Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Xiaomi Kamera

GearBest sitesinden yaklaşık 3 ay kadar önce, xiaomi yi action kamera, sualtı housing, 2 adet yedek batarya, 1 adet silikon kılıf, 1 adet lens koruma kapağı almıştım. Aldığım bahse konu kamerayı bir kere kullandıktan sonra bir daha açılmadı ve kilitlendi. Bu konu üzerine gearbest.com ile ticket açarak mailleştim. Gearbest bana, kamerayı Açmaya çalışırkenki videoyu paylaşmamı istedikleri için video çekip hatayı gösterir şekilde gönderdim. Videodan sonra açma tuşuyla, wifi tuşuna basmak gibi kombinasyonlar denettirdiler ama ne yazık ki düzelmedi.

Ben mağduriyetimin giderilmesi için ne yapılabileceği konusunda bilgi istediğimde bana 3 seçenek sunuldu.

1. seçenek, kargo gönderirken ve değişim kamera, geri bana gönderilirken gidiş-dönüş kargo parasını benim ödemem koşuluyla değişim yapabileceklerini söylediler. (gidiş-dönüş kargo ücreti makine fiyatına yakın oluyor değmez).

2. seçenek, 35 usd para iadesi yapalım makine sizin olsun dediler. 35 usd makinenin yarı fiyatına tekabül ediyor. (şuan fiyatları düşmüş.) Ben 35 usd alınca makine bozuk ve benim bir işime yaramayacak ayrıca burada kime tamir ettireceğim. Öylece bir köşede duracak ve 35 usd benim işimi görmeyecek. Kaldı ki benim aksiyon kameraya ihtiyacım var. Tekrar almak zorundayım ama bu seçenekte çok cazip gelmemişti.

Son ve 3. seçenek kargo bedelini ödemek koşuluyla ÇİN'e iade edersem teslim aldıklarında para iadesi yapacaklarını söylediler. Kısaca Posta ücretini ödemem koşuluyla geri istediler. Bende tekrar yazışarak, kamerayı iade gönderince yedek pil, silikon kılıf, su altı kabı işime yaramayacağını ve elimde atıl bir vaziyette kalacağını söyledim. Kendileri, benden hepsini geri iade istediler ve tarafıma iade adresi ile doldurmam gereken invoice örneği gönderdiler. Kargo bedeli ödeyerek ve invoice'yi tüm iade ettiğim ürünleri, (muhasebecinin fatura kesmesi gibi invoiceye döküm yaparak) faturasını kesip, paket içine ekleyerek, tıpkı onların bana gönderirken yaptığı şekliyle paketin fotoğrafını çekerek tüm ürünleri Geri gönderdim ve gönderi kodunu, paketin fotoğrafını kendilerine mail attım ve 20 gün kadar süre sonra teslim aldılar. Buraya kadar müşteri hizmetleri 2 gün içinde de olsa maillerime bir şekilde cevap verdi. Sonrasında, iade paket GearBest.com tarafından teslim alındıktan sonra sık boğaz etmedim, acele etmedim 2 hafta bekledim ama ne bir cevap, ne bir mesaj, mail, para iadesi hiçbir şey olmadı. Daha sonra yazdığım maillere kimse cevap vermedi. Defalarca mail gönderdim kimse bakmadı.

