@Efe Yamac Yarbasi
Disk fren konusu biraz karmasik.
Soyle ki, yarislarda kullanilmayan bir cok teknoloji genelde desteksiz kaliyor. Firmalar yatirim yapmiyorlar. Bu da gelisimlerinin cok yavas ve sancili olmasina neden oluyor.
Disk frenin yarislarda kullanilmamasi konusunda da bir kac onemli neden var.
Ilk olarak, disk fren ozellikle masaya cok buyuk yuk bindiriyor. Bu da normal QR mandallarin bazen yetersiz kalmasina neden oluyor. Sonuc olarak, frenleme sirasinda jant gobekte kayiyor.
Bunu onlemek icin MTB'lerde bolca kullanilan Thru Axle sistemine gecmek gerekiyor. Bu da jant degisiminin su an oldugundan oldukca yavas olmasi anlamina geliyor, ki hic bir takim bunu istemiyor. Hizli degisim icin gelistirilen 1-2 prototip var su an fakat kullanilmiyor henuz.
Ikinci olarak standartlarin cok farkli olmasi, natural servis aracindan jant alma sansini tamamen bitiriyor. (QR-ThruAxle, disk boyutlari vs.)
Bir diger sorun ise, mm'den kucuk farklarin bile diskte surtmeye neden olacagi. Jant degisimi sonrasi, ayni jant ve disk kullanilsa bile %99 surtme olacak, bunu yolda gidermek ise imkansiz.
Aerodinamik ve agirlik olarak ise dezavantajlilar.
Son olarak ise, normal sartlarda jant frenleri yeterince etkili oldugu icin, gereksiz...
Bunlarin hepsi, takimlarin disk fren istememesindeki ana nedenler. Takimlarin istemedigi bir teknolojiye de yatirim gelmeyecegi icin, ben disk frenlere gecisin oldukca yavas olacagini dusunuyorum.