üzere bisiklet 12kg ucu ucuna yetişiyor. Örnek vermem gerekirse Carraro'nun sportive 350 karbon maşalı bisikleti üstünde bu saydıklarım dahil olmadığı halde 12,7 kg. Aradaki fark siz düşünün.
+Kaliteli Trek'in kendi markası olan bontrager ürünler kullanımı.
+Darbeye dayanılı olması çukur vb.
+Garanti evet garantisi çok iyi diyebilirim. Örnek vermem gerekirse geçen hafta arka jantımın 16 ayrı yerden çatladığını fark ettim. Bunun üzerine hemen Trek Caddebostanı arayarak durumu bildirdim. Benden çeşitli fotoğraflar çekmemi istediler seri numarası, bisikletin durumu vb. Bunları email olarak kendilerine ilettim, kendileride Trek U.S ilettiler. Perşembe günü email atıldı pazartesi günü bana telefon ile geri dönüş yapıldı, Amerikadan yeni orijinal Trek Bontrager arka tekerleiğim bir ay içerisinde elime ulaşacağını söylediler. Türk markalarının yapmadığı şeyi yaptılar yani müşteri memnuniyeti.
+Ön maşa gerçekten güzel rijit hissi veriyor.

Eksi yönleri.
-Orta göbek kare mil olduğu için yükseltmeye kalktığınız zaman fazla seçeneğiniz bulunmuyor.
-Bu eksi veya artı tamamen kişisel bir tercih fakat ödenilen fiyata göre üstündeki grup seti düşük kalıyor yerli markalar ile kıyaslayınca.
-Boyası çok hassas en ufak şey de bile çizikler oluşabiliyor.
-Bisiklet ile gelen pedallar yine Trek'in kendi ürettiği pedallar lakin eğer hız yapmak istiyorsanız daha iyi bir pedala geçmenizi tavsiye ederim.
-Elcikler Trek'in yine kendi ürettiği orijinal elcikler şehir içi kullanımı için uygun fakat hız yapmak, rampa inmek ve çıkmak vb de kesinlikle iyi değiller. Sabitleyicileri olmadığı için sürekli oynuyorlar.

Benim şahsi fikrim bir bisikleti alırken kaliteli kadrolu bir bisiklet almak daha önemli üstünde ki grup setine nazaran. Grup setini istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz ve bulabilirsiniz fakat kaliteli bir kadroyu kolay kolay ne elde edebilirsiniz nede değiştirebilirsiniz.

Ben bisikletimin üzerinde çeşitli değişiklikler yaptım ve şuanda kendisi ile mutlu mesut bir ilişki yaşıyoruz. Bir tek yeni arka tekerimin gelmesini bekliyorum. Bu değişiklikleri yaparken bana yardımcı olan ve bana yol gösteren @Spartiat Barış abinin emeğini 40 yıl çalışsam ödeyemem kendilerine minettarım.

Ben hemen kaçayım da Carraro fan boylar gelip mühendislerden daha iyi bildikleri için onlar şimdi bağırmaya başlarlar.
304179 dosyayı görüntüle
Gravel düşünürken bugün dikkatim bi anda fx 2 ye kaydı. 19 bin fiyatla satıyorlar en uygun XL kadroyu. Buna bir de A şeklindeki o macera gidonlardan takılsa acaba benzer tadı verir mi gravel ile?
 
Gravel düşünürken bugün dikkatim bi anda fx 2 ye kaydı. 19 bin fiyatla satıyorlar en uygun XL kadroyu. Buna bir de A şeklindeki o macera gidonlardan takılsa acaba benzer tadı verir mi gravel ile?

Vermez :)
Gravel tadı için gravel alınmalı. Elde olanın türünü değiştirmeye çalışmak bir yere kadar olur ama yeni alınacak bir bisiklet istendiği gibi olmalı.
 
2 adet T12-FS bütçeniz içinde olduğundan bence en iyi seçim olur.

Eşinizinkini alçak kadro istediğiniz için diğer modellere bakıyorsanız, onunkini LEGARDA 2324 LSM H alabilir ya da T14FS-L 28″ 24V HD - Peugeot Bisiklet alıp ön attırıcısını FD-T710, FD-M310 ya da FD-TX800 ile değiştirebilirsiniz.

Bu uyumsuz ön attırıcı sorunu sınır viteslerde (zincirin en iç ve en dışta olduğu vitesler) karşınıza çıkar. Bu iki durum en dik rampada ve en yüksek hızda kullanılan iki kombinasyon olduğundan normal şartlarda karşınıza çıkmayabilir, kusursuzluk aramayan bir kullanıcı sorunu fark etmeyebilir ya da önemsemeyebilir. Bir süre olduğu gibi kullanıp sorun can sıkıcı olursa ön attırıcı değiştirme yoluna gidebilirsiniz. Değişim bugün için 350-400 lira civarında tutar.

Çok teşekkürler, verdiğiniz bilgiler çok değerli.

Evet daha alçak olması iyi olabilir diye düşündüğümüz için başka modellere bakmıştık. Benimki kesin T12-FS olacak sizin de yanıtınızdan sonra, eşiminkini de dediklerinizi de düşünerek kararlaştıracağız. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Geri