Scudo Sports

Tour de France 2008

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@Teoremos

Ben Eurosport'un türkçe anlatımının bu denli tepkiye gerekçe olacak düzeyde kötü olmadığını, hatta bu şartlar altında gayet te yeterli olduğunu düşünüyorum. Normalde bisiklet sporuna sevdalı avrupa ülkelerinin televizyon kanalları tur yayınını verebilmek için Fransa'ya turu takip etmeleri için en az 3-4adet muhabir ve bisiklet sporunun içinde yetişmiş anlatıcılar gönderiyorlar. Bu ekibin her etap bitişinde kurulan konteynerlerden oluşan anlatım odaları oluyor. turu yerinde, o havayı soluyarak anlatıyorlar. Muhabirler etap öncelerinde, etap sırasında ve etap sonlarında sürekli röportajlar yapıp bilgi topluyorlar ve sık sık yayın odasına gelip yayına katılıp bilgileri izleyicilere ulaştırıyorlar. Halbuki Türkiye'de durum böyle değil. Uluslararası yayını bir monitörün karşısında izleyen anlatıcı tek başına 4-5 saat anlatım yapıyor. Oldukça zor. Her şeye rağmen tebrik etmek lazım. Ama en azından anlatıcının yanında bir konuğunun olması ve biraz da sohbet havasında yayının anlatılması daha güzel olurdu. Geçen sene Fransa Bisiklet Turu Eurosport'ta yanılmıyorsam Aydan Çelik'in yayına konuk olmasıyla anlatılıyordu. Daha güzel olmuştu. Bu sene de umarım yine aynısı olur.

Konu bisiklet sporu anlatımına gelmişken esas kızmamız ve tepki göstermemiz gereken konunun, Kapadokya'da düzenlenen ve TRT tarafından yayınlanan Dağ Bisikleti Avrupa Şampiyonası'nın anlatımı olmalı diye düşünüyorum. Televizyon yayını güzeldi güzel olmasına ama anlatım tam bir fiyaskoydu hatırlarsanız. Yarış boyunca dağ bisikleti sporu hakkında hiç bilgi verilmediği gibi, yarış bile doğru düzgün anlatılmadı. Yarış boyunca sadece TRT'nin ne kadar güzel bir yayın yaptığı, kaç tane kamerayla bu yayının gerçekleştirildiği, bu yayının Türkiye'nin tanıtımına ne kadar faydalı olduğu, kapadokyanın ne kadar güzel bir yer olduğu anlatıldı. Dağ bisikleti konu mankeni oldu sanki. Bu hatalarını anlamış olacaklar ki bu seneki Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu'nun anlatımı daha düzgündü.
 
  • Beğen
Tepkiler: mazhar ve tayfur
Scudo
Evet arkadaslar tur sızcede yenımı baslıyor.
Bu gun kosulacak TT etabıyla bırlıkte dag etaplarınında baslamasına azkaldı.Dunkı etapta Valverde sarı mayoyu kaybettı ama yakın zamanda tekrar alabılecekmı?:rolleyes: En yakın takıpcılerı daglarda nasıl bır stratejıyle yarısıcaklar?Cunku butun favorıler yokusları gozluyor gıbıler.Rıcardo Rıcco beyaz mayoya kavusabılecekmı?Cunego Evans Valverde Sastre savasının galıbı kım olucak?Rıcco hem beyaz hemde sarı mayoya ulasabılecekmı ne dersınız?
 
@Gunesak

Yayının Türkçe olması tabiiki çok güzel ve olumlu bir hareket, fakat kalitesi konusunda ben o kadar hoş görülü olamıyorum, nasıl olayım?
Adamlar bu işi ilk defa yapmıyorlarki, ayrıca profesyonel bir yayın kuruluşunun paralı kanalından izliyoruz bu yayını, öyle veya böyle bir kalite bekliyorum.

Şimdi bir sunucunun kapalı bir odadan monitör karşısında yayını izlemesi, Türkçe anlatımının kifayetsiz ve seçilen kelimelerin yerli yersiz olmasını, konuyla alakasız geyiğe varan yorumların tekrar ve tekrar getirilmesini, inanılmaz detay ve info hatalarının yapılmasını affettirmez. Hiç değilse yayını diğer bir kulaktan yabancı dilde dinleyip yayın akışında bunun yorumlu tercümesi bile onlara çok şey öğretebilir.

