Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Ben de süspansiyonlu bisiklet sevmem. 5 bisikletim var, biri süspansiyonlu, o da mecburiyetten. Bu tamamen kişiye ve kullanım şartlarına bağlı bir konu. Yollar bozuksa, kısmi arazi kullanımı varsa süspansiyon faydalı olur. Ben süspansiyonu gereksiz ağırlık, tıkırtı ve laçkalığı (bunu tam olarak nasıl Türkçe ifade edebileceğimi bilemiyorum, aklımdan geçen "rijit olmaması") nedeniyle sevmiyorum.

Düz maşa modellerde 3x10 olarak Carraro Sportive (link) olabilir ama fiyat yüksek. 3x10 ihtiyacı yoksa Peugeot modelleri (link) ve (link) ideal.

Ben güncel şartlarda F/P ürünleri olması nedeniyle bu iki Peugeot ürününü (süspansiyonlu isteyenlere de (link)) tavsiye ediyorum ama "sen ne dersen o" diyenlerin çoğu finalde bunları almıyor, daha çok Legarda ve kısmen Sportive alıyor. Neden öyle olduğunu sorduğumda bir kısmı "Peugeot iyiyse sen niye Legarda kullanıyorsun" diyor (ama bu çok dar bir pencereden konuya bakış), bir kısmı Peugeot'nun piyasadan çekilmesinden tedirgin olduğunu söylüyor (ama bir üretim hatası olmadıkça bu hiç önemli değil), kimi de bayi gazıyla Sportive aldığını söylüyor (satıcılar Carraro satmayı seviyor).
Sayın @Spartiat vesilesiyle Legarda 2327 MDM ve Sportive bakarken (link) aldım. Üç hafta sonra da aynısının mavisinden arkadaşıma aldık. Çok memnunuz. Tek olumsuz yanı -diğer marklarda da var aynı sorun sanırım- sert, rahatsız selesi. Arkadaşım (link) Ben de (link) alayım diyorum; ama çok emin olamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: kuytu5 ve Spartiat
Scudo
Carraro kullanmadım ama kardeşim senelerdir amortisörlü modelini kullanıyor memnun. Ayrıca biraz inceleyince Mosso'dan bazı yönlerden daha iyi geldi. İlle Mosso derseniz 2327 Mdm-H modeline de bakabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: kuytu5
İki model arasındaki seçimi maşa tercihinize göre yapın. Mosso süspansiyonlu, Bianchi düz maşaya sahip.

Mosso'da 46 kadro olur ama denemeniz en iyisi olur, Bianchi'yi bilmiyorum.
Hız ve ağırlık açısından düz maşa daha iyi olur sanırım. Kullanılan süspansiyon çok kaliteli değildir bu seviyedeki bisikletlerde. Bianchi'de de 46 kadro var olur herhalde.
 
Hız ve ağırlık açısından düz maşa daha iyi olur sanırım. Kullanılan süspansiyon çok kaliteli değildir bu seviyedeki bisikletlerde. Bianchi'de de 46 kadro var olur herhalde.

Bianchi'de buçuklu, muhtemelen 45.5 olur. Sitesine bakılırsa ellerinde her boyu var, deneme şansınız olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: sauron
Önceki bisikletim mosso 24 vites modeli,
Oğlum aldı şu an elimden.
Ondan memnunum açıkçası,
Yaklaşık 3 yıldır da bir sorun çıkarmadı bana.
Carraro dan aynı memnuniyeti bulabilir miyim bilmiyorum hocam.
Carraro 330'dan yana kullanmıştım ben seçimimi önceki bisikletim mossoydu.
Carraroda açılı gidon boğazı da yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: kuytu5
İkisini de kullanmış birisi olarak,
Tercihin hangisi hocam :)
Benim mosso 1821 idi yani 2018 model 21 vitesti benim kahrımı çok çekti,330 ise 2023 model daha üst seviye bir şey ikisini kıyaslamak pek doğru olmaz aynı donanımda olmadığından ancak
Bütçeniz sorunsuz ve tercihiniz düz maşa ise 330 değilse mosso 2330.
 
  • Beğen
Tepkiler: kuytu5
Benim mosso 1821 idi yani 2018 model 21 vitesti benim kahrımı çok çekti,330 ise 2023 model daha üst seviye bir şey ikisini kıyaslamak pek doğru olmaz aynı donanımda olmadığından ancak
Bütçeniz sorunsuz ve tercihiniz düz maşa ise 330 değilse mosso 2330.

Mosso 2330 düşünüyordum ama Amortisörlü olduğu için vazgeçtim hocam.
 
Tüm modellerde düz maşa seçeneği varken tepe modelinde süspansiyona mahkum eden Mosso'yu kınıyorum. Biraz sosyal medyalarından dürteyim bu konuda.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos ve kuytu5
Merhaba, genelde MTB sürüyorum, işe gidip gelirken ve keyif olarak ulaşım amaçlı vs kullanmak için katlanır almıştım ama umduğum sürüşü bulamadım. Bunu satıp bir şehir bisikleti almak istiyorum. Sırtımda rahatsızlık olduğu için eğik gidon tavsiye ettiler Hollanda tipli bir bisiklet. Kendimce baktım ümit 2838 modeli tip ve tarz olarak bana uygun gibi. Bu bisikletin sürüşü rahat olur mu?
 
