Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuş performansı için ruble değişimi?

@hasanben ikitekeriz kanalının vites nasıl kullanılır videosunu izlemeni öneririm. HG plus üst seviye sistemler dışındaki sistemlerde pedala maksimum kuvvet uygularken vites değiştiremezsin. Vitesi değiştirmek için bisikletle giderken pedalı abanmadan yani yola kuvvet uygulamayacak şekilde hafifçe çevirerek vites değiştirmelisin. Bakımlarını tam yapıyor musun? Evet arkadaşın dediği gibi vitesler arası dişli boyutu biraz fazla bunun da elbette etkisi var. Dediğim gibi pedalı çevirmen gereken hızdan daha yavaş çevirerek vites değiştirmelisin. Fatbike dışardan çok çekici gözüküyor ama yuvarlanma direnci yüzünden ivmelenme ne yazık ki pek iyi değil. Kar ve kum gibi yerlerde eğlenceli olabileceğini düşünüyorum.
@M.İhsan hocam vidalı tip 8li rubleler var ama dediğiniz gibi boş teferruat yerine başka bisiklet arayışlarına girebilir arkadaşımız.
 
Scudo
Öncelikle cevap için teşekkürler Yokuşta vites değiştirmem aslında düz yolda ne yaparsam yapayım pedala yüklen yüklenme takır tukur ses geliyor bakımlarını yaptırıyorum parkur ve sunduya ama o kişilere bu soruları soramıyoruz maalesef sallamıyorlar pek yada ben anlatamıyorum fatbike ile izmir çeşme izmir altınköy urla seferisar cok gezdim gecen sene yıllık izinde onun harici trafikte kullanıyorum çok rahat ve stabil bir sürüş var heryere giriyor
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Öncelikle cevap için teşekkürler Yokuşta vites değiştirmem aslında düz yolda ne yaparsam yapayım pedala yüklen yüklenme takır tukur ses geliyor bakımlarını yaptırıyorum parkur ve sunduya ama o kişilere bu soruları soramıyoruz maalesef sallamıyorlar pek yada ben anlatamıyorum fatbike ile izmir çeşme izmir altınköy urla seferisar cok gezdim gecen sene yıllık izinde onun harici trafikte kullanıyorum çok rahat ve stabil bir sürüş var heryere giriyor
Haddime değil ama şunu söylemek istiyorum: Bisiklet mekanisyenine bisikletinizi emanet edip işine güveniyorsanız ona aklınıza gelen soruları sorabilirmeniz gerekir. Eğer sorduğunuz sorulara cevap vermeyip sizi başından savan insanlar varsa karşınızda benim tercihim bir daha oraya gidilmemesidir. Sonuçta hayrına iş yaptırmıyoruz. Tabii ki dükkanın yoğunluğuna göre cevaplardaki detay azalabilir. Bu tür çevresel etkenleri dikkate alarak ona göre sorularınızı tartıp yönlendirmenizi tercih ederim bisikletçinize. Eğer işinin ehli biriyse cevaplarına güvenebilirsiniz.

Fatbike meselesine gelirsek, mademki fatbike kullanmaktan zevk duyuyorsunuz eğer yeterli bütçeniz varsa(2000 tl civarı) sizi yeterince tatmin edecek bir bisiklete kavuşabilirsiniz tahminimce. Ancak her işte olduğu gibi bu işte de bilgi en ön saflarda yer tutuyor. Sıkı bir araştırma içine girip kendiniz ve bisikletinize en uygun parçaları almanız gerekir. Eğer kendinizi hazır hissederseniz forumda konu açıp çok daha bilgili arkadaşlardan yardım alabilirsiniz. Forumda bu konular hakkında çok konuşulup tartışıldığına eminim. Geçmiş konulara göz atabilirsiniz. Ben yine de sizin için küçük bir malzeme listesi oluşturmaya çalışacağım.
 
@M.İhsanihsan bey Allah sizden razı olsun müsait olduğunuzda fikirlerinizi dinlerim yeni konu açmaya gelince henüz iznim yok forumu tarıyorum aslında ama fatbike çok popülerde değil ve benim acemiliğimden kaynaklı teknik konuları henüz tam kavrayamıyorum bisikletçilere gelirsek ya ben rastlayamadım yada onlar çok ilgili gelmedi iletişim kuramadım açıkcası bu forum hayatın içinden sıcak samimi tecrübeli sizler gibi insanlarla dolu o sebeple kendimi burada rahat hissettim
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan ve mazot
Benim de konuya dair bir sorum olacaktı 3x10 kullanıyorum aynakol 24-32-42 rublem 11-36 rubleyi yine 10 luk ama 11-46 lık modelle değiştirmek istiyorum herhangi bir sıkıntı çıkarır mı ? Ya da rubleyi 11 vitesle değiştirmek istiyorum 11li vites kolu haricinde değişmesi gereken bir şey var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanben
Arkadaşlar yokuş performansı bisikletimin çok iyi fatbike olmasına rağmen ve hergün yokuş antremanı yaptığımdan ancak şunu merak ediyorum çok teknik bilgim yok vites geçişlerinde zorlanma ve ses var ve yapmak istediğim ruble ayna kol değişimi