2 aya yakın gibi bir süre içinde defalarca mail ile hatırlatma göndermeme, teslim aldığınız halde niçin işlem yapmıyorsunuz şeklinde mailler göndermiş olmama rağmen hiçbir cevap ve netice alamadım. Sonra geçiştiren dalga geçer gibi mailler geldi. Komik komik şeyler. Gönderdiniz mi? Ne zaman gönderildi. Kameranın nesi vardı gibi bütün konudan bihaber şeklinde şeyler yazınca ben işin ciddiyet boyutunda şüpheye düştüm ve hiçbir sonuç alamayınca Paypal çözüm merkezinden anlaşmazlık (dispute) açtım. Ben bu Paypal üzerinden anlaşmazlığı açtıktan sonra süpriz ve inanılmaz bir şekilde anında geri dönüş yaptılar. Eğer paypal anlaşmazlığı, disputeyi (şikayet) kapatırsam para iadesinin anında yapılacağını belirten mail yazdılar. (Buradan anlaşılıyor ki attığım maillerin hepsi okunmuş. Mail derken site üzerinden ticketlar okunmuş, konu net bir şekilde anlaşılmış ama anlaşılmamış gibi davranmışlar, yok gönderildi mi? yeni mi göndereceksiniz gibi saçma sapan şeyler). Neyse site üzerinden ticketa cevap yazdılar demiştim. Bende koskoca gear best dedim, güvendim ve paypal şikayetini kapattım ama ne yazık ki paypal anlaşmazlığını kapatmamın üzerinden haftalar geçti, söz verdiler ama iade yapmadılar. Mail yazdım. Hani paypal anlaşmazlığı kapattığımda hemen iade yapacaktınız, bana yalan söylediniz diye mail yazdım yine sessiz bir hal aldı ortalığı, tık yok, cevap yok. Bende ne yapacağım diye kara kara düşünürken Paypal ile görüştüm. durumu izah ederek GearBest'e güvendiğimi, anlaşmazlığı (disputeyi) kapatırsam hemen anında ödeyeceklerini söylediler ama haftalar geçti ödeme yapılmadığını söyleyere aklımca Gear besti, paypal'a şikayet ettim. Paypal müşteri hizmetleri Disputeyi kapatmasaydınız olurdu ama siz kendiniz kapatmışsınız yapabileceğimiz hiçbir şey yok. Eğer kapatmasaydınız yardımcı olurduk dediler. Kısaca nlaşmazlığı benim kendimin açmış ve tekrar kendimin kapatmış olması, kabul etmiş olmam anlamına geldiğini söyleyerek kusura bakmayın yardımcı olamıyoruz dediler. (Siz siz olun, ödemelerinizi paypal üzerinen yapın ve babanızın oğluna tabiri caizse güvenmeyin, para iadesi ve benzer durumlar olmadan, yani değişim ve benzeri gibi sorun çözülmeden paypalı kapatmayın. Paypal çok önemli dikkat, benim gibi yapmayın)

En son 2 ayı geçti ve kavga gürültü, ağır mesajlarımdan ve 70 dolarlık kameraya 7000 dolar masraf bile yapsam dava açacağımı söyledikten sonra iade para gönderildi fakat sadece kamera ile su altı housingin ödemesi yapıldı. (Birebir tam rakam olarak, kamera + housing bedeli ödendi ama diğerlerinin iadesi yok)

Yedek 2 adet batarya, silikon kılıfların ödemesi gönderilmedi. 10 usd gibi bir tutar yapıyor, aslında para değil ama karşılaştığım durum ve yaşadığım hadise beni ciddi rahatsız etti. Sinir oldum, gurur meselesi yaptım. Üstelik başka siparişlerimde var yolda, geldi gelecek. 66 usd civarında bir siparişim daha var anlayacağınız. İnsan müşteriye böyle davranır mı? Bugüne bugün 10 $ 30 TL yapıyor. Kalsın diyeceğim ama kendileri tüm hepsini gönderin parasını iade yapacağız dediler. Sadece kamera ile su altı housingi ödeyeceğiz deselerdi onları gönderirdim. Gerçi 2 üründe birbirinden ayrı ürün, yani su altı housingi ödeyen diğer yedek bataryayı falanda ödemesi gerekir.

