Scudo Sports

Şu an içinizden ne geçiyorsa yazın

Ya ben forumda niye konu açamıyorum profilime yazamıyorum?
Açacağın konuyu içeren başlık bu 17 senelik forumda zaten bulunuyordur. O başlıklara yazabilirsin. Sağ üstteki Arama kısmı forumdaki en büyük yardımcın olacak.
 
  • Muhteşem
  • Beğen
Tepkiler: mazot ve Cemal Ç.
Scudo
pedalden gelen çıt sesi masraf cikaricak gibi. takan bisikletçi diş atlamış olabilir diye korkuyorum. umarım sadece aynakoldaki küçük yaprak bağlantısı gevşemiştir. adama bisikleti kurması için para ödedik (kutulu sıfır ürün, hemde bayi olmasına rağmen hemde isim yapmış güya) ilk günden pedal çıktı gevşek sıkmış. vites ayarları bile yapılmamıştı. Üstüne motor yağı ile yağlamiştı. STI kollarını bile sikmamisti. Birkaç gün içinde gevşedi. verdiğim paraya değil bisikletimle yaşadığım olumsuzluklara üzülüyorum
 
  • Üzgün
Tepkiler: uzuNBeY
yav bu "şu anda ne dinliyorsunuz" başlığına ne oldu? Bulamıyorum.
pedalden gelen çıt sesi masraf cikaricak gibi. takan bisikletçi diş atlamış olabilir diye korkuyorum. umarım sadece aynakoldaki küçük yaprak bağlantısı gevşemiştir. adama bisikleti kurması için para ödedik (kutulu sıfır ürün, hemde bayi olmasına rağmen hemde isim yapmış güya) ilk günden pedal çıktı gevşek sıkmış. vites ayarları bile yapılmamıştı. Üstüne motor yağı ile yağlamiştı. STI kollarını bile sikmamisti. Birkaç gün içinde gevşedi. verdiğim paraya değil bisikletimle yaşadığım olumsuzluklara üzülüyorum
Dedim mi bilmiyorum ama; QR mandalları hafifçe yağla. Orta çubuk kısımlarını falan da.
 
Merhaba yüreği güzel insan topluluğu öncelikle tekerinize taş başınıza güneş deymesin iyilikler güzellikler sizinle birlikte olsun

Ben İzmir'den Muğla Antalya Mersin Adana Osmaniye Hatay diye sıralama şeklinde MTB btwin 520s ve arkamda 100 kg yakın bir römork ile yola çıkacağım sizce bir bisiklet için zırhlı lastik kaç adet almam gerekiyor yada yama setinin miktarı kaç olmalı ve yapmam gereken yol kaç km olmalıdır !IMG_20230401_222916.jpg
 
Yeni bisiklet almışken "Keşke biraz daha bekleyip daha iyisini alsaydım." diye düşünüp duruyorum. Şimdi acaba Gravel için evdeki 3d yazıcıyı satsam mı? Carraro g0 ikinci el alabilecek kadar para çıkartabiliyorum. Acaba gravel bana o kadar şart mı? Düz gidondan dropbara geçmek istiyorum. Ama sürüşlerim de yüzde 75 asfalt yüzde 25 çakıl köy yolu. Acaba onun yerine normal bir yol bisikleti mi almalıyım? Gravel alacaksam da G0 mı almalıyım yoksa eldeki t11x2'yi daha ilk ayından satıp bayiden ikinci el G2 mi almalıyım? Veya triban rc500 de olabilir. Her yola gelir muhtemelen. Ama sıfır fiyatı çok mantıksız. Ikinci eli de az. Bilemedim arkadaşlar.

