Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

Merhabalar,

Bisikletimi yeni aldım (Peugeot 11x2T model ) ve 2x9 =18 vitesli. Önde 46×30 aynakol var, arka tekerde ise shimano 11-34T 9'lu dişli seti. (arka aktarıcı DEORE RD-M592)

Bisikleti alalı 10 gün oldu fakat yokuşta 1 tık rahat etsem iyi olur diye düşündürdü. Arka dişliyi değiştirmek istiyorum. İnternette 11-40'tan başlayıp 11-50'ye kadar 9'lu dişli setleri gördüm.

Bu setlerden herhangi birini alsam benim arka dişli ile 1e1 sorunsuzca değiştrebiliyor muyum?
 
Scudo
Dağ geçidi tırmanmıyorsanız 30/34 yeterli bir oran. İnatçı olup yokuş çıkmaya devam edin. 1 ay sonra sizi inleten yokuşların ne kadar kolay geldiğini göreceksiniz.
 
Dağ geçidi tırmanmıyorsanız 30/34 yeterli bir oran. İnatçı olup yokuş çıkmaya devam edin. 1 ay sonra sizi inleten yokuşların ne kadar kolay geldiğini göreceksiniz.


Can bey,

motivasyon ve destek için teşekkür ederim. Açıkcası biraz inatçıyımdır, söylediğinizi de dikkate alıp bir süre daha kondüsyon tutmaya çalışacağım. 💪

Peki genel bilgi olarak, konuyu kavramam açısından benim bahsettiğim modifikasyon mümkün oluyor mu? Yoksa bu gibi olaylarda zincirdir, ön aktarıcıdır vs. vs. başka şeylere de el atmak şart mı?
 
Merhabalar,

Bisikletimi yeni aldım (Peugeot 11x2T model ) ve 2x9 =18 vitesli. Önde 46×30 aynakol var, arka tekerde ise shimano 11-34T 9'lu dişli seti. (arka aktarıcı DEORE RD-M592)

Bisikleti alalı 10 gün oldu fakat yokuşta 1 tık rahat etsem iyi olur diye düşündürdü. Arka dişliyi değiştirmek istiyorum. İnternette 11-40'tan başlayıp 11-50'ye kadar 9'lu dişli setleri gördüm.

Bu setlerden herhangi birini alsam benim arka dişli ile 1e1 sorunsuzca değiştrebiliyor muyum?

Arka attırıcınız bu: (link) ((link) eski serilerden bir model olduğu için Shimano'nun sitesinde detayları yok)
Başka parçaları değiştirmeden kullanabileceğiniz en büyük dişli 11-36 (Linkteki Fact Sheet sekmesindeki "rear derailleur max. teeth" alanı).
 
Merhabalar,

Bisikletimi yeni aldım (Peugeot 11x2T model ) ve 2x9 =18 vitesli. Önde 46×30 aynakol var, arka tekerde ise shimano 11-34T 9'lu dişli seti. (arka aktarıcı DEORE RD-M592)

Bisikleti alalı 10 gün oldu fakat yokuşta 1 tık rahat etsem iyi olur diye düşündürdü. Arka dişliyi değiştirmek istiyorum. İnternette 11-40'tan başlayıp 11-50'ye kadar 9'lu dişli setleri gördüm.

Bu setlerden herhangi birini alsam benim arka dişli ile 1e1 sorunsuzca değiştrebiliyor muyum?
Can celik dediğini dinleyin derim. İlk başlarda bende bu konu hakkında düşünüyordum hatta Barış abi ye sorular sormuştum bu konular hakkında. İnanın alıştığınız zaman elinizde ki dişli oranı gayet yeterli gelecektir.
10 gün bir bisiklet için çok erken bir dönem, seleye bile alışmanız nerden baksa iki üç hafta sürüyor.
 
Merhabalar,

Bisikletimi yeni aldım (Peugeot 11x2T model ) ve 2x9 =18 vitesli. Önde 46×30 aynakol var, arka tekerde ise shimano 11-34T 9'lu dişli seti. (arka aktarıcı DEORE RD-M592)

Bisikleti alalı 10 gün oldu fakat yokuşta 1 tık rahat etsem iyi olur diye düşündürdü. Arka dişliyi değiştirmek istiyorum. İnternette 11-40'tan başlayıp 11-50'ye kadar 9'lu dişli setleri gördüm.

