konu gökan toros dostum tarafından açılmış ,
yol bisikleti şöyledir böyledir ,veyahut mtb şöyledir böyledir demeden önce her tarz bisikletin bi spor aracı olduğunu bence görmeliyiz ,evet yolda kullandım ve 1985 den sonra dünyada revaç olan mtb de,,city bike da kullandım ,
70 lerde kullandığım yol bisikleti pejo idi tank gibi ağırdı,,salcano city bike almış idim ,ona lx ayna kol takmış idim arkaya xt ruble
gönül isterdiki herkezin bütçesi hem yol bisikletine hem mtb ye yetse idi ,kişi dağa gireceği zaman kesin mtb ile giderdi,,
ve sadece yola uygun güzergahta yol bisikletine yönelirdi,istanbulda gerçekten güzergahlara baktığınızda yol bisikletinin güzergahları bellidir, mesela beşiktaş-sarıyer garipçe -kilyos yola uygun tabi genede o mazgallar yokmu onlara kesin dikkat edilecek ,23 hacimli tekerleri kullanan dostlar en fazla asfalta dikkat edecek ,bazen raslarız asfalt kavrulmuş gibidir ve oraya geldiğinizde aynen dengenizi kaybedersiniz ,gerek yol için tehlikeli ve mtb içinde,,istanbulun tüm yollarının onarılması trilyonlarca para demek ,genede iyi güzergahlar var yol bisikleti için mesela karaburun ama kamyonların deli gibi sürdüğü yolda değil bi üst yoldan göktürk yolu ora güzel ,yalnız tabi göktürk' e giderken gene kamyon var ,istanbulun inşaatı sürecek kentsel dönüşüm nedeni ile bu kamyonlar malesef bizle beraber,,
avrupa yakada diğer güzergah yola uygun tekirdağ ama sadece dönüşte sakatlık var emniyet şeridi çok dar,,silivri felan tam yol bisikletine göre, şile -bıçkıdere -göçbeyli-yolu şahane olmuş tam yola göre kervansaray -göçbeyli -bıçkıdere- yolları tam asfalt olmuş eskiden çok kötü idi,,istanbul dışında ne kadar köy yolları var ise hepsi asfalt olursa yemede yanında yatın o zaman herkese yol gerekecek,işin tadından yenir ,özellikle 23 hacim ,evet doğru mantık şu 23 hacim ince olduğu için yerdeki camlara takılma şansı az olmakta ama 2.2 kullandığım zaman he babam teker patlıyor idi ,sonunda ne yaptım sıvı koydum iç lastiğe ama bisiklet ağırlaştı 600 gram kadar ,evet bisikletimin eski halinden bahsediyorum ,birde zamanı geçmiş tekerleri değiştirmek lazım 23 hacim ya da 2.2 tekerleri ,kaucuk eskidiği zaman değiştirmek gerekiyor,bence her bisikletin kullanım yerleri farklı kişi dağ bayır ,orman yollarını seviyor ise ,ve özellikle geniş toprak yarıklarına dalmak istiyor ise tabiki mtb ,mtb orada konuşur ki bunları yaptım en kötü zeminlere 2.2 kalın dişli teker ile girdim fox yüzlük amortisörüm var idi hummer gibi idi..ama uzunlarda bana vakit kaybı oldu ,şimdi sert topraktan malesef feragat ettim ,kurtdoğmuş sert zemine daldım 700 x 32 ile konforlu olmadı çünki çatal var bisiklette ,amortisör var iken 2.2 kalın dişli teker ile bayır aşağı hızla iniyor idim ,
şimdi ise yavaş inmeye başladık ,böylelikle anlaşıldıki her sahanın bi rajon bisikleti var tabi,,evet 2012 de türkiyeye yeni gelen cyclo cross lar hayalim çünki toprağa girmeyi seviyorum ,bu bisiklet toprağa girmekte ama en sert arazide tekeri 700 x 32 olduğu için biraz konforlu olmaz,,hep şunu hayal ettim hız yapacağım düz toprak yola gireceğim sonra oradan ağır stabilizeye oradan asfalta bu etap'a uyan bisiklet evet cyclo cross oluyor ,ama bu gidişle anadolu yakada etaplarım asfalt olmaya başladı bile yani sonuçta böyle güzergah bulamayacağım ,bir tek geriye istanbul dışı tavşanlı-boyalıca etabı kalıyorki berbat ağır stabilize yoldur ,bir tek o güzergah için cyclo cross almaya gerek varmı diyor bir yanım ,
en sonunda mevcut bisikleti modifiye edip 44 dişten 48 dişe geçerek durumu halletme yolu son kertede mümkün gözüküyor bana,,
