Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuş aşağı inerken nasıl yavaşlıyorsunuz?

Scudo
Yokuş aşağı inerken gidonu ekstra kavramak ve bisiklet üzerinde iken ekstra dikkat etmeniz gereken çok prosedür olmaya başlıyor.. örneğin kilitli pedalları kontrol ederek seyir edilebilir. Mesela hissi olarak çıkacak gibi mi? Kilitli halde mi?her an çıkarmamız gerekirse, nasıl bir senaryo ile karşılaşabiliriz gibi konuların zihnen ve bedensel olarak provasını yapmamız lazım..eğer mümkünse, rakımı yüksek bir tırmanışın ardından, bir de inişi olacaktır, bunu göz ardı etmeden , sürüşten önce fren ve halatlarını 2 kez kontrol etmek gerekir. Lastik havaları ve jantlar da tabi.. Onun dışında fren sisteminde ya da tellerde boşluklar varsa kontrol etmekte fayda var. Tüm bunlar tamam ise, inişte vücudu mümkün olduğu kadar sele arkasında bırakarak , tabi gidonu da normalden daha sıkı kavramak üzere , frenleri %50/50 ya da %45-%55 ön arka paylaşımlı, kitlemek için değil de az daha sıksak , kitleyecek raddeye yakın frenleme yapmak gerekir. Bunun yanında hızlı bir ortalama için nasıl gidona kapanıyor isek, yavaşlarken de paraşüt etkisi yaratacak şekilde dik bir oturuş da fayda sağlayabilir.. Ama yoldan eminseniz ve önünüzde seyir eden hafif kamyonet ya da tır arkasında da gitmek bazen güven veriyor . Elbette bunun da sakat durumları söz konusu ancak genelde bu tip araçlar, ivmeyi aldıklarında sabit ya da sabite yakın hızlarda seyir ediyorlar... Tabi önerim , araç arkası değil , aşırı kontrollü olduğu sürece araç arkasında kalmak..
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Yokuş aşağı inerken gidonu ekstra kavramak ve bisiklet üzerinde iken ekstra dikkat etmeniz gereken çok prosedür olmaya başlıyor.. örneğin kilitli pedalları kontrol ederek seyir edilebilir. Mesela hissi olarak çıkacak gibi mi? Kilitli halde mi?her an çıkarmamız gerekirse, nasıl bir senaryo ile karşılaşabiliriz gibi konuların zihnen ve bedensel olarak provasını yapmamız lazım..eğer mümkünse, rakımı yüksek bir tırmanışın ardından, bir de inişi olacaktır, bunu göz ardı etmeden , sürüşten önce fren ve halatlarını 2 kez kontrol etmek gerekir. Lastik havaları ve jantlar da tabi.. Onun dışında fren sisteminde ya da tellerde boşluklar varsa kontrol etmekte fayda var. Tüm bunlar tamam ise, inişte vücudu mümkün olduğu kadar sele arkasında bırakarak , tabi gidonu da normalden daha sıkı kavramak üzere , frenleri %50/50 ya da %45-%55 ön arka paylaşımlı, kitlemek için değil de az daha sıksak , kitleyecek raddeye yakın frenleme yapmak gerekir. Bunun yanında hızlı bir ortalama için nasıl gidona kapanıyor istek, yavaşlarken de paraşüt etkisi yaratacak şekilde dik bir oturuş da fayda sağlayabilir.. Ama yoldan eminseniz ve önünüzde seyir eden hafif kamyonet ya da tır arkasında da gitmek bazen güven veriyor . Elbette bunun da sakat durumları söz konusu ancak genelde bu tip araçlar, ivmeyi aldıklarında sabit ya da sabite yakın hızlarda seyir ediyorlar... Tabi önerim , araç arkası değil , aşırı kontrollü olduğu sürece araç arkasında kalmak..
Ek olarak, lastikler viraj lar için yeterince düşük olsun, dönüşlerde tutuş azalıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Bana göre ülkemizdeki yol kalitesi ve trafik koşullarını göz önüne alırsak yokuş aşağı kesinlikle emniyetli bir hızda inmek gerekir. Emniyetli hızdan kastım çok kısa bir sürede durabilecek bir hız tam olarak. Yokuş aşağı viraj alırken ters şeritten bir kamyonun sana doğru geldiğini düşün mesela, bu durumun yurdumuzda yaşanmayacağını iddia eden var mıdır? Filkete gibi dönüşleri olan çok dik dağ inişlerini Vincenzo Nibali gibi inen arkadaşlara denk geliyorum bazen. Gayet de güzel iniyorlar, Strava'da güzel kom'lar alıyorlardır tebrik ederim, ancak yukarıda bahsettiğim bir örnekle karşılaşırlarsa ne olacak? Ömrünün sonuna kadar tekerlekli sandalyede çorbayı pipetle içmek de var işin sonunda tabi bilemiyorum.
 
Bana göre ülkemizdeki yol kalitesi ve trafik koşullarını göz önüne alırsak yokuş aşağı kesinlikle emniyetli bir hızda inmek gerekir. Emniyetli hızdan kastım çok kısa bir sürede durabilecek bir hız tam olarak. Yokuş aşağı viraj alırken ters şeritten bir kamyonun sana doğru geldiğini düşün mesela, bu durumun yurdumuzda yaşanmayacağını iddia eden var mıdır? Filkete gibi dönüşleri olan çok dik dağ inişlerini Vincenzo Nibali gibi inen arkadaşlara denk geliyorum bazen. Gayet de güzel iniyorlar, Strava'da güzel kom'lar alıyorlardır tebrik ederim, ancak yukarıda bahsettiğim bir örnekle karşılaşırlarsa ne olacak? Ömrünün sonuna kadar tekerlekli sandalyede çorbayı pipetle içmek de var işin sonunda tabi bilemiyorum.


Kesinlikle katılıyorum 👍 Bisiklet gibi yol tutuşu zayıf ve frenlemesi dahada zayıf olan bir taşıt ile yokuş aşağı asla hız yapmamak lazım. Hele ki yurdumuz gibi trafik kurallarinin hice sayildigi, asfaltin kotu kalitede oldugu ve Bisikletin taşıttan bile sayılmadığı bir yerde hiç hız yapmamak lazım aslında.
 
Yokuş indiğiniz yer viraj mı değil mi bu da çok önemli.
Teknik (virajlı) iniş yapıyorsanız ve virajın çıkışı gözüküyorsa apex noktasına kadar hızınızı yavaşlatabilirsiniz.
Viraj içinde frenlere daha fazla asılırsak arka kaymaya başlar ve lastik tutuşu bırakır. Yani dönüş yapmadan önce yavaşlamış olmamız gerekiyor.
Viraj çıkışı gözükmüyorsa apex noktasından çok önce hızımızı düşürmek faydalı olacaktır.
 
Çıkmazsan inmezsin de :):krsn:
 
  • Beğen
Tepkiler: efe.drngl
Bisikletin aşırı hızlanmasına müsade etmeyecek şekilde kontrollü iniş yapmak lazım.Nihayetinde en kaliteli frende olsa gelişebilecek bir arızanın ağır sonuçları olabilir.
 
Bana göre ülkemizdeki yol kalitesi ve trafik koşullarını göz önüne alırsak yokuş aşağı kesinlikle emniyetli bir hızda inmek gerekir. Emniyetli hızdan kastım çok kısa bir sürede durabilecek bir hız tam olarak. Yokuş aşağı viraj alırken ters şeritten bir kamyonun sana doğru geldiğini düşün mesela, bu durumun yurdumuzda yaşanmayacağını iddia eden var mıdır? Filkete gibi dönüşleri olan çok dik dağ inişlerini Vincenzo Nibali gibi inen arkadaşlara denk geliyorum bazen. Gayet de güzel iniyorlar, Strava'da güzel kom'lar alıyorlardır tebrik ederim, ancak yukarıda bahsettiğim bir örnekle karşılaşırlarsa ne olacak? Ömrünün sonuna kadar tekerlekli sandalyede çorbayı pipetle içmek de var işin sonunda tabi bilemiyorum.
iyi ekipman olmadığı için çimenlere atladığım oldu.
Yokuş indiğiniz yer viraj mı değil mi bu da çok önemli.
Teknik (virajlı) iniş yapıyorsanız ve virajın çıkışı gözüküyorsa apex noktasına kadar hızınızı yavaşlatabilirsiniz.
Viraj içinde frenlere daha fazla asılırsak arka kaymaya başlar ve lastik tutuşu bırakır. Yani dönüş yapmadan önce yavaşlamış olmamız gerekiyor.
Viraj çıkışı gözükmüyorsa apex noktasından çok önce hızımızı düşürmek faydalı olacaktır.
İç bacak dönecek yönde 12, yani yukarıda, diğeri tam aşağıda olacak (dik şekilde).
Frenleri dönmeden önce yavaşça sıkın dönüşe 2 saniye varsa 4 saniye yapıp öyle sıkın.
 
  • Beğen
Tepkiler: gunerokn
Ön ve arka sabit aralıklarla yeteri dozda sıkarak yavaşlıyorum çok hızlanınca arka fren kaydırma yapabiliyor sık bırak en iyisi
 
Ön ve arka sabit aralıklarla yeteri dozda sıkarak yavaşlıyorum çok hızlanınca arka fren kaydırma yapabiliyor sık bırak en iyisi

Frenleri bırakmak fren mesafenizi uzatır. Olasi bir aksi durumda, aniden durmak isterseniz daha gec durursunuz inişte. En iyisi inişin basinda pedal cevirmeden cok hizlanmamak, Pedal cevirmeden hizlandiginiz dik inislerde en bastan frenleri hic birakmamaniz lazim, surekli kontrollü bir bicimde hizinizi sabit tutacak sekilde frenle inmelisiniz
 
Pedal cevirmeden hizlandiginiz dik inislerde en bastan frenleri hic birakmamaniz lazim, surekli kontrollü bir bicimde hizinizi sabit tutacak sekilde frenle inmelisiniz
Yanlış. Sürekli yarım fren iki fren tipi (çember ve disk) için de iyi değildir, ısınma ve balata ömrü bakımından.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve M.İhsan
Yanlış. Sürekli yarım fren iki fren tipi (çember ve disk) için de iyi değildir, ısınma ve balata ömrü bakımından.

Balatayı yemenin, acil bir durumda duramamaktan daha onemsiz oldugunu dusunuyorum. İsinma sorunu icinse , yokus asagı en bastan pedal cevirmeden inerseniz, cok hizlanmayacak ve durmak icin cok caba sarfetmek zorunda kalmayacaktır frenleriniz.

Bisiklette arka lastik kizaklamaya, ön lastikte kilitlenmeye cok meyillidir. Heleki amortisorsuz bisikletiniz var ise hemen kilitler ön lastik ve takla atarsiniz. Ben iki tekerlekte frenaj nedir cok iyi bilmeme ragmen Mtb ile sokak arasinda gercekten acil bir pozisyonda durmam gerekti, guvenli durma mesafemin yarisi bile yoktu önümde. Frenaja basladim, baktim durma imkanim yok, ön tekeri mecbur kitleyerek takla attım ve düştüm. Çocuğa çarpmaktan kurtuldum ancak düşmüş oldum.

Buradan cikardigim sonuc, bisiklet deyip gecmemek lazim, ani frenajlarda duramiyorsunuz, durma mesafesi uzun bisikletlerde, yol tutus ve fren zayifligindan dolayi. İnişler uzun ve dik ise ayrica trafik tehlikesi var ise hızlı gitmemek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Evime cok yakin 4 kilometrelik cok keyifli virajlara sahip bir dag yolu yokusu var. %7 ortalama egime sahip ve maks egim %12 civarinda. Burayi tirmanirken guclenmis oluyorum ayni zamanda da inerken teknigimi gelistirmis oluyorum. Yani biraz da olsa inis teknigi konusunda bilgili ve tecrubeliyim.

Bahsedildigi uzere pedal basmadan inmek gereksiz ve surekli frene basarak inmek gercekten yanlis bir hareket. Ister pedala abanarak inin ister pedalsiz inin yeter ki ineceginiz yokusu taniyin. Tanimadiginiz yokusu inerken cok dikkatli olmalisiniz. Viraja 50 kmnin uzerinde hizla girmemeyi tavsiye ederim. Viraja yaklasmadan kisa sureli frenle hizinizi virajin ve yolun durumuna gore 50'nin altina cekin ve viraji donun. Fren noktasini iyi ayarlamalisiniz zira gec frene basmak hem frenlerde ve lastiklerde olusacak gereksiz bir strese sebep olur hem de sizi riske atar. Viraj cizgisini iyi ayarlamak gerekiyor. Viraj cizgisi icin Youtube'ta Zafer Akcay kanalinin motosiklet icin paylastigi bilgileri edinebilirsiniz, ben oyle yaptim cok isime yaradi. Bu tekniklerden en onemlilerinden birini paylasayim:Viraj donerken daima gideceginiz yere bakin ama tabii ki yolu da kontrol etmeyi unutmayin cunku yoldaki cakillar sizi dusurebilir. Ornegin viraj donerken gozunuzu manzaraya dogru cevirirseniz muhtemelen ucuruma ucarsiniz veya viraj cizgisinden cikarak bir daha toplayamamak uzere bariyerlere girersiniz.

Yokus inmek icin gerekenler sadece bunlardi. Eger acemiyseniz yuksek hizlara cikmadan inmenizi tavsiye ederim. Yavas inmeniz gerekiyorsa frene nazikce bas cek yapabilirsiniz ama asla uzun sure basili tutmayin. Karsiden esen havanin diskinizi veya cemberinizi sogutmasina izin verin. Dar dag yollarinda inis yapiyorsaniz da mutlaka karsi seritten araba geliyor olabilecegini dusunerek inin. Her seyden oncesinde de kaliteli lastikler ve fren pabuclari edinip bisikletinizin bakimlarini tam olarak yapin ve kendinizi koruyun. Kazasiz belasiz inisler dilerim.
 
Balatayı yemenin, acil bir durumda duramamaktan daha onemsiz oldugunu dusunuyorum.
"Sürekli fren yapılmazsa fren mesafesi artar" fikrine nerden ulaştın merak ettim. Yola fırlayacak öğe olasılığı olan yerde kendini bayır aşağı salmazsan, ara ara fren yapıp hızı sınırlarsan sürekli fren ile ısınmış balataya kıyasla daha kısa mesafede durursun. Kızaklama, kilitlenme farklı şeyler gibi bahsetmişsin. Teker sen kilitlersen kilitlenir. Acemi olmayan sürücü tekeri kilitlemeden fren yapar zaten, zor bişey değil. Öyle bir yazıyorsun ki, okuyan roket biliminden konuşuyoruz zanneder.
 
Bisikletten inerim, yürüyerek yokuş bitene kadar götürürüm.
 
Geri