Bu setlerden herhangi birini alsam benim arka dişli ile 1e1 sorunsuzca değiştrebiliyor muyum?
9 vitesli sistemlerde 11.42 rubleyi sadece Microshift advent uzun bacak arka aktarıcı ile kullanabilirsiniz. böyle bir geliştirme şu an ekstra en az 2500 tl ye mal olacaktır güncel kurla. ben aynı model bisiklette 2 ay önce uyguladım . benim görüşüm son kuruşuna kadar değdi
ayrıntıları linte ki başlıktan inceleyebilirsiniz

Advent 11.42 v Acera 46.30 = 2x9 Min Maliyet,Max Verim

20221001_160219.jpg
******
@velespitkafa 2. tavsiye ise linte ki 9 ve 8 vitesli sistem ler için üretilmiş 44-28 aynakolla beraber arkaya 11.36 ruble ile update yapmak .
böylece hız oranı bir tık düşerken tırmanma oranınız iyileşecektir

(link)

(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Levent11
Forumda yokuş çıkmak denilince akla sadece ruble büyütmek yada aynakol ufaltmak geliyor.
1/1 oran ile çıkmaya alışın bence. Arkaya 50 koyduktan sonra o bisiklet gider mi 5 km hızla çıkarsın o yokuş bitmek bilmez. Üstünde yük taşımıyorsan yaşında 70 değilse 11/32 ile heryere gidilir
 
Forumda yokuş çıkmak denilince akla sadece ruble büyütmek yada aynakol ufaltmak geliyor.
1/1 oran ile çıkmaya alışın bence. Arkaya 50 koyduktan sonra o bisiklet gider mi 5 km hızla çıkarsın o yokuş bitmek bilmez. Üstünde yük taşımıyorsan yaşında 70 değilse 11/32 ile heryere gidilir

Triban RC100 kullanıyorum, 95 kilo civarlarındayım ve Mayıs ayında bisiklete binmeye başladığımdan beri 700km kadar bir yol anca yapmışım. Bisikletin ön dişlisi 44 diş ve tek yaprak, arkada 11/28 ruble vardı. Rubleyi 12/32 yaptım, şu an bisikletin tırmanamayacağı bir yokuş olduğunu düşünmüyorum, gerisi tamamen benimle ilgili. Maalesef insan bisiklete binmeye başlatınca bir an evvel %20'leri falan kütür kütür tırmanamadığı zaman problemi bisikletle çözmek yoluna gitmeye çalışıyor ama şu kısa sürede edindiğim tecrübeyle bunun saf burnu büyüklük olduğunu söyleyebilirim. Bu kadar az binerken bile edindiğim kondüsyonla başlarda %7-8 500-600 metrelik yokuşları çıkamazken şu an %10-12 civarındaki ortalama eğimleri 1km kadar zorlayabilir hale geldim. Hedefim seneye orijinal rubleye dönmek, zira son sürat konusunda bu ruble diğerine göre epey düşük kaldı.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Arkadaşlar hepinizi tebrik ediyorum . bisiklet sporunun güzelliği adil olması bu. Arkaya 11.42 takan burnu büyük biri bisikleti performans için kullanan bir arkadaşın 11.28 rublesi ile boyunun ölçüsünü alabilir .

ama bisikletine 11.42 takan arkadaş burnu büyük biri olmayabilir , bisikleti performans icin değil de ulaşım ve keyif amaçlı kullanan gayet mütevazi bir aile babası da olabilir . ona da saygı duymak gerekir .

birde yokuşlar en fazla 11.32 ile tırmanılmalı diye bir sınır koyulmamalı. belki yokuşları 1/1 oranı ile çıkabilen bir arkadaş elinin altında ihtiyaten bir kolaylık olsun diye de büyük rubleye ihtiyaç duymuş olabilir .

bisiklet dostluk güzel şey . birbirimizi yanlış anlamayalım arkadaşlar. tekerinize taş değmesin
 