Şuan yazışmalarıma devam ediyorum. Bana dalga geçer gibi yedek pili ve kılıfı gönderdiğim taktirde onlarında iadesi yapılacağı belirtilmektedir. Gönderdiniz mi? Ne zaman gönderecektiniz gibi yine saçmalamaya başladılar. Çok aşırı ciddiyetsizlik söz konusu. Oysa ki aynı pakette gönderdiğimi, sizinle yazışarak onayınızı alarak tüm hepsini tek pakette kargosunu peşin ödeyip gönderdiğimi izah etmeye çalışıyorum. İade faturasında yazan ürünlerin hepsini aynı pakette gönderdiğimi anlatmaya çalışıyorum ama ingilizceyi çok iyi bildikleri halde anlamamazlığa yatıyorlar. Yani benim yazımda veya onların okuduğunda anlamaması gibi bir durum kesinlikle aklınıza gelmesin. Kesinlikle ciddiyetsizlik olduğunu bizzat anladım.

Kendileri ile yazışarak hepsini tek paket yaptığımı defalarca anlatmış olmama rağmen, paketin göndermeden önceki fotolarını, paket içine eklediğim iade invoice'u tekrar sunmama rağmen ilgilenmiyorlar. GearBest ile böyle bir durum yaşadım. daha önce defalarca bir çok kişiye tavsiye ettiğim siteyi artık tavsiye etmeyeceğim.

Kamerayı sipariş vermeden önce çok istifade ettiğim ve siz değerli kullanıcıların videoları paylaşımları çok işime yaradığı için bende belki faydası olur diye bilgi amaçlı burada paylaşmak istedim. Mümkünse GearBest'ten alışveriş yapmayın. İlla yapacaksanız kesinlikle paypal üzerinden yapın. Herhangi bir anlaşmazlık söz konusu olursa direk paypal anlaşmazlığı (dispute) açın ve çözüme kavuşmadan asla anlaşmazlığı kapatmayın.

Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın. GearBest.com sitesine çok sinirliyim.
Sonsuz sevgi ve sayılarımla,
 
Scudo
@soneryen gerçekten duruma çok üzüldüm. Şu anda benzer bir sürece ben başlayacağım gibi. Ağustos ayında kamera için aksesuarlar aldım. 37 dolar tutuyordu. 10 gün kadar geçti ürünler kargolanmadı. Sorduğumda stoğa girmesi beklenen ürünlerin olduğunu belirttiler. Bir ürünü iptal ettim, parasını iade ettiler. 26 Ağustos tarihinde de kargoladılar. Diğer ürün (ki o kumandaydı) ayrı olarak kargolandı. Tarihi 7 Eylül. 7 Eylülde kargolanan kumanda geldi. Ancak 26 Ağustos tarihinde kargolanan paket hala ortada yok. Takipsiz olarak gönderilmiş, oysa her ürünü şimdiye kadar takipli gönderdiler. Sorduğumda takipsiz seçmişsiniz dedi, 2 dolardan kaçıp böyle bir şey yapmam. Paketin içinde orijinal su altı kılıfı da vardı.

Bana 60 iş günü sonra kargonun kayıp kabul edileceğini ve bir tazminat teklifi sunacaklarını söylediler. Tabi bundan önce uzun uzun yazıştık kendileri ile. Bu arada Paypal'dan çözüm merkezine kayıt oluşturdum. Satıcıya mail atıldı. benzer cevap geldi. Paypal 4 Kasım'a kadar hak talebinde bulunabilirsiniz diyor, GearBest 7 Kasım'da kayıp kabul edileceğini belirttiler. Ben Paypal'dan hak talebinde 4 Kasım'dan sonra bulunamaz mıyım? Ayrıca tazminat teklifinde bulunacaklarını söylüyorlar, muhtemelen mevcut tutarın daha altında bir miktar olacak. Sende ne yapmayalım @soneryen GearBest'i beklemeden hak talebini açmalı mıyım? Bu arada Paypal ile yazışmaları sen Türkçe mi yaptın?

Makineyi Türkiye'den almak isteyen arkadaşlar hepsiburada getirmiş. 599 TL'den satıyor.
 