yol bisikleti şöyledir böyledir ,veyahut mtb şöyledir böyledir demeden önce her tarz bisikletin bi spor aracı olduğunu bence görmeliyiz ,evet yolda kullandım ve 1985 den sonra dünyada revaç olan mtb de,,city bike da kullandım ,
70 lerde kullandığım yol bisikleti pejo idi tank gibi ağırdı,,salcano city bike almış idim ,ona lx ayna kol takmış idim arkaya xt ruble
gönül isterdiki herkezin bütçesi hem yol bisikletine hem mtb ye yetse idi ,kişi dağa gireceği zaman kesin mtb ile giderdi,,
ve sadece yola uygun güzergahta yol bisikletine yönelirdi,istanbulda gerçekten güzergahlara baktığınızda yol bisikletinin güzergahları bellidir, mesela beşiktaş-sarıyer garipçe -kilyos yola uygun tabi genede o mazgallar yokmu onlara kesin dikkat edilecek ,23 hacimli tekerleri kullanan dostlar en fazla asfalta dikkat edecek ,bazen raslarız asfalt kavrulmuş gibidir ve oraya geldiğinizde aynen dengenizi kaybedersiniz ,gerek yol için tehlikeli ve mtb içinde,,istanbulun tüm yollarının onarılması trilyonlarca para demek ,genede iyi güzergahlar var yol bisikleti için mesela karaburun ama kamyonların deli gibi sürdüğü yolda değil bi üst yoldan göktürk yolu ora güzel ,yalnız tabi göktürk' e giderken gene kamyon var ,istanbulun inşaatı sürecek kentsel dönüşüm nedeni ile bu kamyonlar malesef bizle beraber,,
avrupa yakada diğer güzergah yola uygun tekirdağ ama sadece dönüşte sakatlık var emniyet şeridi çok dar,,silivri felan tam yol bisikletine göre, şile -bıçkıdere -göçbeyli-yolu şahane olmuş tam yola göre kervansaray -göçbeyli -bıçkıdere- yolları tam asfalt olmuş eskiden çok kötü idi,,istanbul dışında ne kadar köy yolları var ise hepsi asfalt olursa yemede yanında yatın o zaman herkese yol gerekecek,işin tadından yenir ,özellikle 23 hacim ,evet doğru mantık şu 23 hacim ince olduğu için yerdeki camlara takılma şansı az olmakta ama 2.2 kullandığım zaman he babam teker patlıyor idi ,sonunda ne yaptım sıvı koydum iç lastiğe ama bisiklet ağırlaştı 600 gram kadar ,evet bisikletimin eski halinden bahsediyorum ,birde zamanı geçmiş tekerleri değiştirmek lazım 23 hacim ya da 2.2 tekerleri ,kaucuk eskidiği zaman değiştirmek gerekiyor,bence her bisikletin kullanım yerleri farklı kişi dağ bayır ,orman yollarını seviyor ise ,ve özellikle geniş toprak yarıklarına dalmak istiyor ise tabiki mtb ,mtb orada konuşur ki bunları yaptım en kötü zeminlere 2.2 kalın dişli teker ile girdim fox yüzlük amortisörüm var idi hummer gibi idi..ama uzunlarda bana vakit kaybı oldu ,şimdi sert topraktan malesef feragat ettim ,kurtdoğmuş sert zemine daldım 700 x 32 ile konforlu olmadı çünki çatal var bisiklette ,amortisör var iken 2.2 kalın dişli teker ile bayır aşağı hızla iniyor idim ,
şimdi ise yavaş inmeye başladık ,böylelikle anlaşıldıki her sahanın bi rajon bisikleti var tabi,,evet 2012 de türkiyeye yeni gelen cyclo cross lar hayalim çünki toprağa girmeyi seviyorum ,bu bisiklet toprağa girmekte ama en sert arazide tekeri 700 x 32 olduğu için biraz konforlu olmaz,,hep şunu hayal ettim hız yapacağım düz toprak yola gireceğim sonra oradan ağır stabilizeye oradan asfalta bu etap'a uyan bisiklet evet cyclo cross oluyor ,ama bu gidişle anadolu yakada etaplarım asfalt olmaya başladı bile yani sonuçta böyle güzergah bulamayacağım ,bir tek geriye istanbul dışı tavşanlı-boyalıca etabı kalıyorki berbat ağır stabilize yoldur ,bir tek o güzergah için cyclo cross almaya gerek varmı diyor bir yanım ,
en sonunda mevcut bisikleti modifiye edip 44 dişten 48 dişe geçerek durumu halletme yolu son kertede mümkün gözüküyor bana,,