Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yağmurda bisiklet kullanmak

Bugün yağmurda bisiklet süreyim dedim,gerekli ekipmanları giydikten sonra turlamaya başladım.yağmur sağanak değildi ama ıslatıyordu. Bilemiyorum ama pek zevk alamadım doğrusu,hemen geri dönüp turu sonlandırmak istedim.Üşümüyordum,vücuduma su ulaşamıyordu ama o güneşte sürme duygusunu veremedi nedense. Üstelik frenler bildiğin bir halta yaramıyor. %75-80 fren kaybı yaşanıyor. Janta baktım bütün fren izi çıkmış.V fren kullanıyorum,shimanonun kendi fren pabuçları var üzerinde.Kuru ortamda biraz fazla sıkınca direk tekeri kaydıran papuçlar,yağmurda dansöz gibi kıvırmaya başladı. :D Üstelik bisikletide baya bir kirlettik,birde temizlik işi çıktı şimdi.Esas soru şu,işe bisikletle gidip gelenler fren işini ne yapıyorlar acaba?ciddi fren kaybı oluyor özellikle v frende...
 
Scudo
@-Skynet- V fren için ıslakta kullanmak için pabuclar var, genelde kırmızı renkte oluyor.

Benim için esas sorun lastikler, fren tutuyor bu sefer de tekerler kızaklama yapıyor, ne kadar doğru frenleme tekniği uygulasam da hızlanmaya korkuyorum. İyi ki buralara çok yağış düşmüyor.
 
@-Skynet-

claris r2000 serisinde kullanılan papuçları kullanıyorum. evet ıslakta fren azalıyor ama %70 fren kaybı olduğunu söyleyemem en fazla %20. ama şöyle bir şey de var lastiğiniz ne kadar kaliteli olursa olsun ıslakta her fren sistemi ile ön arka iki lastiği de çok rahat kitlersiniz yol tutuş azaldığı için.

okula giderken eğer yağmur yağıyorsa hız max 25km/h oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selim Ergün
Özellikle dikkat edilmesi gereken bir nokta,yağmur yeni başlamış ise yol tamamen ıslanana kadar beklemek...yağmur suyu yoldaki yağ ve tozla birleşince daha kaygan bir hal alır fakat yol iyice ıslandıktan sonra böyle bir durumla karşılaşmıyorsunuz.yine yağmurlu günlerde bisiklete binmeden önce bir su birikintisinde tekerlerinizi ıslatmanız yol tutuşu konusunda avantaj sağlayacaktır.
 
Yağmurun ciseleyerek yağmaya başladığı o ilginç kuru havanın ardından, yoldaki o incecik toza kavuşan şu damlaları, incecik bir çamur katmanı oluşturduğu o ilk saatlerde tekerleklerin frenlerken kızaklamadı bir yana, azıcık yokuşta, düşük viteste hızlanmak içşn pedallara asıldığınızda arka lastiğin patinajına da şahit olursunuz. Acil gitmeniz gereken bir yer varsa, gecikmeyi göze alıp yavaş sürmenizde fayda var. V edendeki en büyük sorun ise ıslanan fren pabuçları. Kaliteli pabuçlar ile frenleme gücünde anlık frenleme dışında çok bir sıkıntı yaşatmaz ancak ilk yıllarda ayarsız fren pabuçları bilhassa ıslak jant çemberine temas eder etmez zartlı zurtlu yeri göğü yıkan bir sesle bağırırdı. Şimdi bazen o sesi nadir de olsa duyduğumda çeyrek asır öncesi aklıma geliyor nostaljik oluyor.

Yüreğimi ağzıma getiren tek şey, yaz günü, ankara tozuna bulaşan, yol kenarı çim suçlamasından bilhassa virajlara gizlenen ıslaklık. Yazın kayıtsızlığı ile hızla gittiğinden insan, o virajda kaza tehlikesi atlatır. Hem üzerinde hafif kıyafetler olduğundan, çıplak kalan uzuvlar yara bere olur.
 
Yağmur da ve kışın sürmek iyidir ya. Keyifli geliyor bana. Sadece doğru kıyafeti giymek ve doğru rotaya sürmek gerek. Aşırı inişli çıkışlı yerler yerine daha düz rotaları tercih ediyoruz yağmurlarda. Malum frenleme yüzünden kaza riski katlanıyor. Onun dışında uygun kıyafeti giyince sorun kalmıyor. Çok kalın yada çok ince giyince üşüme oluyor. Yaz aylarının piknikçileri, sahilci tayfası, günübirlikçileri olmadan güzel turlar yapılıyor. Uzun molalar olmadan çıkıp sürüp evine dönüyorsun erkenden:) Yağmurda ilk 10-15 dakika biraz geriyor sonra rahatlıyorsun nasılsa. Ekstra olarak lastikleri çok şişirmemek gerek sadece. Yani 115 değilde 105-110 psi hava yeterli oluyor.
 