O zaman gereye 330 kalıyor hayırlı olsun :))

Hayirlisi olsun öncelikle.

Benim 330 da hosuma gitmeyen ozellik fiyati, 328 den farkları: Lastikler( kodjaklari hic begenmiyorum mesela ) Gidon bogazi, gidon ve vites sistemi. Geri kalan herşey 1-1 aynı. 328 de de furş takımı Fsa marka mesela. Jantlar, gobekler, frenler, sele, sele borusu, sele kelepcesi, elcikler, pedallar kadro, ön maşa, hepsi aynı.

Fiyat farki kötü olan lastikler ve birkaç üstün komponent olmasina ragmen bence fazla.

Zaten yakın gelecekte 2x vites sistemleri guncel olacak Shimanonun yeni serileri gibi. Ben olsam 328 alir kullanir ileride vites sistemi eskiyip revize edecegim zaman 2x yeni sistemine gecerdim.
 
Merhaba, genelde MTB sürüyorum, işe gidip gelirken ve keyif olarak ulaşım amaçlı vs kullanmak için katlanır almıştım ama umduğum sürüşü bulamadım. Bunu satıp bir şehir bisikleti almak istiyorum. Sırtımda rahatsızlık olduğu için eğik gidon tavsiye ettiler Hollanda tipli bir bisiklet. Kendimce baktım ümit 2838 modeli tip ve tarz olarak bana uygun gibi. Bu bisikletin sürüşü rahat olur mu?

(link)
Aynı gidon yapısı Carraro Elite modellerinde de var:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Fiyat olarak Ümit çok daha avantajlı tabii.

Alternatif olarak tüm trekking bisikletlerine sonradan farklı türlerde şehir gidonu takılabilir, örneğin:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Teşekkürler hocam, elite 804 çok güzelmiş.
 
Katlanırımı satabilirsem o zaman alabilirim. Çok teşekkür ederim detaylı bilgiler için.
 
(link) 2li sistemde bu model nasil sizce @Spartiat renk ve tasarimi hosuma gitti. . Uretime de sokacaklar galiba, arka bacak uzun sanirim 36li ruble olabilir mi? Olursa ruble 36 disli ve orta gobek 330 daki gibi pressfit mi deniyor tam bilmiyorum, iki revize ile cok maliyet yaratmadan alinabilir gibi geldi bana sehir-ulasim kullanimi olarak.
330 dusunuyorum ama 3lu sistem pek bana uygun degil.
 
(link) 2li sistemde bu model nasil sizce @Spartiat renk ve tasarimi hosuma gitti. . ...

(link) ve (link) yerli markaların uzun zamandır tek tip, zevksiz ve cansız ürün gamı görüntüsüne son verip piyasayı biraz şenlendiren iki model.
Commuter'i sepeti hariç beğeniyorum. Sepetiyle birlikte kullanmak isteyen birinin içine küçük eşyaların düşmesini önleyecek bir katman daha koyması lazım, Hollanda'da plastik meyve kasası koydukları gibi.
Arka bagaj ile tamamlanacaksa Carraro'nun bu tür kadrolarında bagajın üst bağlantısı çok aşağıda kaldığı için bazı bagajlar düz duramayıp öne yatıyor.
1687611881760.png

Bagaj-sele önemli değil, bisikletin kendisi önemliyse bence tarzıyla, bileşenleriyle gayet güzel.

Townsman'ı dropbar ve yol tipi vites bileşenleriyle yol kategorisine koymuşlar ama aslında o da bir İngiliz tipi commuter ve o da gayet güzel. Her ikisi de tura uygun, Townsman'ın Commuter'den eksiği ön maşa bagaj bağlantıları.

...Uretime de sokacaklar galiba, arka bacak uzun sanirim 36li ruble olabilir mi? Olursa ruble 36 disli ve orta gobek 330 daki gibi pressfit mi deniyor tam bilmiyorum, iki revize ile cok maliyet yaratmadan alinabilir gibi geldi bana sehir-ulasim kullanimi olarak.
330 dusunuyorum ama 3lu sistem pek bana uygun degil.

Arka bacak 36 destekliyor: (link)
Orta göbek pressfit ve hollowtech'e uygun: (link) . Bisikletin özelliklerinde belirtilmemiş ama muhtemelen (link) kullanmışlardır.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: templeos ve by0ne
Orta gobekten bahsedilmemis sitede ancak kullanilan aynakola nispetle fikir yurutulebilir mi? Bahsettigim gobek degisimi acisindan (sepet hem estetik gerek kullanim acisindan bana gore gereksiz.) Arkaya bahsettiginiz sorunu yasatmayacak uyumlu bir bagaj dusunuyorum.
 
Geri