Haftada ne kadar sürdüğünüzü bilmiyorum, o yüzden biraz ortaya konuşacağım: Genelde bu işlere, hobilere başlandığında best of the best malzeme neyse onu edinmek zorunda hisseder insanlar. O best of the best bütün sıkıntıların üstesinden gelecektir, x bin kilometre sürülüyorsa 5x bin kilometre sürülmeye başlanacaktır. Sağda solda "benim karbonum senin alüminyumunu döver", "bak böyle dağlara çıkıyoruz, siz şehir içinde konfor alanında ağlayın" türevi mesajlar, fotoğraflar beynimizin içine işler, işledikçe cüzdanı sıkmaya başlarız. Sonra an gelir, benim bunu almam lazım deriz.

Velhâsıl pratikte öyle yürümüyor. Belli bir kilometre veya saat sürüldükten sonra yavaş yavaş, merdiven çıkar gibi ekipmanları yükseltmek iyidir. Hem böylece aşırı doygunluk olmaz (kitap alıp alıp raflara koyduktan sonra okumayan, hattâ artık bunları okumama sanki pek gerek yok diyenler beni anlayacaktır), hem de arıza vesaire çıktığında onu zaten yapabilecek kıvama geldiğiniz için canınızı sıkmaz.

Bana göre formül şu olmalı: Elinizdekinden bıkacak seviyeye gelene kadar basamak çıkmamak, ekipmanları yükseltmemek. Basamak çıkılacaksa o basamağı hakedecek düzeye gelmek. Ödül ve ceza sistemi mi? Nispeten böyle sayılır.

Bunları da vasat bir markadan premium (ilk zamanları için, butik) markaya doğrudan atlayan, zaten bu acıları yaşayan (nefsimize uyduk, tövbemiz kabul olsun, amin) biri olarak yazıyorum. Girilen "eldekini yükseltmem lazım" döngüsü çok sakat. Anladığım budur.
 
Merhaba yüreği güzel insan topluluğu öncelikle tekerinize taş başınıza güneş deymesin iyilikler güzellikler sizinle birlikte olsun

Ben İzmir'den Muğla Antalya Mersin Adana Osmaniye Hatay diye sıralama şeklinde MTB btwin 520s ve arkamda 100 kg yakın bir römork ile yola çıkacağım sizce bir bisiklet için zırhlı lastik kaç adet almam gerekiyor yada yama setinin miktarı kaç olmalı ve yapmam gereken yol kaç km olmalıdır !302745 dosyayı görüntüle
Bence yükünü daha fazla artırmana gerek yok. Zaten artık her şehirde bisikletçi var. Fakat yama seti çok yük olmayacağı için. 2 set alman yeterli olur gibi.
Haftada ne kadar sürdüğünüzü bilmiyorum, o yüzden biraz ortaya konuşacağım: Genelde bu işlere, hobilere başlandığında best of the best malzeme neyse onu edinmek zorunda hisseder insanlar. O best of the best bütün sıkıntıların üstesinden gelecektir, x bin kilometre sürülüyorsa 5x bin kilometre sürülmeye başlanacaktır. Sağda solda "benim karbonum senin alüminyumunu döver", "bak böyle dağlara çıkıyoruz, siz şehir içinde konfor alanında ağlayın" türevi mesajlar, fotoğraflar beynimizin içine işler, işledikçe cüzdanı sıkmaya başlarız. Sonra an gelir, benim bunu almam lazım deriz.

Velhâsıl pratikte öyle yürümüyor. Belli bir kilometre veya saat sürüldükten sonra yavaş yavaş, merdiven çıkar gibi ekipmanları yükseltmek iyidir. Hem böylece aşırı doygunluk olmaz (kitap alıp alıp raflara koyduktan sonra okumayan, hattâ artık bunları okumama sanki pek gerek yok diyenler beni anlayacaktır), hem de arıza vesaire çıktığında onu zaten yapabilecek kıvama geldiğiniz için canınızı sıkmaz.

Bana göre formül şu olmalı: Elinizdekinden bıkacak seviyeye gelene kadar basamak çıkmamak, ekipmanları yükseltmemek. Basamak çıkılacaksa o basamağı hakedecek düzeye gelmek. Ödül ve ceza sistemi mi? Nispeten böyle sayılır.