hidrolik disk 3×7

SHIMANO TX801 42X32X22T

ARKA DİŞLİ SHIMANO HG41 11-34T

Bunu yükseltme iyileştirme değiştirme şansımız yokmudur bana ürün önerebileceğiniz bir yer marka model varmıdır
Yokuşa gelmeden vitesini ayarla, biranda 3 4 dış yukarı çıkma. Vites değişmeden önce ayağa kalkıp kadansını arttırıp sonra vites değiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanben
@Rafazan 46t'ye geçtiğinizde kadro kulağı uzatıcı bir adaptör'e ihtiyacınız olabilir. Zincirin de değişmesi gerekir. Ya da yakın kondisyonda aynı marka-model bir zincir bulursanız ekleme yapabilirsiniz. 11 vites ruble için ise vites kolu, zincir ve arka aktarıcı da değişmeli. Bir tek aynakolu değiştirmeseniz de olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rafazan
Merhabalar

Benim de 11s 11x32 ruble ve 36x52 aynakol 105 setli bir yol bisikletim var.
Bol ve dik yokuşlu rotalarda daha rahat etmek için rubleyi 11x34 ile aynakolu yapraklarını da 34x50 ile değiştirmek istiyorum.
Size yüzde 9-10 üzeri eğimlerde de rahatlık sağlar mı bu değişim?
Ve zincir uzunluğu, arka aktarıcı boyu vs gibi dikkat etmem gereken noktalar var mı?
 
Merhabalar

Benim de 11s 11x32 ruble ve 36x52 aynakol 105 setli bir yol bisikletim var.
Bol ve dik yokuşlu rotalarda daha rahat etmek için rubleyi 11x34 ile aynakolu yapraklarını da 34x50 ile değiştirmek istiyorum.
Size yüzde 9-10 üzeri eğimlerde de rahatlık sağlar mı bu değişim?
Ve zincir uzunluğu, arka aktarıcı boyu vs gibi dikkat etmem gereken noktalar var mı?
%9-10 icin bence biraz antreman yapmak daha iyi gelecektir. Bana kalirsa her koşul icin cok ideal bir ruble aynakol oraniniz var.
 
  • Beğen
Tepkiler: emirares
Merhabalar

Benim de 11s 11x32 ruble ve 36x52 aynakol 105 setli bir yol bisikletim var.
Bol ve dik yokuşlu rotalarda daha rahat etmek için rubleyi 11x34 ile aynakolu yapraklarını da 34x50 ile değiştirmek istiyorum.
Size yüzde 9-10 üzeri eğimlerde de rahatlık sağlar mı bu değişim?
Ve zincir uzunluğu, arka aktarıcı boyu vs gibi dikkat etmem gereken noktalar var mı?
Rubleni 11 34 yapınca özellikle ilk 4 vites arasındaki dişli farkı artacak. Buda her değişimde 3 4 dış fark yaratacak. Yanı kadansı tutturmak zorlaşacak.
11 34 ruble tür bisikleti rublesi.performans kaybın yoksa vitesin hafifler ama hızlanamaz hatta yavaşlayabilirsin. Bence yokuş çıkma sıklığını arttır derim.
 
Bugun iş yerinde kullandığım bisikletin arka en büyük dişlisinin kırılmış olduğunu farkettim :) Rublenin durumuna laf etmeyin arkadaşlar, patrona söyledim gerekli bakım malzemeleri vs alalım diye yanasmadi, bende çok ustelemiyorum, neyse konumuza dönelim bu durum bir risk oluşturur mu zaten o kadar düşük viteste kullanmıyorum, toplam mesafe 4 km kargoya git gel :)
IMG_20210505_150640.jpg
IMG_20210505_150657.jpg
 
Merhabalar

Benim de 11s 11x32 ruble ve 36x52 aynakol 105 setli bir yol bisikletim var.
Bol ve dik yokuşlu rotalarda daha rahat etmek için rubleyi 11x34 ile aynakolu yapraklarını da 34x50 ile değiştirmek istiyorum.
Size yüzde 9-10 üzeri eğimlerde de rahatlık sağlar mı bu değişim?
Ve zincir uzunluğu, arka aktarıcı boyu vs gibi dikkat etmem gereken noktalar var mı?
Bir rahatlama olacagi kesin, ben 50/34-11/32'den 50/34-11/34'e gectigimde bile farki hissettim ama ucurur mu sizi hayir. Ucmak icin @Bıyıkov un tavsiyesine uymak lazim.

Su anki disli oranlariniza gore kayip yasar misiniz? Hayir.

