macerakolik
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 8 Ekim 2006
- Mesaj
- 3.857
- Tepki
- 2.598
- Şehir
- Esenyurt-İstanbul
- İsim
- Soner
- Başlangıç
- 1985—86
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
GearBest sitesinden yaklaşık 3 ay kadar önce, xiaomi yi action kamera, sualtı housing, 2 adet yedek batarya, 1 adet silikon kılıf, 1 adet lens koruma kapağı almıştım. Aldığım bahse konu kamerayı bir kere kullandıktan sonra bir daha açılmadı ve kilitlendi. Bu konu üzerine gearbest.com ile ticket açarak mailleştim. Gearbest bana, kamerayı Açmaya çalışırkenki videoyu paylaşmamı istedikleri için video çekip hatayı gösterir şekilde gönderdim. Videodan sonra açma tuşuyla, wifi tuşuna basmak gibi kombinasyonlar denettirdiler ama ne yazık ki düzelmedi.
Ben mağduriyetimin giderilmesi için ne yapılabileceği konusunda bilgi istediğimde bana 3 seçenek sunuldu.
1. seçenek, kargo gönderirken ve değişim kamera, geri bana gönderilirken gidiş-dönüş kargo parasını benim ödemem koşuluyla değişim yapabileceklerini söylediler. (gidiş-dönüş kargo ücreti makine fiyatına yakın oluyor değmez).
2. seçenek, 35 usd para iadesi yapalım makine sizin olsun dediler. 35 usd makinenin yarı fiyatına tekabül ediyor. (şuan fiyatları düşmüş.) Ben 35 usd alınca makine bozuk ve benim bir işime yaramayacak ayrıca burada kime tamir ettireceğim. Öylece bir köşede duracak ve 35 usd benim işimi görmeyecek. Kaldı ki benim aksiyon kameraya ihtiyacım var. Tekrar almak zorundayım ama bu seçenekte çok cazip gelmemişti.
Son ve 3. seçenek kargo bedelini ödemek koşuluyla ÇİN'e iade edersem teslim aldıklarında para iadesi yapacaklarını söylediler. Kısaca Posta ücretini ödemem koşuluyla geri istediler. Bende tekrar yazışarak, kamerayı iade gönderince yedek pil, silikon kılıf, su altı kabı işime yaramayacağını ve elimde atıl bir vaziyette kalacağını söyledim. Kendileri, benden hepsini geri iade istediler ve tarafıma iade adresi ile doldurmam gereken invoice örneği gönderdiler. Kargo bedeli ödeyerek ve invoice'yi tüm iade ettiğim ürünleri, (muhasebecinin fatura kesmesi gibi invoiceye döküm yaparak) faturasını kesip, paket içine ekleyerek, tıpkı onların bana gönderirken yaptığı şekliyle paketin fotoğrafını çekerek tüm ürünleri Geri gönderdim ve gönderi kodunu, paketin fotoğrafını kendilerine mail attım ve 20 gün kadar süre sonra teslim aldılar. Buraya kadar müşteri hizmetleri 2 gün içinde de olsa maillerime bir şekilde cevap verdi. Sonrasında, iade paket GearBest.com tarafından teslim alındıktan sonra sık boğaz etmedim, acele etmedim 2 hafta bekledim ama ne bir cevap, ne bir mesaj, mail, para iadesi hiçbir şey olmadı. Daha sonra yazdığım maillere kimse cevap vermedi. Defalarca mail gönderdim kimse bakmadı.