Bunları da vasat bir markadan premium (ilk zamanları için, butik) markaya doğrudan atlayan biri olarak yazıyorum. Girilen "eldekini yükseltmem lazım" döngüsü çok sakat. Anladığım budur.
Daha iyi anlatılamazdı. Deneyime dayalı, açıklayıcı bir yorum olmuş. Bu arada benim kadrom halen alü.
 
  • Muhteşem
  • Beğen
Tepkiler: uzuNBeY ve mazot
Merhaba yüreği güzel insan topluluğu öncelikle tekerinize taş başınıza güneş deymesin iyilikler güzellikler sizinle birlikte olsun

Ben İzmir'den Muğla Antalya Mersin Adana Osmaniye Hatay diye sıralama şeklinde MTB btwin 520s ve arkamda 100 kg yakın bir römork ile yola çıkacağım sizce bir bisiklet için zırhlı lastik kaç adet almam gerekiyor yada yama setinin miktarı kaç olmalı ve yapmam gereken yol kaç km olmalıdır !302745 dosyayı görüntüle

Makinenin üstündeki iki adet lastik yeter, mümkünse Schwalbe'nin veya başka premium markaların tur için test edilmiş lastikleriniz olsun. @Adil ÜNALDI abinin dediği gibi her şehirde bisikletçi var zaten. İç lastiğiniz de olsun elinizde.

Ve sizden hususî ricam lütfen tur yazılarını paylaşmaya çalışın. Son bir iki senedir ufak tefek tur yazıları okuyoruz, göbeklerimizle beraber "millet neler yapıyor yav" deme keyfini nadiren yaşıyoruz. Bizi bu keyiften mahrum bırakmayın.

Yolunuz açık olsun.
 
Makinenin üstündeki iki adet lastik yeter, mümkünse Schwalbe'nin veya başka premium markaların tur için test edilmiş lastikleriniz olsun. @Adil ÜNALDI abinin dediği gibi her şehirde bisikletçi var zaten. İç lastiğiniz de olsun elinizde.

Ve sizden hususî ricam lütfen tur yazılarını paylaşmaya çalışın. Son bir iki senedir ufak tefek tur yazıları okuyoruz, göbeklerimizle beraber "millet neler yapıyor yav" deme keyfini nadiren yaşıyoruz. Bizi bu keyiften mahrum bırakmayın.

Yolunuz açık olsun.
Doğru diyor. Şıvalbe Durano Pılas ile öncec ön, sonra arka teker ile yarım kırık tombik Efes Pilsen şişesi üzerinden geçmiştim. Kırdım, geçtim. Patlaksız yoluma devam etmiştim.

@cazci Cem abi sen bilirsin. Forumdan kim var bu arkadaşımıza yönlendirebileceğimiz. Onun gibi böyle kamplı bisiklet sürenler vardı diye hatırlıyorum. Benim bildiğim @Efe ÇEPEL var. O az çok fikir verebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mazot
Sezonda genelde haftada 100 km olmak üzere bazen günde 50 60 km gittiğim oluyor. Yılda 30 hafta desek 3000 km yılda yapmışımdır belki. Tabii bu dağ bisikleti ile edinilmiş mesafe. Lastiği inceltip dediğiniz gibi kendimi odullendirmistim.
Bu sene fitness tarzı bir bisiklet aldım ama aklım hala dropbar gravellarda. Seneyi beklesem acaba bir 10 bin zarar eder miyim düşüncesi beni korkutuyor o kadar.

bu arada lastigi inceltmek cok ise yaradı. Suanki bisiklet de cok daha hafif. Bu satin alma da cok ise yaradı. Yeni dropbarlı bir bisiklet hic denemedim acaba cok fazla fark ettirir mi merak ediyorum.