52/36-11/32 ile kullanilan disli kombinasyonlarinin cogunu 50/34-11/32 ile kullanirsiniz, ancak tersi mumkun degil. Yani 34-34 ile yokus cikmak 36-32den cok daha kolay olmasina ve sik kullanilmasina karsilik, 52-11 ile top speed gitmek 50-11 ile top speed gitmekten cok farkli ve cok sik olmaz. Aralardaki kombinasyonlarin neredeyse tam karsiligi vardir. Diye dusunuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: emirares
Merhabalar

Benim de 11s 11x32 ruble ve 36x52 aynakol 105 setli bir yol bisikletim var.
Bol ve dik yokuşlu rotalarda daha rahat etmek için rubleyi 11x34 ile aynakolu yapraklarını da 34x50 ile değiştirmek istiyorum.
Size yüzde 9-10 üzeri eğimlerde de rahatlık sağlar mı bu değişim?
Ve zincir uzunluğu, arka aktarıcı boyu vs gibi dikkat etmem gereken noktalar var mı?
Aynakola bir şey diyemem, yarış yapmıyorsanız 52-11 yerine 50-11 kullanmak çok önemli bir kayıp değil bence de. Ama 105 setli yol bisikletine 11-34 ruble kullanmayın, yazıktır. Yokuşlar çok zor geliyorsa daha sık antrenman yapmak ve güçlenmek bence daha anlamlı. 34-32 oranla çıkamadığınız yokuşu 34-34 oranla da kolay çıkamazsınız büyük ihtimalle.
 
Aynakola bir şey diyemem, yarış yapmıyorsanız 52-11 yerine 50-11 kullanmak çok önemli bir kayıp değil bence de. Ama 105 setli yol bisikletine 11-34 ruble kullanmayın, yazıktır. Yokuşlar çok zor geliyorsa daha sık antrenman yapmak ve güçlenmek bence daha anlamlı. 34-32 oranla çıkamadığınız yokuşu 34-34 oranla da kolay çıkamazsınız büyük ihtimalle.
Ben durumu üzerime alımdım neden yazıktır dediniz anlayamadım. 52-36 ve 11-34 ile gayet mutluyum. Bisiklete sormadım ama. :)
 
@trainspotting35 Ben de anlamadim neden oyle dedigini arkadasin, en iyisi cevap vermeyeyim dedim🙂
 
  • Beğen
Tepkiler: emirares
Ben durumu üzerime alımdım neden yazıktır dediniz anlayamadım. 52-36 ve 11-34 ile gayet mutluyum. Bisiklete sormadım ama. :)

Teşekkürler bilgi için:)
Belki meramımı daha net belirtmem gerekirdi; top speed konusunda bir beklentim yok keza 52x11 oranını neredeyse hiç kullanmıyorum. 35-40km/h ortalama ile sürüş yapma beklenti ve amacım da yok.
Zaten 24-27km/h hız ile ortalama sürüş yapıyorum en fazla. Ama yaşadığım ve sürdüğüm yerler %9-%10 üzeri eğimlere çıkan 4-5km civarı bu sabit eğimlerde olan yerler olduğu için uzun sürüşler sonrası rahat çıkmak istiyorum sadece.

Herkesin yorumları için teşekküler, bu durumda belki ilk etapta sadece rubleyi 11-32'den 11-34'e döndürebilirim, hala istediğim verimi alamazsam aynakol yapraklarına yöneleceğim :)
 
Teşekkürler bilgi için:)
Belki meramımı daha net belirtmem gerekirdi; top speed konusunda bir beklentim yok keza 52x11 oranını neredeyse hiç kullanmıyorum. 35-40km/h ortalama ile sürüş yapma beklenti ve amacım da yok.
Zaten 24-27km/h hız ile ortalama sürüş yapıyorum en fazla. Ama yaşadığım ve sürdüğüm yerler %9-%10 üzeri eğimlere çıkan 4-5km civarı bu sabit eğimlerde olan yerler olduğu için uzun sürüşler sonrası rahat çıkmak istiyorum sadece.

Herkesin yorumları için teşekküler, bu durumda belki ilk etapta sadece rubleyi 11-32'den 11-34'e döndürebilirim, hala istediğim verimi alamazsam aynakol yapraklarına yöneleceğim :)
Bu durumda aynakol yapragi degistirmek daha ucuza gelebilir rubleyi degistirmektense. Neredeyse ayni etkiyi saglayacaktir.
 
  • Beğen
Tepkiler: emirares
Bugun iş yerinde kullandığım bisikletin arka en büyük dişlisinin kırılmış olduğunu farkettim :) Rublenin durumuna laf etmeyin arkadaşlar, patrona söyledim gerekli bakım malzemeleri vs alalım diye yanasmadi, bende çok ustelemiyorum, neyse konumuza dönelim bu durum bir risk oluşturur mu zaten o kadar düşük viteste kullanmıyorum, toplam mesafe 4 km kargoya git gel :)
263029 dosyayı görüntüle
263030 dosyayı görüntüle
Arka aktarıcının low limit vidasını biraz sıkarsanız 1. dişlinin kullanılmasını engellersiniz böylece kırık dişliyi hatırlamanıza bile gerek kalmaz.
 
Merhabalar hazır konuyu bulmuşken bende sorayım, marlin 5 bisikletin CS-HG200-7 rublesini değiştirmek istiyorum üzerindeki göbek Formula DC27 ancak hiçbir yerde hangi rublelerle birlikte kullanabileceğim yazmıyor. Merak ettiğim ben 10'lu ruble takabilir miyim yada en fazla hangi rubleyi takabilirim?
 
Geri