Scudo Sports

Yol Bisikleti ile ilgili yalan yanlış bilgiler!

konu gökan toros dostum tarafından açılmış ,
yol bisikleti şöyledir böyledir ,veyahut mtb şöyledir böyledir demeden önce her tarz bisikletin bi spor aracı olduğunu bence görmeliyiz ,evet yolda kullandım ve 1985 den sonra dünyada revaç olan mtb de,,city bike da kullandım ,
70 lerde kullandığım yol bisikleti pejo idi tank gibi ağırdı,,salcano city bike almış idim ,ona lx ayna kol takmış idim arkaya xt ruble
gönül isterdiki herkezin bütçesi hem yol bisikletine hem mtb ye yetse idi ,kişi dağa gireceği zaman kesin mtb ile giderdi,,
ve sadece yola uygun güzergahta yol bisikletine yönelirdi,istanbulda gerçekten güzergahlara baktığınızda yol bisikletinin güzergahları bellidir, mesela beşiktaş-sarıyer garipçe -kilyos yola uygun tabi genede o mazgallar yokmu onlara kesin dikkat edilecek ,23 hacimli tekerleri kullanan dostlar en fazla asfalta dikkat edecek ,bazen raslarız asfalt kavrulmuş gibidir ve oraya geldiğinizde aynen dengenizi kaybedersiniz ,gerek yol için tehlikeli ve mtb içinde,,istanbulun tüm yollarının onarılması trilyonlarca para demek ,genede iyi güzergahlar var yol bisikleti için mesela karaburun ama kamyonların deli gibi sürdüğü yolda değil bi üst yoldan göktürk yolu ora güzel ,yalnız tabi göktürk' e giderken gene kamyon var ,istanbulun inşaatı sürecek kentsel dönüşüm nedeni ile bu kamyonlar malesef bizle beraber,,
avrupa yakada diğer güzergah yola uygun tekirdağ ama sadece dönüşte sakatlık var emniyet şeridi çok dar,,silivri felan tam yol bisikletine göre, şile -bıçkıdere -göçbeyli-yolu şahane olmuş tam yola göre kervansaray -göçbeyli -bıçkıdere- yolları tam asfalt olmuş eskiden çok kötü idi,,istanbul dışında ne kadar köy yolları var ise hepsi asfalt olursa yemede yanında yatın o zaman herkese yol gerekecek,işin tadından yenir ,özellikle 23 hacim ,evet doğru mantık şu 23 hacim ince olduğu için yerdeki camlara takılma şansı az olmakta ama 2.2 kullandığım zaman he babam teker patlıyor idi ,sonunda ne yaptım sıvı koydum iç lastiğe ama bisiklet ağırlaştı 600 gram kadar ,evet bisikletimin eski halinden bahsediyorum ,birde zamanı geçmiş tekerleri değiştirmek lazım 23 hacim ya da 2.2 tekerleri ,kaucuk eskidiği zaman değiştirmek gerekiyor,bence her bisikletin kullanım yerleri farklı kişi dağ bayır ,orman yollarını seviyor ise ,ve özellikle geniş toprak yarıklarına dalmak istiyor ise tabiki mtb ,mtb orada konuşur ki bunları yaptım en kötü zeminlere 2.2 kalın dişli teker ile girdim fox yüzlük amortisörüm var idi hummer gibi idi..ama uzunlarda bana vakit kaybı oldu ,şimdi sert topraktan malesef feragat ettim ,kurtdoğmuş sert zemine daldım 700 x 32 ile konforlu olmadı çünki çatal var bisiklette ,amortisör var iken 2.2 kalın dişli teker ile bayır aşağı hızla iniyor idim ,
şimdi ise yavaş inmeye başladık ,böylelikle anlaşıldıki her sahanın bi rajon bisikleti var tabi,,evet 2012 de türkiyeye yeni gelen cyclo cross lar hayalim çünki toprağa girmeyi seviyorum ,bu bisiklet toprağa girmekte ama en sert arazide tekeri 700 x 32 olduğu için biraz konforlu olmaz,,hep şunu hayal ettim hız yapacağım düz toprak yola gireceğim sonra oradan ağır stabilizeye oradan asfalta bu etap'a uyan bisiklet evet cyclo cross oluyor ,ama bu gidişle anadolu yakada etaplarım asfalt olmaya başladı bile yani sonuçta böyle güzergah bulamayacağım ,bir tek geriye istanbul dışı tavşanlı-boyalıca etabı kalıyorki berbat ağır stabilize yoldur ,bir tek o güzergah için cyclo cross almaya gerek varmı diyor bir yanım ,
en sonunda mevcut bisikleti modifiye edip 44 dişten 48 dişe geçerek durumu halletme yolu son kertede mümkün gözüküyor bana,,
 
Scudo
@Kudret Kurtcebe

Senin bahsettiğin yollar için cyclocross değil de Endurance yol bisikleti düşünüyorum ben şu an. Specialized Roubaix bu işi çok iyi yapacak gibi geliyor bana. 28C'ye kadar lastiklere izin veren kadrosu var ayrıca.