(Düzeltme : kontrol ettim şimdi 1000 km yapmışım geçen sene :D yaz sonu alınca tutmadı)
Haftada ne kadar sürdüğünüzü bilmiyorum, o yüzden biraz ortaya konuşacağım: Genelde bu işlere, hobilere başlandığında best of the best malzeme neyse onu edinmek zorunda hisseder insanlar. O best of the best bütün sıkıntıların üstesinden gelecektir, x bin kilometre sürülüyorsa 5x bin kilometre sürülmeye başlanacaktır. Sağda solda "benim karbonum senin alüminyumunu döver", "bak böyle dağlara çıkıyoruz, siz şehir içinde konfor alanında ağlayın" türevi mesajlar, fotoğraflar beynimizin içine işler, işledikçe cüzdanı sıkmaya başlarız. Sonra an gelir, benim bunu almam lazım deriz.

Velhâsıl pratikte öyle yürümüyor. Belli bir kilometre veya saat sürüldükten sonra yavaş yavaş, merdiven çıkar gibi ekipmanları yükseltmek iyidir. Hem böylece aşırı doygunluk olmaz (kitap alıp alıp raflara koyduktan sonra okumayan, hattâ artık bunları okumama sanki pek gerek yok diyenler beni anlayacaktır), hem de arıza vesaire çıktığında onu zaten yapabilecek kıvama geldiğiniz için canınızı sıkmaz.

Bana göre formül şu olmalı: Elinizdekinden bıkacak seviyeye gelene kadar basamak çıkmamak, ekipmanları yükseltmemek. Basamak çıkılacaksa o basamağı hakedecek düzeye gelmek. Ödül ve ceza sistemi mi? Nispeten böyle sayılır.

Bunları da vasat bir markadan premium (ilk zamanları için, butik) markaya doğrudan atlayan, zaten bu acıları yaşayan (nefsimize uyduk, tövbemiz kabul olsun, amin) biri olarak yazıyorum. Girilen "eldekini yükseltmem lazım" döngüsü çok sakat. Anladığım budur.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: mazot
Sezonda genelde haftada 100 km olmak üzere bazen günde 50 60 km gittiğim oluyor. Yılda 30 hafta desek 3000 km yılda yapmışımdır belki. Tabii bu dağ bisikleti ile edinilmiş mesafe. Lastiği inceltip dediğiniz gibi kendimi odullendirmistim.
Bu sene fitness tarzı bir bisiklet aldım ama aklım hala dropbar gravellarda. Seneyi beklesem acaba bir 10 bin zarar eder miyim düşüncesi beni korkutuyor o kadar.

bu arada lastigi inceltmek cok ise yaradı. Suanki bisiklet de cok daha hafif. Bu satin alma da cok ise yaradı. Yeni dropbarlı bir bisiklet hic denemedim acaba cok fazla fark ettirir mi merak ediyorum.

Farkettirir. Daha hızlı yol alırsınız, uzak gördüğünüz yerler daha yakın olur. Ama mesele bu değil, daha hızlı gitmek, daha çok yol almak, bunlardan ziyade daha çok sele üstünde kalmak öncelikli olmalı. Çünkü gravele geçince iş bitmeyecek, o daha diyen iç ses gravelden sonra bir de "safkan yol bisikleti almamız yok mu?" diyecek. Mühim olan sindire sindire ilerlemek, yol hâlinde kalmak.

Diyebilirsiniz ki, imkânım var, x bisiklete geçmek istiyorum. Yol sizindir, kenarından geçeyim derim ben de. Yazdıklarım ukalaca gelmesin, ben de sizin gibi MTB (Ghost, üç adet, ikisini çaldırdım. O zamanlar foruma üye olmadığım için alay konusu olmaktan yırttım) başladım, fitness (Trek FX 7.4), yol bisikleti (Kron RC 4000), ve son olarak endurance (çelik kadro) bisiklete geçtim. Sonuç? Makineyle birbirimize bakışıyoruz. Sürüyorsam "ulan tohumuna bu kadar para saydık, vallahi ayıp" diye utanmaktan sürüyorum.