Triban RC100 kullanıyorum, 95 kilo civarlarındayım ve Mayıs ayında bisiklete binmeye başladığımdan beri 700km kadar bir yol anca yapmışım. Bisikletin ön dişlisi 44 diş ve tek yaprak, arkada 11/28 ruble vardı. Rubleyi 12/32 yaptım, şu an bisikletin tırmanamayacağı bir yokuş olduğunu düşünmüyorum, gerisi tamamen benimle ilgili. Maalesef insan bisiklete binmeye başlatınca bir an evvel %20'leri falan kütür kütür tırmanamadığı zaman problemi bisikletle çözmek yoluna gitmeye çalışıyor ama şu kısa sürede edindiğim tecrübeyle bunun saf burnu büyüklük olduğunu söyleyebilirim. Bu kadar az binerken bile edindiğim kondüsyonla başlarda %7-8 500-600 metrelik yokuşları çıkamazken şu an %10-12 civarındaki ortalama eğimleri 1km kadar zorlayabilir hale geldim. Hedefim seneye orijinal rubleye dönmek, zira son sürat konusunda bu ruble diğerine göre epey düşük kaldı.
Üstad siz tek yaprak aynakol kullandığınız için yoruma uymadınız. İşiniz tek yaprak ile gerçekten zor.
 
@M.Hamza.Afacan kesinlikle niyetim burda birilerinin burnu büyüklük yaptığını ima etmek değildi yanlış anlamanızı istemem. Sadece demek istediğim şu; motorlu bir taşıta binmiyoruz nihayetinde ve dediğiniz gibi ne niyetle bisiklete binersek binelim çok ciddi bir antrenman programı izlemeden de hatrı sayılır yokuşları çıkabilmek mümkün. O yüzden insanların kendi kondüsyonlarına odaklanmak veya ekipman değişikliği yapmak seçenekleri arasından öncelikle ekipman değişimini seçmesi bana doğru gelmiyor.

Bir başka açıdan kendimle ilgili başka bir örnek vereyim mesela. Şimdi ben rubleyi değiştirmeden önce çıkabildiğim yokuşlarda başka bir problem yaşamıyordum, çünkü başka problem yaşayabilecek kadar uzun süre zorlayamıyordum kendimi. Şimdi tırmanışlarda seleyle ilgili sıkıntı yaşıyorum, uyuşmalar, vb. gibi. Bir de sele masrafı çıktı yani :) Pedal-ayakkabı zaten bir yandan dürtüp duruyor, daha da ötesinde saçma sapan bir vites kolu var bisikletin vites ayarlamak da aynı şekilde manasız seviyede zor, tek yaprak ayna kola hiç girmiyorum.. Bisikleti alırkenki amacım sadece haftada 1-2 gün çıkıp şöyle 5-10km takılayım, hayatımda bir miktar spor da olsun sağlığımı koruyayım falandı oysa ki :)

@selim82 elimdeki imkanlarla eğer kendimi fazla yormadan ve iyi beslendiğim bir tur yapıyorsam deve bağırtan rampasını çıkabiliyorum. Yükseklik kazanımı 400-500 metreleri aşmadan 100km üzeri tur da yapabiliyorum. Şu an daha fazlasında gözüm yok ama 30 Eylül 2023 tarihinde 1 gece kamplı 2 günlük 450km tur hedefime ulaşmak için her şey.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Arkadaşlar hepinizi tebrik ediyorum . bisiklet sporunun güzelliği adil olması bu. Arkaya 11.42 takan burnu büyük biri bisikleti performans için kullanan bir arkadaşın 11.28 rublesi ile boyunun ölçüsünü alabilir .

ama bisikletine 11.42 takan arkadaş burnu büyük biri olmayabilir , bisikleti performans icin değil de ulaşım ve keyif amaçlı kullanan gayet mütevazi bir aile babası da olabilir . ona da saygı duymak gerekir .

birde yokuşlar en fazla 11.32 ile tırmanılmalı diye bir sınır koyulmamalı. belki yokuşları 1/1 oranı ile çıkabilen bir arkadaş elinin altında ihtiyaten bir kolaylık olsun diye de büyük rubleye ihtiyaç duymuş olabilir .

bisiklet dostluk güzel şey . birbirimizi yanlış anlamayalım arkadaşlar. tekerinize taş değmesin
@M.Hamza.Afacan kesinlikle niyetim burda birilerinin burnu büyüklük yaptığını ima etmek değildi yanlış anlamanızı istemem. Sadece demek istediğim şu; motorlu bir taşıta binmiyoruz nihayetinde ve dediğiniz gibi ne niyetle bisiklete binersek binelim çok ciddi bir antrenman programı izlemeden de hatrı sayılır yokuşları çıkabilmek mümkün. O yüzden insanların kendi kondüsyonlarına odaklanmak veya ekipman değişikliği yapmak seçenekleri arasından öncelikle ekipman değişimini seçmesi bana doğru gelmiyor.