Yayını yapan sunucunun işi bu yani spikerlik, eğer bu sporu bilmiyorsa gitsin çalışsın, araştırsın, ev ödevini yapsın, gelsin öyle mikrofonun karşısına otursun.
Hiç değilse geçen seneki yayınını bir dinlesin ( tahammül edebilirse) ve yeni yayında çıtasını yükseltsin derim ben.
Benim gözlemlediğim kadarıyla, spikerler işlerine sarılmıyorlar, sadece sporla ilgili eksiklikleri yorumlarını konu dışı bıraktığı gibi, Türkçeleride ciddi anlamda zayıflık gösteriyor.
 
Ag2r -BH frames with Campagnolo kit
Agritubel -Kuota frames with SRAM components
Barloworld -Bianchi frames with Campagnolo components
Bouygues Telecom -Time frames with Campagnolo kit
Caisse d'Epargne -Pinarello frames with Campagnolo kit
Cofidis -Time frames with Campagnolo kit
Columbia -Giant frames with Shimano kit
Credit Agricole -Look frames with Shimano kit
CSC-Saxo Bank -Cervelo frames with Shimano kit
Euskaltel-Euskadi -Orbea frames with Shimano kit
Française des Jeux -Lapierre frames with Shimano kit
Garmin-Chipotle -Felt frames with Shimano kit
Gerolsteiner -Specialized frames with Shimano kit
Lampre -Wilier frames with Campagnolo kit
Liquigas -Cannondale frames with Campagnolo kit
Milram -Colnago frames with Shimano kit
Quick Step-Innergetic -Specialized frames with Campagnolo kit
Rabobank -Colnago frames with Shimano kit
Saunier Duval-Scott -Scott frames with SRAM kit
Silence-Lotto -Ridley frames with Campagnolo kit

Toplam 20 takım katılmış, 9 takım Campagnolo, 9 takım ShimaNO, 2 takım Sram
malzemelerle koşuyorlar.
Kaynakça: (link)

Dün ( 3. etap) kopan dörtlü: öndeki William Frischkorn.
http://img515.imageshack.us/img515/286/frishescape3za8.jpg
Photo by Graham Watson
 
@Mustafa İçdağ

Siz de haklısınız tabi. Sorun yine dönüp dolaşıp bisiklet sporunun Türkiye'de ne kadar sevildiği ve benimsendiği noktasında düğümleniyor galiba. Türkiye'de sokakta dolaşan her 10 kişiden 9'unun en yaman futbol yorumcusu kadar detaylı futbol bilgisine sahip olduğu bir gerçek. Bu durumda da en ufak bir sunum hatasının bile affedilmeyeceğini tahmin etmek hiç de zor olmasa gerek. Şüphesiz ki Türkiye'de de bisiklete olan sevgi ve ilgi arttıkça bu alana yönelik yayınlar ve anlatımlar da daha kaliteli olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: STORMER
@STORMER

Evet bencede tur yeni başlıyor, önden mısır gibi patlayanlar Turun gidişatını pek göstermeyebilir.
Zamana karşı ve dağ etepları koşulmaya başlansın işin rengi belli olur.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: STORMER
neden bilmiyorum ricardo ricco'yu burada favoriler arasında görüyorum, dün biraz şanssızdı ama dağ etaplarında onu zevkle izleyeceğimizi düşünüyorum,
 
Arkadaşlar dünki kazada Angel Gomez in durumu hakkında bir bilgi varmı? Ben ulaşamadım. Ciddi sakatlanmış gibi görünüyordu. Köprücüğü kırılmış gibi idi sanki kıpırdayamıyordu yerde...
 
yarıs superdı ben naklen d-smart ayrıcalıgıyla ızledım (kendı reklamımı yapıorum ):D ama superdı sadece eylemcıler terbıyesızlık yaptı o kadar...
 
bu arada yayıın coooook kalıtelıydı ama sız farklı yayın aracıyla ızlemıs olmalısınız hem ne reklam vardı ne baska bıse yarıs oncesı oyuncularla konustular ıste reklam hıc yoktu alt yazı yoktu yanı hersey super dort dortluk tek turk yok tu bıldıgım kadarıyla:D
 
Digiturk +'ı olanlar HD Eurosport'ta apayrı bir zevkle izleyebilirler turu.
 
