Spartiat
🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
- Kayıt
- 10 Ekim 2019
- Mesaj
- 5.397
- Tepki
- 13.382
- Yaş
- 49
- Şehir
- İzmir/Karşıyaka
- İsim
- H. Barış NEVRES
- Başlangıç
- 1986—87
- Bisiklet
- Diğer
Gündüz ön arka aydınlatma çok önemli hocam. İnsanlar bunu göz ardı ediyorlar. Bende her zaman sürüş esnasında ön ve arka aydınlatmamı açarım. İster trafik, ister öğlen güneşi olsun. Kask ve eldiven konusuna girmiyorum bile.Gece hiç bisiklete binmedim onca yıl sele üstünde olup da, ama gündüz ön (500 lümen) arka (200 lümen) çakarlarım açık, bu şekilde sürdüğümde ciddi oranda daha çok dikkat çektiğimi, yaya ve sürücülerin farkındalıklarının arttığına eminim.
Kasksız zaten sürmüyorum, ön-arka çakarlar gündüz bile dikkat çekiyor güçlü olduğu için, tavsiye ederim.
Abi bu durumda çok yapılacak bir şey yok. Başıma ne gelecekse en acısız, sızısız hissetmeden yaşayıp atlatmak veya ölmek isterim. Bahsetmiş olduğun çok uç bir durum.Issız bir yolda bisiklet sürüyorsunuz ( genelde ben) yeleğiniz, gözlünüz, kaskınız, aydınlatmanız... tam tekmil biri geldi arkadan bindirdi. ( Allah korusun)
Ne olcak yerde can çekişirken adam senin yeleğini, kaskını çıkarır mı dersiniz.....?
(link)
Kusura bakma Bora ama bende İsmail Türüt gibi terliyorum. Her kırmızı ışıkta durduğumda kaska elimle alınıma bastırıp asfalta akıttığım terimle yandaki araç sürücülerini şaşkınlığa uğratıyorum. Abi o ter miydi? diye soruyorlar. Mayo ve tayt üzerinde kuruduğunda tuzdan kaynaklı kalan beyaz izleri hesaba katmıyorum bile.Bisiklette sıcak ve kilolu olmam nedeni ile kask takmıyorum, yanlış biliyorum ama o kadar terliyorum ki, yuzumden boynumdan sular akıyor böyle kısa mesafelerde bile. Gittigim yerde dışarıda kuruyup öyle giriyorum içeriye. Kaldıki geçmişte yıllarca motosiklete binmiş, korumanın önemini çok iyi bilen, karbon kask ve gogus koruması ile dolaşan birisi olarak bisiklet kasklarını kesinlikle güvenli bulmuyorum.
Kazada yolda yere düşünce başımızın üzerinden bir araba gecebilir, yüzümüze metal, tahta vs bir kazık girebilir, dişlerimiz dökülür, çenemiz kırılır... Sadece kafa tasımızı koruyan bir kask ve bir gözlük hiçte mantıklı değil.
Kask olacaksa Full face olacak, dirençli bir kask olacak, çift D dilitli olacak, Vizör sürekli kapalı gezmemiz icab edecek ki bisiklette bu mümkün değil malesef. Başımız en önemli uzvumuz diyelim, bizi anca markalı, onaylı, sağlam bir full face kask koruyabilir anca.
Şu çalışmanın en azından sonuç kısmını okuyabilirsiniz.Kask kullanımının bisikletteki önemini gösteren en kapsamlı metaanalizlerden biri. Kask kullanımı kafa travmasını %48, ciddi kafa travmasını %60, travmatik beyin hasarını %53, yüz yaralanmasını %23 ve totalde ölme ve ciddi yaralanma riskini %34 azaltıyor.Bisiklette sıcak ve kilolu olmam nedeni ile kask takmıyorum, yanlış biliyorum ama o kadar terliyorum ki, yuzumden boynumdan sular akıyor böyle kısa mesafelerde bile. Gittigim yerde dışarıda kuruyup öyle giriyorum içeriye. Kaldıki geçmişte yıllarca motosiklete binmiş, korumanın önemini çok iyi bilen, karbon kask ve gogus koruması ile dolaşan birisi olarak bisiklet kasklarını kesinlikle güvenli bulmuyorum.