28C lastikli, geniş profil jantlı bir Roubaix her işi yapacak bir bisiklet sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: enzo
Ben Gökhan'ın forumda açtığı konuları okuyarak.City bike yerine,yol bisikleti alma cesaretine kavuştum.Bisikletimi alırken de ondan bilgi yardımı aldım.Şu an ne mi :D 1 metrelik duvardan aşağı atlıyorum.Zorda kalıyorum 23c lastiklerle çakıllı yola giriyorum.İlk aldığımda 20 km bir lastik patlatıyordum şimdi 1500 km de bir patlatıyorum.Sağanak yağış altında yağmurda neymiş be deyip yoluma devam ediyorum.Tartışmaya gerek yok.Zevkler ve renkler tartışılmaz arkadaşlar.Çok zevkli lan bu yol bisikleti.
 
23mm lik teker ile ben de 10 küsür km %10 eğimli yol tırmandım, boydan boya mıcır ve oturmamış malzeme kaplı yol; inişinin keyfini (aynı zamanda zor tabi inişler o tarz bir yol için) elimdeki mtb veremiyor nedense. Belki de yol aşktır ya da tutku; bilinmez :)
 
@Bertan T.

O MTB fazla yaşamaz Bertan, onun yerine de bir cyclocross aldın mıydı, hayat sana güzel. :D
 
Cyclocross'ları çok bilmediğimden önce araştırmak lazım :) Yol ile arasındaki farklar lastik ve jantlar fakat gidon vs açısından yola benzer, zevki nasıldır denemek lazım fakat kullanan pek yok çevrede :)
 
@Gökhan Toros

evet bu bilgi iyi oldu hemen araştırma yapayım,,
 
@Bertan T.

laciverti (Ufuk) abimizin açtığı bir konu var, Cannondale cyclocross aldı yakın zamanda. Ona bakmanı öneririm. Frenler, maşa ve jantlar farklılık gösteriyor genel anlamda. Yol bisikletinin keyfini, yol bisikletiyle giremeyeceğin yerlerde yaşıyorsun özetle. Biraz tuzlu tabi ama olsun, yol + cyclocross ile yapılamayacak şey yok bence. :)
 
http://www.cyclingwest.com/wp-content/uploads/2013/06/CyclingWEST_Specialized-e1371659227140.jpg

evet gökan dostum,
endurance bisiklet tarzına uygun bi adet specialized ,ve arnavut kaldırımda gitmece tabi fiat uçuktur,,
 
Mtb elden çıkarsa olabilir fakat bu durumda kompakt aynakol gerekebilir tırmanışlarda diye düşünüyorum :) Dikkat ettiğim kadarı ile yol bisikleti gibi 2 yapraklılar ön planda genelde; belki gözden kaçırdıklarım olmuştur.
 
@Bertan T.

Yol bisikletlerinin geneli 2 yapraklıdır, çok güçlü değilseniz yol bisikletine kompakt (50-34) aynakolla başlamak en doğrusu olur. Kendinizi geliştirdikçe(ve sistemi aşındırdıkça) daha küçük ruble ve daha büyük aynakola geçiş yaparsınız.
 
Yeri tam burasıdır herhalde, malum yağmurlar gelmeye başladı, öğrenci bütçesine (Çifti 100-200 lira arası -varsa daha uygunu da olabilir-) uygun f/p yağmur lastikleri önerilerinizi bekliyorum, genişliğini de tecrübelerinize göre önerirseniz sevinirim.
(Netten birçok marka model buldum tabii ama burada önemli olan tecrübeleriniz).
Dip Not: Ebay'den ya da ABD'den getirme şansım da var.
 
Ben zaten hali hazırda 53-39 yol bisikleti kullanıyorum, mtb yerine cyclocross için 2 yaprak yerine kompakt fikrim oluştu. Tabi mtb'yi elden çıkarma kararını verip cyclo seçebilirsem:)
 
@Enes Çatal

Mesajı yeni gördüm.

Bu konuda sanırım 2 lastik var önerilebilecek.
Scwalbe Ultremo Aqua
Continental GrandPrix 4 Season

Continental tercih ederdim ben bu ikisi arasında.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Ö.
Merhabalar
Bir sorum var
durur halde, bisiklet ayaklarımızın arasındayken üst boru ile aramızda kaç cm olması gerekli?
bazı yerlerde 2-3 cm deniyor. bazılarında deymesi iyi olur deniyor.
 
hort! :)

zamanı gelmiş ne de olsa

Hybrid alma aşamasında zorluklar yaşarken sedona 601 kullanma imkanı buldum, ilk yol bisikleti deneyimimdi bende mi bi gariplik var anlamadım ama sürüş pozisyonu düz gidonlu bisikletlerden daha rahattı her şeyi rahattı sadece arkayı kontrol etme konusunda sıkıntı yaşadım ve carraro 032 siparişini verirken buldum kendimi. Akşam eve geldim okudukça siparişe pişman oldum tam yeniden hybrid siparişi vermek için telefona sarıldım bu konu denk geldi 28 sayfayı ve tüm postları tek tek okudum seçimimin doğru olduğuna kanaat getirdim ve şuanda sabırsızlıkla bisikletimin gelmesini bekliyorum.

Konu içinde yardımı geçen herkese teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Yol bisikletiyle dağa gir diyerek meydan okuyan bir kaç kişi vardı bu konuda :D

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
@mehmet.ali

bu adamlar nasıl bir adamdır ya.... yuh diyorum başka bir şey demiyorum. acaba bizde de bu tür hafif çatlaklardan var mıdır? izlemek isterim...
 
Geri