@soneryen Bak bunu öğrendiğimiz çok iyi oldu... Bu arada ek olarak Atlas Outdoor dan kesinlikle alışveriş yapılmamalı...O goretex ceketleri iade etmeme rağmen paypal üzerinden dispute açtım...Atlas Outdoor dan bana iade edemediklerini konunun paypal tarafından durdurulduğunu söylediler...Paypalle görüşmelerimde benden ek iade kargo bilgilerini istediler göndermeme rağmen şimdi karşı tarafın cevap vermesini bekliyorlarmış...Bende hiç sesimi çıkarmıyorum beklemedeyim..Eğer kötü bir durumla karşılaşırsam Atlas Outdoor üzerine Türkçe, Paypal üzerine de ingilizce video çekip ifşa edeceğim...
 
@Murat Ü.
Kardeşim, daha öncede başıma geldi ve tecrübeyle sabit ama gearbest sitesi bana daha güvenilir geldiği için paypalı kapattım. Aksi durumda asla kapatmamak gerek. Senin yapman gereken şu. Bence gearbest süre kazanmak ve paypal hak talebi süresini geçirmek için öyle yapıyor. Bence kesinlikle ve kesinlikle paypal hak talebinde bulun. Eğer tazminat teklifinde bulunulsa bile anlaşırsın daha sonra hak talebini kapatırsın ancak eğer hak talebini süresini geçirirsin bir daha hak talebi açamazsın. Tekrar tekrar söylüyorum hak talebi açmalısın. Sanada geçmiş olsun. bu arada fethiye'ye dalışa gitmeden önce Türkiye'den mecbur aldım ve tekrar Türkiye'den aynısını alacağım aklıma gelmezdi. Acil oldu ve param olmadığı için mecbur aynısından aldım. Aynısını alacağımdan emin olsaydım zaten yedek pil ile silikon kılıfları ile su altı housingi iade etmeme gerek yoktu. Sadece kamerayı gönderirdim.

@Anonim
Hak talebi süresini kaçırma gözünü seveyim. Senin videonun altınada yazdım. Gear Best'ten hiç beklemezdim. İngilizce video çekebilsem bende çekerdim. Aslında iyi de olurdu. Neyse artık. Paranın %90'ı almış sayılıyorum. Kısmet artık.
 
@soneryen o zaman ben hak talebini şimdi açayım. Site Türkçe, Türkçe yazsam sanırım bir sorun olmaz. Daha önce böyle bir işlem yapmadım çünkü. GearBest'den geçen hafta bir Xiaomi'nin powerbankini aldım kız arkadaşıma. Türkiye'den de almıştım daha önce. Umarım onda bir sorun olmaz. Kargonun ortada olmama sebebi takipsiz gönderilmesi. Bu zamana kadar hem kendime hem çevreme çok sayıda ürün aldım GearBest sitesinden. İlk defa başıma geldi.
 
@soneryen
@Murat Ü.
Evet onları beklemene gerek yok. Şimdi açabilirsin. Maili Türkçe yazabilirsin sorun olmaz. Paypal onlara mail atarken gerekeni zaten ingilizce yazarlar. Orada bu anlaşmazlığı hak talebine dönüştür diye bir tuş var ona basacaksın. Site seni yönlendirecek çok basit.
 
vay arkadaş ya. bende ozaman bundan sonra alışverişlerimi paypaldan yapayım.
 
@chnkrmz Ben Türkiye de bile paypalden yaparım çoğu zaman :)

Bu arada Paypal Türkiye Tel no

444 77 01

Buradan da arayarak açabiliyorsunuz
 
@chnkrmz
Kesinlikle birader. Yurtiçi alışverişlerde sanalkart, yurtdışında paypal kartların güvenliği için kullanıyordum ama yurtdışında birde anlaşmazlıkların çözümünde Paypal 10 numara bir sistem. kesinlikle mağdur etmez ama benim gibi anlaşmazlığı kendin açıp, kendin kapatırsan sanki anlaşmaya varmışsın gibi oluyor ve bir daha aynı konuda anlaşmazlık açamıyorsun, kapanıyor anlayacağın.
 