2 aya yakın gibi bir süre içinde defalarca mail ile hatırlatma göndermeme, teslim aldığınız halde niçin işlem yapmıyorsunuz şeklinde mailler göndermiş olmama rağmen hiçbir cevap ve netice alamadım. Sonra geçiştiren dalga geçer gibi mailler geldi. Komik komik şeyler. Gönderdiniz mi? Ne zaman gönderildi. Kameranın nesi vardı gibi bütün konudan bihaber şeklinde şeyler yazınca ben işin ciddiyet boyutunda şüpheye düştüm ve hiçbir sonuç alamayınca Paypal çözüm merkezinden anlaşmazlık (dispute) açtım. Ben bu Paypal üzerinden anlaşmazlığı açtıktan sonra süpriz ve inanılmaz bir şekilde anında geri dönüş yaptılar. Eğer paypal anlaşmazlığı, disputeyi (şikayet) kapatırsam para iadesinin anında yapılacağını belirten mail yazdılar. (Buradan anlaşılıyor ki attığım maillerin hepsi okunmuş. Mail derken site üzerinden ticketlar okunmuş, konu net bir şekilde anlaşılmış ama anlaşılmamış gibi davranmışlar, yok gönderildi mi? yeni mi göndereceksiniz gibi saçma sapan şeyler). Neyse site üzerinden ticketa cevap yazdılar demiştim. Bende koskoca gear best dedim, güvendim ve paypal şikayetini kapattım ama ne yazık ki paypal anlaşmazlığını kapatmamın üzerinden haftalar geçti, söz verdiler ama iade yapmadılar. Mail yazdım. Hani paypal anlaşmazlığı kapattığımda hemen iade yapacaktınız, bana yalan söylediniz diye mail yazdım yine sessiz bir hal aldı ortalığı, tık yok, cevap yok. Bende ne yapacağım diye kara kara düşünürken Paypal ile görüştüm. durumu izah ederek GearBest'e güvendiğimi, anlaşmazlığı (disputeyi) kapatırsam hemen anında ödeyeceklerini söylediler ama haftalar geçti ödeme yapılmadığını söyleyere aklımca Gear besti, paypal'a şikayet ettim. Paypal müşteri hizmetleri Disputeyi kapatmasaydınız olurdu ama siz kendiniz kapatmışsınız yapabileceğimiz hiçbir şey yok. Eğer kapatmasaydınız yardımcı olurduk dediler. Kısaca nlaşmazlığı benim kendimin açmış ve tekrar kendimin kapatmış olması, kabul etmiş olmam anlamına geldiğini söyleyerek kusura bakmayın yardımcı olamıyoruz dediler. (Siz siz olun, ödemelerinizi paypal üzerinen yapın ve babanızın oğluna tabiri caizse güvenmeyin, para iadesi ve benzer durumlar olmadan, yani değişim ve benzeri gibi sorun çözülmeden paypalı kapatmayın. Paypal çok önemli dikkat, benim gibi yapmayın)
En son 2 ayı geçti ve kavga gürültü, ağır mesajlarımdan ve 70 dolarlık kameraya 7000 dolar masraf bile yapsam dava açacağımı söyledikten sonra iade para gönderildi fakat sadece kamera ile su altı housingin ödemesi yapıldı. (Birebir tam rakam olarak, kamera + housing bedeli ödendi ama diğerlerinin iadesi yok)
Yedek 2 adet batarya, silikon kılıfların ödemesi gönderilmedi. 10 usd gibi bir tutar yapıyor, aslında para değil ama karşılaştığım durum ve yaşadığım hadise beni ciddi rahatsız etti. Sinir oldum, gurur meselesi yaptım. Üstelik başka siparişlerimde var yolda, geldi gelecek. 66 usd civarında bir siparişim daha var anlayacağınız. İnsan müşteriye böyle davranır mı? Bugüne bugün 10 $ 30 TL yapıyor. Kalsın diyeceğim ama kendileri tüm hepsini gönderin parasını iade yapacağız dediler. Sadece kamera ile su altı housingi ödeyeceğiz deselerdi onları gönderirdim. Gerçi 2 üründe birbirinden ayrı ürün, yani su altı housingi ödeyen diğer yedek bataryayı falanda ödemesi gerekir.
Şuan yazışmalarıma devam ediyorum. Bana dalga geçer gibi yedek pili ve kılıfı gönderdiğim taktirde onlarında iadesi yapılacağı belirtilmektedir. Gönderdiniz mi? Ne zaman gönderecektiniz gibi yine saçmalamaya başladılar. Çok aşırı ciddiyetsizlik söz konusu. Oysa ki aynı pakette gönderdiğimi, sizinle yazışarak onayınızı alarak tüm hepsini tek pakette kargosunu peşin ödeyip gönderdiğimi izah etmeye çalışıyorum. İade faturasında yazan ürünlerin hepsini aynı pakette gönderdiğimi anlatmaya çalışıyorum ama ingilizceyi çok iyi bildikleri halde anlamamazlığa yatıyorlar. Yani benim yazımda veya onların okuduğunda anlamaması gibi bir durum kesinlikle aklınıza gelmesin. Kesinlikle ciddiyetsizlik olduğunu bizzat anladım.
Kendileri ile yazışarak hepsini tek paket yaptığımı defalarca anlatmış olmama rağmen, paketin göndermeden önceki fotolarını, paket içine eklediğim iade invoice'u tekrar sunmama rağmen ilgilenmiyorlar. GearBest ile böyle bir durum yaşadım. daha önce defalarca bir çok kişiye tavsiye ettiğim siteyi artık tavsiye etmeyeceğim.