Bir başka açıdan kendimle ilgili başka bir örnek vereyim mesela. Şimdi ben rubleyi değiştirmeden önce çıkabildiğim yokuşlarda başka bir problem yaşamıyordum, çünkü başka problem yaşayabilecek kadar uzun süre zorlayamıyordum kendimi. Şimdi tırmanışlarda seleyle ilgili sıkıntı yaşıyorum, uyuşmalar, vb. gibi. Bir de sele masrafı çıktı yani :) Pedal-ayakkabı zaten bir yandan dürtüp duruyor, daha da ötesinde saçma sapan bir vites kolu var bisikletin vites ayarlamak da aynı şekilde manasız seviyede zor, tek yaprak ayna kola hiç girmiyorum.. Bisikleti alırkenki amacım sadece haftada 1-2 gün çıkıp şöyle 5-10km takılayım, hayatımda bir miktar spor da olsun sağlığımı koruyayım falandı oysa ki :)

@selim82 elimdeki imkanlarla eğer kendimi fazla yormadan ve iyi beslendiğim bir tur yapıyorsam deve bağırtan rampasını çıkabiliyorum. Yükseklik kazanımı 400-500 metreleri aşmadan 100km üzeri tur da yapabiliyorum. Şu an daha fazlasında gözüm yok ama 30 Eylül 2023 tarihinde 1 gece kamplı 2 günlük 450km tur hedefime ulaşmak için her şey.
Malesef bisiklet sporu böyle. daha önceden Ne gerek var dediğim herşeyi aldım😁
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
evet bisikletin herşeyi güzel 😉😉😉
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Merhaba. Aliexpress'te bu tür ürünler gördüm, arka aktarıcı dişlileri. Farklı oranlarda bol çeşit mevcut.

Acaba bunları kullanmak çok fark eder mi? Örneğin mevcutta 11 olan küçük dişlileri 15'le değişsek, hangi ölçüde ne tür bir fayda sağlarız?

Screenshot_20230103_152617_AliExpress.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Merhaba. Aliexpress'te bu tür ürünler gördüm, arka aktarıcı dişlileri. Farklı oranlarda bol çeşit mevcut.

Acaba bunları kullanmak çok fark eder mi? Örneğin mevcutta 11 olan küçük dişlileri 15'le değişsek, hangi ölçüde ne tür bir fayda sağlarız?

299120 dosyayı görüntüle
Bunlar aktarıcı makarası yalnız ruble dişlisi değil.
 
Bunlar aktarıcı makarası yalnız ruble dişlisi değil.
Evet hocam, ben de o yüzden sordum bir etkisi olur mu diye. İzlediğim videolarda sanırım sürtünmesi daha haz, daha hızlı dönüyor ama dişlinin sayısal değişimi ruble değişimi gibi etki eder mi, bunu merak ettim.
 
@Spartiat hocam vakti olursa aydınlatır bence. Biz de öğrenmiş oluruz.
 
Merhaba. Aliexpress'te bu tür ürünler gördüm, arka aktarıcı dişlileri. Farklı oranlarda bol çeşit mevcut.

Acaba bunları kullanmak çok fark eder mi? Örneğin mevcutta 11 olan küçük dişlileri 15'le değişsek, hangi ölçüde ne tür bir fayda sağlarız?

299120 dosyayı görüntüle
@Spartiat hocam vakti olursa aydınlatır bence. Biz de öğrenmiş oluruz.