Adamların bana verdiği cevap genelde 2 dolarlık kargo takip ücretini ödememişsiniz. Genelde hep öderim ancak bu sefer gerçekten öyle bir seçenek yoktu. Çünkü diğer alışverişlerimde de hep takipli ilettiler. Belki sadece bu yüzden bir iade alamam. Allah bilir paketim şu anda nerede...

Paypal üzerinden bana verdikleri ilk cevapları buydu.


  • 19.10.2015 11:41 GMT+03:00 - Satıcı: Dear customer,Thank you for placing your order.We are extremely sorry that you have not received your order yet.As you have not paid tracking fees 2usd, we sent it out by unregistered parcel. No shipping information online.Package number:CN14405498347305 by post ,send out on2015-08-26 .UF406618778SE send out on 2015-09-07. It usually takes about 15-45 business days (Monday through Friday) to reach you.All of our customer orders are shipped directly from China. Sometimes there is a delay with the post office and custom. If you have not received the package for 45 business days, please contact with us directly or the local post office. Best Regards

Şimdi hak talebine dönüştürdüm. Bakalım ne olacak.
 
@Murat Ü.
Hayır takipli olmasa bile iade alırsın. Paypal mağdur etmiyor. Benim ebay üzerinden aldığım bir ürün takipsiz göndermişler ama ürün gelmedi para iadesi aldım. Bu takipsiz ürünlerde ya bizim PTT elemanları malı götürüyor, yada başka götürenler. Benim takipsiz aldığım, yüzük, özel bir kravat, gözlük hiçbir şekilde gelmedi. Hepsinin para iadesini paypal vasıtasıyla yapıldı. Alışveriş yerim ebay'dı.
 
@soneryen teşekkürler. Geçmiş olsun tekrardan. Bu sorunlu makine olayını da sanırım aramızda sadece sen yaşadın.
 
paypaldan itiraz ederken işlemden yetkisiz olarak bildir falan bişeler var. oradan mı yapılıyo.
paypal hesabıma girdim de biraz bakayım ne nasıl yapılıyo öğrenelim.
 
@chnkrmz
İlk önce son alışverişlerini açacaksın. Listeleyeceksin. Son alışverişinin üzerine tıklayınca, özeti çıkıyor. O sayfanın altında çözüm merkezine git var. Oradan yapılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: chnkrmz
@chnkrmz Direkt işlem numarasını alıp telefonla ara ya da her işlemim yanında ayrıntı linki var oradan
Hak talep et falan diye
 
@Anonim Özelden attığın mesajlar gelmedi. Ne mesajı attın. bir daha gönder. Cihanın attığı mesajlar geliyor. Az önce bir şey sordum.
 
çözüm merkezi yokta. bunu yetkisiz olarak bildir seçeneği var oraya girince.
Ne tür bir sorun bildirmek istiyorsunuz?
Ürün itirazı: Satın aldığım ürün elime ulaşmadı veya elime ulaşan ürün, tanıtımından belirgin olarak farklı.
(link)
Yetkisiz işlem: Yakın zamanda yapılan bir işlem için yetki vermedim.
(link)

bura çıkıyo. galba burası
 
@Murat Ü.
Aynen. Ne bir günceleme denemesi veya hiçbir şey yapmadım. Makineyi bıraktım. Daha sonra başka bir gün açtığımda açarken bir kaç kare bip bip bip yapıp hazır hale geliyorya hani. İşte benim o aşamayı geçemedi ve takıldı kaldı. Bozuk plak gibi saatlerce pil bitene kadar bip bip bip yapıp yapıp duruyordu. Benzer hataları internette inceledim ama çözüm yolları işe yaramadı.
 
Dur burdan yazayım, ben bu adamların telefon numaralarını buldum diyorum ki sen şu konu takip numaralarını vs. kargo numaralarını ver bana, ben bu adamları arayıp bir güzel kayıt yapayım videoya alayım, sonra da Türkçe altyazılı ingilizce olarak yayımlayıp şöyle de bir başlık atayım: Why Not To Buy From Gearbest?
 
Geri