Kamerayı sipariş vermeden önce çok istifade ettiğim ve siz değerli kullanıcıların videoları paylaşımları çok işime yaradığı için bende belki faydası olur diye bilgi amaçlı burada paylaşmak istedim. Mümkünse GearBest'ten alışveriş yapmayın. İlla yapacaksanız kesinlikle paypal üzerinden yapın. Herhangi bir anlaşmazlık söz konusu olursa direk paypal anlaşmazlığı (dispute) açın ve çözüme kavuşmadan asla anlaşmazlığı kapatmayın.
Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın. GearBest.com sitesine çok sinirliyim.
Sonsuz sevgi ve sayılarımla,
Ben mağduriyetimin giderilmesi için ne yapılabileceği konusunda bilgi istediğimde bana 3 seçenek sunuldu.
1. seçenek, kargo gönderirken ve değişim kamera, geri bana gönderilirken gidiş-dönüş kargo parasını benim ödemem koşuluyla değişim yapabileceklerini söylediler. (gidiş-dönüş kargo ücreti makine fiyatına yakın oluyor değmez).
2. seçenek, 35 usd para iadesi yapalım makine sizin olsun dediler. 35 usd makinenin yarı fiyatına tekabül ediyor. (şuan fiyatları düşmüş.) Ben 35 usd alınca makine bozuk ve benim bir işime yaramayacak ayrıca burada kime tamir ettireceğim. Öylece bir köşede duracak ve 35 usd benim işimi görmeyecek. Kaldı ki benim aksiyon kameraya ihtiyacım var. Tekrar almak zorundayım ama bu seçenekte çok cazip gelmemişti.
Son ve 3. seçenek kargo bedelini ödemek koşuluyla ÇİN'e iade edersem teslim aldıklarında para iadesi yapacaklarını söylediler. Kısaca Posta ücretini ödemem koşuluyla geri istediler. Bende tekrar yazışarak, kamerayı iade gönderince yedek pil, silikon kılıf, su altı kabı işime yaramayacağını ve elimde atıl bir vaziyette kalacağını söyledim. Kendileri, benden hepsini geri iade istediler ve tarafıma iade adresi ile doldurmam gereken invoice örneği gönderdiler. Kargo bedeli ödeyerek ve invoice'yi tüm iade ettiğim ürünleri, (muhasebecinin fatura kesmesi gibi invoiceye döküm yaparak) faturasını kesip, paket içine ekleyerek, tıpkı onların bana gönderirken yaptığı şekliyle paketin fotoğrafını çekerek tüm ürünleri Geri gönderdim ve gönderi kodunu, paketin fotoğrafını kendilerine mail attım ve 20 gün kadar süre sonra teslim aldılar. Buraya kadar müşteri hizmetleri 2 gün içinde de olsa maillerime bir şekilde cevap verdi. Sonrasında, iade paket GearBest.com tarafından teslim alındıktan sonra sık boğaz etmedim, acele etmedim 2 hafta bekledim ama ne bir cevap, ne bir mesaj, mail, para iadesi hiçbir şey olmadı. Daha sonra yazdığım maillere kimse cevap vermedi. Defalarca mail gönderdim kimse bakmadı.
2 aya yakın gibi bir süre içinde defalarca mail ile hatırlatma göndermeme, teslim aldığınız halde niçin işlem yapmıyorsunuz şeklinde mailler göndermiş olmama rağmen hiçbir cevap ve netice alamadım. Sonra geçiştiren dalga geçer gibi mailler geldi. Komik komik şeyler. Gönderdiniz mi? Ne zaman gönderildi. Kameranın nesi vardı gibi bütün konudan bihaber şeklinde şeyler yazınca ben işin ciddiyet boyutunda şüpheye düştüm ve hiçbir sonuç alamayınca Paypal çözüm merkezinden anlaşmazlık (dispute) açtım. Ben bu Paypal üzerinden anlaşmazlığı açtıktan sonra süpriz ve inanılmaz bir şekilde anında geri dönüş yaptılar. Eğer paypal anlaşmazlığı, disputeyi (şikayet) kapatırsam para iadesinin anında yapılacağını belirten mail yazdılar. (Buradan anlaşılıyor ki attığım maillerin hepsi okunmuş. Mail derken site üzerinden ticketlar okunmuş, konu net bir şekilde anlaşılmış ama anlaşılmamış gibi davranmışlar, yok gönderildi mi? yeni mi göndereceksiniz gibi saçma sapan şeyler). Neyse site üzerinden ticketa cevap yazdılar demiştim. Bende koskoca gear best dedim, güvendim ve paypal şikayetini kapattım ama ne yazık ki paypal anlaşmazlığını kapatmamın üzerinden haftalar