@Mustafa İçdağSelamlar
Sanırım aynı sıstemı Compagnolo dada vardı ama kullaıldımı bılmıyorum.Tek aklıma takılan boyle dıgıtal kompenantlarda bızım ıcın degılde proflar ıcın zaman kaybı yaratıcak gecıkme olurmu <gercı onlar bızden daha fazla dusunmuslerdırde>sonucta tellı vıtes gruplarında cekme bırakma oldugundan aksılık sansı daha bır dusuk gozukuyor<Cahıllıgımı mazur gorun hıc ınceleme fırsatım olmadı:) >
 
@STORMER


Evet aynen öyle bencede. Prottotipler sıklıkla deneniyodur tabi ki ama hala emekleme aşamasında bence. Özellikle bir TT etabında bu elektronik sistemde oluşacak bir problem bütün etabın çöpe gitmesine neden olabilir. Zaten bugün ki TT etabı dahil geçtiğimiz yarışlarda da görmedik bu sistemleri.
 
Eurosport Türkçe: Söylediklerim genel olarak değil...bir spiker (adını buraya eklemeye çalışacağım) ile ilgili. Çok iyi donanımlı sunum yapan başka bir arkadaş daha var. Haydi "açıkçası" onunda dilinde ama bunun dışında bizlere "dinlenme" şansı tanıyor.
Şükreden arkadaşla ilgili: Kısmen katılıyorum...yabancı dil bilginiz yoksa ve hiç anlamamaktansa insanın kendi dilinden anlatım yapan birisini dinlemesi hoş olabilir.
Ama yabancı dil bilginiz varsa ve yıllardır Fransa Bisiklet Turunu ve diğer organizasyonları Stephen Roche un da katkılarıyla yaşama şansınız olduysa...daha önce yazdıklarımın tam arkasındayım.
Eurosport Türkiye bunu bize başka alanlarda da yaşatıyor. Örneğin Moto GP. Geçen yıl sunum yapan arkadaş motosikletlerde debriyajın ayakla kullanıldığını sanıyordu. Haydi Selçuk ..geç bunu...her insan hata yapar....dememiş olsaydım. Daniel Pedrosa nın ayağı sakat..."çok zorlanıyor debriyajı kullanırken" diye bir daha tekrarladı ki...dayanamadım ve sürekli belirttikleri mail adresine mail gönderdim. Şu anda Yiğit Top ve Motosiklet Asbaşkanı ile birlikte gayet iyi yürütüyorlar o işi ve "o" arkadaş emekli oldu herhalde.....
Moto GP yi yıllar boyu İngilizce olarak 3 kişi anlatıyordu. Birisi "ana" spiker...daha çok popüler tarzda anlatım yapan...(Julien Ryder)
Yanında motosiklet sporları teknolojisi ve tarih bilgisiyle donanmış bir vatandaş.(Toby Moody)..bunlar yan yana...birbirlerini tamalayarak ve bol esprili sunum yapıyorlardı (halen yapıyorlardır) Bir de pitlerde Randy Mamola...
bu muhteşem üçlüyü yıllardır dinledikten sonra (gelecek yıl Eurosport Moto GP organizatörleri ile anlaşamamış :((((( )
ayakla debriyaj kullanımı bir kültür şokudur ...Türkçe yanlış bilgiler yerine =SIFIR= bilgi daha iyidir diye düşünüyorum.
Topic konusu dışına taştığı için diğer alanlardan örnek vermiyorum ama AÇIKÇASI ben tatmin olmuyorum ve ŞÜPHESİZ ki hayal kırıklığına uğruyorum.
Selamlarımla
 