Sonradan ermiş Budistler gibi gelmesin dediklerim: Araçtan amaç olmaz, amaç ise bittabi yolda kalmak. Eninde sonunda o taraflara geleceksiniz zaten, bu zehri bir kere almışsınız. Keyfini çıkarın derim. Sizi kıracak, hevesinizden soğutacak bir şey söylediysem özür dilerim, amacım tam tersine aracın araç olarak kalması üzerine, tutkunuzu bâki tutun kâfi.
 
yav bu "şu anda ne dinliyorsunuz" başlığına ne oldu? Bulamıyorum.

Dedim mi bilmiyorum ama; QR mandalları hafifçe yağla. Orta çubuk kısımlarını falan da.

Denemediğim bir o kaldı. Umarım sadece yağ gereklidir.
 
Haftada ne kadar sürdüğünüzü bilmiyorum, o yüzden biraz ortaya konuşacağım: Genelde bu işlere, hobilere başlandığında best of the best malzeme neyse onu edinmek zorunda hisseder insanlar. O best of the best bütün sıkıntıların üstesinden gelecektir, x bin kilometre sürülüyorsa 5x bin kilometre sürülmeye başlanacaktır. Sağda solda "benim karbonum senin alüminyumunu döver", "bak böyle dağlara çıkıyoruz, siz şehir içinde konfor alanında ağlayın" türevi mesajlar, fotoğraflar beynimizin içine işler, işledikçe cüzdanı sıkmaya başlarız. Sonra an gelir, benim bunu almam lazım deriz.

Velhâsıl pratikte öyle yürümüyor. Belli bir kilometre veya saat sürüldükten sonra yavaş yavaş, merdiven çıkar gibi ekipmanları yükseltmek iyidir. Hem böylece aşırı doygunluk olmaz (kitap alıp alıp raflara koyduktan sonra okumayan, hattâ artık bunları okumama sanki pek gerek yok diyenler beni anlayacaktır), hem de arıza vesaire çıktığında onu zaten yapabilecek kıvama geldiğiniz için canınızı sıkmaz.

Bana göre formül şu olmalı: Elinizdekinden bıkacak seviyeye gelene kadar basamak çıkmamak, ekipmanları yükseltmemek. Basamak çıkılacaksa o basamağı hakedecek düzeye gelmek. Ödül ve ceza sistemi mi? Nispeten böyle sayılır.

Bunları da vasat bir markadan premium (ilk zamanları için, butik) markaya doğrudan atlayan, zaten bu acıları yaşayan (nefsimize uyduk, tövbemiz kabul olsun, amin) biri olarak yazıyorum. Girilen "eldekini yükseltmem lazım" döngüsü çok sakat. Anladığım budur.

4 yıldır yol bisikletim var. Yaklaşık 10 bin km yol yaptım. İlk defa bu kış pedli tayt kullandım. Onu da aliexpresten almıştım. Şimdi de yazlık tayt siparişi verdim yine aliexpresten. İşe gitmediğim günlerde biraz uzun sürüşlerde kullanmayı düşünüyorum. İle gidip gelirken şorta devam. Pedallarım çok sorun çıkarıyordu onları değiştim daha yeni. Bir de ayakkabım çok rahatsız ediyor artık. Yeni ve daha iyi bir ayakkabı alacağım.

İstesem ilk günden ya da şimdi herşeyin çok daha iyisini alırdım/alırım. Fakat bu bisiklete binerken aldığım keyfi değiştirmeyecek muhtemelen. Ayrıca minimum maliyet ve maksimum fayda ise keyfim keyif katıyor :)
 
Teşekkür ederim. Yoo soğutacak birşey yazmadınız haklısınız söylediklerinizde.