Kazada yolda yere düşünce başımızın üzerinden bir araba gecebilir, yüzümüze metal, tahta vs bir kazık girebilir, dişlerimiz dökülür, çenemiz kırılır... Sadece kafa tasımızı koruyan bir kask ve bir gözlük hiçte mantıklı değil.
Kask olacaksa Full face olacak, dirençli bir kask olacak, çift D dilitli olacak, Vizör sürekli kapalı gezmemiz icab edecek ki bisiklette bu mümkün değil malesef. Başımız en önemli uzvumuz diyelim, bizi anca markalı, onaylı, sağlam bir full face kask koruyabilir anca.
👏👏 Özellikle yol bisikletine binip yüksek süratlere çıkıpta kask takmam diyen adamın aklından şüphe ederim. Çok değil 30km hızla asfalta kafayı vurduğunda bir daha görüş almak isterim. Ki yeri geldiğinde 60 70km hızlara çok rahat ulaşabilen aletler.Anadolu Kavağı inişindeki askeriye yokuşunda 60 km hızla bariyerlere patladım. Kafamın tam tepesini bariyerlere vurdum(kaskta darbe yeri belliydi), darbenin etkisi nedeniyle, kazadan sonraki 1,5 ay boyu ağrısı çektim. Bu bahsettiğim kask çok kaliteli bir kask da değildi, kazadan sonra kendisini olması gerektiği gibi emekliye ayırdım. Şimdi Lazer'in bir modelini kullanıyorum, bir sonraki çok daha kaliteli bir kask olacak umarım. Terleme meselesine gelirsek, benim kaskımdan da şıpır şıpır ter damlıyor ama ağzımdan pipetle damla damla mamayla beslemelerinden iyidir.
Hemen geçtim hocam siparişi paylaşım için teşekkürler.(link)
bende buradan almıştım seçenek olarak dursun
Bunu söylüyoruz çünkü sokağı “trafik mantığı” içinde düşünmeye alışmışız. Yüzyıllar boyunca sokaklar çok sayıda amacı olan bir yerdi: konuşmak, ticaret yapmak, oyun oynamak, çalışmak ve dolaşmak. Sadece geçen yüzyılda, trafiğin mümkün olduğunca hızlı ve verimli bir şekilde geçtiği bir alan haline geldi. Bu fikir o kadar yaygındır ki, düşüncemizi sömürgeleştirmiştir.
her tür bisikletle her tür insanın çıkabileceği hız olan 20 km/h civarı hızla elimde matara su içerken dengeyi kaybedip düştüm bankın köşesine vurdum kafayı. biraz önce hastaneden geldim dikiş atıldı. hastanede beklemeler iğneler damar yolu açmalar tomogrofi daha pansumanlar yapılacak su değmeyecek vs. vs. bandajla oturuyorum ekran karşısında. kask olsa kafaya bir şey olmayacak bilek hasarıyla geçecekti. bundan sonra kasksız çıkmam herhalde. kafayı vurmayı beklemeyin benim gibi.👏👏 Özellikle yol bisikletine binip yüksek süratlere çıkıpta kask takmam diyen adamın aklından şüphe ederim. Çok değil 30km hızla asfalta kafayı vurduğunda bir daha görüş almak isterim. Ki yeri geldiğinde 60 70km hızlara çok rahat ulaşabilen aletler.
İki kere ciddi kaza geçirdim ikisinde de kullandığım kasklar o kadar iyi işini yaptı ki! İyiki takmışım diyorum her defasında. En son köprücüğü kırdım kafamda kask olmasa yaşanacaklari düşünemiyorum. Uzuv kırığının en zor olanı bile 2 ayda iyileşiyor. Kafa öyle değil. İşlemci gitti iş biter Allah korusun🙄
Benim bunca yıldır gördüğüm şudur ki, trafikte canavar olan gelişinden belli ediyor kendini, ya motor sesi, ya korna, ya küfür, ya lastik sesi vs, saygılı sürücüler zaten her zaman var onları ayırın çünkü onların bizimle bizim de onlarla bir işimiz yok.Tabii ki de trafikte "canavarlar" var ancak ben saygılı sürücülerin de olduğunu düşünüyorum (İstanbul). Devletin kamu spotu yoluyla, bisiklet sürene saygıyı insanlara öğretmesi iyi olabilirdi.