Fren papucunu dediğiniz gibi baradine 3 renkli olanından almakta fayda var. Lakin yağmurda pek süreceğimi düşünmüyorum. Bisikletin temiz olmasına dikkat eden biriyim,tek turda ortalığı batırdım :D üstelik frenler iyi tutsa ayrı nir dert kötü tutsa ayrı bir dert. Milletin,olum bu havada bisiklete mi binilir bakışıda ayrı oluyor. ;) oyüzden yağmurlu havalarda ulaş7m için araçla gitmek mantıklı
 
Baradine 3lülerin çifti yaklaşık 50 lira civarına geliyor.Ön arka olarak set alsak 100tl civarı.Güzel para:D
 
Baradine 471C var. Sadece kartuşları. Direkt onları takmak daha rahat. Hem hızlı değiştirmesi hemde fren ayarı bozulmuyor. Sırtın çamur olmasıda sorun değil ya. Zaten yağmurluk vae. Islak bezle sil yahut biraz su dök sırttan hemen temizlenir:D
 
@-Skynet- sanırım seni fren konusu soğutmuş yağmurda sürmekten. hızını azaltıp daha düz yerlerde turlarsan keyif alırsın diye düşünüyorum. bu arada baradine candır ;) bir defalığına o 50 tl yi verip sonrasında sadece kartuşları değiştirmek yeterli
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@elric1982
Hocam sadece 50tl olsa,ön ve arka papuçları değiştirince fiyat 100-110+ artıyor.En düşük bulduğum 2 adet çifti 100tlye geliyor.Tabi bunlar kartuşlu olduğundan sonrakinde sadece kartuşu yeniliyorsun ama başlangıç maliyeti yüksek baya..
Yağmurda sürmenin dezavantajları:
-Paketlenmiş gibi hissetiyorsun,özellikle bu aylarda zaten kışlık giyimde işin içine girince katman sayısı çok artıyor.
-Kask kılıfı daha almadım,o yüzden yağmurluğun kapşonunu takınca görüş açın çok daralıyor,atlardaki gözlük misaline dönüyor :D Özellikle yağmur şiddetlenince görüş açısı dahada düşüyor.
-Frenler tutmuyor,kuru havada zımba gibi olan fren yağmurlu hava fos çıktı.Fren kolu gidona yapışmasına rağmen bisiklet çok geç durdu. Jantta bildiğin katran gibi iz çıkmış,birde onun tinerle temizlenmesi işi var tabi:hihi:
-Frenler tutsa bile bu sefer teker kayması sorunu var.Dişsiz lastik kullanıyorum.Bu durumda ön fren direk iptal,riske girilmiyor.arkayıda biraz sıksan direk kayar.
-Milletin,delimi ne bu havada bisiklet sürülürmü arkadaş, bakışları. :)
-Elimde kışlık eldiven var,yağmurdan ötürü bisiklet dahada soğuyor.Gidonu tuttuğumda bildiğin kışın korkuluk demirlerini tutarsında nasıl hissettirirse onun gibi geliyor.
-Bisiklet komple kirleniyor,tekrar zincir temizliği mevzusu:ytrya:
Yazın yaz yağmuları güzel oluyor,bunu inkar edemem.Ilık bir duşa girmiş gibi hissettiriyor,özellikle güneş varkenki yağmurlar.:hhhhhh:Ama kışın çok farklı bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cenk Akbulut
Yol durumu ve trafik çok uygun ise karşı şeride geçmeden,kendi şeridinizin içinde ve çok dikkat ederek yarış çizgisi kullanın.Daha doğrusal çizgide hareket edip gidonu az çevirmek yol tutuşta fark yaratır.
 
@-Skynet- ben de aksine haftasonu yağmur yağsa da sürsem diye bekliyorum :) trafiğin daha az olduğu yerler tercihim tabiki. yağmurluğun kapüşonunu kaskın altına alıyorum. bakışları es geçiyorum. en önemlisi güvenlik ve kıyafet. yeteri kadar aydınlatma, reflektör vb. çok önemli.
 
@elric1982
Tabi hocam bu iş zevk meselesi. :) Bende şahsen kar yağarken sürmeyi çok severim.5-10 ile gitsemde zevk verir,daha fazla risk olsada gözüm görmüyor mesala. :)
Kapşonu dediğiniz gibide kullanabiliriz ama kapşonlarda genel sıkıntı görüş açısını daraltmak.Şahsen kapşonla geriya bakmaya çalıştığımda arkamı göremiyorum,buda beni güvensiz hissetiriyor.Ha birde su birikintilerine dikkat etmek gerekiyor.Kenarda yol aldığımız için yolumuz genelde gölleşmeye dönüyor ve ona girince bir çukura girmeyeceğinin garantisi yok. :) Kısacası abdessiz kesinlikle çıkılmamalı. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: elric1982
250 liraya kadar 10 km'lik ev-iş arasında olası bir yağmur durumunda beni donuma kadar ıslanmaktan koruyacak bir yağmurluk+rüzgarlık arıyorum. Hiç bir şey bulamazsam, gidip Decathlon'dan 2.000mm geçirmezlik dedikleri yağmurluğu ve yanına bisiklet rüzgarlığını alacağım.
 
@BayCicik kullanmadım ama bi inceleyin isterseniz

(link)
 
@elric1982 hocam direk aklınıza bu mu geldi, yoksa öyle denk geldinizde mi gönderdiniz?
Yazılı özellikler benim işimi görür gibi duruyor. Teşekkür ederim.
 
@BayCicik forumda kullanan birisi bahsetmişti, ordan aklıma geldi. n11 deki yorumlara da bi göz atın isterseniz. düşünülebilir görünüyor
 
@elric1982 evet düşünülebilir duruyor. Markayı araştırıyorum şimdi. N11'de yorum değil sadece yıldız var. Bi de beden çok az. Detaylıca bakacağım birazdan.
 
  • Beğen
Tepkiler: elric1982
Geri