Farkettirir. Daha hızlı yol alırsınız, uzak gördüğünüz yerler daha yakın olur. Ama mesele bu değil, daha hızlı gitmek, daha çok yol almak, bunlardan ziyade daha çok sele üstünde kalmak öncelikli olmalı. Çünkü gravele geçince iş bitmeyecek, o daha diyen iç ses gravelden sonra bir de "safkan yol bisikleti almamız yok mu?" diyecek. Mühim olan sindire sindire ilerlemek, yol hâlinde kalmak.

Diyebilirsiniz ki, imkânım var, x bisiklete geçmek istiyorum. Yol sizindir, kenarından geçeyim derim ben de. Yazdıklarım ukalaca gelmesin, ben de sizin gibi MTB (Ghost, üç adet, ikisini çaldırdım. O zamanlar foruma üye olmadığım için alay konusu olmaktan yırttım) başladım, fitness (Trek FX 7.4), yol bisikleti (Kron RC 4000), ve son olarak endurance (çelik kadro) bisiklete geçtim. Sonuç? Makineyle birbirimize bakışıyoruz. Sürüyorsam "ulan tohumuna bu kadar para saydık, vallahi ayıp" diye utanmaktan sürüyorum.

Sonradan ermiş Budistler gibi gelmesin dediklerim: Araçtan amaç olmaz, amaç ise bittabi yolda kalmak. Eninde sonunda o taraflara geleceksiniz zaten, bu zehri bir kere almışsınız. Keyfini çıkarın derim. Sizi kıracak, hevesinizden soğutacak bir şey söylediysem özür dilerim, amacım tam tersine aracın araç olarak kalması üzerine, tutkunuzu bâki tutun kâfi.
 
  • Beğen
Tepkiler: mazot
Pedal dan gelen çıt sesleri, orta göbek rulmanlarıyla ilgilidir daha çok.. Yaz kış aktif kullanılan bisikletler de daha kısa sürede yaşanıyor bu mevzular..
 
  • Beğen
Tepkiler: can^
Peugeot gravel Antalya'da bayilerde yok en azından 55 56kadro yok
 
90 dan 85 kg düşmek için tam diyet giriyorum derken haftanın yedi günü aralıksız yağmur yağıyor yapılan diyetin bir anlamı kalmıyor. Seneye alacam bir adet trainer tüm kış boyunca evde zwift kasacağım böyle olmuyor. Nasıl bir mevsim değişimi yaşanıyor aklım fikrim ermiyor. Bir ara sıcak geçiyor sonra haftalarca sanki arizona yağmur ormanlarındaymışım gibi yağmur yağıyor. Yağışlı olan günün hemen ardından da sürüşe çıkmayı sevmiyorum çünkü her yer çamur içerisinde oluyor. Kıyafetleri temizlemekte sorun yokta bisikleti detaylı temizlik yapması tam bir çile.
 
Halâ ekmek yemiyorum. Hayır, yemeyi de düşünmüyorum. Yemeyeceğim. (Amin.)
 
Yaklaşık 3 saat önce...

-Aaa başka bir bisikletli daha, dur bir selam vereyim de belki birlikte turlarız.
(Yetişmek için pedallara abanılır ama yetişilemez.)
- Haydaa dağ bisikletinde geçiyorlardı, tur bisikletine geçtik yine yakalayamıyorum.
(Bacaklar yanana kadar takip etmeye çalışılır ama nafile...)
-Gravel mı bu? Yoksa safkan yol mu? Yetişeyim de göreyim.
(Ciğerler iflas ettikten sonra adama yetişip selam verdim. Bir baktım düz gidon pil takılan elektrikli bisiklet. Adam jet gibiydi ya...)
 
Sizde de bisiklet sürerken önünüzdeki arabanın kapısının birden açılacağı, viraj alırken viraj yönünde çıkardığınız dizin yere değeceği hissi oluşuyor mu? Bu aralar fazlaca böyle Stepken King senaryoları dönüyor kafamda sürüş yaparken.
 
Geri