@Reha Oğuz Altuğ
MTB lastiklerindeki oluklar ıslak asfalt için değil, arazi için yapılmıştır.
Bu konuda şöyle bilgi vereyim;
Araba lastiklerindeki oluklar, lastik ile asfalt arasında biriken suyun tahliyesi içindir. Geniş yüzey alanı nedeniyle su birikintisine giren lastik, suyun üstünde kalıp "yüzme" eğilimdedir. O nedenle de bu yarıklar ile su yanlardan tahliye edilip lastiğin asfalt ile teması sağlanır.
Yol tutuşunu sağlayan yine kauçuk ile asfalt arasındaki sürtünmedir. Kanallar sadece su tahliyesini sağlar.
En incesi, genişlik olarak 20cm'den başlayan araba lastiklerinde bu kanallar zorunludur.
Fakat 2cm'lik yol lastiğinde böyle bir durum söz konusu değil.
O nedenle, kauçuk olarak kaliteli bir lastik aldığınız zaman ıslak zeminde pek de sorun yaşamazsınız.
Tabii ki 5-6cm genişliğindeki dağ bisikleti lastiklerinden daha az sürtünmeniz olacak, eğer aynı hamuru kullanıyorsa 2 lastik de.
Eğer mümkünse, kış için 2. bir lastik seti alıp, kadronuzun izin verdiği en kalın lastikleri kullanın.
Mesela 28mm lastikler, 90PSI civarı bir basınçla size "müthiş" rahat ve güvenli bir sürüş sağlar.