@Gunesak

Sevgili arkadaşım...
Konuyu bisiklet sporu ile kısıtlarsak, "geniş resmi" görmemiş oluruz. Konu Mustafa İçdağ ın da çerçevesini çizdiği ve aslında Türk vatandaşlarının içinde kendisine sunulan menü ile yetinmeyen ve dolaysıyla mutsuz olabilecek çünkü kendisine sunum yapan gazete,TV ,ve diğer iletişim araçlarındaki seviyeyi aşmış insanların varlığı ve aradıkları "profesyonellik" eksikliğidir. Ben gazete almıyorum...verilen paraya yazık...Internette "şööööyle" bir göz dolaştırıyorum gazete sayfalarında... Bana "Frankfurter Allgemeine Zeitung" veya "Times" gibi 1 kilo ağırlığındaki gazeteleri esirgeyen medyaya KURUŞ para ödemem.
Örneğin Campy 11 vites. İnanın Tour boyunca FAZ bir bileni bulur yine bilenlerle röpörtaj yaptırır ve bu konuda en iyi bilgiyi arayan okurunu da tatmin eder...
İnşaatlarda fitilleme tekniği konusu ile mi ilgileniyorsunuz?
Veya Rüzgar türbinleri? Veya high-tech izolasyon malzemeleri..?.
Bunun gibi yüzlerce belki marjinal bir kitleye hitap eden ve bilim adamları ve/veya meslekten insanların işlediği konular ama tüm marjinalleri biraraya getirdiğinde büyük bir kitle oluştuğundan ...büyük "kültürlü", "donanımlı" toplumu oluşturursun.
Konunun düğümlendiği nokta: Tüm medya kaliteli Türk vatandaşının olmadığını düşünüyor... "ŞOOOK HABER" lerle , Magazin ve semi cinsellikle gününü gün ediyor.
Kısacası bizleri hafife alıyor,bizimle dalga geçiyorlar.
Bir arkadaşın yazdığı gibi digiturk plus high definition ı izlemem veya abone olmam gerekmiyor.....
yahu kaç kişide var???? kablo TV veya antenlerle ulaşabileceğim kaliteli yayın...köşebaşındaki bakkalda satılan "para" ödeyeceğim ama ambalaj malzemesi olmanın dışında işe yarayacak gazete istiyorum.
"profesyonel bakış ve iş anlayışı " istiyorum.
Nobel ödülünü almak için dedemi katil yapan zavallılarla ilgili haberleri,Hasan Cemal in safsatalarını ve Taha Akyol,Cengiz Çandar ın zorlamalarını okumak istemiyorum.
Selamlarımla.
 
Skil Shimano pro takımından Tom Veelers in elektronik vites değiştirme ve sistemle ilgili söyledikleri...fazla bir şey söylemiyor ama "very good" olduğunu öğreniyoruz...
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: STORMER
@STORMER

Sana katılıyorum.
Mavic, Winemann( kapandı) ve hatta Campy 1986-87 den beri bu elec. shifter olayını kurcalıyor.
Ben pratik düşüncemle bir faydasını daha henüz anlamış değilim, her anlamda herhangi bir mekanik üstünlüğünü hala bulamadım.
Tabii öbür taraftan Shimano ve Campy bu sistemi kullanıma sokarsa:( diyecek birşey yok, bir bildikleri vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: STORMER
Mekanik bir üstünlüğü olup olmama konusunda bende sana katılıyorum Mustafa ağabey. İlk önce elektrikle çalışan bir sistem için malum elektrik üretmek lazım. Bunu ya haznelerden birine bir dinamo yerleştirerek yapacaklar yada pillerle. Tabi bunlara km saatlerinde kullanılan ufak pillerin yeteceğini sanmıyorum. Dinamo ile sistem kendi elektriğini kendisi üretiyorsa ozaman birde akü lazım. Malum bisiklet durduğu zaman yada çok yavaşladığında elektik depolamamışsanız sistem çalışmayacaktır. Her halükarda dinamoda olsa pil de olsa sistem klasik olanlara göre hatrı sayılır bir ağırlık dezavantajına sahip olacaktır. E tabi birde ön ve arka vites attırıcılarını çalıştırmak için attırıcılara gömülmüş yine bir elektrik motoru lazım. Buda artı ağırlık demek.

Diğer bir konu TT yarışlarında zırt pırt vites değiştirmedikleri gerçeği. Etap boyunca kaç kez vites değiştiriyolar ki? Vites geçiş sürelerinde hatrı sayılır bir zaman bile kazanıyor olsalar bu sistem ile bu kadar az vites değiştirilen bir disiplinde ağırlık dezavantajı zaten herşeyi alıp götürüyor gibi.

Bence bu tamamen pazarlama için yapılan bir çaba. Pazara yeni farklı ve ilgi çekici bir ürün sunabilmek adına geliştirilmeye çalışılıyor. Bir avantajı olduğundan değil. Eğer ki ciddi bir avantajı olsaydı bunu normal etaplarda kullanmaya çalışırlardı. Shimano nun yine hava basıncıyla çalışan bir vites sistemide vardı hatırlıyorsanız. Hava tüpü bitince sistem çalışmıyordu yenisi ile değiştirilene kadar. Oda hiçbirşeye yaramıyordu ve sadece ilgi çekmek adına piyasaya sürülmüştü.
 
  • Beğen
Tepkiler: bikerboy
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri