StanicEnemy
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 10 Mart 2022
- Mesaj
- 2.578
- Tepki
- 6.284
- Yaş
- 34
- Şehir
- Tristram
- Başlangıç
- 2021—22
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Ek olarak, lastikler viraj lar için yeterince düşük olsun, dönüşlerde tutuş azalıyor.Yokuş aşağı inerken gidonu ekstra kavramak ve bisiklet üzerinde iken ekstra dikkat etmeniz gereken çok prosedür olmaya başlıyor.. örneğin kilitli pedalları kontrol ederek seyir edilebilir. Mesela hissi olarak çıkacak gibi mi? Kilitli halde mi?her an çıkarmamız gerekirse, nasıl bir senaryo ile karşılaşabiliriz gibi konuların zihnen ve bedensel olarak provasını yapmamız lazım..eğer mümkünse, rakımı yüksek bir tırmanışın ardından, bir de inişi olacaktır, bunu göz ardı etmeden , sürüşten önce fren ve halatlarını 2 kez kontrol etmek gerekir. Lastik havaları ve jantlar da tabi.. Onun dışında fren sisteminde ya da tellerde boşluklar varsa kontrol etmekte fayda var. Tüm bunlar tamam ise, inişte vücudu mümkün olduğu kadar sele arkasında bırakarak , tabi gidonu da normalden daha sıkı kavramak üzere , frenleri %50/50 ya da %45-%55 ön arka paylaşımlı, kitlemek için değil de az daha sıksak , kitleyecek raddeye yakın frenleme yapmak gerekir. Bunun yanında hızlı bir ortalama için nasıl gidona kapanıyor istek, yavaşlarken de paraşüt etkisi yaratacak şekilde dik bir oturuş da fayda sağlayabilir.. Ama yoldan eminseniz ve önünüzde seyir eden hafif kamyonet ya da tır arkasında da gitmek bazen güven veriyor . Elbette bunun da sakat durumları söz konusu ancak genelde bu tip araçlar, ivmeyi aldıklarında sabit ya da sabite yakın hızlarda seyir ediyorlar... Tabi önerim , araç arkası değil , aşırı kontrollü olduğu sürece araç arkasında kalmak..
Bana göre ülkemizdeki yol kalitesi ve trafik koşullarını göz önüne alırsak yokuş aşağı kesinlikle emniyetli bir hızda inmek gerekir. Emniyetli hızdan kastım çok kısa bir sürede durabilecek bir hız tam olarak. Yokuş aşağı viraj alırken ters şeritten bir kamyonun sana doğru geldiğini düşün mesela, bu durumun yurdumuzda yaşanmayacağını iddia eden var mıdır? Filkete gibi dönüşleri olan çok dik dağ inişlerini Vincenzo Nibali gibi inen arkadaşlara denk geliyorum bazen. Gayet de güzel iniyorlar, Strava'da güzel kom'lar alıyorlardır tebrik ederim, ancak yukarıda bahsettiğim bir örnekle karşılaşırlarsa ne olacak? Ömrünün sonuna kadar tekerlekli sandalyede çorbayı pipetle içmek de var işin sonunda tabi bilemiyorum.
iyi ekipman olmadığı için çimenlere atladığım oldu.Bana göre ülkemizdeki yol kalitesi ve trafik koşullarını göz önüne alırsak yokuş aşağı kesinlikle emniyetli bir hızda inmek gerekir. Emniyetli hızdan kastım çok kısa bir sürede durabilecek bir hız tam olarak. Yokuş aşağı viraj alırken ters şeritten bir kamyonun sana doğru geldiğini düşün mesela, bu durumun yurdumuzda yaşanmayacağını iddia eden var mıdır? Filkete gibi dönüşleri olan çok dik dağ inişlerini Vincenzo Nibali gibi inen arkadaşlara denk geliyorum bazen. Gayet de güzel iniyorlar, Strava'da güzel kom'lar alıyorlardır tebrik ederim, ancak yukarıda bahsettiğim bir örnekle karşılaşırlarsa ne olacak? Ömrünün sonuna kadar tekerlekli sandalyede çorbayı pipetle içmek de var işin sonunda tabi bilemiyorum.
İç bacak dönecek yönde 12, yani yukarıda, diğeri tam aşağıda olacak (dik şekilde).Yokuş indiğiniz yer viraj mı değil mi bu da çok önemli.
Teknik (virajlı) iniş yapıyorsanız ve virajın çıkışı gözüküyorsa apex noktasına kadar hızınızı yavaşlatabilirsiniz.
Viraj içinde frenlere daha fazla asılırsak arka kaymaya başlar ve lastik tutuşu bırakır. Yani dönüş yapmadan önce yavaşlamış olmamız gerekiyor.
Viraj çıkışı gözükmüyorsa apex noktasından çok önce hızımızı düşürmek faydalı olacaktır.
Ön ve arka sabit aralıklarla yeteri dozda sıkarak yavaşlıyorum çok hızlanınca arka fren kaydırma yapabiliyor sık bırak en iyisi
Yanlış. Sürekli yarım fren iki fren tipi (çember ve disk) için de iyi değildir, ısınma ve balata ömrü bakımından.Pedal cevirmeden hizlandiginiz dik inislerde en bastan frenleri hic birakmamaniz lazim, surekli kontrollü bir bicimde hizinizi sabit tutacak sekilde frenle inmelisiniz
Yanlış. Sürekli yarım fren iki fren tipi (çember ve disk) için de iyi değildir, ısınma ve balata ömrü bakımından.
bundan iyi fren henüz icat edilmedi..Bu konuya noktayı koyuyorum. 🤣
307671 dosyayı görüntüle
Bu konuya noktayı koyuyorum. 🤣
307671 dosyayı görüntüle