Büyük dişli mutlaka daha iyi, en azından zincirin daha az kıvrılmasını sağladığından daha az sürtünme kaybı ve ses sağlıyor ama serbestçe başka büyüklükte bir dişliyle değiştirilme şansı yok. MTB/yol serileri arasındaki yapı farkı, kalınlık, bacağın yapısının izin verdiği maksimum büyüklük, iki dişlinin birbirine yakınlığı, üst dişlinin rubleye uzaklığı, vites sayısı uyumu gibi konular var. Bu nedenlerle bu dişlilerin büyüklüğüyle oynamak pek mümkün değil, AE ya da başka yerlerde satılan dişlilerin amacı genelde kozmetik, ender olarak akıcılığı daha iyi modeller de bulunabilir. Bazı özel attırıcı modelleri için bacağı komple değiştirerek daha büyük ya da daha akıcı dişliler (seramik v.b.) kullanmak mümkün tabii.

Aşağıdakiler Ultegra R8000 ve Altus M310L'nin bacakları. Dişlileri sınırlayan çıkıntılara ve kalınlık farklarına dikkat edin:

1672816735903.jpeg1672816759037.jpeg1672816968892.jpeg
 
Büyük dişli mutlaka daha iyi, en azından zincirin daha az kıvrılmasını sağladığından daha az sürtünme kaybı ve ses sağlıyor ama serbestçe başka büyüklükte bir dişliyle değiştirilme şansı yok. MTB/yol serileri arasındaki yapı farkı, kalınlık, bacağın yapısının izin verdiği maksimum büyüklük, iki dişlinin birbirine yakınlığı, üst dişlinin rubleye uzaklığı, vites sayısı uyumu gibi konular var. Bu nedenlerle bu dişlilerin büyüklüğüyle oynamak pek mümkün değil, AE ya da başka yerlerde satılan dişlilerin amacı genelde kozmetik, ender olarak akıcılığı daha iyi modeller de bulunabilir. Bazı özel attırıcı modelleri için bacağı komple değiştirerek daha büyük ya da daha akıcı dişliler (seramik v.b.) kullanmak mümkün tabii.

Aşağıdakiler Ultegra R8000 ve Altus M310L'nin bacakları. Dişlileri sınırlayan çıkıntılara ve kalınlık farklarına dikkat edin:

299141 dosyayı görüntüle299142 dosyayı görüntüle299143 dosyayı görüntüle
Shimano'nun sitesinden claris ve tourney özelliklerine baktım hocam,
tourney'de mevcut 13t, buna maksimum 14t minimum 11t küçük dişli takılabilir

Claris'te ise mevcutta 11t, maksimum 13t minimum 11t takılabiliyor olarak okudum.

Söylediklerinizden özetle daha büyük ve kaliteli bir dişliye geçmediğiniz sürece kozmetik olarak iyi görünür ama performansı çok etkilemez diyorsunuz.
sanırım aranan cevap benim için buydu :)
 

Dosyalar

  • Screenshot_20230104_121611_Chrome.jpg
    Screenshot_20230104_121611_Chrome.jpg
    29,6 KB · Okunma: 10
  • Screenshot_20230104_121155_Chrome.jpg
    Screenshot_20230104_121155_Chrome.jpg
    27,4 KB · Okunma: 8
Shimano'nun sitesinden claris ve tourney özelliklerine baktım hocam,
tourney'de mevcut 13t, buna maksimum 14t minimum 11t küçük dişli takılabilir

Claris'te ise mevcutta 11t, maksimum 13t minimum 11t takılabiliyor olarak okudum.

Söylediklerinizden özetle daha büyük ve kaliteli bir dişliye geçmediğiniz sürece kozmetik olarak iyi görünür ama performansı çok etkilemez diyorsunuz.
sanırım aranan cevap benim için buydu :)

Shimano'nun sitesindeki "top sprocket min-max" değerleri rublenin en küçük dişlisinin olabileceği en az ve en fazla dişli sayıları. Makara dişlileriyle ilgili olan kısım, "Pulley_Teeth" alanı. Shimano'nun her modeli için standart makara dişlileri satılıyor (örneğin: (link) ), hiçbir model için alternatif büyüklükte ürün satılmıyor. Yani Shimano için bacakla gelen dişliler neyse, yerine takılabilecek olan da o. Değişiklik yapmak istendiğinde başka üreticilerden, olduğu kadar, deneyerek, satıcıya veya üreticiye sorarak, yorumlara bakarak ürün bulunabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve Mazm
Geri