geçti, söz verdiler ama iade yapmadılar. Mail yazdım. Hani paypal anlaşmazlığı kapattığımda hemen iade yapacaktınız, bana yalan söylediniz diye mail yazdım yine sessiz bir hal aldı ortalığı, tık yok, cevap yok. Bende ne yapacağım diye kara kara düşünürken Paypal ile görüştüm. durumu izah ederek GearBest'e güvendiğimi, anlaşmazlığı (disputeyi) kapatırsam hemen anında ödeyeceklerini söylediler ama haftalar geçti ödeme yapılmadığını söyleyere aklımca Gear besti, paypal'a şikayet ettim. Paypal müşteri hizmetleri Disputeyi kapatmasaydınız olurdu ama siz kendiniz kapatmışsınız yapabileceğimiz hiçbir şey yok. Eğer kapatmasaydınız yardımcı olurduk dediler. Kısaca nlaşmazlığı benim kendimin açmış ve tekrar kendimin kapatmış olması, kabul etmiş olmam anlamına geldiğini söyleyerek kusura bakmayın yardımcı olamıyoruz dediler. (Siz siz olun, ödemelerinizi paypal üzerinen yapın ve babanızın oğluna tabiri caizse güvenmeyin, para iadesi ve benzer durumlar olmadan, yani değişim ve benzeri gibi sorun çözülmeden paypalı kapatmayın. Paypal çok önemli dikkat, benim gibi yapmayın)
En son 2 ayı geçti ve kavga gürültü, ağır mesajlarımdan ve 70 dolarlık kameraya 7000 dolar masraf bile yapsam dava açacağımı söyledikten sonra iade para gönderildi fakat sadece kamera ile su altı housingin ödemesi yapıldı. (Birebir tam rakam olarak, kamera + housing bedeli ödendi ama diğerlerinin iadesi yok)
Yedek 2 adet batarya, silikon kılıfların ödemesi gönderilmedi. 10 usd gibi bir tutar yapıyor, aslında para değil ama karşılaştığım durum ve yaşadığım hadise beni ciddi rahatsız etti. Sinir oldum, gurur meselesi yaptım. Üstelik başka siparişlerimde var yolda, geldi gelecek. 66 usd civarında bir siparişim daha var anlayacağınız. İnsan müşteriye böyle davranır mı? Bugüne bugün 10 $ 30 TL yapıyor. Kalsın diyeceğim ama kendileri tüm hepsini gönderin parasını iade yapacağız dediler. Sadece kamera ile su altı housingi ödeyeceğiz deselerdi onları gönderirdim. Gerçi 2 üründe birbirinden ayrı ürün, yani su altı housingi ödeyen diğer yedek bataryayı falanda ödemesi gerekir.
Şuan yazışmalarıma devam ediyorum. Bana dalga geçer gibi yedek pili ve kılıfı gönderdiğim taktirde onlarında iadesi yapılacağı belirtilmektedir. Gönderdiniz mi? Ne zaman gönderecektiniz gibi yine saçmalamaya başladılar. Çok aşırı ciddiyetsizlik söz konusu. Oysa ki aynı pakette gönderdiğimi, sizinle yazışarak onayınızı alarak tüm hepsini tek pakette kargosunu peşin ödeyip gönderdiğimi izah etmeye çalışıyorum. İade faturasında yazan ürünlerin hepsini aynı pakette gönderdiğimi anlatmaya çalışıyorum ama ingilizceyi çok iyi bildikleri halde anlamamazlığa yatıyorlar. Yani benim yazımda veya onların okuduğunda anlamaması gibi bir durum kesinlikle aklınıza gelmesin. Kesinlikle ciddiyetsizlik olduğunu bizzat anladım.
Kendileri ile yazışarak hepsini tek paket yaptığımı defalarca anlatmış olmama rağmen, paketin göndermeden önceki fotolarını, paket içine eklediğim iade invoice'u tekrar sunmama rağmen ilgilenmiyorlar. GearBest ile böyle bir durum yaşadım. daha önce defalarca bir çok kişiye tavsiye ettiğim siteyi artık tavsiye etmeyeceğim.
Kamerayı sipariş vermeden önce çok istifade ettiğim ve siz değerli kullanıcıların videoları paylaşımları çok işime yaradığı için bende belki faydası olur diye bilgi amaçlı burada paylaşmak istedim. Mümkünse GearBest'ten alışveriş yapmayın. İlla yapacaksanız kesinlikle paypal üzerinden yapın. Herhangi bir anlaşmazlık söz konusu olursa direk paypal anlaşmazlığı (dispute) açın ve çözüme kavuşmadan asla anlaşmazlığı kapatmayın.
Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın. GearBest.com sitesine çok sinirliyim.
Sonsuz sevgi ve sayılarımla,